Автомобили
Што се случува кога гром ќе удри автомобил?

Иако громот е вистинска опасност, дали знаете што се случува кога гром удри во автомобил или кое било друго возило?
Прво, добро е да знаете дека ако сте во автомобил ќе ве заштити од гром, под услов да сте во возило со тврд покрив, а не во помеките што се наоѓаат на кабриолет. Сепак, вообичаена заблуда е дека гумите се она што штитат. Тие не ги штитат нив, туку металната конструкција на автомобилот.
Овој феномен е познат како „ефект на кожата“, кој предизвикува надворешноста на возилото да спроведува најголем дел од електричната енергија додека телото на автомобилот ги штити сите внатре, делувајќи како кафез Фарадеј, според Ридс.
Важно е да се напомене дека иако патниците во возилото се заштитени, автомобилот најверојатно ќе претрпи оштетувања. Кога е погоден од гром, штетата може да варира во зависност од јачината и локацијата на ударот. Постојат некои вообичаени области на оштетување кои често се случуваат. Антената, електричниот систем, задното ветробранско стакло и гумите се едни од најподложните на оштетувања предизвикани од удар на гром.
Со разбирање на вообичаените штети што можат да настанат, можно е да се реагира превентивно и да се заштити автомобилот во случај на удар на гром.
Интензивната топлина од удар на гром може делумно да го стопи вашиот автомобил, што резултира со мали експлозии на искри додека ситни парчиња метал се топат и горат. Удар на гром, исто така, може да го оштети електричниот систем на автомобилот, да ги оштети или уништи електронските компоненти и потенцијално дури и да го направи автомобилот нефункционален. Молња може да го најде својот пат и до жиците за одмрзнување, кои се вградени во задните прозорци, со што прозорот се крши.
Конечно, не е невообичаено гром да уништи една или повеќе гуми додека поминува низ челичните ремени до земјата. Затоа, важно е да се проверат сите гуми, од двете страни, по удар на гром. На навртките на тркалото може да се видат траги од лак, а на страничниот ѕид на гумата може да има бели траги што се протегаат од бандажот до надворешниот раб на гумата, со лачни траги на бандажот. Сите гуми со бели траги треба да се заменат бидејќи материјалот е веројатно оштетен, што може да предизвика дупнат гума или издувување во подоцнежна фаза.
Конечно, најдоброто решение ако возите и ве фати бура е да се повлечете на страната на патот. Ако е можно, паркирајте го вашето возило на покриено место и почекајте да помине невремето.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (24 јули)
-
Македонија2 дена
УЈП со важно соопштение за авто-такси превозниците
-
Македонија1 ден
СВР Тетово спречи девојка да си го одземе животот, лишен од слобода маж поради сомнение за посредување на проституција
-
Македонија2 дена
Страшен билансот на македонските патишта, за два дена 1293 сообраќајни прекршоци, 305 за брзо возење
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Lifestyle14 часа
Избркајте ги мувите со лимон: Природен трик што навистина делува
-
Lifestyle14 часа
Поради една грешка, клима уредот троши трипати повеќе електрична енергија
-
Македонија15 часа
Исклучен од сообраќај тетовчанец, управувал автомобил под дејство на алкохол