Автомобили
После одличната продажба на „Duster“ во 2026 доаѓа новата „Dacia“, како директна конкуренција на „Octavia“ и „Golf“

Renault прави одлична работа со Dacia, а Dacia, позната по својот економичен пристап кон автомобилизмот, се подготвува да ја прошири својата гама на возила и во главните сегменти. По успехот со градските и SUV моделите како Duster и со многу надеж за идниот Bigster, Dacia наводно моментално развива два нови компактни модели – кросовер караван и седан модел кои се очекуваат на пазарот во 2026 година.
Dacia, наводно наречена C-Neo, која исто така се нарекува „романски одговор на Skoda Octavia“, ќе се базира на истата основа како и теренецот Dacia Bigster. На купувачите ќе им овозможи избор помеѓу два каросериски стила – авантуристички кросовер вагон и стилски брз бек.
Иако деталите за моделите сè уште не се целосно откриени, шпекулациите сугерираат дека Dacia C-Neo ќе го наследи дизајнерскиот јазик на теренците Duster и Bigster, вклучувајќи тенки LED светла и елегантни површини. Со должина од околу 4.600 mm, C-Neo ветува пространа кабина, споделувајќи ја контролната табла и контролите со постоечките теренци, заштедувајќи ги трошоците за развој.
Како што пишува Jutarnji.hr, основата на моделот C-Neo ќе се заснова на CMF-B архитектурата на Renault Group, исто како и остатокот од линијата Dacia. Опциите за погон се очекува да вклучуваат благи хибриди, (гас/ТНГ) и хибридни верзии, со можност за plug-in хибрид во иднина.
И покрај тоа што се уште нема официјални информации, извршниот директор на Dacia, Денис Ле Вот, потврди дека вакви модели ќе бидат претставени во 2026 година.
C-Neo најверојатно ќе ја задржи репутацијата на Dacia за достапност, нудејќи вредност за парите помеѓу Duster и Bigster и насочувајќи ја кон конкуренцијата како што се Skoda Octavia, VW Golf и Peugeot 308. Додека сè уште чекаме официјално со најавите, очекуваме Dacia да објави повеќе детали за овие компактни модели во наредните месеци.
Извор: Jutarnji.hr
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево4 часа
На магистралниот пат Кичево-Гостивар, во близина на с.Трапчин Дол се случила сообраќајна незгода, сообраќајот се одвива наизменично
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (20 јули)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за понеделник (21 јули)
-
Македонија1 ден
(ВИДЕО) Полициски службеници од Хеликоптерската единица и САЕ “Тигар” спасија повредено лице на планината Баба
-
Македонија6 часа
Од денеска во Охрид заеднички патроли на македонски и српски полициски службеници
-
Автомобили1 ден
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?
-
Скопје24 часа
Изменет сообраќаен режим во Скопје, следни четири дена на овие локации
-
Хроника10 часа
СВР Охрид со детали за лицето кое беше најдено починато на охридско крајбрежје