Автомобили
Познато кога Ауди ќе престане со производство на дизел и бензин мотори

Одреден е датум кога германската марка ќе престане да произведува нови бензински и дизел автомобили, а тоа е веќе во 2026 година. Според Ројтерс, веста ја објавил претседателот на одборот на Ауди, Маркус Дусман. Во Ауди сè почнува да се врти околу батериите …
Електрификацијата изгледа неизбежна, па дури и Линколн изјави дека сите автомобили ќе имаат батерии до 2030 година, пишува Авто клубот. Многу производители веќе најавуваат планови во кои ги опишуваат моторите со внатрешно согорување како минато. Еден од нив е „Ауди“, кој веќе престана да развива нови СУС мотори, а неодамна постави краен рок за дефинитивен крај на возилата со фосилни горива.
Веста ја објави претседателот на Управниот одбор на „Ауди“, Маркус Дусман, и тој посочи дека постепеното укинување на внатрешното согорување ќе се примени во 2026 година, за моделите со бензин и дизел. Логичен следен чекор за германската компанија е проширување на палетата на хибридни брендови.
Сепак, неопходно е да се „погледне на поголема слика“. Позицијата на Ауди за електрификација е всушност позицијата на нејзината матична компанија – групацијата Фолксваген. Ривалите БМВ и Мерцедес планираат на спротивниот крај од спектарот на електрификација: иако тие веќе воведоа неколку електрични возила, тие веруваат дека внатрешното согорување ќе остане „главната приказна“ на автомобилската индустрија за многу години.
Имено, Баварците воопшто не планираат да го запрат развојот на SUS моторот. Неодамна, BMW изрази загриженост за слабата достапност на ретки минерали што се користат во батериите, а бидејќи пред три години тие веруваат дека поради ова EV секогаш ќе биде поскапа опција од конвенционалните мотори.
Иако литиум-јонските батерии станаа значително поевтини во последната година, тие сепак се скапи и има уште еден проблем – снабдувањето беше слабо дури и пред пандемијата, и беше скоро невозможно да се обезбеди постојан. Различни производители избираат различни стратегии за во иднина, но сè уште не е јасно кој од нив ќе се исплати на долг рок. Beе биде интересно да се види кои производители на автомобили ќе преживеат во следните две децении.
ФОТО: tookapic /pixabay
Извор: српска Нова
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево16 часа
Во понеделник ЕВН КЕЦ Кичево ќе работи на терен, времено без електрична енергија ќе биде кичевското село Другово
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Lifestyle2 дена
Поради една грешка, клима уредот троши трипати повеќе електрична енергија
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за сабота (26 јули)
-
Lifestyle2 дена
Избркајте ги мувите со лимон: Природен трик што навистина делува
-
Македонија16 часа
Утре на градскиот плоштад во Охрид, македонската Полиција ќе се реализира националната кампања „До вас, за вас“, како форма за приближување на полицијата до граѓаните
-
Македонија2 дена
Исклучен од сообраќај тетовчанец, управувал автомобил под дејство на алкохол
-
Lifestyle22 часа
Дали премногу често имате столица? Еве што значи тоа за вашето здравје