Автомобили
Последните десет години овие популарни автомобилски брендови скокнале неверојатни 68 отсто за нивната куповна цена

Драматичниот скок на цените на новите автомобили во Европа открива загрижувачки тренд кој може да го промени начинот на кој купуваме возила. Според најновото истражување на водечката европска платформа „AutoScout24“, просечната цена на 10-те најпопуларни автомобили е зголемена за неверојатни 68% во последните десет години. Додека во 2014 година просечната цена беше 14.236 евра, денес за истата гама возила треба да платиме дури 23.977 евра.
Овој пораст далеку ја надминува стапката на инфлација која во истиот период изнесуваше 19,4 отсто. Експертите предупредуваат дека ова е само почеток на трендот што може да го отежне пристапот до нови возила за граѓаните со просечни примања.
Една од клучните промени на пазарот е доминацијата на SUV моделите, кои практично ги изместија малите градски автомобили. Ако ги споредиме најпродаваните модели, гледаме драстична промена – додека во 2014 година купувачите најчесто избираа компактни модели како Volkswagen Golf или Renault Clio, денес моделите како Peugeot 2008 или Volkswagen T-Roc се во водство. Прогнозите се уште подраматични – се очекува теренците да учествуваат со повеќе од 60 проценти од сите нови регистрации во наредните години.
Анализата покажува дека неколку фактори влијаеле на ваквиот драстичен скок на цените. Строгите еколошки и безбедносни прописи во ЕУ, зголемените цени на суровините и покомплексната логистика се само некои од причините зошто новите автомобили станаа практично недостапни за просечниот купувач. Посебно загрижува фактот што производителите се повеќе го напуштаат производството на мали и достапни модели, фокусирајќи се на поголеми и технолошки понапредни автомобили со повисоки профитни маржи.
– Портпаролот на „AutoScout24“ предупредува дека регулативите за емисиите на CAFE дополнително ќе ги зголемат цените. Производителите се принудени да продаваат повеќе електрични возила за да ги надоместат трошоците за производство на конвенционални автомобили, што создава маѓепсан круг на пораст на цените. Ако ги споредиме цените на поединечните модели, разликата е очигледна – Dacia Sandero во 2014 година чинеше 7.900 евра, додека денес чини 13.490 евра. Уште подраматичен пример е Toyota Corolla, чија цена достигна 25.000 евра, што ја прави практично недостапна за просечниот купувач, пренесува telegraf.rs
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника8 часа
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (5 октомври)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Кичево10 часа
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Временска прогноза1 ден
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија5 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар