Автомобили
Се тресе воланот? Бидете внимателни, ова може да бидат причините

Има многу причини за тресење на воланот. Клучот за дијагностицирање на проблемот е да се одреди кога се случува тресењето: додека возите со мала, средна или голема брзина, при сопирање, вртење или забрзување или комбинација од овие дејства.
Доколку истите вибрации се појават под исти околности или се влошат, време е да го однесете вашето возило кај професионалците. Неизбалансираните гуми, искривените дискови на сопирачките и оштетените или истрошените делови на системот за потпирање се најверојатните причини за тресење на воланот.
Гуми и тркала
Гумите и тркалата мора да бидат избалансирани за да се спречат вибрациите. Балансирањето на тркалата е процес на изедначување на комбинираната тежина на склопот на гумата и тркалата, овозможувајќи им да се вртат непречено со голема брзина. Ако тркалото е надвор од рамнотежа, тоа предизвикува гумата и тркалото да вибрираат нагоре и надолу или од страна на страна при одредени брзини.
Оваа вибрација обично се шири низ воланот што предизвикува негово тресење. Невообичаеното абење на гумата, оштетувањето на тркалото од судир (удирање во дупка, тротоарите или учество во несреќа), нерамномерно истрошени гуми или дури и закрпена гума исто така може да предизвикаат нерамнотежа.
Балансирањето на гумите и тркалата обично го решава овој проблем. Ова вклучува вртење на склопот на гумата и тркалата со помош на специјална опрема наречена балансирач на тркала (ова е работа за професионалци, а не за оние кои го прават тоа сами). Користејќи софистициран софтвер и сензори, балансерите на тркалата ги идентификуваат тврдите точки на гумата.
Тежините на тркалата се додаваат спроти тешката област за да се спречи нерамнотежа, што ги елиминира вибрациите.
Кочници
Искривен или оштетен ротор на диск сопирачката или барабанот на сопирачката може да предизвика тресење на воланот. Искривен диск значи дека дебелината на површината на роторот е различна. Додека перничињата на сопирачките се движат преку потенкиот дел на роторот кога запираат, педалата на сопирачката ќе се движи нагоре и надолу.
Како што варијациите во дебелината на роторот се зголемуваат со абењето или како што роторите се загреваат, пулсирањата се зголемуваат и патуваат низ системот за потпирање до воланот. Роторите и барабаните на сопирачките можат повторно да се изградат, но нашиот совет е да ги замените. Најдобро е да се заменат двете страни во исто време.
Суспензија
Системот за суспензија што не е усогласен обично нема да предизвика вибрира на воланот. Сепак, ова ќе предизвика ненормално абење на гумите, предизвикувајќи вибрации на гумите. Лабавите или истрошените делови од суспензијата (топчиња, крајници, чаури…) може да предизвикаат вибрации на воланот, обично при мала брзина, а веројатно ќе бидат поизразени при вртење во патека или при паркирање.
Други причини
Снегот заглавен на задниот дел од тркалото, катран на патот или пластична кеса обвиткана околу погонското вратило може да предизвика вибрирање на воланот. Може да паднат и тегови на тркалата. Паметно е вашата работилница да ги провери вашите гуми, тркала, сопирачки и суспензија за време на редовните сервиси за да избегнете идни проблеми.
Тресењето на воланот најверојатно е предизвикано од проблем кој само ќе се влоши. Без разлика дали ќе го прегледате вашиот автомобил сами или ќе го однесете кај механичар, поправете го проблемот со вибрациите пред да предизвика дополнителни проблеми со вашиот автомобил.
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија1 ден
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика14 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Временска прогноза2 дена
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Свет2 дена
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Македонија1 ден
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила