Автомобили
Совети за возење во жешките денови

Започнете го патувањето одморено, правете почести паузи.
Сообраќајниот експерт Петар Величковиќ за РТС открива како безбедно да пристигнете на одмор и кои се советите за возење на толку високи температури.
Се препорачува да се движите само по добар сон, да правите редовни паузи за време на патувањето, а автомобилот да биде технички исправен и добро подготвен.
Црвено-портокалова метеоролошка тревога е на сила низ цела Србија, а живата на термометарот денеска ќе достигне 40. Затоа е важно да се следат советите на експертите.
Ако одите на патување, бидете одморени и правете паузи за време на патувањето. Петар Величковиќ, сообраќаен експерт и новинар на веб-страницата „Половни автомобили“, за РТС вели дека првата препорака е да не се оди на пат на екстремни температури освен ако тоа не е потребно.
Меѓутоа, доколку тоа се случи, тој советува директно да не влегувате во автомобил кој долго време бил на сонце.
Треба да ги отвориме сите врати, багажникот, да го проветриме автомобилот, да ја намалиме температурата за неколку степени“, рече Величковиќ.
Друг многу важен фактор, посочува, е климата која треба да биде во работна состојба и чија температура треба да се прилагоди за на патниците да им биде удобно.
Експертите препорачуваат разликата помеѓу надворешната температура и температурата во внатрешноста на возилото да биде околу 5 до 7 степени.
„Возачите не мора строго да се придржуваат до тоа, бидејќи ако денес е 40 степени, верувам дека не би ни било удобно да седиме во кола на 33 степени. Значи, потребно е температурата на климата да се прилагоди на ниво каде што сите патници во возилото се удобно и пријатно“, рече Величковиќ.
Ако немаме „клима“, вели тој, возилото треба одвреме-навреме да се проветрува.
Пред патувањето, добро подгответе го возилото
Сепак, најважно е возачот да може да ја контролира целата ситуација околу себе, да биде што подолго одморен, истакна Величковиќ. Според него, најголем товар е кога влегуваме во сообраќај и кога почнуваме да возиме по системот старт-стоп, особено на приодите до граничните премини.
“Кога возиме по автопат, автомобилот не е под големо оптоварување. Затоа, моторот не се напрега премногу, системот за управување, менувачот. Се работи како што треба, сè до моментот кога не дојдеме во ситуација да мора да кочиме нон-стоп, да се движиме, кога сме во брзање“, рече Величковиќ.
Многу е важно, посочува тој, автомобилот правилно да се подготви пред патувањето.
„Може да се случи некој дел да треба да се замени, мајсторите да брзаат, ние да брзаме, но важно е кога одиме на пат автомобилот да е технички исправен, да имаме се што е потребно. во багажникот“, рече тој.е Величковиќ.
Она што е задолжително, според законот, е прва помош, триаголник, комплет противпожарни апарати, потсетува Величковиќ и додава дека сето тоа носи одреден психолошки мир.
Се препорачува да се патува во текот на денот
Многу луѓе го започнуваат своето патување ноќе, а често се одлучуваат да го сторат тоа за да избегнат гужви или високи температури, дури и ако не пропуштат да пристигнат на својата дестинација во раните утрински часови и не го изгубат првиот ден од уредување.
„Меѓутоа, лекарите секогаш велат дека сме програмирани да спиеме ноќе, дека нашиот мозок мирува, дека нашето тело мирува. Затоа тие не препорачуваат да одиме на патување навечер. Препораката е да одиме само кога сме имале добар сон, кога сме одморени, да правиме редовни паузи за време на патувањето“, рече Величковиќ.
Потребно е и, вели, паузите да траат од 5 до 15 минути на секои два часа на толку високи температури.
„Друго е во прилог на секојдневно возење. Имено, доколку има непредвидена ситуација на патот, постојат сите шанси овој вид проблем побрзо да го решиме во текот на денот. Едноставно, уште многу автосервис, аптеки, здравство институциите, а дуќаните работат во текот на денот, рече Величковиќ.
Кога станува збор за подолги дестинации, се препорачува да имате противпожарен апарат во автомобилот, бидејќи навистина може да биде од помош во екстремни ситуации, вели Величковиќ.
„Се препорачува во автомобилот секогаш да има резервна количина на моторно масло, потоа течност за бришачи, антифриз во случај на повисока температура во моторот. Ова се некои работи кои можат да ни помогнат во екстремни ситуации“, рече Величковиќ.
Многумина велат дека одморот всушност започнува веднаш кога ќе влеземе во автомобилот, а не кога ќе пристигнеме на дестинацијата, па самото тоа патување треба да биде некакво уживање“, заклучи Величковиќ.
/RTS
Автомобили
Дали знаете за што служи ова копче во автомобилот? Повеќето луѓе го користат погрешно

Со порастот на температурите, вклучувањето на клима уредот во автомобилот станува неопходно. Сепак, многумина не добиваат брзо и ефикасно ладење иако климата работи со полн капацитет. Причината може да биде неправилната употреба на копчето за кружење на воздухот!
Што прави ова копче?
Копчето за рециркулација на воздухот овозможува веќе изладениот воздух повторно да циркулира во автомобилот, наместо да влече топол воздух однадвор. Ова носи неколку предности:
- Побрзо ладење на кабината.
- Помало оптоварување на клима уредот.
- Намалена потрошувачка на гориво.
- Подобар квалитет на воздухот во внатрешноста.
Кога да го користите копчето за рециркулација?
✔ Во лето: Ако автомобилот стоел долго на сонце, прво отворете ги прозорците неколку минути за да испушти топол воздух, а потоа активирајте ја рециркулацијата за најбрзо и најефикасно ладење.
✔ Во загадени или сообраќајно густо населени области: Вклучувањето на рециркулацијата го спречува влегувањето на издувни гасови и други загадувачи во кабината. Истражувањата покажуваат дека со ова може да се намали нивото на штетни честички дури за 20%!
Кога да ја исклучите рециркулацијата?
❌ Во зима: Долготрајната употреба на ова копче може да доведе до насобирање влага, што предизвикува замаглување на прозорците. За да го спречите ова, повремено исклучете ја рециркулацијата и овозможете свеж воздух да влезе.
Како да знаете дали рециркулацијата е вклучена?
На контролната табла постои копче со икона од автомобил и кружна стрелка внатре. Кога светлото е вклучено, рециркулацијата е активна. Некои понови модели имаат автоматско префрлување според надворешните услови.
Заклучок:
Правилната употреба на ова копче ќе ви помогне да ја подобрите ефикасноста на клима уредот, намалите потрошувачката на гориво и обезбедите свеж и чист воздух во автомобилот. Следете ги овие совети и направете го вашето возење покомфорно и поздраво!
Извор: SD
Автомобили
Како да ги поправите малите гребнатини на автомобилот (и што да избегнувате)

Гребнатините на автомобилот се неизбежни, без разлика дали се резултат на невнимание или надворешни фактори. Пред да одите во сервис, некои од нив можете да ги поправите сами. Сепак, важно е да знаете кои методи навистина функционираат и кои можат да ја оштетат бојата уште повеќе.
Што не треба да користите?
Некои домашни совети за отстранување гребнатини може да звучат привлечно, но не се секогаш ефективни. Германскиот автомобилски клуб (ADAC) предупредува на неколку чести грешки:
- Паста за заби – Често се препорачува како брзо решение бидејќи содржи ситни абразивни честички кои можат да ја измазнат површината. Сепак, многу видови пасти за заби се премногу груби и можат да ја оштетат бојата уште повеќе.
- Лак за нокти – Иако може привремено да ја покрие гребнатината, лакот брзо се лупи, особено под влијание на дожд и сонце.
Што навистина помага?
Ако сакате безбедно да ги поправите малите гребнатини, користете проверени методи:
- Поправно пенкало – Изберете пенкало во бојата на вашето возило за најдобар резултат.
- Автомобилски лак – Може да помогне при површински оштетувања, но треба внимателно да се нанесе и избрише со мека ткаенина.
- Комплети за поправка – Овие сетови обично содржат абразивна ткаенина, два вида лак и крпа за полирање, што може да биде добро решение за поправка во домашни услови.
Ако гребнатината е подлабока, најдобро е да побарате професионална помош за да избегнете дополнителни оштетувања.
Извор: N1Info
Автомобили
Новата „Alfa Romeo“ покрај бензинските мотори за моделите „Stelvio“ и „Giulia“ пристигнува и хибридниот погон

Новата генерација на „Stelvio“ ќе има стандардни бензински варијанти, како и целосно електрична верзија. Пред неколку години, Стелантис рече дека „Alfa Romeo“ ќе стане бренд само за електрична енергија до 2027 година. Можете да го заборавите тоа.
Новиот извршен директор на Alfa Romeo потврди дека италијанскиот бренд ќе ги задржи класичните мотори на долг рок. Следната генерација на „Stelvio“ и „Giulia“ ќе бидат достапни со бензински мотори како дел од хибриден погон. Овие модели добиваат и целосно електрични верзии.
– Извршниот директор на Alfa Romeo и Maserati, Санто Фицили, објави на LinkedIn дека Stelvio ќе го предводи патот. Целосно новиот SUV ќе биде објавен подоцна оваа година, но продажбата нема да започне до 2026 година. Временската рамка за Giulia не е објавена, но се вели дека ќе дојде по Stelvio.
Двата автомобили ќе се склопуваат во Италија и ќе бидат на платформата „STLA Large“, што значи дека во одредени детали ќе бидат механички поврзани со новиот „Dodge Charger“, пишува Autoportal.hr.
-
Кичево1 ден
Со едногласна одлука советот на Општина Кичево изгласа финансиска помош за настраданите во Кочани
-
Македонија8 часа
Уапсени сопственици на локали кои не почитувале денови на жалост и пуштале музика
-
Македонија1 ден
(ВИДЕО) Огромен пожар во Струмица, помеѓу Софилар – Баница, ветерот дополнително го отежнува дејствувањето, за состојбата се огласи и градоначалникот
-
Временска прогноза23 часа
Доаѓа медитерантски циклон кој носи големо количество на врнежи од дожд
-
Култура12 часа
Денес е „Младенци“, честит именден и честит брак на тие што стапиле и се нови брачни парови
-
Спорт1 ден
Македонската фудбалска репрезентација утре стартува со првиот меч во квалификациите за СП 2026, Милевски се надева на победа со која ќе се продолжи серијата позитивни резултати
-
Магазин1 ден
Рецепт од нашите баби: Како да направите домашно кисело млеко?
-
Lifestyle1 ден
Оревите за појадок – тајната за здравје и брзо слабеење