Свет
Потврдено: Од 2035 година нема нови дизел и бензин автомобили во Европската унија
Патниот сообраќај е одговорен за приближно 20 проценти од емисиите на CO2, од кои 70 проценти доаѓаат од патнички автомобили и лесни комерцијални возила.
Европскиот парламент конечно ја потврди историската одлука – од 2035 година граѓаните на ЕУ нема да можат да купуваат нов бензин и дизел, дури и во хибридна форма. Ова се однесува и на возилата за испорака.
Причината е секако намалувањето на емисиите на CO2, односно сузбивањето на глобалното затоплување. Европскиот парламент и Европската комисија сега мора да работат заедно на усогласување на земјите-членки, пишува Ревијахак.
Конзервативците и демохристијаните беа најгласни против оваа одлука во Европскиот парламент, односно бараа простор за уште десет отсто бензински и дизел мотори по 2035 година, но нивниот предлог не помина.
Најмногу лобираа германските претставници на таа група, кои стравуваат дека локалната автомобилска индустрија ќе изгуби 500.000 работни места со префрлање на електрични возила.
„Сакаме да се ослободиме од CO2, а не од индустријата“, рече европскиот народен лидер Манфред Вебер.
Патниот сообраќај е одговорен за приближно 20 проценти од емисиите на CO2, од кои 70 проценти доаѓаат од патнички автомобили и комбиња.
Еврокомесарот за климатски прашања Франс Тимерманс вели дека возачите со просечни примања не треба да се плашат бидејќи електричните автомобили се веќе попристапни од конкурентите, земајќи ги предвид трошоците во текот на нивниот работен век.
Тоа е убаво, но можеби европскиот лидер треба да им објасни на луѓето колку се „поевтини“ електричните автомобили, да речеме од дизелот, кога се укинуваат субвенциите за нивно купување.
Бесмислена е идејата дека државите ќе го поттикнат купувањето електрични возила кога тие ќе станат единствена опција (заедно со, можеби, возилата со водородни горивни ќелии) во салоните. Таков луксуз може да си дозволи само Норвешка, која живее од продажба на нафта и гас.
На крајот, заштитата на климата е апсолутно неопходна затоа што е поважно како ќе преживееме (како човештво) отколку што возиме, но една благородна идеја не треба да се оправдува со информации што може да бидат вистинити денес, а веројатно нема да бидат точни утре.
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за понеделник (16 декември)
-
Македонија1 ден
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Македонија2 дена
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет2 дена
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија1 ден
Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег
-
Македонија22 часа
ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“
-
Магазин23 часа
Можеби ќе ви треба нов кабел: доаѓа HDMI 2.2