Автомобили
Škoda, Volkswagen и Cupra најавија урбани електрични модели

Škoda, Volkswagen и Cupra подготвуваат помали градски електрични модели за 2025 година, на скратена верзија на платформата MEB EV.
Исто така, сите три ќе се произведуваат во Шпанија како дел од огромниот инвестициски пакет на Volkswagen Group во вредност од 10 милијарди евра.
Според Autocar, новите автомобили беа објавени во форма на скици од страна на извршниот директор на VW Group, Херберт Диес, кој рече дека тие „ќе го олеснат пристапот до е-мобилноста и ќе ја поттикнат иднината на мобилноста за генерациите што доаѓаат“.
Потврдата дека електричните модели од градот ќе се произведуваат во Шпанија доаѓа во време кога VW Group започнува огромна иницијатива од 10 милијарди евра за изградба на нова фабрика за батерии во регионот Сагунто, за снабдување на производствени линии на возила во Марторел и Памплона. Тоа е трета од шесте фабрики за батерии што VW Group ќе ги изгради во Европа до 2030 година, а две веќе се потврдени во Германија и Шведска. Останатите земји во трка за преостанатите три се Чешка, Словачка, Полска и Унгарија.
Самите автомобили ќе се засноваат на посветената архитектура MEB Entry. Тие во суштина ќе служат како замена за Volkswagen e-Up, Skoda Citigo iV и Seat Mii Electric.
Фолксваген веќе даде силни навестувања за своите планови за урбаното EV на минатогодишниот автосалон во Минхен, со концептот на компактен кросовер ID Life, но некои извештаи претходно оваа година сугерираа дека дизајнерскиот тим на автомобилот се вратил на контролната табла за да му даде на автомобилот пофутуристички изглед. .
Автомобилот на Cupra ќе биде еволуција на необичниот концепт UrbanRebel од 2021 година, со помалку очигледно инспирирани елементи на дизајнот на моторспортот. Останатите, останаа компактни пропорции, но огромното задно крило беше заменето со поконвенционално. Задното стакло ќе биде значително продолжено, веројатно за да прими уште еден пар врати.
Но, иако двата автомобили ќе бидат еволуција на претходно видени концепти, пристапот на Škoda кон формулата ќе биде целосно нов и еден од првите сериски автомобили на чешката марка што ќе усвои нов дизајнерски третман наречен „Modern Solid“.
Скицата сугерира дека Skoda ќе ја нагласи робусноста и едноставноста со својот стил на новата ера, што е значително отстапување од сегашните автомобили, особено оние во пониските сегменти.
Autocar, исто така, потсетува дека претходно оваа година, тогашниот извршен директор на Škoda, Томас Шефер, ветил дека најмалата компанија за електрични возила ќе биде „поинаква од нашите сестрински марки и дека ќе биде прекрасен концепт кој навистина и одговара на Škoda“, сугерирајќи дека поделбите во овој сегмент ќе бидат многу поопипливо отколку во областа на електричните хечбекови, каде што групацијата VW моментално продава речиси идентични модели на Volkswagen ID 3 и Cupra Born.
Извор: autoblog.rs
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија1 ден
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Временска прогноза5 часа
Студот ќе попушти, ќе имаме магла и услови за слаби врнежи од дожд и од снег следната седмица!
-
Македонија8 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Мобилни уреди6 часа
Крај на една ера, „Apple“ ја прекина една од најпрепознатливите функции на „iPhone“ по 18 години
-
Магазин1 ден
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети
-
Автомобили1 ден
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo