Автомобили
Што се случува кога гром ќе удри автомобил?

Иако громот е вистинска опасност, дали знаете што се случува кога гром удри во автомобил или кое било друго возило?
Прво, добро е да знаете дека ако сте во автомобил ќе ве заштити од гром, под услов да сте во возило со тврд покрив, а не во помеките што се наоѓаат на кабриолет. Сепак, вообичаена заблуда е дека гумите се она што штитат. Тие не ги штитат нив, туку металната конструкција на автомобилот.
Овој феномен е познат како „ефект на кожата“, кој предизвикува надворешноста на возилото да спроведува најголем дел од електричната енергија додека телото на автомобилот ги штити сите внатре, делувајќи како кафез Фарадеј, според Ридс.
Важно е да се напомене дека иако патниците во возилото се заштитени, автомобилот најверојатно ќе претрпи оштетувања. Кога е погоден од гром, штетата може да варира во зависност од јачината и локацијата на ударот. Постојат некои вообичаени области на оштетување кои често се случуваат. Антената, електричниот систем, задното ветробранско стакло и гумите се едни од најподложните на оштетувања предизвикани од удар на гром.
Со разбирање на вообичаените штети што можат да настанат, можно е да се реагира превентивно и да се заштити автомобилот во случај на удар на гром.
Интензивната топлина од удар на гром може делумно да го стопи вашиот автомобил, што резултира со мали експлозии на искри додека ситни парчиња метал се топат и горат. Удар на гром, исто така, може да го оштети електричниот систем на автомобилот, да ги оштети или уништи електронските компоненти и потенцијално дури и да го направи автомобилот нефункционален. Молња може да го најде својот пат и до жиците за одмрзнување, кои се вградени во задните прозорци, со што прозорот се крши.
Конечно, не е невообичаено гром да уништи една или повеќе гуми додека поминува низ челичните ремени до земјата. Затоа, важно е да се проверат сите гуми, од двете страни, по удар на гром. На навртките на тркалото може да се видат траги од лак, а на страничниот ѕид на гумата може да има бели траги што се протегаат од бандажот до надворешниот раб на гумата, со лачни траги на бандажот. Сите гуми со бели траги треба да се заменат бидејќи материјалот е веројатно оштетен, што може да предизвика дупнат гума или издувување во подоцнежна фаза.
Конечно, најдоброто решение ако возите и ве фати бура е да се повлечете на страната на патот. Ако е можно, паркирајте го вашето возило на покриено место и почекајте да помине невремето.
Автомобили
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.
Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.
За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.
Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.
Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.
Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.
Извор: B92
Автомобили
Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.
Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци
Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.
Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.
Започнете со возење веднаш
Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.
Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.
Правилно користење на поставките
Внимавајте на поставките на системот:
-
Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен
-
Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија
-
Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата
Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик
Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.
Навечер: Отворете ги прозорците минимално
Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.
Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност
Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:
-
Променете го филтерот во кабината
-
Проверете го нивото на фреон/ладилна течност
-
Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира
Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем
Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.
Извор: Danas
Автомобили
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.
Хибриден систем со 48V технологија
Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.
Без компромис за теренски способности
И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.
„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.
Подобрено возачко искуство
Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:
-
Потивко и побрзо стартување на моторот
-
Намалени вибрации при старт-стоп работа
-
Полинеарно забрзување
-
Подобра регенерација на енергија при сопирање
Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.
Компактна батерија, висока ефикасност
Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.
Издржлива платформа и нов правец
Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.
Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.
Извор: Index
-
Кичево2 дена
Предмалку случена сообраќајка во близина на с.Извор кичевско, правец Кичево-Охрид
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (28 јуни)
-
Македонија2 дена
Од ноќеска цената на дизелот драстично паѓа, еве колку ќе биде литар дизел гориво од полноќ
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за недела (29 јуни)
-
Временска прогноза2 дена
Доаѓа дожд према нашиот регион, ова се последните метео вести
-
Временска прогноза1 ден
Викенд метео вести: Еве какво време ни претстои денес и утре
-
Автомобили2 дена
Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување
-
Магазин2 дена
Дали е штетно батеријата да се полни неколку пати на ден?