Автомобили
Правила за возење во кружен тек
Кружните текови се дизајнирани да ги направат раскрсниците безбедни и ефикасни. Но, за многу возачи, велосипедисти и пешаци, тие остануваат мистерија.
Без разлика кога сте ги полагале теоретските тестови, секогаш треба да ги знаете правилата за возење во кружен тек и да ги применувате за безбедност на сите учесници во сообраќајот. Практичното искуство е особено важно бидејќи тогаш снаодливоста, знаењето и внимателноста доаѓаат до израз!
Кружните текови во Македонија генерално се претставени со знакот „пресек со патот со првенство на минување“, т.е. знакот за превртен триаголник. Доколку нема сообраќајни знаци, тогаш се применува стандардното сообраќајно правило како и на секоја друга раскрсница, т.е. правило на десната рака. Во овој случај, приоритет има возилото кое доаѓа од десно (во однос на веќе во кружниот тек)! Ова е на пример правилото што важи во Грција бидејќи нивните кружни текови не се обележани со сообраќајни знаци.
Правилото во кружниот тек со една лента е многу едноставно. Прилагодете ја брзината и погледнете лево пред да влезете во кружниот тек. Имајте предвид дека возилата што веќе се движат во кружниот тек имаат приоритет над оние што штотуку влегуваат. Не заборавајте да го вклучите трепкачот кога излегувате од кружниот тек. За да излезете од кружниот тек, не треба да успорувате или да застанете. Единствен исклучок е кога на пешачки премин има пешаци или ако се приближува брза помош, што секогаш сте должни да го пропуштите!
Слични се правилата и за кружните текови со повеќе ленти, со тоа што движењето зависи од хоризонталната и вертикалната сигнализација, т.е. знаците. Овде секогаш приоритет имаат возилата што се движат внатре во кружниот тек. Кај нас често се прекршува едно правило, бидејќи возачите од внатрешната лента не ги пуштаат оние од надворешната лента! Возачот од внатрешната лента (поблиску до островот) треба да го пушти возачот од надворешната лента да помине како да е класично престројување на пат со две ленти, со задолжителен трепкач. Сосема исто како да се вози по обичен пат со две или три ленти. Запомнете – возилата што се движат по надворешната лента имаат приоритет! Сигурно се прашувате што да правите ако има гужва на надворешната лента, па затоа не е можно да се исклучите. Можете да направите уште еден целосен круг околу островот (што е многу ретка опција) или да чекате во внатрешната лента додека не се исполнат условите за престројување.
Кружните текови со повеќе ленти треба да имаат знак за престројување на влезот, па затоа треба однапред да одлучите која лента ќе ја користите, односно каде ќе излезете од кружниот тек. Сепак, сите сме сведоци дека во пракса не функционира баш вака, бидејќи често се случува некој постојано да вози по надворешната лента иако се исклучува на третиот или четвртиот излез. Многу е важно да се избере вистинската лента, затоа логично размислете каде треба да излезете од кружниот тек уште пред да влезете – ако излезете на првиот излез, треба да влезете во кружниот тек на десната лента и да ја следите надворешната лента на кружен тек до излезот. Ако излезете на последниот излез, треба да влезете во внатрешната лента на кружниот тек од левата лента и потоа да се усогласите навреме пред да излезете. Секој кој ја возел таков кружен знае дека сите овие „училишни правила“ не се лесно применливи на лице место, бидејќи иако ги знаете правилата, мора постојано да внимавате што прават другите возачи околу вас.
Кај нас, за жал, вообичаена практика е насочувачот (жмигавец) ретко да се користи во кружен тек. И мора да се користи при излегување од кружен тек и при менување од една во друга лента. На овој начин ќе им дадете можност на другите возачи да реагираат правилно навремено бидејќи ќе знаат што да очекуваат од вас и кои се вашите намери. Ако сообраќаен полицаец е на кружен тек и го регулира сообраќајот, тогаш треба само да се следат и применуваат неговите упатства, односно наредби.
Каде и да патувате и колку и да сте сигурни во своите возачки способности, добро е да се потсетите на клучните правила, особено на места каде што тропањето, застојот и збунетоста на возачот се вообичаени. Посебно е пожелно, доколку патувате во странство, да се информирате за сообраќајните правила кои важат во таа земја. Знаете дека некаде се вози лево (не само во Велика Британија, туку и во Малта, Кипар…), па затоа правилата за возење во кружен тек се различни! И најважно е да му ја обезбедите на вашето возило потребната заштита од сите можни несакани ситуации.
Автомобили
(ВИДЕО) „Tuning Car Show“ во Прилеп доби нова димензија со видеата на тимот од „Autodonia“
Традиционалниот „Tuning Car Show“ во Прилеп дефинитивно е еден од најпрестижните манифестации за сите љубители на автомобилизмот. На 11-ти октомври традиционално се одржа и овогоднинешното издание под покровителство на Општина Прилеп и останатите спонзори.
Вообичаено забележителни се многу видеографи, доста компании кои овој настан знаат и умеат да го пренесат, но токму нас, впечатлив пренос на овој настан ни остави „Autodonia“. Неуморните дечки на чело со Nenad Kaevik. Дечкото е специјализиран за изработка на визуелно импресивни и високо функционални дигитални решенија. Вистински љубеник на автомобилизмот кој успева на секој битен настан да биде прв.
Во оваа прилика од нашиот медиум упатуваме честитка за успешна работа, а вие не чекате уште веднаш посетете го неговиот бизнис инстаграм профил ТУКА – верувајте има што да видите, за повеќе информации за неговата работа и портфолио погледнете ТУКА
Промо видео од „Tuning Car Show“ – Прилеп:
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј
По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
Автомобили
(ФОТО) Кичево и Бојоски денеска со високо трето место на „авто слалом“ во Прилеп по повод 11-ти Октомври
Нашиот кичевчанец Кристијан Бојоски го освои високото трето место во класа над 1600 cм³, и четврто место во друга класа на „Авто слалом“ трката денес по повод 11-ти Октомври традиционално во Прилеп – во организација на Авто мото клуб „Автомото Класика“ – Прилеп

Кристијан Бојоски (трето место)
Повеќе фотографии од овој настан може да download-ирате во продолжение ТУКА, во следните чекори „View content“ > Download (icon). Во оваа прилика им благодариме за официјалната покана до Порта.мк на „Автомото Класика“, се гледаме до година.
И на крај пред претставување на галеријата, оваа прилика ја користиме да го поздравиме со топло добредојде во тимот „Авто шлеп“ – Лони Кичево кој од денес на сите интернационални и домашни натпреварувања ќе го вози модифицираното возило на Кристијан Бојоски!
Мал дел фотографии:
-
Хороскоп2 денаХороскоп за петок (31 октомври)
-
Кичево2 денаЈанев денес беше во посета на ОВР Кичево, заедно со раководствата на „РЦ Запад“ и регионалниот сектор за внатрешни работи Охрид
-
Хороскоп16 часаМесечен Хороскоп (ноември 2025)
-
Временска прогноза1 денПопоски: Ни претстои потопла зима, но со повеќе снег од лани
-
Кичево1 денПоради градежни активности на автопат Охрид-Кичево кај Подмоље ќе се врши пренасочување на сообраќај до среда
-
Здравје и убавина1 денПијалокот „Ракија“ може да лекува, еве десет значајни случувања кои може ракијата позитивно да дејствува врз нив
-
Скопје1 денЛишен од слобода возачот кој удри малолетничка на ул. „Перо Наков“ во Скопје и избега од местото на настанот
-
Култура1 денДенеска е „Св.Апостол Лука“, честит именден и роденден на сите кои слават










