Свет
Рекорден број на заразени со Ковид во Европа, најкритично во Франција, Италија, Грција, Португалија и Англија

Полска денеска пријави 794 смртни случаи од корона вирусот, што е највисоко во еден ден за време на четвртиот бран на пандемијата, изјави за Sent News заменик-министерот за здравство Валдемар Краска.
Полска со денови има постојано голем број новозаразени, поради што властите ги заострија епидемиолошките мерки, пренесува Ројтерс. Според последните податоци, во Полска се регистрирани 15.571 нови случаи.
Организирана измама во Виенскиот центар за вакцинација
Во виенскиот „Австриски центар“, каде што илјадници луѓе секојдневно доаѓаат да ја примат вакцината против коронавирусот, полицијата откри организирана измама.
На противниците на вакцинацијата им беше дозволено да вадат пасоши за вакцинација во овој центар без да примаат вакцини.
„Неколку црни овци“ се обиделе да се збогатат со фалсификувани потврди за вакцинација, а на противниците на вакцинацијата им биле издавани лажни пасоши за вакцинација. Тоа била организирана акција. Прво земале пари од луѓето, а подоцна, без вакцината, ги внесувале во системот како имунизирани, тврдат од „Австрискиот центар“.
Според организацијата „Samariterbund“, во оваа измама биле вмешани повеќе лица, кои работеле на различни станици од процесот на вакцинација.
Во посебни штандови во пасошите за вакцинација се внесуваа печати со потврдата за вакцинација. Случајот е откриен бидејќи кај еден администратор биле откриени невообичаено голем број вакцини.
Меѓу осомничените нема лекари, а откриените измамници се отпуштени и против нив е поднесена пријава.
Во „Австрискиот центар“ се преземени дополнителни безбедносни мерки за да не се повторат слични работи. Докторката Ивет Закаријан за виенскиот дневен весник „Кронен цајтунг“ изјавила дека и самата била сведок на печат и вакцинирање во пасошот за вакцинација.
Таа пренесе и дека имало проблеми со кражбата на лекарските печати, кои исчезнале кога лекарите излегле на пауза за ручек. Поради овој проблем воведен е нов систем според кој печатите се бројат секојдневно и се издаваат на лекар со потпис и мора да се враќаат при секоја пауза.
Рекорден број на заразени со Ковид во Европа
Неколку европски земји пријавија најголем дневен пораст на случаи на ковид од почетокот на пандемијата, поради ширењето на омикорн сој.
Франција, Италија, Грција, Португалија и Англија пријавија рекорден број дневни инфекции.
Официјалните лица, сепак, велат дека високите бројки може делумно да се должат на доцнењето во известувањето за време на божиќниот период.
Полска денеска забележа 794 смртни случаи од Ковид, што е најголем број во четвртиот бран на пандемијата, со повеќе од три четвртини од починатите биле невакцинирани.
Во исто време, портпаролката на ЦДЦ за „Политико“ изјави дека најновите бројки на заразени може да бидат преценети поради доцнењето на тестирањето и затворањето на центрите за тестирање за време на Божиќ, а бројот на заболени ќе се стабилизира по новата година. .
Според извештајот на СЗО објавен вчера, бројот на нови инфекции со Ковид се зголемил за 57 отсто во Европа во неделата што завршува на 26 декември, а за 30 отсто во САД.
Франција вчера пријави 179.807 нови инфекции, што е најголем број дневни случаи во Европа досега.
Француската министерка за здравство Оливија Веран предупреди дека „сè сугерира“ дека Франција може да има дури 250.000 случаи на ден до почетокот на јануари, додека Француската федерација на болници објави дека „најтешките недели допрва доаѓаат“.
Францускиот премиер Жан Кастекс најави нови ограничувања претходно оваа недела, а давањето на засилена доза во земјата е забрзано.
И бројни други европски земји вчера пријавија рекорден број дневни случаи.
На пример, во Италија, бројот на заразени надмина 78.000 случаи, што е нов рекорд од почетокот на пандемијата. Регистрирани се и 202 смртни случаи, со што вкупниот број на починати во земјава се искачи на 136.753.
Португалија забележа 17.172 нови случаи.
Грчкиот министер за здравство Танос Плеврис повика на смиреност откако земјата пријави 21.657 случаи, додека здравствените власти во Англија пријавија рекордни 117.093 случаи.
Студиите сугерираат дека омикронот е поблаг од сојот делта, но сè уште постојат стравувања дека голем број случаи предизвикани од омикрон би можеле да ги „преземат“ болниците.
Сепак, Светската здравствена организација (СЗО) предупредува дека ризикот од омикрон „се уште е многу висок“.
Русија: Најмал број новозаразени од крајот на септември, 21.119
Во изминатите 24 часа во Русија се регистрирани 21.119 случаи на коронавирус, што е најмал дневен број на новозаразени од 22 септември, соопшти денеска Кризниот центар за борба против коронавирусот.
Според Кризниот центар, во земјава се регистрирани вкупно 10.458.271 случаи на заболени од Ковид-19, јавува агенцијата ТАС С.
Како што се наведува, релативниот пораст на новозаразените е на ниво од 0,2 отсто.
Бројот на починати од последиците од заразата Ковид-19 во Русија во изминатите 24 часа е 932, наспроти 935 смртни случаи претходниот ден.
Вкупно 307.022 пациенти починале во Русија од почетокот на пандемијата, според Кризниот центар.
/RTV/
Свет
(ВИДЕО) Страшна несреќа во САД, автомобил падна од мост

Во Сакраменто, Калифорнија, автомобил падна од надвозник на автопат. За чудо, и покрај тоа што се превртел и слетал на покривот, возачот преживеал и е во стабилна состојба.
– „Сè се случи како во забавена снимка. „Го видов автомобилот како паѓа и само се обидував што побезболно да ја поминам целата ситуација“, изјави за американските медиуми Кајман Јунг, возачот чија камера го сними ова.
Можеби најстрашниот момент, покрај самата несреќа, беше кога возач на Honda Civic за влакно избегна катастрофа.
„Мило ми е што се испадна најдобро што е можно. „Тој автомобил можеше да слета на секого, додаде Јунг. Двајцата возачи од мојата лева страна беа многу поблиску до него. Тие треба да се чувствуваат како да добиле на лотарија“, рече тој.
Извор: vesti-online.com
Свет
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.
Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.
Шокантни податоци и неизбежни последици
Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.
Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.
Подигање на нивото на морето и ризик од поплави
Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.
Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.
Глечерите – индикатор за иднината на планетата
Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.
Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.
„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.
Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите
Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.
„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.
Заклучок
Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.
Извор: N1Info
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
-
Кичево5 часа
Утре во Кичево се организира бесплатен преглед на очен притисок, бидете дел и спречете го „тивкиот убиец на видот“ – Глауком
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (9 март)
-
Хроника2 дена
Трагична сообраќајна несреќа го потресе Охрид пладнево, загина млад мотоциклист на регионалниот пат Охрид – Св.Наум
-
Хороскоп16 часа
Хороскоп за понеделник (10 март)
-
Здравје и убавина1 ден
Дали сте знаеле за моќниот домашен еликсир против пролетната поленска кивавица?
-
Здравје и убавина2 дена
Следните седум работи кај луѓето, ја уништуваат убавината на забите
-
Македонија3 часа
Дизелот и бензинот со нова намалена цена за литар од ноќеска
-
На денешен ден15 часа
10 март – На денешен ден