Автомобили
Што да направите доколку го изгубите сигурносниот клуч за бандажи

Многу возачи користат сигурносни завртки против кражба на тркало. Омилена цел на крадецот се тркалата со алуминиумски тркала од поскапи автомобили, што е причината што многу производители започнаа да им ги нудат на клиенти од нивните модели како опција или да им ја даваат како стандардна опрема.
Без разлика дали сте ги набавиле со автомобил или сте ги купиле сами и сте ги инсталирале, принципот е ист. Завртките со четири тркала доаѓаат со специјален нестандарден клуч, единствениот со кој може да се навртуваат и да се одвртат. Тие инсталираат по еден на секое тркало, наместо на една од стандардните завртки.
Безбедните завртки се лесни за монтирање и отстранување од тркалата и се ефикасно средство за спречување на нивната кражба. Дури и полициските податоци од повеќе земји низ светот покажуваат дека нивната употреба значително ја намали кражбата на тркалата. Кој е, сепак, најголемиот проблем кога станува збор за овие завртки е – што да направите ако го изгубите или оштетите единствениот клуч со кој се зезнав и одвртете.
Отстранувањето на завртките за безбедност не е невозможно, но во некои случаи не може да се направи лесно. Во основа, во случај на губење на клучот, на сопственикот на автомобилот му преостануваат три опции:
1. Наједноставното и најелегантно решение кога ќе го изгубите клучот е да нарачате ново од производителот или продавачот / дистрибутерот. За тоа, потребен ви е оригиналниот клучен код врз основа на кој може да се нарача друг идентичен со изгубениот. Сепак, дури и ако немате лозинка, сè не е изгубено.
2. Во поголемите работилници на вулканизерство, треба да има барем еден шеф кој знае како да ги отстрани завртките за безбедност дури и без оригиналниот клуч, односно со употреба на универзален клуч. Овие завртки имаат превртена конусна нишка која се заклучува во главата на завртката во моментот на ослободување. Методот со кој, во овој случај, тркалата ги ослободуваат безбедносните завртки, претпоставувате, вклучува примена на сила, па кога ќе се отстранат на овој начин, завртките стануваат неупотребливи.
Најголемиот проблем со завртките за безбедност на тркалата е што производителите прават одредена единствена шема или форма на главата на завртката прво во одреден конечен број комбинации, а некои модели потоа се менуваат.
Во секој случај, иако може да биде причина за нервоза, важно е да се знае дека губењето на клучот за безбедносна завртка не е нерешлив проблем.
ФОТО: Andrea Piacquadio / Pexels
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт1 ден
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт2 дена
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин2 дена
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин2 дена
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Хороскоп1 час
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Македонија11 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза15 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно