Автомобили
Правила за возење во кружен тек

Кружните текови се дизајнирани да ги направат раскрсниците безбедни и ефикасни. Но, за многу возачи, велосипедисти и пешаци, тие остануваат мистерија.
Без разлика кога сте ги полагале теоретските тестови, секогаш треба да ги знаете правилата за возење во кружен тек и да ги применувате за безбедност на сите учесници во сообраќајот. Практичното искуство е особено важно бидејќи тогаш снаодливоста, знаењето и внимателноста доаѓаат до израз!
Кружните текови во Македонија генерално се претставени со знакот „пресек со патот со првенство на минување“, т.е. знакот за превртен триаголник. Доколку нема сообраќајни знаци, тогаш се применува стандардното сообраќајно правило како и на секоја друга раскрсница, т.е. правило на десната рака. Во овој случај, приоритет има возилото кое доаѓа од десно (во однос на веќе во кружниот тек)! Ова е на пример правилото што важи во Грција бидејќи нивните кружни текови не се обележани со сообраќајни знаци.
Правилото во кружниот тек со една лента е многу едноставно. Прилагодете ја брзината и погледнете лево пред да влезете во кружниот тек. Имајте предвид дека возилата што веќе се движат во кружниот тек имаат приоритет над оние што штотуку влегуваат. Не заборавајте да го вклучите трепкачот кога излегувате од кружниот тек. За да излезете од кружниот тек, не треба да успорувате или да застанете. Единствен исклучок е кога на пешачки премин има пешаци или ако се приближува брза помош, што секогаш сте должни да го пропуштите!
Слични се правилата и за кружните текови со повеќе ленти, со тоа што движењето зависи од хоризонталната и вертикалната сигнализација, т.е. знаците. Овде секогаш приоритет имаат возилата што се движат внатре во кружниот тек. Кај нас често се прекршува едно правило, бидејќи возачите од внатрешната лента не ги пуштаат оние од надворешната лента! Возачот од внатрешната лента (поблиску до островот) треба да го пушти возачот од надворешната лента да помине како да е класично престројување на пат со две ленти, со задолжителен трепкач. Сосема исто како да се вози по обичен пат со две или три ленти. Запомнете – возилата што се движат по надворешната лента имаат приоритет! Сигурно се прашувате што да правите ако има гужва на надворешната лента, па затоа не е можно да се исклучите. Можете да направите уште еден целосен круг околу островот (што е многу ретка опција) или да чекате во внатрешната лента додека не се исполнат условите за престројување.
Кружните текови со повеќе ленти треба да имаат знак за престројување на влезот, па затоа треба однапред да одлучите која лента ќе ја користите, односно каде ќе излезете од кружниот тек. Сепак, сите сме сведоци дека во пракса не функционира баш вака, бидејќи често се случува некој постојано да вози по надворешната лента иако се исклучува на третиот или четвртиот излез. Многу е важно да се избере вистинската лента, затоа логично размислете каде треба да излезете од кружниот тек уште пред да влезете – ако излезете на првиот излез, треба да влезете во кружниот тек на десната лента и да ја следите надворешната лента на кружен тек до излезот. Ако излезете на последниот излез, треба да влезете во внатрешната лента на кружниот тек од левата лента и потоа да се усогласите навреме пред да излезете. Секој кој ја возел таков кружен знае дека сите овие „училишни правила“ не се лесно применливи на лице место, бидејќи иако ги знаете правилата, мора постојано да внимавате што прават другите возачи околу вас.
Кај нас, за жал, вообичаена практика е насочувачот (жмигавец) ретко да се користи во кружен тек. И мора да се користи при излегување од кружен тек и при менување од една во друга лента. На овој начин ќе им дадете можност на другите возачи да реагираат правилно навремено бидејќи ќе знаат што да очекуваат од вас и кои се вашите намери. Ако сообраќаен полицаец е на кружен тек и го регулира сообраќајот, тогаш треба само да се следат и применуваат неговите упатства, односно наредби.
Каде и да патувате и колку и да сте сигурни во своите возачки способности, добро е да се потсетите на клучните правила, особено на места каде што тропањето, застојот и збунетоста на возачот се вообичаени. Посебно е пожелно, доколку патувате во странство, да се информирате за сообраќајните правила кои важат во таа земја. Знаете дека некаде се вози лево (не само во Велика Британија, туку и во Малта, Кипар…), па затоа правилата за возење во кружен тек се различни! И најважно е да му ја обезбедите на вашето возило потребната заштита од сите можни несакани ситуации.
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
-
Кичево20 часа
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Кичево8 часа
Ноќеска „ТППЕ Кичево“ со полни раце работа, спречен поголем пожар во населба „Девеана“
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Македонија6 часа
Прилеп: Традицијата продолжува, на 11-ти октомври на „Авто слалом“, кичевчанецот Кристијан Бојоски во нов поход кон пиедесталот на награди!
-
Македонија1 ден
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника1 ден
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ
-
Технологија1 ден
„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони