Следете не

Автомобили

Правила за возење во кружен тек

Објавено пред

на

Кружните текови се дизајнирани да ги направат раскрсниците безбедни и ефикасни. Но, за многу возачи, велосипедисти и пешаци, тие остануваат мистерија.

Без разлика кога сте ги полагале теоретските тестови, секогаш треба да ги знаете правилата за возење во кружен тек и да ги применувате за безбедност на сите учесници во сообраќајот. Практичното искуство е особено важно бидејќи тогаш снаодливоста, знаењето и внимателноста доаѓаат до израз!

Кружните текови во Македонија генерално се претставени со знакот „пресек со патот со првенство на минување“, т.е. знакот за превртен триаголник. Доколку нема сообраќајни знаци, тогаш се применува стандардното сообраќајно правило како и на секоја друга раскрсница, т.е. правило на десната рака. Во овој случај, приоритет има возилото кое доаѓа од десно (во однос на веќе во кружниот тек)! Ова е на пример правилото што важи во Грција бидејќи нивните кружни текови не се обележани со сообраќајни знаци.

Правилото во кружниот тек со една лента е многу едноставно. Прилагодете ја брзината и погледнете лево пред да влезете во кружниот тек. Имајте предвид дека возилата што веќе се движат во кружниот тек имаат приоритет над оние што штотуку влегуваат. Не заборавајте да го вклучите трепкачот кога излегувате од кружниот тек. За да излезете од кружниот тек, не треба да успорувате или да застанете. Единствен исклучок е кога на пешачки премин има пешаци или ако се приближува брза помош, што секогаш сте должни да го пропуштите!

Слични се правилата и за кружните текови со повеќе ленти, со тоа што движењето зависи од хоризонталната и вертикалната сигнализација, т.е. знаците. Овде секогаш приоритет имаат возилата што се движат внатре во кружниот тек. Кај нас често се прекршува едно правило, бидејќи возачите од внатрешната лента не ги пуштаат оние од надворешната лента! Возачот од внатрешната лента (поблиску до островот) треба да го пушти возачот од надворешната лента да помине како да е класично престројување на пат со две ленти, со задолжителен трепкач. Сосема исто како да се вози по обичен пат со две или три ленти. Запомнете – возилата што се движат по надворешната лента имаат приоритет! Сигурно се прашувате што да правите ако има гужва на надворешната лента, па затоа не е можно да се исклучите. Можете да направите уште еден целосен круг околу островот (што е многу ретка опција) или да чекате во внатрешната лента додека не се исполнат условите за престројување.

Кружните текови со повеќе ленти треба да имаат знак за престројување на влезот, па затоа треба однапред да одлучите која лента ќе ја користите, односно каде ќе излезете од кружниот тек. Сепак, сите сме сведоци дека во пракса не функционира баш вака, бидејќи често се случува некој постојано да вози по надворешната лента иако се исклучува на третиот или четвртиот излез. Многу е важно да се избере вистинската лента, затоа логично размислете каде треба да излезете од кружниот тек уште пред да влезете – ако излезете на првиот излез, треба да влезете во кружниот тек на десната лента и да ја следите надворешната лента на кружен тек до излезот. Ако излезете на последниот излез, треба да влезете во внатрешната лента на кружниот тек од левата лента и потоа да се усогласите навреме пред да излезете. Секој кој ја возел таков кружен знае дека сите овие „училишни правила“ не се лесно применливи на лице место, бидејќи иако ги знаете правилата, мора постојано да внимавате што прават другите возачи околу вас.

Кај нас, за жал, вообичаена практика е насочувачот (жмигавец) ретко да се користи во кружен тек. И мора да се користи при излегување од кружен тек и при менување од една во друга лента. На овој начин ќе им дадете можност на другите возачи да реагираат правилно навремено бидејќи ќе знаат што да очекуваат од вас и кои се вашите намери. Ако сообраќаен полицаец е на кружен тек и го регулира сообраќајот, тогаш треба само да се следат и применуваат неговите упатства, односно наредби.

Каде и да патувате и колку и да сте сигурни во своите возачки способности, добро е да се потсетите на клучните правила, особено на места каде што тропањето, застојот и збунетоста на возачот се вообичаени. Посебно е пожелно, доколку патувате во странство, да се информирате за сообраќајните правила кои важат во таа земја. Знаете дека некаде се вози лево (не само во Велика Британија, туку и во Малта, Кипар…), па затоа правилата за возење во кружен тек се различни! И најважно е да му ја обезбедите на вашето возило потребната заштита од сите можни несакани ситуации.

Автомобили

Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате

Објавено пред

на

Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash
Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash

Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.

Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење

Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.

Кога се вклучуваат светлата за магла?

Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.

Што да избегнувате:

  • Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.

  • Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.

Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.

Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно

Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:

  • Пешаците се речиси невидливи во магла.

  • Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.

  • Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.

Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност

На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.

Најважните правила:

  • Прилагодете се на брзината на другите возила.

  • Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.

  • Вклучете ги предните и задните светла за магла.

  • Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.

  • Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.

Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.

Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила

Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:

  • Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.

  • Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.

  • Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.

Дали воопшто треба да тргнете на пат?

Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.

Извор: 021

Прочитај повеќе...

Автомобили

Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash
Фото: Michael Fousert @ unsplash

Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.

Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.

Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации

VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.

Податоци по категории:

  • 693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст

  • 286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата

Како стојат прогнозите меѓу организациите?

Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.

И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:

– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.

Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.

Каков е поширокиот пазар на автомобили?

За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.

И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Charlie Deets

Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.

Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.

Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.

Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.

Извор: Yahoo! Finance

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Кичево4 часа

Во ОВР Кичево вчера било пријавено непознато лице, кое направило обид на сила да влезе во семејна куќа на постара жена

На 10.12.2025 во 00:00 часот во ОВР Кичево, 49-годишен маж од Кичево пријавил дека на 09.12.2025 околу 23:40 часот едно...

Спорт5 часа

ФФМ: Центарот за едукација објавува конкурс за лица кои ќе се стекнат со тренерски лиценци

Центарот за едукација при Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) објавува конкурс за прием на нови кандидати за тренерски лиценци. Конкурсот...

Фото: Steven Ungermann @ unsplash Фото: Steven Ungermann @ unsplash
Lifestyle7 часа

Без оцет, без сода бикарбона: Оваа евтина состојка навистина го отпушува мијалникот

Затнат одвод полн со маснотии? Постојно клокотење и вода што не се исцедува? Постојно се препорачува сода бикарбона и оцет,...

Фото: roya ann miller @ unsplash Фото: roya ann miller @ unsplash
Lifestyle7 часа

Луѓето научиле да користат оган многу порано отколку што се мислеше

Археолозите открија најрани докази за намерно палење оган во Барнам, Сафолк (источна Англија), стари околу 400.000 години, што значително ја...

Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash
Автомобили7 часа

Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате

Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи...

Фото: Onur Binay @ unsplash Фото: Onur Binay @ unsplash
Магазин8 часа

Грешка што многумина ја прават: Лошите навики при полнење ја уништуваат батеријата на телефонот

Правилното полнење на паметниот телефон може значително да го продолжи животниот век на батеријата, да ја подобри издржливоста и да...

Фото: Solen Feyissa @ unsplash Фото: Solen Feyissa @ unsplash
Магазин8 часа

ChatGPT ќе се интегрира со Apple Health: Што значи тоа за корисниците?

ChatGPT наскоро би можел да стане дел од екосистемот на Apple Health, носејќи понапредни можности за анализа на здравствени податоци...

Македонија9 часа

МВР со детали за нападот во редакцијата „Инфомакс“, напаѓачот бил лице претходно спроведувано во Психијатриска болница

Полициски службеници од ПС Кисела Вода го лишија од слобода Г.С. (43) од Скопје, веднаш по добиената пријава на 10.12.2025...

Македонија9 часа

Приведен навивач од Словачка, на 10 други не им беше дозволен влез во државата поради агресивно и недолично однесување во авион за време на лет и по слетувањето

На 10.12.2025 околу 20:30 часот во СВР Скопје, од службите на Меѓународен аеродром Скопје и од Регионалниот центар за гранични...

Временска прогноза10 часа

Снег нема ни на повидок, продолжува периодот под влијание на Антициклон во Македонија

Под влијание на висок воздушен притисок (Антициклон) и на стабилна и сува воздушна маса во Македонија продолжува долгиот период на...

НАЈЧИТАНИ