Автомобили
Совети за возење во жешките денови
Започнете го патувањето одморено, правете почести паузи.
Сообраќајниот експерт Петар Величковиќ за РТС открива како безбедно да пристигнете на одмор и кои се советите за возење на толку високи температури.
Се препорачува да се движите само по добар сон, да правите редовни паузи за време на патувањето, а автомобилот да биде технички исправен и добро подготвен.
Црвено-портокалова метеоролошка тревога е на сила низ цела Србија, а живата на термометарот денеска ќе достигне 40. Затоа е важно да се следат советите на експертите.
Ако одите на патување, бидете одморени и правете паузи за време на патувањето. Петар Величковиќ, сообраќаен експерт и новинар на веб-страницата „Половни автомобили“, за РТС вели дека првата препорака е да не се оди на пат на екстремни температури освен ако тоа не е потребно.
Меѓутоа, доколку тоа се случи, тој советува директно да не влегувате во автомобил кој долго време бил на сонце.
Треба да ги отвориме сите врати, багажникот, да го проветриме автомобилот, да ја намалиме температурата за неколку степени“, рече Величковиќ.
Друг многу важен фактор, посочува, е климата која треба да биде во работна состојба и чија температура треба да се прилагоди за на патниците да им биде удобно.
Експертите препорачуваат разликата помеѓу надворешната температура и температурата во внатрешноста на возилото да биде околу 5 до 7 степени.
„Возачите не мора строго да се придржуваат до тоа, бидејќи ако денес е 40 степени, верувам дека не би ни било удобно да седиме во кола на 33 степени. Значи, потребно е температурата на климата да се прилагоди на ниво каде што сите патници во возилото се удобно и пријатно“, рече Величковиќ.
Ако немаме „клима“, вели тој, возилото треба одвреме-навреме да се проветрува.
Пред патувањето, добро подгответе го возилото
Сепак, најважно е возачот да може да ја контролира целата ситуација околу себе, да биде што подолго одморен, истакна Величковиќ. Според него, најголем товар е кога влегуваме во сообраќај и кога почнуваме да возиме по системот старт-стоп, особено на приодите до граничните премини.
“Кога возиме по автопат, автомобилот не е под големо оптоварување. Затоа, моторот не се напрега премногу, системот за управување, менувачот. Се работи како што треба, сè до моментот кога не дојдеме во ситуација да мора да кочиме нон-стоп, да се движиме, кога сме во брзање“, рече Величковиќ.
Многу е важно, посочува тој, автомобилот правилно да се подготви пред патувањето.
„Може да се случи некој дел да треба да се замени, мајсторите да брзаат, ние да брзаме, но важно е кога одиме на пат автомобилот да е технички исправен, да имаме се што е потребно. во багажникот“, рече тој.е Величковиќ.
Она што е задолжително, според законот, е прва помош, триаголник, комплет противпожарни апарати, потсетува Величковиќ и додава дека сето тоа носи одреден психолошки мир.
Се препорачува да се патува во текот на денот
Многу луѓе го започнуваат своето патување ноќе, а често се одлучуваат да го сторат тоа за да избегнат гужви или високи температури, дури и ако не пропуштат да пристигнат на својата дестинација во раните утрински часови и не го изгубат првиот ден од уредување.
„Меѓутоа, лекарите секогаш велат дека сме програмирани да спиеме ноќе, дека нашиот мозок мирува, дека нашето тело мирува. Затоа тие не препорачуваат да одиме на патување навечер. Препораката е да одиме само кога сме имале добар сон, кога сме одморени, да правиме редовни паузи за време на патувањето“, рече Величковиќ.
Потребно е и, вели, паузите да траат од 5 до 15 минути на секои два часа на толку високи температури.
„Друго е во прилог на секојдневно возење. Имено, доколку има непредвидена ситуација на патот, постојат сите шанси овој вид проблем побрзо да го решиме во текот на денот. Едноставно, уште многу автосервис, аптеки, здравство институциите, а дуќаните работат во текот на денот, рече Величковиќ.
Кога станува збор за подолги дестинации, се препорачува да имате противпожарен апарат во автомобилот, бидејќи навистина може да биде од помош во екстремни ситуации, вели Величковиќ.
„Се препорачува во автомобилот секогаш да има резервна количина на моторно масло, потоа течност за бришачи, антифриз во случај на повисока температура во моторот. Ова се некои работи кои можат да ни помогнат во екстремни ситуации“, рече Величковиќ.
Многумина велат дека одморот всушност започнува веднаш кога ќе влеземе во автомобилот, а не кога ќе пристигнеме на дестинацијата, па самото тоа патување треба да биде некакво уживање“, заклучи Величковиќ.
/RTS
Автомобили
Toyota ја менува стратегијата: Зголемено производство во Кина до крајот на деценијата
Toyota, јапонскиот автомобилски гигант, планира значително да го зголеми своето производство во Кина, со цел да ги врати изгубените позиции на најголемиот светски пазар за автомобили. Според три извори, компанијата планира да произведува најмалку 2,5 милиони возила годишно до крајот на деценијата, со можност оваа бројка да достигне и три милиони возила.
Промена во стратегијата
Оваа амбициозна цел сигнализира значајна промена во стратегијата на Toyota, која во последниве години беше потисната од домашни играчи како BYD, што брзо го зазедоа кинескиот пазар и почнаа агресивно да се прошируваат на странските пазари.
Зголемено производство
Планираното зголемување на производството во Кина би претставувало раст од 63% во однос на рекордните 1,84 милиони возила произведени во 2022 година. Во 2023 година, Toyota произведе 1,75 милиони возила во Кина. Компанијата веќе ги информирала своите добавувачи за оваа цел, испраќајќи јасна порака дека планира да ги зајакне своите односи со азискиот гигант за да обезбеди континуирано снабдување.
Подготовка за локализирано производство
„Со оглед на интензивната конкуренција на кинескиот пазар, ние постојано разгледуваме различни иницијативи“, соопштија од Toyota, истакнувајќи дека имаат намера да произведуваат „се подобри и подобри автомобили“ за кинеските купувачи.
За да ја зголеми ефикасноста, Toyota сака да постигне поблиска соработка меѓу своите производствени и продажни одделенија во Кина. Компанијата ќе работи со кинеските партнери за да го оптимизира производството и да ги задоволи преференциите на локалните потрошувачи.
Фокус на електрични возила
Toyota, исто така, има намера да го пренесе развојот на технологијата за електрични автомобили на своите работници во Кина. Според двајца извори, оваа стратегија ќе им овозможи на компанијата да ги искористи локалните знаења и искуства, што е од клучно значење за подобро разбирање на преференциите на кинеските потрошувачи.
Оваа нова стратегија на Toyota би можела да и помогне на компанијата да се врати во трката на кинескиот пазар, кој станува сè поконкурентен и доминиран од домашните производители на електрични возила.
Извор: The Wall Street Journal
Автомобили
Audi и новите трендови: Зошто повеќе нема забавни автомобили?
Audi не планира да враќа спортски автомобили како TT и R8, кои веќе се минато за брендот. Наместо тоа, фокусот е на профитабилните SUV модели, бидејќи пазарните трендови покажуваат дека теренците продолжуваат да доминираат. Ако ја посетите германската веб-страница на Audi, ќе најдете 12 различни SUV модели, од компактниот Q2 до луксузниот Q8, во бензински, дизел, хибридни и електрични верзии. Но, вистинските спортски автомобили се исчезнати од понудата.
Зошто Audi се откажува од спортските автомобили?
Падот на продажбата на спортски автомобили и порастот на популарноста на теренците се главните причини зошто Audi не планира да лансира нови спортски модели. Според Питер Страдвијк, продукт менаџер на Audi Australia, компанијата ги следи глобалните трендови и ја прилагодува својата понуда според побарувачката.
„Теренците продолжуваат да растат во последните години и тоа е насоката во која се движиме,“ вели Страдвијк. Некои модели, како дериватите Sportback на одредени SUV модели, имаат одредени спортски карактеристики, но тоа не е исто како да имате TT или R8.
Промени во моделите: Крај за купе и кабриолет варијантите
Новата генерација на A5, која е наследник на моделот A4, нема да има купе верзија со две врати. Тоа значи дека Audi веќе не нуди ниту купе ниту кабриолет, по затворањето на производството на A3 Cabriolet пред неколку години. Во меѓувреме, Audi планира да ја претстави следната генерација на Q5 Sportback на крајот на овој месец, кој ќе биде поскап и помалку практичен дериват на Q5.
SUV моделите на тест
Не сите SUV модели на Audi ќе опстанат. Компактниот Q2 се повлекува од пазарот по само една генерација. Компанијата планира да ја продаде својата фабрика во Брисел и да го прекине производството на Q8 E-Tron поради слабата продажба.
Во меѓувреме, Audi се здружи со кинеската компанија SAIC за лансирање на нов бренд во Кина, со три електрични модели кои ќе бидат достапни од 2025 година. Логиката налага дека барем еден од овие модели ќе биде SUV, иако првиот концепт изгледа како голем караван.
Економската ситуација го диктира правецот
Според Џеф Манеринг, директор на Audi Australia, компанијата е претпазлива во вложувањата во нови проекти поради економските предизвици во 2024 година. Тековните конфликти на Блискиот Исток и Украина дополнително влијаат на бизнисот. Audi моментално бележи пад на продажбата од 10,9% до септември, што го отежнува инвестирањето во спортски автомобили од мала серија.
Мерките за штедење кои ги спроведува Volkswagen Group — матичната компанија на Audi — значат дека спортските автомобили нема да бидат приоритет. Audi сега се фокусира на модели кои носат поголем профит, што значи дека иднината на брендот ќе биде исполнета со SUV и електрични возила.
Извор: Carsales
Автомобили
Возачите на Volvo EV почнуваат да ги користат суперполначите на Tesla
Возачите на електричните возила на Volvo наскоро ќе можат да ги користат Tesla Superchargers на повеќе од 17.800 станици низ САД и Канада. Ова значително ќе го олесни наоѓањето станици за полнење, иако Volvo веќе нуди пристап до десетици илјади брзи полначи.
Полнење преку апликацијата Volvo Cars и Google Maps
Почнувајќи од 18 ноември, сопствениците на Volvo EV ќе можат да ги лоцираат и користат Tesla Superchargers преку апликацијата Volvo Cars или вградената Google Maps. Полнењето и плаќањето ќе бидат овозможени директно преку апликацијата, што ќе обезбеди дополнителна погодност за корисниците.
Потребен е адаптер NACS
Сепак, постои мал предизвик за сопствениците на постарите модели на Volvo EV. За да се користат Tesla Superchargers и другите полначи според North American Charging Standard (NACS), ќе биде потребен адаптер. Овој адаптер чини 230 долари и ќе може да се нарача од овластените дилери на Volvo. Испораките започнуваат на 18 ноември, но адаптерите за моделот EX30 ќе бидат достапни подоцна.
Бесплатен адаптер за новите модели
Volvo планира да го вклучува адаптерот како стандардна опрема при купување на новите модели како што се EX90 водечки SUV, EX40 и EC40, почнувајќи од верзиите кои ќе излезат во 2025 година.
Поддршка за Tesla Supercharger и NACS
Volvo објави во јуни 2023 година дека ќе ги поддржи Tesla Supercharger и NACS, што го прави еден од многуте производители кои се залагаат за унифициран стандард за полнење на електрични возила во Северна Америка.
Ова е значаен чекор кон поедноставување на инфраструктурата за полнење и подобрување на искуството на сопствениците на електрични возила.
Извор: Engadget
-
Кичево19 часа
(ВИДЕО) Ново име на музичката сцена, кичевчанецот Христијан Трајаноски ја преработи „Само за тебе“ од доајенот на македонската народна песна Круме Спасовски
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за петок (15 ноември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (14 ноември)
-
Временска прогноза1 ден
Започнаа врнежи од дожд, на повисоките места истото ќе премине во снег, ова се денешните детали
-
Спорт24 часа
Младата репрезентација на Македонија до 18 години на тренинг камп во Кичево, каде ќе одиграат и контролен меч против тимот на Арсими
-
Македонија2 дена
СВР Охрид вчера одржа состанок со надлежни субјекти по повод зимската сезона
-
Временска прогноза3 часа
Викенд временска прогноза, ќе имаме и сонце но ќе биде ладно
-
Магазин2 часа
Google Maps брише сè: Имате уште малку време, еве како да ги зачувате вашите податоци