Автомобили
Škoda, Volkswagen и Cupra најавија урбани електрични модели
Škoda, Volkswagen и Cupra подготвуваат помали градски електрични модели за 2025 година, на скратена верзија на платформата MEB EV.
Исто така, сите три ќе се произведуваат во Шпанија како дел од огромниот инвестициски пакет на Volkswagen Group во вредност од 10 милијарди евра.
Според Autocar, новите автомобили беа објавени во форма на скици од страна на извршниот директор на VW Group, Херберт Диес, кој рече дека тие „ќе го олеснат пристапот до е-мобилноста и ќе ја поттикнат иднината на мобилноста за генерациите што доаѓаат“.
Потврдата дека електричните модели од градот ќе се произведуваат во Шпанија доаѓа во време кога VW Group започнува огромна иницијатива од 10 милијарди евра за изградба на нова фабрика за батерии во регионот Сагунто, за снабдување на производствени линии на возила во Марторел и Памплона. Тоа е трета од шесте фабрики за батерии што VW Group ќе ги изгради во Европа до 2030 година, а две веќе се потврдени во Германија и Шведска. Останатите земји во трка за преостанатите три се Чешка, Словачка, Полска и Унгарија.
Самите автомобили ќе се засноваат на посветената архитектура MEB Entry. Тие во суштина ќе служат како замена за Volkswagen e-Up, Skoda Citigo iV и Seat Mii Electric.
Фолксваген веќе даде силни навестувања за своите планови за урбаното EV на минатогодишниот автосалон во Минхен, со концептот на компактен кросовер ID Life, но некои извештаи претходно оваа година сугерираа дека дизајнерскиот тим на автомобилот се вратил на контролната табла за да му даде на автомобилот пофутуристички изглед. .
Автомобилот на Cupra ќе биде еволуција на необичниот концепт UrbanRebel од 2021 година, со помалку очигледно инспирирани елементи на дизајнот на моторспортот. Останатите, останаа компактни пропорции, но огромното задно крило беше заменето со поконвенционално. Задното стакло ќе биде значително продолжено, веројатно за да прими уште еден пар врати.
Но, иако двата автомобили ќе бидат еволуција на претходно видени концепти, пристапот на Škoda кон формулата ќе биде целосно нов и еден од првите сериски автомобили на чешката марка што ќе усвои нов дизајнерски третман наречен „Modern Solid“.
Скицата сугерира дека Skoda ќе ја нагласи робусноста и едноставноста со својот стил на новата ера, што е значително отстапување од сегашните автомобили, особено оние во пониските сегменти.
Autocar, исто така, потсетува дека претходно оваа година, тогашниот извршен директор на Škoda, Томас Шефер, ветил дека најмалата компанија за електрични возила ќе биде „поинаква од нашите сестрински марки и дека ќе биде прекрасен концепт кој навистина и одговара на Škoda“, сугерирајќи дека поделбите во овој сегмент ќе бидат многу поопипливо отколку во областа на електричните хечбекови, каде што групацијата VW моментално продава речиси идентични модели на Volkswagen ID 3 и Cupra Born.
Извор: autoblog.rs
Автомобили
Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате
Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.
Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење
Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.
Кога се вклучуваат светлата за магла?
Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.
Што да избегнувате:
-
Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.
-
Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.
Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.
Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно
Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:
-
Пешаците се речиси невидливи во магла.
-
Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.
-
Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.
Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност
На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.
Најважните правила:
-
Прилагодете се на брзината на другите возила.
-
Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.
-
Вклучете ги предните и задните светла за магла.
-
Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.
-
Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.
Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.
Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила
Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:
-
Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.
-
Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.
-
Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.
Дали воопшто треба да тргнете на пат?
Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.
Извор: 021
Автомобили
Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година
Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.
Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.
Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации
VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.
Податоци по категории:
-
693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст
-
286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата
Како стојат прогнозите меѓу организациите?
Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.
И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:
– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.
Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.
Каков е поширокиот пазар на автомобили?
За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.
И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.
Извор: B92
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
-
Хороскоп2 денаХороскоп за четврток (11 декември)
-
Кичево4 часаВчера вечер во кичевски угостителски објект бил нарушен јавниот ред и мир со физичка пресметка на четворица жители на град Кичево
-
Кичево8 часаФинишираат подготовките за овогодинешниот Хуманитарен „Божиќен Базар“ во Кичево, период на многу забава, радост и среќа
-
Хороскоп19 часаХороскоп за петок (12 декември)
-
Временска прогноза1 денСнег нема ни на повидок, продолжува периодот под влијание на Антициклон во Македонија
-
Македонија1 денПриведен навивач од Словачка, на 10 други не им беше дозволен влез во државата поради агресивно и недолично однесување во авион за време на лет и по слетувањето
-
Магазин1 денГрешка што многумина ја прават: Лошите навики при полнење ја уништуваат батеријата на телефонот
-
Lifestyle1 денБез оцет, без сода бикарбона: Оваа евтина состојка навистина го отпушува мијалникот
