Автомобили
Последните десет години овие популарни автомобилски брендови скокнале неверојатни 68 отсто за нивната куповна цена

Драматичниот скок на цените на новите автомобили во Европа открива загрижувачки тренд кој може да го промени начинот на кој купуваме возила. Според најновото истражување на водечката европска платформа „AutoScout24“, просечната цена на 10-те најпопуларни автомобили е зголемена за неверојатни 68% во последните десет години. Додека во 2014 година просечната цена беше 14.236 евра, денес за истата гама возила треба да платиме дури 23.977 евра.
Овој пораст далеку ја надминува стапката на инфлација која во истиот период изнесуваше 19,4 отсто. Експертите предупредуваат дека ова е само почеток на трендот што може да го отежне пристапот до нови возила за граѓаните со просечни примања.
Една од клучните промени на пазарот е доминацијата на SUV моделите, кои практично ги изместија малите градски автомобили. Ако ги споредиме најпродаваните модели, гледаме драстична промена – додека во 2014 година купувачите најчесто избираа компактни модели како Volkswagen Golf или Renault Clio, денес моделите како Peugeot 2008 или Volkswagen T-Roc се во водство. Прогнозите се уште подраматични – се очекува теренците да учествуваат со повеќе од 60 проценти од сите нови регистрации во наредните години.
Анализата покажува дека неколку фактори влијаеле на ваквиот драстичен скок на цените. Строгите еколошки и безбедносни прописи во ЕУ, зголемените цени на суровините и покомплексната логистика се само некои од причините зошто новите автомобили станаа практично недостапни за просечниот купувач. Посебно загрижува фактот што производителите се повеќе го напуштаат производството на мали и достапни модели, фокусирајќи се на поголеми и технолошки понапредни автомобили со повисоки профитни маржи.
– Портпаролот на „AutoScout24“ предупредува дека регулативите за емисиите на CAFE дополнително ќе ги зголемат цените. Производителите се принудени да продаваат повеќе електрични возила за да ги надоместат трошоците за производство на конвенционални автомобили, што создава маѓепсан круг на пораст на цените. Ако ги споредиме цените на поединечните модели, разликата е очигледна – Dacia Sandero во 2014 година чинеше 7.900 евра, додека денес чини 13.490 евра. Уште подраматичен пример е Toyota Corolla, чија цена достигна 25.000 евра, што ја прави практично недостапна за просечниот купувач, пренесува telegraf.rs
Автомобили
„Dacia Sandero“ е официјално најпродаваниот автомобил во Европа минатата година според „Јато Dynamics“

Dacia Sandero беше најпродаваниот автомобил во Европа минатата година, според податоците објавени од индустрискиот аналитичар Jato Dynamics. Во Европа (вклучувајќи ја Велика Британија), минатата година беа регистрирани вкупно 268.101 Sanderos, надминувајќи го второпласираниот Renault Clio за повеќе од 50.000 примероци. На третото место заврши Volkswagen Golf со 215.715 продадени автомобили.
Продажбата на Tesla Model Y падна за 17% на 209.214. Сепак, сепак беше доволно да си го обезбеди местото како најпопуларен електричен автомобил во Европа.
SUV-ите останаа најпопуларниот тип на автомобили во Европа минатата година, со рекордни 54% од вкупната продажба (околу 6,92 милиони автомобили), што е за 4% повеќе во споредба со 2023 година. Од 50-те најпродавани модели, 27 беа SUV.
Продажбата на супермини се зголеми за 1,3% до 2,0 милиони (или 15,5% од пазарот), додека традиционалниот сегмент Ц (хечбек) и сегментот Д (салони) паднаа за 1,3% и 3,3%, соодветно.
Пазарниот удел на електричните возила се намали од 15,7% во 2023 година на 15,4% минатата година, додека уделот на бензинските модели се зголеми од 47,9% на 48,4%.
Јато Динамикс го препиша падот на ЕВ со повлекувањето на стимулациите, како и нивната висока просечна цена. Продажбата на електрични возила се очекува да се зголеми во 2025 година, бидејќи на пазарот доаѓаат нови, попристапни модели (како што се Renault 5 и Fiat Grande Panda).
Продолжен пад на уделот на дизел автомобили продолжи, паѓајќи за 1,7% на годишно ниво, на 14,3%. Во меѓувреме, plug-in хибридите паднаа од 7,7% од пазарот на 7,3%, а хибридите се зголемија од 9,9% на 11,8% од пазарот.
Извор: Jato.com / Autoblog.rs
Автомобили
Volkswagen ќе мора да опстои до 2026 година без нови електрични модели

Во следниот период, Volkswagen е принуден да ја продава постојната EV технологија на нови клиенти, што претставува голем предизвик.
Поминаа повеќе од четири години откако Volkswagen ги лансираше целосно електричните модели ID.3 и ID.4. При нивното пристигнување, многумина веруваа дека овие два модели би можеле сериозно да ѝ конкурираат на Tesla.
Сепак, ситуацијата не се разви како што се очекуваше. Во 2025 година Volkswagen се соочува со уште една тешка година за своите електрични возила.
Без нови електрични модели до 2026 година
Слично како и во 2024 година, Volkswagen нема да претстави нови електрични модели во 2025 година. Последниот дополнителен модел во нивната електрична линија беше ID.7, кој дебитираше во третиот квартал од 2023 година.
Следниот голем чекор за Volkswagen ќе биде ID.2, долгоочекуван модел кој се очекува да се појави на одредени пазари дури во 2026 година. Овој модел, со планирана цена под 25.000 евра, ќе нуди простор сличен на Golf, но со компактни димензии како Polo.
„Во следната година, VW е принуден да продава стара технологија на нови клиенти,“ изјави германскиот автомобилски аналитичар Матијас Шмит за Bloomberg.
Проблеми на клучните пазари
Volkswagen веќе се соочува со значителни предизвици на пазарите во САД, Европа и Кина:
- Во Европа, кратењето на субвенциите, особено во Германија, ја намали побарувачката.
- Во Кина, еден од најважните пазари за долгорочната стратегија на VW, компанијата губи терен од локалните ривали, кои нудат поевтини и иновативни електрични возила.
Дури и луксузните модели како Audi Q8 e-tron и Porsche Taycan не успеваат да постигнат значителен успех на пазарот, каде доминираат попристапни електрични автомобили од кинески брендови.
Нова стратегија за Кина
Клучен дел од планот на Volkswagen за освојување на кинескиот пазар е новото партнерство со Xpeng.
Двете компании работат на заедничка електрична и електронска (E&E) платформа, која ќе биде основа за сите електрични возила произведени од VW во Кина.
Првите модели од ова партнерство ќе бидат лансирани во 2026 година и ќе вклучуваат два модели од средната класа, од кои едниот ќе биде SUV.
Volkswagen има за цел да ја зголеми годишната продажба во Кина од 2,93 милиони возила во 2023 година на 4 милиони до 2030 година.
Изјава од Volkswagen
„Воведувањето на нови модели е едно решение, но подеднакво е важно да се задржи нашата широка палета,“ изјави портпаролот на VW, Стефан Фосвинкел.
„Во последните години вложивме многу труд и развивме навистина добри модели со високо ниво на квалитет и напреден софтвер.“
Извор: B92
Автомобили
Ова се користените автомобили што треба да ги избегнувате

Со влегување во новата календарска година, многу возачи размислуваат за промена на автомобилот. Купувањето користено возило обично предизвикува мешавина од возбуда и стрес.
Technischer Überwachungsverein (TÜV) е германска организација која врши технички прегледи и издава сертификати за производи и услуги во различни индустрии, вклучувајќи ја и автомобилската индустрија. Нивните извештаи се значаен извор на информации за возачите, механичарите и потенцијалните купувачи на половни автомобили.
Бидејќи многу половни автомобили се увезуваат во регионот од Германија, овие извештаи можат да бидат корисни и за нашите купувачи.
Клучни податоци од извештајот TÜV за 2025 година:
- 20,6% од автомобилите во германските технички станици не добиле позитивна оцена поради значителни или опасни дефекти.
- 11,5% од возилата покажале помали дефекти, што е зголемување од 0,3% во однос на претходната година.
Во извештајот се анализирани податоци од 10,2 милиони технички прегледи на 228 модели, поделени по возрасни категории.
Најподложни на дефекти според староста:
2-3 години:
- Tesla Model 3 – 14,2%
- Ford Mondeo – 13,2%
- Škoda Scala – 11,8%
4-5 години:
- Tesla Model 3 – 19,5%
- Volkswagen Sharan – 17,7%
- BMW Серија 5/Серија 6 – 17,7%
6-7 години:
- Dacia Dokker – 26,5%
- Dacia Duster – 24,3%
- BMW Серија 5/Серија 6 – 23,6%
8-9 години:
- Dacia Dokker – 30,9%
- Dacia Duster – 29,7%
- Dacia Sandero – 28,6%
10-11 години:
- Dacia Logan – 39,6%
- Dacia Duster – 34,1%
- Renault Twingo – 33%
Стареењето на автомобилите во Германија
Просечната старост на автомобилите во Германија моментално изнесува 10,3 години, што е значително зголемување во споредба со 2011 година, кога просекот бил 8,3 години. Во моментов, околу половина од сите регистрирани автомобили се стари десет години или повеќе.
Извор: B92
-
Кичево1 ден
(ВИДЕО) Вечерва салата во НУЦК „Кочо Рацин“ беше претесна да ги собере сите кичевчани кои максимално дадоа своја поддршка за лекување на Дејан Огненоски
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (9 февруари)
-
Здравје и убавина17 часа
Ова е еден од најздравите чаеви, го нормализира холестеролот, шеќерот во крвта и го обновува црниот дроб
-
Хороскоп56 минути
Хороскоп за понеделник (10 февруари)
-
Здравје и убавина10 часа
Зошто не треба да го задржувате кивањето во себе, како грда навика
-
Мобилни уреди1 ден
Имате iPhone? Овој вирус се појави прв пат во историјата на мобилниот уред и неговиот оперативен систем „iOS“
-
Скопје1 ден
Дури 570 санкции во главниот град, 150 од нив биле за возење со брзина поголема од дозволената
-
Спорт2 дена
УЕФА претставници со високи очекувања и оценка за судиската организација при ФФМ, визиите и методите за имплементација на „ВАР“ беа презентирани од претседателот Омерагиќ