Автомобили
Правила за возење во кружен тек

Кружните текови се дизајнирани да ги направат раскрсниците безбедни и ефикасни. Но, за многу возачи, велосипедисти и пешаци, тие остануваат мистерија.
Без разлика кога сте ги полагале теоретските тестови, секогаш треба да ги знаете правилата за возење во кружен тек и да ги применувате за безбедност на сите учесници во сообраќајот. Практичното искуство е особено важно бидејќи тогаш снаодливоста, знаењето и внимателноста доаѓаат до израз!
Кружните текови во Македонија генерално се претставени со знакот „пресек со патот со првенство на минување“, т.е. знакот за превртен триаголник. Доколку нема сообраќајни знаци, тогаш се применува стандардното сообраќајно правило како и на секоја друга раскрсница, т.е. правило на десната рака. Во овој случај, приоритет има возилото кое доаѓа од десно (во однос на веќе во кружниот тек)! Ова е на пример правилото што важи во Грција бидејќи нивните кружни текови не се обележани со сообраќајни знаци.
Правилото во кружниот тек со една лента е многу едноставно. Прилагодете ја брзината и погледнете лево пред да влезете во кружниот тек. Имајте предвид дека возилата што веќе се движат во кружниот тек имаат приоритет над оние што штотуку влегуваат. Не заборавајте да го вклучите трепкачот кога излегувате од кружниот тек. За да излезете од кружниот тек, не треба да успорувате или да застанете. Единствен исклучок е кога на пешачки премин има пешаци или ако се приближува брза помош, што секогаш сте должни да го пропуштите!
Слични се правилата и за кружните текови со повеќе ленти, со тоа што движењето зависи од хоризонталната и вертикалната сигнализација, т.е. знаците. Овде секогаш приоритет имаат возилата што се движат внатре во кружниот тек. Кај нас често се прекршува едно правило, бидејќи возачите од внатрешната лента не ги пуштаат оние од надворешната лента! Возачот од внатрешната лента (поблиску до островот) треба да го пушти возачот од надворешната лента да помине како да е класично престројување на пат со две ленти, со задолжителен трепкач. Сосема исто како да се вози по обичен пат со две или три ленти. Запомнете – возилата што се движат по надворешната лента имаат приоритет! Сигурно се прашувате што да правите ако има гужва на надворешната лента, па затоа не е можно да се исклучите. Можете да направите уште еден целосен круг околу островот (што е многу ретка опција) или да чекате во внатрешната лента додека не се исполнат условите за престројување.
Кружните текови со повеќе ленти треба да имаат знак за престројување на влезот, па затоа треба однапред да одлучите која лента ќе ја користите, односно каде ќе излезете од кружниот тек. Сепак, сите сме сведоци дека во пракса не функционира баш вака, бидејќи често се случува некој постојано да вози по надворешната лента иако се исклучува на третиот или четвртиот излез. Многу е важно да се избере вистинската лента, затоа логично размислете каде треба да излезете од кружниот тек уште пред да влезете – ако излезете на првиот излез, треба да влезете во кружниот тек на десната лента и да ја следите надворешната лента на кружен тек до излезот. Ако излезете на последниот излез, треба да влезете во внатрешната лента на кружниот тек од левата лента и потоа да се усогласите навреме пред да излезете. Секој кој ја возел таков кружен знае дека сите овие „училишни правила“ не се лесно применливи на лице место, бидејќи иако ги знаете правилата, мора постојано да внимавате што прават другите возачи околу вас.
Кај нас, за жал, вообичаена практика е насочувачот (жмигавец) ретко да се користи во кружен тек. И мора да се користи при излегување од кружен тек и при менување од една во друга лента. На овој начин ќе им дадете можност на другите возачи да реагираат правилно навремено бидејќи ќе знаат што да очекуваат од вас и кои се вашите намери. Ако сообраќаен полицаец е на кружен тек и го регулира сообраќајот, тогаш треба само да се следат и применуваат неговите упатства, односно наредби.
Каде и да патувате и колку и да сте сигурни во своите возачки способности, добро е да се потсетите на клучните правила, особено на места каде што тропањето, застојот и збунетоста на возачот се вообичаени. Посебно е пожелно, доколку патувате во странство, да се информирате за сообраќајните правила кои важат во таа земја. Знаете дека некаде се вози лево (не само во Велика Британија, туку и во Малта, Кипар…), па затоа правилата за возење во кружен тек се различни! И најважно е да му ја обезбедите на вашето возило потребната заштита од сите можни несакани ситуации.
Автомобили
Новиот прототип на „Subaru“ се очекува да дебитира на „Japan Mobility Show 2025“

Главниот технолошки директор на Субару, Тецуо Фуџинуки, накратко зборуваше за новото возило, кое според тизер фотографијата најверојатно е поврзана со новата генерација на моделот WRX, не откривајќи го директно името. Тој изјави дека автомобилот ќе користи усовршен систем за погон на сите тркала, инспириран од оној што се користи во тркачката серија Супер Таикју.
Јапонското списание „Car Watch“ пренесе дека Фуџинуки го опишал автомобилот како „атрактивен“, со најава дека ќе има уште поимпресивна верзија во иднина. Повеќе детали ќе бидат објавени на самиот саем.
Според „Carscoops“, иако нема официјална потврда, сите знаци укажуваат дека ова е новата, долгоочекувана верзија на WRX, можеби дури и во STI издание.
Сликата што беше објавена не открива многу, но се гледа агресивен дизајн, со спортска аеродинамика. Предниот дел изгледа како модернизирана верзија на сегашниот WRX, со голема маска, нагласен сплитер и хауба со отвор за воздух.
Покрај новиот модел, Субару потврди и дека работи на следната генерација на својот боксер мотор. Иако сè уште нема многу технички детали, се знае дека моторот ќе биде прилагоден за користење јаглеродно неутрално гориво E20 и е можно да има хибридна поддршка. Не се знае точно колкава ќе биде работната зафатнина или колку цилиндри ќе има.
Во изјава за Best Car Web, Фуџинуки ја нагласи посветеноста на Субару кон своите клиенти. Тој изјави: „Им благодариме на сите кои го избираат Субару. Ќе продолжиме да создаваме автомобили што ќе го оправдаат нивниот избор.“
Повеќе информации се очекуваат на отворањето на Јапонскиот саем за мобилност на 30 октомври 2025 година.
Извор: Carscoops / Car Watch / Subaru
Автомобили
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!

Утре (недела), 1-ви јуни со почеток од 11:00ч, град Прилеп повторно ќе биде домаќин на традиционалното државно првенство на Македонија во „Авто слалом“ со возила „Олд тајмери“ и „Јанг тајмери“ во организација на Национална Федерација за историски возила на Македонија која припаѓа во семејството на „FIVA“ – Fédération Internationale des Véhicules Anciens и „Класика Прилеп“ поддржано од Министерство за Спорт.
На наше огромно задоволство и под наше медиумско покровителство свое учество ќе земе нашиот кичевчанец, поранешен шампион и долгогодишен искусен учесник Кристијан Бојоски со својот модифициран „Опел Кадет“, кој долги години е миленик на прилепската публика, а владее голема поддршка и од нашиот град Кичево.
Инаку да потсетиме лани Кристијан Бојоски се натпреваруваше во класа 3 заедно со уште 11 учесници, рекорден број во таа категорија. Бојоски заврши на четвртата позиција со извозено време 1:40
Бидете дел и заедно да навиваме за кичевчанецот кој благодарение на пријателите и спонзорите кои здружено помагаат првично во техничката спремност, а тука не смее да се заборави поддршката на „Adler“, успешно плови по автомобилистичките води.
Имено да потсетиме, во октомври 2023, Бојоски го извози најдоброто време во класата „олд тајмери“ и се закити со пехар и медалја.
Настанот е на официјалната локација пред „Палма Шоп“ во Центарот на градот. Истиот беше закажан за 11-ти мај, но доби нов датум 1-ви јуни поради санација на делови од патеката, тогаш истакнаа од организацијата.
Со среќа на сите учесници!
Автомобили
„BMW“ во својата палета на електрични автомобили ќе го истакне својот модел „i4 M60“, со неверојатни 593 коњски сили

Помина нешто повеќе од една година откако BMW направи освежување на Серија 4 Gran Coupe и електричниот модел i4. Сепак, спортската верзија i4 M50 тогаш не доби технички промени. Таа продолжи да се нуди со истата M Performance поставка која развива 536 коњски сили и 795 њутн-метри вртежен момент. Неколку месеци подоцна, BMWBLOG објави информации дека се подготвува помоќна верзија – i4 M60. Сега, иако неофицијално, таа верзија се појави на холандската страница на BMW.
Новата i4 M60 веќе е наведена меѓу понудените модели, иако сè уште не може да се конфигурира. Интересно е што i4 M50 сè уште стои во понудата, но тоа веројатно ќе се промени наскоро. Новиот модел носи 593 коњски сили, што е за 57 КС повеќе од претходниот. Вртежниот момент останува ист – 795 њутн-метри.
Поради дополнителната сила, i4 M60 е побрз – од 0 до 100 км/ч стигнува за 3,7 секунди, што е за 0,2 секунди побрзо од M50. Максималната брзина останува ограничена на 225 км/ч. Покрај подобрените перформанси, има и други новитети кај оваа верзија, која е најпродаван BMW M модел последниве три години.
Според податоците од холандскиот сајт на BMW, новиот i4 M60 има автономија од 432 до 551 километар според WLTP стандардот. Иако минималниот дострел е помал од претходната верзија (469 км), максималниот сега е поголем (513 км порано). Батеријата и натаму има капацитет од 81,1 kWh, со максимално полнење на 205 kW со еднонасочна струја.
Новата верзија троши малку повеќе енергија – од 21 до 16,6 kWh на 100 км, додека старата верзија имаше потрошувачка од 19,7 до 17,9 kWh. Исто така, автомобилот е малку полесен – намален е за 5 килограми, па сега тежи 2.285 кг.
Брзината на полнење исто така е подобрена. За само 10 минути, може да се добие енергија за 141 до 185 километри, додека кај претходниот модел тоа беше 135 до 175 километри. Бидејќи BMW веќе ги подновува своите веб-страници со новиот модел, целосното претставување на i4 M60 најверојатно ќе се случи многу наскоро.
Извор: bmwblog.com
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (6 јуни)
-
Кичево1 ден
(ФОТО) ТППЕ Кичево: Се гаси дива депонија зад „Стара централа“
-
Кичево17 часа
Кичевското архиерејско намесништво истакна соопштение по повод „Духовденска задушница“
-
Хороскоп7 часа
Хороскоп за сабота (7 јуни)
-
Македонија20 часа
СВР Охрид: Армијата на Република Македонија ќе реализира тактичко-технички активности
-
Култура9 часа
(ВИДЕО) Краток фрагмент на отец Партениј за „Македонија и Патриотизмот“ од новиот филм посветен на неговиот триесет годишен монашки пат
-
Македонија2 дена
На граница кај бугарин во возило пронајдени биле електрошок и солзавец, бил веднаш лишен од слобода
-
Скопје2 дена
За еден ден во Скопје изречени 180 мерки во областа на сообраќајот