Автомобили
Прогнози за 2024: Што ќе го одбележи автомобилскиот пазар оваа година?
Продажбата на автомобили во светот ќе порасне со стапка од 2,8 отсто и ќе достигне 88,3 милиони автомобили, покажува анализата на S&P Global Mobility, дел од една од најголемите консултантски компании и рејтинг агенции.
Според S&P Global, минатата година во светот се продадени близу 86 милиони возила, што претставува зголемување од 8,9 отсто во однос на 2022 година. Ова е годината од која се „брои“ закрепнувањето на оваа индустрија, која претрпе сериозен удар за време на глобалната пандемија.
Продажбата во Европа ќе се зголеми од 14,7 милиони возила на 15,1 милиони автомобили во 2023 година, што би претставувало раст од 2,9 проценти.
Во оваа прогноза треба да се истакне дека клучни параметри беа ризиците од рецесија на најважните пазари во ЕУ, каматните стапки, условите за кредитирање, силната динамика во побарувачката на електрични возила, тешкотиите во набавката на извори на енергија, но и претстојните избори во ЕУ.
Клучниот предизвик, според аналитичарите на S&P Global во Европа, ќе биде способноста на земјите да го субвенционираат купувањето електрични возила.
Продажбата на автомобили на американскиот пазар би требало да расте за два отсто годишно и да достигне 15,9 милиони. Минатата година беа продадени 15,5 милиони автомобили. Фактори кои ќе влијаат на пазарот на возила во САД се високите каматни стапки, не многу поволните кредитни услови и сепак високите цени на автомобилите. Најавите дека на пазарот на електрични возила ќе бидат понудени околу 100 модели на возила се сметаат за многу позитивен сигнал.
Најголемиот светски пазар, Кина, ќе достигне 25,3 милиони продадени возила во 2023 година со раст од 4,9 отсто.
Аналитичарите за Кина во 2024 година предвидуваат раст од 4,2 отсто и продажба од 26,4 милиони единици. Она што е најинтересно е предвидувањето дека растот на продажбата на електрични возила ќе изнесува дури 44 отсто, надминувајќи ја 2023 година кога овој раст беше 36 отсто.
Електрификуваните возила ќе продолжат да го освојуваат пазарот се повеќе и повеќе. Така, се предвидува дека продажбата на чисто електрични, plug-in хибриди и „класични“ хибриди ќе достигне 17,5 проценти на глобално ниво (годишен раст од 39,5 проценти).
Најголем пазарен удел на електрифицирани возила ќе има Кина, дури 26,8 отсто (годишен раст од 28 отсто).
И во Европа, возилата што можат да користат електрична енергија за движење ќе добијат се поголем удел од пазарниот колач – 22 отсто од сите продадени автомобили и лесни комерцијални возила.
Ова е раст од дури 41 процент на годишна основа.
Според овој параметар, рекордер ќе биде американскиот пазар, кој ќе има годишен раст на продажбата на овој тип возила од неверојатни 66,4 отсто, со што учеството на електричните возила во вкупната продажба ќе достигне 13,2 отсто.
Дури и во најнаселената земја во светот, Индија, електрифицираните возила незапирливо го освојуваат пазарот. Прогнозата вели дека во 2024 година учеството на овој тип возила во вкупната продажба ќе достигне 4,1 отсто, што претставува респектабилен годишен раст од 39 отсто.
Автомобили
Електрични возила и губење на вредноста
Размислувате за купување на електрично возило, но не сте сигурни за неговата препродажна вредност? Новото истражување открива дека додека постарите модели на електрични возила се амортизираат побрзо од автомобилите со конвенционално гориво, поновите модели на електрични возила со поголем досег ја одржуваат својата вредност подобро и се приближуваат до стапките на задржување на многу автомобили со традиционални гориво.
Студијата испитала повеќе од девет милиони огласи за автомобили во повеќе од 60.000 застапништва помеѓу 2016 и 2022 година. Утврдено е дека постарите електрични возила со батерии и електричните возила со приклучок хибрид со пократок опсег на возење се намалуваат со побрзи стапки од конвенционалните автомобили и хибридните електрични автомобили; единствен исклучок е Tesla, чиј постар модел на електрично возило со батерии ја задржа својата вредност.
Сепак, студијата покажа и дека трендот се менува – како што се појавуваат на пазарот поновите модели на електрични возила со подолг опсег на возење, тие ја одржуваат својата вредност подобро од постарите модели со помал опсег. Истражувањето, исто така, покажа дека пандемијата COVID-19 има значително влијание врз достапноста на возилата, при што просечните цени за автомобилите со конвенционално гориво и електричните возила се зголемија за 37% и 39%, соодветно, во долари приспособени според инфлацијата од 2019 година од јануари 2020 до март 2022 година.
Џон Пол Хелвестон, асистент професор по инженерски менаџмент и системско инженерство на Универзитетот Џорџ Вашингтон и автор на студијата, вели дека ова е меч со две острици.
„Иако повисоката вредност за препродажба во иднина е подобра за купувачите на нови автомобили, тоа значи и крај на евтините користени електрични возила, кои беа важен извор на достапни електрични возила“, објаснува Хелвестон. Тој забележува дека новата субвенција од 4.000 долари за користени електрични возила обезбедена со Законот за намалување на инфлацијата (IRA) би можела да го олесни делот од товарот на користениот пазар.
Извор: autotech.news
Автомобили
Кои автомобили се најевтини за одржување во САД?
Првично, трошоците за одржување беа ниски и слични за повеќето брендови.
Consumer Reports подетално ги разгледа трошоците за одржување на автомобилите на американските возачи. Во годишната анкета тој едноставно ги праша сопствениците за трошоците што ги прават за одржување и поправки.
На почетокот, цената беше ниска за повеќето марки на автомобили. Во овој случај, гаранциите за нови автомобили често покриваат многу поправки, а потребни се и неколку години пред новите автомобили да имаат потреба од првиот голем сервис.
Анализата покажува дека трошоците вртоглаво растат дури по неколку години кога ќе завршат гарантните и бесплатните периоди за одржување. Но, постојат и големи разлики помеѓу различните марки.
Според истражувањето, убедливо најевтин за одржување пет и десет години по купувањето е Tesla, а најскап е Land Rover.
„Разликата во одржувањето на автомобилот е илјадници долари во период од 10 години. Понатаму, скапите луксузни автомобили често се прилично скапи за одржување“, рече Стивен Елек, директор за анализа на податоци во Consumer Reports.
Еве ги десетте марки чии автомобили се најевтини за одржување во САД:
- Tesla
- Buick
- Toyota
- Lincoln
- Ford
- Chevrolet
- Hyundai
- Nissan
- Mazda
- Honda
Автомобили
„Cupra“ ја најавува светската премиера на новиот „Cupra Formentor“ и новиот „Cupra Leon“
„CUPRA Formentor“ е најпродаваниот модел и најпродаваниот „A-CUV“ во Европа, на врвот на продажната листа со над 120.000 испораки низ целиот свет минатата година. Одлични резултати за првото возило уникатно дизајнирано и развиено од оваа марка. „CUPRA Leon“ доаѓа да ги зајакне амбициите на брендот. и во верзијата со 5 врати и во изданието „Sportstourer“
Двата модели ќе имаат нова дизајнерска ДНК, интеграција на технологијата „eHybrid“ од следната генерација, дигитализација и карактеристики на одржливост, а истовремено ќе го подобрат возењето.
„Опсесија со дизајн“ ќе биде незаборавен настан кој ќе ги собере љубителите на брендот CUPRA.
Во живо, 29 април во 09:00 часот:
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за сабота (27 април)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (26 април)
-
Кичево5 часа
(ФОТО) Прекрасен ден со најмилите деца од Кичево, кои денес гласно го прославија „Лазаревото Воскресение“, среќа и радост на едно место!
-
Култура13 часа
Денеска е Лазарева сабота, додека утре е „Цветници“
-
Социјални мрежи22 часа
Врховниот суд и даде рок на социјалната мрежа „Х“ (твитер) да се изјасни зошто не ги почитува пресудите
-
Спорт19 часа
Пламенот на Олимписките игри кои летово ќе се одржат во Париз, официјално предаден на организаторите на игрите