Автомобили
Совети за возење во жешките денови

Започнете го патувањето одморено, правете почести паузи.
Сообраќајниот експерт Петар Величковиќ за РТС открива како безбедно да пристигнете на одмор и кои се советите за возење на толку високи температури.
Се препорачува да се движите само по добар сон, да правите редовни паузи за време на патувањето, а автомобилот да биде технички исправен и добро подготвен.
Црвено-портокалова метеоролошка тревога е на сила низ цела Србија, а живата на термометарот денеска ќе достигне 40. Затоа е важно да се следат советите на експертите.
Ако одите на патување, бидете одморени и правете паузи за време на патувањето. Петар Величковиќ, сообраќаен експерт и новинар на веб-страницата „Половни автомобили“, за РТС вели дека првата препорака е да не се оди на пат на екстремни температури освен ако тоа не е потребно.
Меѓутоа, доколку тоа се случи, тој советува директно да не влегувате во автомобил кој долго време бил на сонце.
Треба да ги отвориме сите врати, багажникот, да го проветриме автомобилот, да ја намалиме температурата за неколку степени“, рече Величковиќ.
Друг многу важен фактор, посочува, е климата која треба да биде во работна состојба и чија температура треба да се прилагоди за на патниците да им биде удобно.
Експертите препорачуваат разликата помеѓу надворешната температура и температурата во внатрешноста на возилото да биде околу 5 до 7 степени.
„Возачите не мора строго да се придржуваат до тоа, бидејќи ако денес е 40 степени, верувам дека не би ни било удобно да седиме во кола на 33 степени. Значи, потребно е температурата на климата да се прилагоди на ниво каде што сите патници во возилото се удобно и пријатно“, рече Величковиќ.
Ако немаме „клима“, вели тој, возилото треба одвреме-навреме да се проветрува.
Пред патувањето, добро подгответе го возилото
Сепак, најважно е возачот да може да ја контролира целата ситуација околу себе, да биде што подолго одморен, истакна Величковиќ. Според него, најголем товар е кога влегуваме во сообраќај и кога почнуваме да возиме по системот старт-стоп, особено на приодите до граничните премини.
“Кога возиме по автопат, автомобилот не е под големо оптоварување. Затоа, моторот не се напрега премногу, системот за управување, менувачот. Се работи како што треба, сè до моментот кога не дојдеме во ситуација да мора да кочиме нон-стоп, да се движиме, кога сме во брзање“, рече Величковиќ.
Многу е важно, посочува тој, автомобилот правилно да се подготви пред патувањето.
„Може да се случи некој дел да треба да се замени, мајсторите да брзаат, ние да брзаме, но важно е кога одиме на пат автомобилот да е технички исправен, да имаме се што е потребно. во багажникот“, рече тој.е Величковиќ.
Она што е задолжително, според законот, е прва помош, триаголник, комплет противпожарни апарати, потсетува Величковиќ и додава дека сето тоа носи одреден психолошки мир.
Се препорачува да се патува во текот на денот
Многу луѓе го започнуваат своето патување ноќе, а често се одлучуваат да го сторат тоа за да избегнат гужви или високи температури, дури и ако не пропуштат да пристигнат на својата дестинација во раните утрински часови и не го изгубат првиот ден од уредување.
„Меѓутоа, лекарите секогаш велат дека сме програмирани да спиеме ноќе, дека нашиот мозок мирува, дека нашето тело мирува. Затоа тие не препорачуваат да одиме на патување навечер. Препораката е да одиме само кога сме имале добар сон, кога сме одморени, да правиме редовни паузи за време на патувањето“, рече Величковиќ.
Потребно е и, вели, паузите да траат од 5 до 15 минути на секои два часа на толку високи температури.
„Друго е во прилог на секојдневно возење. Имено, доколку има непредвидена ситуација на патот, постојат сите шанси овој вид проблем побрзо да го решиме во текот на денот. Едноставно, уште многу автосервис, аптеки, здравство институциите, а дуќаните работат во текот на денот, рече Величковиќ.
Кога станува збор за подолги дестинации, се препорачува да имате противпожарен апарат во автомобилот, бидејќи навистина може да биде од помош во екстремни ситуации, вели Величковиќ.
„Се препорачува во автомобилот секогаш да има резервна количина на моторно масло, потоа течност за бришачи, антифриз во случај на повисока температура во моторот. Ова се некои работи кои можат да ни помогнат во екстремни ситуации“, рече Величковиќ.
Многумина велат дека одморот всушност започнува веднаш кога ќе влеземе во автомобилот, а не кога ќе пристигнеме на дестинацијата, па самото тоа патување треба да биде некакво уживање“, заклучи Величковиќ.
/RTS
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија1 ден
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Временска прогноза7 часа
Студот ќе попушти, ќе имаме магла и услови за слаби врнежи од дожд и од снег следната седмица!
-
Хороскоп1 час
Хороскоп за недела (23 февруари)
-
Македонија9 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Мобилни уреди7 часа
Крај на една ера, „Apple“ ја прекина една од најпрепознатливите функции на „iPhone“ по 18 години
-
Автомобили1 ден
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo
-
Магазин1 ден
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети