Следете не

Автомобили

Расте продажбата на електрични автомобили, но нема каде да се полнат

Објавено пред

на

Продажбата на електрични автомобили во ЕУ пораснала три пати побрзо од инсталирањето на полначи меѓу 2017 и 2023 година, покажува извештајот на ACEA. Гледајќи напред, на ЕУ и требаат осум пати повеќе полначи годишно до 2030 година, според проценките на индустријата.

Нема електрификација без инфраструктура

„Потребно ни е масовно усвојување на електрични автомобили на пазарот во сите земји на ЕУ за да ги постигнеме европските амбициозни цели за намалување на CO2. Ова нема да се случи без широка достапност на јавна инфраструктура за полнење низ целиот регион“, рече генералниот директор на ACEA, Сигрид де Вриес.

„Многу сме загрижени што развојот на инфраструктурата не е во чекор со продажбата на електрични автомобили со батерии во последниве години. Освен тоа, постои опасност овој „инфраструктурен јаз“ да се прошири во иднина – во многу поголема мера отколку што проценува Европската комисија. ”

Изградбата треба да се забрза три пати

Минатата година низ ЕУ беа инсталирани нешто повеќе од 150.000 јавни пумпи за полнење (во просек помалку од 3.000 неделно), достигнувајќи вкупно над 630.000.

Според Европската комисија, до 2030 година треба да се инсталираат 3,5 милиони станици за полнење. Постигнувањето на оваа цел би значело инсталирање на околу 410.000 јавни станици за полнење годишно (или речиси 8.000 неделно) – речиси три пати повеќе од најновата годишна стапка на инсталација.

Сепак, ACEA проценува дека до 2030 година ќе бидат потребни 8,8 милиони полначи. За да се постигне ова, ќе биде неопходно да се инсталираат 1,2 милиони полначи годишно (или повеќе од 22.000 неделно) – осум пати повеќе од последната годишна стапка на инсталација.

„Лесниот пристап до јавните станици за полнење не е „убав да се има“, туку суштински услов за декарбонизација на патниот транспорт со поддршка на пазарот и конкурентна производствена рамка во Европа. Инвестициите во инфраструктурата за јавна наплата мора итно да се зголемат ако сакаме да затворете ја инфраструктурната празнина и пополнете ги климатските цели“, предупреди Де Вриј.

/Index

Автомобили

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Објавено пред

на

Фото: Tzvika Assaf @ unsplash

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.

Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.

За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.

Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.

Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.

Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Објавено пред

на

Фото: Yoonbae Cho @ unsplash

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.

Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци

Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.

Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.

Започнете со возење веднаш

Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.

Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.

Правилно користење на поставките

Внимавајте на поставките на системот:

  • Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен

  • Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија

  • Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата

Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик

Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.

Навечер: Отворете ги прозорците минимално

Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.

Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност

Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:

  • Променете го филтерот во кабината

  • Проверете го нивото на фреон/ладилна течност

  • Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира

Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем

Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.

Извор: Danas

Прочитај повеќе...

Автомобили

Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Објавено пред

на

Фото: Christina Telep @ unsplash

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.

Хибриден систем со 48V технологија

Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.

Без компромис за теренски способности

И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.

„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.

Подобрено возачко искуство

Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:

  • Потивко и побрзо стартување на моторот

  • Намалени вибрации при старт-стоп работа

  • Полинеарно забрзување

  • Подобра регенерација на енергија при сопирање

Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.

Компактна батерија, висока ефикасност

Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.

Издржлива платформа и нов правец

Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.

Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп3 часа

Хороскоп за сабота (28 јуни)

ОВЕН Пред вас е поволен период доколку имате во план некои нови потези на работно поле. Имате проблеми со саканата...

Временска прогноза11 часа

Доаѓа дожд према нашиот регион, ова се последните метео вести

Поради прилив на поладен воздух од север на висина, денес (петок 27 јуни) во попладневните  и во вечерните часови во...

Кичево12 часа

Предмалку случена сообраќајка во близина на с.Извор кичевско, правец Кичево-Охрид

Предмалку се случила сообраќајна несреќа на патот Кичево-Охрид во близина на с.Извор. Од информации од терен дознаваме дека сообраќајот бил...

Автомобили14 часа

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат...

Магазин14 часа

Дали е штетно батеријата да се полни неколку пати на ден?

Не, честото полнење на телефонот не е штетно – напротив, полнењето во пократки интервали може да помогне батеријата да трае...

Lifestyle14 часа

Палачинки со тиквички – брз, евтин и идеален летен оброк

Сезоната на тиквички секоја година нè радува бидејќи нуди безброј решенија за брзи и лесни летни оброци. Палачинките со тиквички...

Македонија15 часа

Од ноќеска цената на дизелот драстично паѓа, еве колку ќе биде литар дизел гориво од полноќ

Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 2,50 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Македонија16 часа

Целосна забрана за движење во шумите

Министерството за внатрешни работи ги известува граѓаните дека согласно насоките на Владата по барање од корисниците на шумите – ЈП...

Македонија17 часа

Од 1 јули до крај на месец август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на тешки товарни возила

Од 1 јули до 31 август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на...

На денешен ден1 ден

Времеплов: На денешен ден – 27 јуни

На денешен ден 27 јуни, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед...

НАЈЧИТАНИ