Автомобили
Последните десет години овие популарни автомобилски брендови скокнале неверојатни 68 отсто за нивната куповна цена

Драматичниот скок на цените на новите автомобили во Европа открива загрижувачки тренд кој може да го промени начинот на кој купуваме возила. Според најновото истражување на водечката европска платформа „AutoScout24“, просечната цена на 10-те најпопуларни автомобили е зголемена за неверојатни 68% во последните десет години. Додека во 2014 година просечната цена беше 14.236 евра, денес за истата гама возила треба да платиме дури 23.977 евра.
Овој пораст далеку ја надминува стапката на инфлација која во истиот период изнесуваше 19,4 отсто. Експертите предупредуваат дека ова е само почеток на трендот што може да го отежне пристапот до нови возила за граѓаните со просечни примања.
Една од клучните промени на пазарот е доминацијата на SUV моделите, кои практично ги изместија малите градски автомобили. Ако ги споредиме најпродаваните модели, гледаме драстична промена – додека во 2014 година купувачите најчесто избираа компактни модели како Volkswagen Golf или Renault Clio, денес моделите како Peugeot 2008 или Volkswagen T-Roc се во водство. Прогнозите се уште подраматични – се очекува теренците да учествуваат со повеќе од 60 проценти од сите нови регистрации во наредните години.
Анализата покажува дека неколку фактори влијаеле на ваквиот драстичен скок на цените. Строгите еколошки и безбедносни прописи во ЕУ, зголемените цени на суровините и покомплексната логистика се само некои од причините зошто новите автомобили станаа практично недостапни за просечниот купувач. Посебно загрижува фактот што производителите се повеќе го напуштаат производството на мали и достапни модели, фокусирајќи се на поголеми и технолошки понапредни автомобили со повисоки профитни маржи.
– Портпаролот на „AutoScout24“ предупредува дека регулативите за емисиите на CAFE дополнително ќе ги зголемат цените. Производителите се принудени да продаваат повеќе електрични возила за да ги надоместат трошоците за производство на конвенционални автомобили, што создава маѓепсан круг на пораст на цените. Ако ги споредиме цените на поединечните модели, разликата е очигледна – Dacia Sandero во 2014 година чинеше 7.900 евра, додека денес чини 13.490 евра. Уште подраматичен пример е Toyota Corolla, чија цена достигна 25.000 евра, што ја прави практично недостапна за просечниот купувач, пренесува telegraf.rs
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево2 дена
Викендов во Кичево СВР Охрид и ОВР Кичево реализираа „Соседска патрола“
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (5 август)
-
Кичево2 дена
(ФОТО) Во с. Челопеци кичевско изгаснат бил избувнат пожар на стрниште речиси до живеалишта
-
Македонија2 дена
Предмалку земјотрес регистриран во западна Македонија, кај Тетово
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за среда (6 август)
-
Спорт2 дена
Србија официјално остана без „АТП“ турнирот
-
Македонија2 дена
ЦУК: До моментот поради невремето, не се пријавени материјални штети или повредени лица
-
Македонија22 часа
ОВР Македонски Брод санкционира пијан возач, управувал возило со 2,39 промили среде бел ден