Автомобили
Совети за возење во жешките денови

Започнете го патувањето одморено, правете почести паузи.
Сообраќајниот експерт Петар Величковиќ за РТС открива како безбедно да пристигнете на одмор и кои се советите за возење на толку високи температури.
Се препорачува да се движите само по добар сон, да правите редовни паузи за време на патувањето, а автомобилот да биде технички исправен и добро подготвен.
Црвено-портокалова метеоролошка тревога е на сила низ цела Србија, а живата на термометарот денеска ќе достигне 40. Затоа е важно да се следат советите на експертите.
Ако одите на патување, бидете одморени и правете паузи за време на патувањето. Петар Величковиќ, сообраќаен експерт и новинар на веб-страницата „Половни автомобили“, за РТС вели дека првата препорака е да не се оди на пат на екстремни температури освен ако тоа не е потребно.
Меѓутоа, доколку тоа се случи, тој советува директно да не влегувате во автомобил кој долго време бил на сонце.
Треба да ги отвориме сите врати, багажникот, да го проветриме автомобилот, да ја намалиме температурата за неколку степени“, рече Величковиќ.
Друг многу важен фактор, посочува, е климата која треба да биде во работна состојба и чија температура треба да се прилагоди за на патниците да им биде удобно.
Експертите препорачуваат разликата помеѓу надворешната температура и температурата во внатрешноста на возилото да биде околу 5 до 7 степени.
„Возачите не мора строго да се придржуваат до тоа, бидејќи ако денес е 40 степени, верувам дека не би ни било удобно да седиме во кола на 33 степени. Значи, потребно е температурата на климата да се прилагоди на ниво каде што сите патници во возилото се удобно и пријатно“, рече Величковиќ.
Ако немаме „клима“, вели тој, возилото треба одвреме-навреме да се проветрува.
Пред патувањето, добро подгответе го возилото
Сепак, најважно е возачот да може да ја контролира целата ситуација околу себе, да биде што подолго одморен, истакна Величковиќ. Според него, најголем товар е кога влегуваме во сообраќај и кога почнуваме да возиме по системот старт-стоп, особено на приодите до граничните премини.
“Кога возиме по автопат, автомобилот не е под големо оптоварување. Затоа, моторот не се напрега премногу, системот за управување, менувачот. Се работи како што треба, сè до моментот кога не дојдеме во ситуација да мора да кочиме нон-стоп, да се движиме, кога сме во брзање“, рече Величковиќ.
Многу е важно, посочува тој, автомобилот правилно да се подготви пред патувањето.
„Може да се случи некој дел да треба да се замени, мајсторите да брзаат, ние да брзаме, но важно е кога одиме на пат автомобилот да е технички исправен, да имаме се што е потребно. во багажникот“, рече тој.е Величковиќ.
Она што е задолжително, според законот, е прва помош, триаголник, комплет противпожарни апарати, потсетува Величковиќ и додава дека сето тоа носи одреден психолошки мир.
Се препорачува да се патува во текот на денот
Многу луѓе го започнуваат своето патување ноќе, а често се одлучуваат да го сторат тоа за да избегнат гужви или високи температури, дури и ако не пропуштат да пристигнат на својата дестинација во раните утрински часови и не го изгубат првиот ден од уредување.
„Меѓутоа, лекарите секогаш велат дека сме програмирани да спиеме ноќе, дека нашиот мозок мирува, дека нашето тело мирува. Затоа тие не препорачуваат да одиме на патување навечер. Препораката е да одиме само кога сме имале добар сон, кога сме одморени, да правиме редовни паузи за време на патувањето“, рече Величковиќ.
Потребно е и, вели, паузите да траат од 5 до 15 минути на секои два часа на толку високи температури.
„Друго е во прилог на секојдневно возење. Имено, доколку има непредвидена ситуација на патот, постојат сите шанси овој вид проблем побрзо да го решиме во текот на денот. Едноставно, уште многу автосервис, аптеки, здравство институциите, а дуќаните работат во текот на денот, рече Величковиќ.
Кога станува збор за подолги дестинации, се препорачува да имате противпожарен апарат во автомобилот, бидејќи навистина може да биде од помош во екстремни ситуации, вели Величковиќ.
„Се препорачува во автомобилот секогаш да има резервна количина на моторно масло, потоа течност за бришачи, антифриз во случај на повисока температура во моторот. Ова се некои работи кои можат да ни помогнат во екстремни ситуации“, рече Величковиќ.
Многумина велат дека одморот всушност започнува веднаш кога ќе влеземе во автомобилот, а не кога ќе пристигнеме на дестинацијата, па самото тоа патување треба да биде некакво уживање“, заклучи Величковиќ.
/RTS
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
-
Кичево1 ден
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Кичево12 часа
Ноќеска „ТППЕ Кичево“ со полни раце работа, спречен поголем пожар во населба „Девеана“
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Македонија10 часа
Прилеп: Традицијата продолжува, на 11-ти октомври на „Авто слалом“, кичевчанецот Кристијан Бојоски во нов поход кон пиедесталот на награди!
-
Македонија2 дена
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника1 ден
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ
-
Технологија2 дена
„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони