Автомобили
Се тресе воланот? Бидете внимателни, ова може да бидат причините
Има многу причини за тресење на воланот. Клучот за дијагностицирање на проблемот е да се одреди кога се случува тресењето: додека возите со мала, средна или голема брзина, при сопирање, вртење или забрзување или комбинација од овие дејства.
Доколку истите вибрации се појават под исти околности или се влошат, време е да го однесете вашето возило кај професионалците. Неизбалансираните гуми, искривените дискови на сопирачките и оштетените или истрошените делови на системот за потпирање се најверојатните причини за тресење на воланот.
Гуми и тркала
Гумите и тркалата мора да бидат избалансирани за да се спречат вибрациите. Балансирањето на тркалата е процес на изедначување на комбинираната тежина на склопот на гумата и тркалата, овозможувајќи им да се вртат непречено со голема брзина. Ако тркалото е надвор од рамнотежа, тоа предизвикува гумата и тркалото да вибрираат нагоре и надолу или од страна на страна при одредени брзини.
Оваа вибрација обично се шири низ воланот што предизвикува негово тресење. Невообичаеното абење на гумата, оштетувањето на тркалото од судир (удирање во дупка, тротоарите или учество во несреќа), нерамномерно истрошени гуми или дури и закрпена гума исто така може да предизвикаат нерамнотежа.
Балансирањето на гумите и тркалата обично го решава овој проблем. Ова вклучува вртење на склопот на гумата и тркалата со помош на специјална опрема наречена балансирач на тркала (ова е работа за професионалци, а не за оние кои го прават тоа сами). Користејќи софистициран софтвер и сензори, балансерите на тркалата ги идентификуваат тврдите точки на гумата.
Тежините на тркалата се додаваат спроти тешката област за да се спречи нерамнотежа, што ги елиминира вибрациите.
Кочници
Искривен или оштетен ротор на диск сопирачката или барабанот на сопирачката може да предизвика тресење на воланот. Искривен диск значи дека дебелината на површината на роторот е различна. Додека перничињата на сопирачките се движат преку потенкиот дел на роторот кога запираат, педалата на сопирачката ќе се движи нагоре и надолу.
Како што варијациите во дебелината на роторот се зголемуваат со абењето или како што роторите се загреваат, пулсирањата се зголемуваат и патуваат низ системот за потпирање до воланот. Роторите и барабаните на сопирачките можат повторно да се изградат, но нашиот совет е да ги замените. Најдобро е да се заменат двете страни во исто време.
Суспензија
Системот за суспензија што не е усогласен обично нема да предизвика вибрира на воланот. Сепак, ова ќе предизвика ненормално абење на гумите, предизвикувајќи вибрации на гумите. Лабавите или истрошените делови од суспензијата (топчиња, крајници, чаури…) може да предизвикаат вибрации на воланот, обично при мала брзина, а веројатно ќе бидат поизразени при вртење во патека или при паркирање.
Други причини
Снегот заглавен на задниот дел од тркалото, катран на патот или пластична кеса обвиткана околу погонското вратило може да предизвика вибрирање на воланот. Може да паднат и тегови на тркалата. Паметно е вашата работилница да ги провери вашите гуми, тркала, сопирачки и суспензија за време на редовните сервиси за да избегнете идни проблеми.
Тресењето на воланот најверојатно е предизвикано од проблем кој само ќе се влоши. Без разлика дали ќе го прегледате вашиот автомобил сами или ќе го однесете кај механичар, поправете го проблемот со вибрациите пред да предизвика дополнителни проблеми со вашиот автомобил.
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
-
Кичево12 часа(ФОТО) Вчера во Кичево во преполна сала и одличен амбиент се одржа првиот хуманитарен концерт на „Македонски Завет“ и „Патриотско Друштво“
-
Хороскоп1 денХороскоп за недела (30 ноември)
-
Спорт1 ден(ФОТО) „ФК Напредок“ и официјално со победа го заврши есенскиот дел од натпреварите против екипата на „ФК Ренова“ на гостински терен
-
Хороскоп3 часаМесечен Хороскоп (декември 2025)
-
Македонија2 денаСпречен канал на илегално внесување на ловечка муниција на Граничен премин Стар Дојран, лишени од слобода три лица
-
Здравје и убавина1 ден„Солта“ го подобрува вкусот на храната, но истовремено има силно влијание врз организмот ако ја користиме прекумерно
-
Спорт1 денМакедонската женска фудбалска репрезентација до 19 години со втора победа на турнирот за ЕП
-
Македонија13 часаКај „Романовце“ лишен од слобода криумчар, пронајдени седум илегални мигранти од Египет
