Социјални мрежи
Причина за падот на „Фејсбук и Инстаграм“

Фејсбук објави интегрален текст за случајот денес, кој моментално ви го пренесуваме во целост:
Денес Фејсбук беше во прекин или недостапен за многумина од вас околу 2,5 часа. Ова е најлошиот прекин што го имавме во повеќе од четири години и сакавме прво да се извиниме за тоа. Исто така, сакавме да обезбедиме многу повеќе технички детали за тоа што се случи и да споделиме една голема научена лекција.
Клучниот недостаток што предизвика овој прекин да биде толку тежок беше несреќното справување со состојба на грешка. Автоматизираниот систем за проверка на вредностите на конфигурацијата на крајот предизвика многу поголема штета отколку што поправи.
Целта на автоматизираниот систем е да провери дали има вредности за конфигурација кои се невалидни во кешот и да ги замени со ажурирани вредности од постојаната продавница. Ова работи добро за минлив проблем со кешот, но не работи кога постојаната продавница е неважечка.
Денес направивме промена на постојаната копија на конфигурациската вредност која се толкува како неважечка. Ова значеше дека секој клиент ја видел неважечката вредност и се обидел да ја поправи. Бидејќи поправката вклучува барање до кластер на бази на податоци, тој кластер брзо беше обземен од стотици илјади прашања во секунда.
Работите да бидат уште полоши, секој пат кога клиентот добивал грешка при обидот да побара една од базите на податоци, ја толкувал како неважечка вредност и го бришел соодветниот кеш клуч. Ова значеше дека дури и откако ќе се реши првичниот проблем, протокот на прашања продолжи. Сè додека базите на податоци не успеаја да опслужат некои од барањата, тие самите си предизвикуваа уште повеќе барања. Влеговме во циклус за повратни информации што не дозволуваше да се обноват базите на податоци.
Начинот на запирање на циклусот на повратни информации беше доста болен – моравме да го запреме целиот сообраќај кон овој кластер на бази на податоци, што значеше исклучување на страницата. Откако базите на податоци беа обновени и основната причина беше поправена, полека дозволивме повеќе луѓе да се вратат на страницата.
Ова ја врати страницата и работи денес, а засега го исклучивме системот што се обидува да ги поправи вредностите на конфигурацијата. Истражуваме нови дизајни за овој конфигурациски систем следејќи ги шемите на дизајн на другите системи на Facebook кои поелегантно се занимаваат со јамките за повратни информации и минливите скокови.
Повторно се извинуваме за прекинот на страницата и сакаме да знаете дека ги сфаќаме перформансите и доверливоста на Facebook многу сериозно.
Earlier today, a technical issue caused people to have difficulty accessing some of our services. We resolved the issue as quickly as possible for everyone who was impacted, and we apologize for any inconvenience. https://t.co/ybyyAZNAMn
— Andy Stone (@andymstone) March 5, 2024
Извор: Meta/Facebook
Социјални мрежи
„WhatsApp“ воведува превод на пораки директно во апликацијата

„WhatsApp“ почна да воведува нова функција што им овозможува на корисниците да преведуваат пораки директно во разговорите, достапна за „Android“ и „iPhone“. Преводот се врши локално на уредот, што значи дека пораките остануваат енкриптирани и „WhatsApp“ нема пристап до нивната содржина.
Функцијата може да се користи во приватни разговори, групи и канали. За превод на пораката, корисникот треба само долго да ја притисне и да избере „Преведи“.
Покрај поединечните преводи, корисниците на „Android“ можат да активираат и автоматски превод за целиот разговор, па сите идни пораки ќе се прикажуваат на избраниот јазик веднаш.
Според официјален блог-пост на компанијата, целта на новата функција е да се олесни комуникацијата меѓу повеќе од три милијарди корисници во над 180 земји, без оглед на јазичните бариери.
Функцијата е веќе достапна на „Android“ и „iPhone“. На Android се поддржани шест јазици: англиски, шпански, хинди, португалски, руски и арапски. На „iPhone“, пак, корисниците можат да преведуваат на арапски, холандски, англиски, француски, германски, хинди, индонезиски, италијански, јапонски, корејски, мандарински, полски, португалски, руски, шпански, тајландски, турски, украински и виетнамски.
Сè уште не е познато кога функцијата ќе стане достапна на „WhatsApp Web“ или на десктоп апликациите за „Windows“ и „Mac“, објави TechCrunch.
Социјални мрежи
Корисниците во повеќе европски земји, како и кај нас пријавија потешкотии при користење на „Google, Gmail“ и останатите сервиси

Корисниците во повеќе европски земји, особено во Југоисточна Европа, Турција и Кавказ, се соочуваат со сериозни потешкотии при користење на услугите на „Google“, како што се „Gmail, YouTube, пребарувачот, Google Maps“ и други.
Првичните пријави за проблеми почнаа да се појавуваат на „Downdetector“ и социјалните мрежи од земјите од Југоисточна Европа, а набрзо потоа стигнаа извештаи и од Турција и Кавказкиот регион. За среќа овој проблем се чини дека е веќе надминат и се е вратено во нормала.
Прекини беа забележани во вкупно 24 држави, меѓу кои Македонија, Србија, Турција, Грција, Бугарија и Романија. Сепак и во САД и Западна Европа се регистрирани помали потешкотии.
Причината за прекинот засега останува непозната, а од Google сè уште нема официјален коментар.
Социјални мрежи
„WhatsApp“ со нови функции за подобрено корисничко искуство

WhatsApp неодамна претстави неколку новини кои треба да ја подобрат комуникацијата и интеракцијата меѓу корисниците, особено во деловите „Четови“, „Повици“ и „Ажурирања“. Овие нови можности ќе се појавуваат постепено кај корисниците на Android и iOS во наредните недели.
Една од најзабележливите промени е воведувањето на анимирани емоџиња, кои додаваат живот и израз на разговорите. Дополнително, корисниците сега можат да креираат сопствени анимирани налепници користејќи видеа, што претставува нов и креативен начин на изразување преку пораки.
Новитет има и кај аватарите – можно е споделување налепници со аватари во приватни разговори со луѓе што исто така користат аватари.
Процесот на создавање групи е поедноставен – доволно е само да се внесе името на групата, а додавањето членови или споделување на покана може да се направи подоцна.
Кај споделување повеќе фотографии или видеа одеднаш, корисниците сега можат да стават заеднички опис за целата колекција, а примачите можат да реагираат или одговорат на секоја поединечно или на сите заедно.
Во видео повиците, додадени се шест нови филтри и шест визуелни ефекти кои го збогатуваат визуелното искуство, како за самите повици, така и за фотографиите направени за време на повикот.
Кај каналите, администраторите сега можат да додаваат слики во анкетите, што ги прави попривлечни и поангажирачки. Исто така, корисниците имаат можност да ги означат со ѕвезда омилените објави за полесно да им пристапат подоцна.
Ажурирањата на статусите се надградени – сега може да се означат цели групи, не само индивидуални контакти. Секој член на означената група ќе добие известување и ќе може да го сподели статусот на својот профил.
-
Кичево10 часа
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Хроника2 дена
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево2 дена
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Македонија2 дена
Од вечерва горивата со намалена цена за литар
-
Македонија24 часа
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника18 часа
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ