Автомобили
Се тресе воланот? Бидете внимателни, ова може да бидат причините

Има многу причини за тресење на воланот. Клучот за дијагностицирање на проблемот е да се одреди кога се случува тресењето: додека возите со мала, средна или голема брзина, при сопирање, вртење или забрзување или комбинација од овие дејства.
Доколку истите вибрации се појават под исти околности или се влошат, време е да го однесете вашето возило кај професионалците. Неизбалансираните гуми, искривените дискови на сопирачките и оштетените или истрошените делови на системот за потпирање се најверојатните причини за тресење на воланот.
Гуми и тркала
Гумите и тркалата мора да бидат избалансирани за да се спречат вибрациите. Балансирањето на тркалата е процес на изедначување на комбинираната тежина на склопот на гумата и тркалата, овозможувајќи им да се вртат непречено со голема брзина. Ако тркалото е надвор од рамнотежа, тоа предизвикува гумата и тркалото да вибрираат нагоре и надолу или од страна на страна при одредени брзини.
Оваа вибрација обично се шири низ воланот што предизвикува негово тресење. Невообичаеното абење на гумата, оштетувањето на тркалото од судир (удирање во дупка, тротоарите или учество во несреќа), нерамномерно истрошени гуми или дури и закрпена гума исто така може да предизвикаат нерамнотежа.
Балансирањето на гумите и тркалата обично го решава овој проблем. Ова вклучува вртење на склопот на гумата и тркалата со помош на специјална опрема наречена балансирач на тркала (ова е работа за професионалци, а не за оние кои го прават тоа сами). Користејќи софистициран софтвер и сензори, балансерите на тркалата ги идентификуваат тврдите точки на гумата.
Тежините на тркалата се додаваат спроти тешката област за да се спречи нерамнотежа, што ги елиминира вибрациите.
Кочници
Искривен или оштетен ротор на диск сопирачката или барабанот на сопирачката може да предизвика тресење на воланот. Искривен диск значи дека дебелината на површината на роторот е различна. Додека перничињата на сопирачките се движат преку потенкиот дел на роторот кога запираат, педалата на сопирачката ќе се движи нагоре и надолу.
Како што варијациите во дебелината на роторот се зголемуваат со абењето или како што роторите се загреваат, пулсирањата се зголемуваат и патуваат низ системот за потпирање до воланот. Роторите и барабаните на сопирачките можат повторно да се изградат, но нашиот совет е да ги замените. Најдобро е да се заменат двете страни во исто време.
Суспензија
Системот за суспензија што не е усогласен обично нема да предизвика вибрира на воланот. Сепак, ова ќе предизвика ненормално абење на гумите, предизвикувајќи вибрации на гумите. Лабавите или истрошените делови од суспензијата (топчиња, крајници, чаури…) може да предизвикаат вибрации на воланот, обично при мала брзина, а веројатно ќе бидат поизразени при вртење во патека или при паркирање.
Други причини
Снегот заглавен на задниот дел од тркалото, катран на патот или пластична кеса обвиткана околу погонското вратило може да предизвика вибрирање на воланот. Може да паднат и тегови на тркалата. Паметно е вашата работилница да ги провери вашите гуми, тркала, сопирачки и суспензија за време на редовните сервиси за да избегнете идни проблеми.
Тресењето на воланот најверојатно е предизвикано од проблем кој само ќе се влоши. Без разлика дали ќе го прегледате вашиот автомобил сами или ќе го однесете кај механичар, поправете го проблемот со вибрациите пред да предизвика дополнителни проблеми со вашиот автомобил.
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
Автомобили
Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар излезе од производствената линија во фабриката во Точиги.
• Последниот произведен автомобил е премиум изданието T-Spec во препознатливата боја Midnight Purple, специјално наменето за јапонските клиенти.
• Од своето деби во 2007 година, произведени се приближно 48.000 примероци од овој култен спортски автомобил.
◢◤ありがとう、R35 GT-R ◢◤
世界中のファンとともに駆け抜けたGT-Rが生産終了。
GT-Rは日産の象徴であり、私たちの情熱そのもの。
この伝説は終わりではなく、次なる進化への始まりです。みなさんのGT-Rとの思い出を、 #GTR でぜひ教えてください。#NissanGTR pic.twitter.com/I1ozg4fK35
— 日産自動車株式会社 (@NissanJP) August 27, 2025
Наследство на R35 GT-R
„По 18 извонредни години, R35 GT-R остави неизбришлив белег во автомобилската историја. Неговото наследство е доказ за страста на нашиот тим и лојалноста на клиентите низ целиот свет“, изјави Иван Еспиноза, претседател и извршен директор на Nissan. Тој додаде дека ова не е „конечно збогување“ со GT-R, бидејќи компанијата има цел еден ден повторно да го врати ова име.
• R35 GT-R постави нови стандарди како врвен Grand Tourer, спојувајќи удобност, префинетост и екстремни перформанси.
• Моќноста на моторот низ годините се зголеми од 480 КС на 570 КС, додека верзиите NISMO достигнуваа до 600 КС.
Officially the last R35 GT-R leaving production pic.twitter.com/ieY47FmlQf
— Qrisys (@Qrisys) August 26, 2025
Уникатност и иднина
Една од најголемите карактеристики на GT-R е што секој од произведените 48.000 мотори бил рачно составен од тим од само девет мајстори, познати како „Такуми“, во фабриката во Јокохама.
Иако Nissan сè уште нема објавено конкретен план за наследник, компанијата останува посветена на името GT-R, со визија еден ден да го врати за новата генерација љубители на спортски автомобили.
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (3 септември)
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за четврток (4 септември)
-
Кичево1 ден
Кичево: Филм, музика и креативност во село Ехлоец: Echoes in the Wild на 7 септември
-
Македонија1 ден
МВР: Целосна забрана во шуми до крај на месец септември
-
Lifestyle1 ден
Кој пијалок е поштетен за здравјето: пивото или газираните сокови?
-
Македонија1 ден
„Wizz Air“ со шести авион во својата база во Скопје и 13 нови рути
-
Свет8 часа
(ВИДЕО) „Ден на жалост“ во Португалија по страшната трагедија каде од шините излета жичара и одзеде најмалце 15 животи, неофицијално има и странци
-
Скопје1 ден
Вчера од скопски автобус на „ЈСП“ патник паднал и се здобил со тешки телесни повреди