Технологија
Популарната Nokia по речиси 60 години го менува брендот и логото
 
																								
												
												
											Нокиа во неделата ги објави плановите за промена на идентитетот на брендот за прв пат по речиси 60 години, заедно со ново лого, бидејќи производителот на телекомуникациска опрема се фокусира на агресивен раст.
Новото лого се состои од пет различни форми кои го формираат зборот NOKIA. Иконската сина боја на старото лого е отфрлена за низа бои во зависност од употребата.
– „Имаше врска со паметните телефони и денес сме компанија за деловна технологија“, рече извршниот директор Пека Лундмарк во интервју за Ројтерс.
Тој зборуваше пред деловното ажурирање на компанијата пред годишниот Светски конгрес за мобилни телефони (MWC), кој се отвора во понеделник во Барселона и ќе трае до 2 март.
Откако го презеде кормилото на финската компанија која се бори во 2020 година, Лундмарк претстави стратегија во три фази: ресетирање, забрзување и зголемување. Со фазата на ресетирање сега завршена, Лундмарк рече дека започнува втората фаза.
Додека Nokia сè уште има за цел да го развие својот бизнис со даватели на услуги, каде што продава опрема на телекомуникациски компании, нејзиниот главен фокус сега е продажба на опрема на други компании.
„Имавме многу добар раст од 21% минатата година во претпријатијата, што во моментов е околу 8% од нашата продажба, (или) приближно 2 милијарди евра (2,11 милијарди долари)“, рече Лундмарк. „Сакаме што побрзо да го доведеме до двоцифрен број.
Големите технолошки компании соработуваа со производители на телекомуникациска опрема, како што е Нокиа, за да им продаваат приватни 5G мрежи и опрема за автоматизирани фабрики на клиентите, главно во производниот сектор.
Нокиа планира да ја разгледа патеката на раст на нејзините различни бизниси и да разгледа алтернативи, вклучително и продажба.
– „Сигналот е многу јасен. Сакаме да бидеме само во бизниси каде што можеме да видиме глобално лидерство“, рече Лундмарк.
Преселбата на Nokia во фабричка автоматизација и центри за податоци, исто така, ќе ги стави во конкуренција со големите технолошки компании како Microsoft и Amazon.
/nokia
Магазин
WhatsApp воведува нова мерка против спам: ограничување на бројот на пораки
 
														Популарната апликација за пораки WhatsApp воведува нова мерка за борба против спам, со која ќе се ограничи бројот на пораки што корисниците и деловните сметки можат да ги испраќаат до лица кои не им одговараат.
Овој потег доаѓа како дел од напорите на компанијата „Мета“ да го намали растечкиот број на несакани пораки и реклами што го преплавуваат сервисот.
Како ќе функционира новото ограничување?
Според новиот систем, сите пораки што корисниците или бизнисите ги испраќаат до луѓе кои не одговараат ќе се сметаат во нивниот месечен лимит.
Пример: ако испратите три пораки до некој што не реагира по деловен настан, сите три ќе се бројат во вашиот лимит.
Кога корисникот или деловниот профил ќе се приближи до тоа ограничување, WhatsApp ќе прикаже известување со бројач што ќе предупреди дека се ближи до крајниот лимит, за да се избегне блокирање на испраќањето на пораки.
Засега без прецизни бројки
Компанијата сè уште не открива точно колкав ќе биде месечниот лимит, бидејќи тестира неколку различни модели.
Мерката моментално се спроведува експериментално во неколку земји, а се очекува постепено да се прошири и на глобално ниво.
Кого ќе погоди оваа промена?
Според изјавите од „Мета“, просечните корисници нема потреба да се грижат, бидејќи многу ретко испраќаат толку многу пораки до луѓе кои не им одговараат.
Новата мерка главно е насочена кон корисници и деловни сметки што испраќаат масовни пораки – односно оние што предизвикуваат преполни инбокси со реклами и спам содржини.
Дел од поширока стратегија против спам
Ова не е прв пат WhatsApp да преземе вакви чекори.
Уште во јули 2024 година, компанијата воведе ограничувања за тоа колку пораки можат да испраќаат деловните профили, како и за емитувањето на пораки до повеќе контакти одеднаш.
Целта на овие мерки е да се намали презаситеноста со несакани пораки, а корисниците да продолжат да добиваат само важни и релевантни известувања.
Ограничувањата се шират во повеќе земји
„Мета“ потврди дека тест фазата ќе се прошири во повеќе од 12 земји, со цел да се утврди оптималниот модел на ограничување.
Во моментот, WhatsApp брои повеќе од три милијарди активни корисници месечно, што ја прави оваа промена една од најзначајните во последните години кога станува збор за управување со комуникацијата на платформата.
Со новите ограничувања, WhatsApp има за цел да го заштити корисничкото искуство, да ја намали појавата на спам пораки и да создаде почиста и побезбедна комуникациска средина за сите.
Извор: TPortal
Магазин
OpenAI влегува во војната на прелистувачите: ChatGPT Atlas ја носи вештачката интелигенција директно на интернет
 
														Компанијата OpenAI го претстави својот прв веб-прелистувач под името ChatGPT Atlas, правејќи голем чекор кон спојување на интернетот и вештачката интелигенција во едно интегрирано искуство.
Според информациите на Android Authority, Atlas не е обичен прелистувач. Во него е вграден ChatGPT, што му овозможува на корисникот да разговара со вештачката интелигенција додека пребарува, да добива анализа на веб-страници и автоматски сумирани содржини.
Корисниците можат да дозволат системот да ја користи нивната историја на пребарување за попрецизни препораки и одговори, создавајќи целосно персонализирано искуство.
Нов агентски режим
Една од најиновативните функции е „agent mode“, режим кој му овозможува на Atlas самостојно да извршува задачи во позадина – како собирање податоци, организирање белешки или кратко сумирање на долги текстови. Оваа функција засега е достапна само за корисниците на Plus, Pro и Business претплатничките планови.
Meet our new browser—ChatGPT Atlas.
Available today on macOS: https://t.co/UFKSQXvwHT pic.twitter.com/AakZyUk2BV
— OpenAI (@OpenAI) October 21, 2025
Поддршка и идни планови
Првата верзија на Atlas е достапна за macOS, додека верзиите за Windows, Android и iOS се во подготовка.
Со ова, OpenAI директно влегува во теренот на водечките прелистувачи како Google Chrome и Microsoft Edge, но и во конкуренција со нови решенија како Comet од Perplexity AI.
Ново поглавје во прелистувањето
Иако Atlas нуди импресивни можности, експертите предупредуваат дека OpenAI ќе се соочи со предизвици поврзани со стабилноста, брзината, како и со приватноста и безбедноста на податоците.
Со Atlas, OpenAI покажува каде се движи иднината на технологијата – кон паметни прелистувачи кои не се само алатки за пребарување, туку вистински дигитални асистенти што ги разбираат навиките и потребите на корисникот.
Извор: B92
Гејминг
Battlefield 6 продаде над 7 милиони примероци за само три дена
 
														Најновото издание од популарната франшиза Battlefield постигна неверојатен успех — над 7 милиони продадени примероци во првите три дена од лансирањето. Веста пристигнува само неколку дена откако EA објави дека компанијата станува приватна, во зделка вредна 55 милијарди долари.
Импресивни бројки на почетокот
Според податоците, играчите во првите денови одиграле повеќе од 172 милиони онлајн натпревари, а стриминг платформите забележале над 15 милиони прегледи поврзани со играта.
Овие бројки ја прават најуспешната премиера во историјата на франшизата Battlefield. За споредба, претходното издание, Battlefield 2042 (2021), продаде околу 4,2 милиони примероци во првата недела.
Реакции од EA
„Прво и најважно, сакаме да им се заблагодариме на нашите играчи,“ изјави генералниот менаџер на франшизата, Бајрон Бид.
„Никогаш не ги земаме ваквите моменти здраво за готово, па затоа сакам да ја изразам нашата искрена благодарност до нашите глобални Battlefield Studios и страствената заедница што ни помогна да стигнеме до оваа точка,“ додаде Винс Зампела, извршен потпретседател на EA.
EA станува приватна компанија
Лансирањето на играта се совпадна со веста дека EA ќе премине во приватна сопственост. Новите сопственици се Фондот за јавни инвестиции на Саудиска Арабија (PIF), како и компаниите Silver Lake и Affinity Partners.
Сепак, дел од синдикално организираните вработени во EA изразија загриженост за зделката, предупредувајќи дека „со приватизација, работниците губат транспарентност, видливост и моќ“.
Достапност
Battlefield 6 официјално беше објавена на 10 октомври, и е достапна за PC, PlayStation 5 и Xbox Series X/S.
Првата сезона на дополнителна содржина ќе пристигне на 28 октомври.
Извор: Engadget
- 
																	   Кичево2 дена Кичево2 денаВчера во кичевското с.Староец затекнат бил крушевчанец на криволов 
- 
																	   Хороскоп2 дена Хороскоп2 денаХороскоп за недела (26 октомври) 
- 
																	   Спорт2 дена Спорт2 денаФК Напредок со победа и едноминутно молчење оддаде почит кон легендата Зоран Ѓорѓиоски-Мрско 
- 
																	   Хороскоп12 часа Хороскоп12 часаХороскоп за понеделник (27 октомври) 
- 
																	   Култура1 ден Култура1 денУтре е голем празник, се слави Св.Петка, за многу години „Петковден“ – честита домашна слава на сите кои чекаат гости вечерва и утре 
- 
																	   Временска прогноза2 дена Временска прогноза2 денаОд утре доаѓа бура од дождови во западниот регион од Македонија 
- 
																	   Временска прогноза20 часа Временска прогноза20 часаОд ноќеска засилен бран на дожд, грмежи и ветер особено во западниот регион од Република Македонија, ова се информациите 
- 
																	   Магазин2 дена Магазин2 денаВидео и аудио платформата „Јутјуб“ постави нов рекорд во исплати за нивните креатори 

 
								 

 
 
 
									 
																	 
									 
																	 
 
 
														 
																											 
														