Следете не

Свет

SpaceX го лансираше својот петти, најсмел тест лет на Starship досега

Објавено пред

на

SpaceX го лансираше својот петти пробен лет на својата ракета Starship во неделата и направи драматично прво фаќање на 20-ката високиот бустер на ракетата.
Достигнувањето претставува голема пресвртница кон целта на SpaceX да го направи Starship ракетен систем за повеќекратна употреба.

Компанијата на Илон Маск го лансираше Starship во 8:25 часот по средноевропско време од својот објект Starbase во близина на Браунсвил, Тексас. Засилувачот „Супер Хеви“ на ракетата се врати и слета во прегратките на лансираната кула на компанијата речиси седум минути по лансирањето.

„Дали се шегуваш со мене? Директорот за комуникации на SpaceX, Ден Хут, изјави на веб-емисијата на компанијата.

„Она што штотуку го видовме изгледаше како магија“, додаде Хуот.

Администраторот на НАСА, Бил Нелсон, му честиташе на SpaceX во објава на социјалните мрежи.

„Додека се подготвуваме да се вратиме на Месечината под Артемида, континуираното тестирање ќе не подготви за храбрите мисии кои претстојат“, напиша Нелсон.

Ѕвездениот брод се одвои и продолжи во вселената, орбитирајќи на половина пат околу Земјата пред повторно да влезе во атмосферата и да се заплисне во Индискиот Океан за да го заврши тестот.

Немаше луѓе на Starship Flight Five. Директорите на компанијата рекоа дека SpaceX очекува да лета стотици мисии на Starship пред да лансира ракети со екипаж.

Целиот систем на Starship веќе беше подложен на четири тестови за вселенски летови, со лансирање во април и ноември минатата година, како и овој март и јуни. Секој од тест-летовите постигна повеќе пресвртници од претходниот.

SpaceX нагласува дека се обидува да го изгради „на она што го научивме од претходните летови“ во својот пристап кон развојот на масивната ракета.

Извор: SeeBiz

Свет

(ВИДЕО) Страшна несреќа во САД, автомобил падна од мост

Објавено пред

на

Во Сакраменто, Калифорнија, автомобил падна од надвозник на автопат. За чудо, и покрај тоа што се превртел и слетал на покривот, возачот преживеал и е во стабилна состојба.

„Сè се случи како во забавена снимка. „Го видов автомобилот како паѓа и само се обидував што побезболно да ја поминам целата ситуација“, изјави за американските медиуми Кајман Јунг, возачот чија камера го сними ова.

Можеби најстрашниот момент, покрај самата несреќа, беше кога возач на Honda Civic за влакно избегна катастрофа.

Мило ми е што се испадна најдобро што е можно. „Тој автомобил можеше да слета на секого, додаде Јунг. Двајцата возачи од мојата лева страна беа многу поблиску до него. Тие треба да се чувствуваат како да добиле на лотарија“, рече тој.

Извор: vesti-online.com

Прочитај повеќе...

Свет

Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Објавено пред

на

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.

Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.

Шокантни податоци и неизбежни последици

Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.

Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.

Подигање на нивото на морето и ризик од поплави

Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.

Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.

Глечерите – индикатор за иднината на планетата

Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.

Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.

„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.

Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите

Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.

„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.

Заклучок

Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.

Извор: N1Info

Прочитај повеќе...

Свет

„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Објавено пред

на

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.

Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.

За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.

Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!

Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.

Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.

Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп7 часа

Хороскоп за петок (14 март)

ОВЕН Денес ќе бидете стимулирани на различни начини. Ќе бидете фасцинирани од се што блеска, па внимавајте да не ги...

Спорт12 часа

Дисциплинската комисија истакна суспензија за фудбалери и поведе постапка за фудбалски клубови поради фрлање во терен пиротехнички средства

Во рамки на денешниот ден дисциплинската комисија во рамки на Фудбалска федерација на Македонија донесе неколку одлуки од денешната седница...

Lifestyle20 часа

Утрински навики што го забрзуваат стареењето на кожата

Вашите утрински рутини може да изгледаат безопасно, но некои навики значително го забрзуваат стареењето на кожата. Брчки, загуба на еластичност...

Lifestyle20 часа

Три кујнски состојки што ќе ги разубават вашите лилјани

За да поттикнете побогато цветање, експертите препорачуваат додавање природни ѓубрива во подлогата на вашите мировни лилјани. Аме Родригез, експерт за...

Магазин20 часа

Windows 10 си заминува – Google нуди бесплатно решение

Со крајот на поддршката за Windows 10 во октомври, корисниците мора да преминат на Windows 11 или да платат за...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (13 март)

ОВЕН Не се опуштајте премногу, особено ако имате впечаток дека имате целосна контрола врз вашиот живот и настаните што ве...

Здравје и убавина1 ден

Дознајте за храната која е богата со витаминот „Е“, а тој е и тоа како корисен за здравјето на човекот

Витаминот Е е вреден за здравјето и затоа е добро да се вклучи во менито во форма на одредена храна....

Спорт2 дена

Омерагиќ: Со заеднички амбиции и взаемна желба, ФФМ добива нов спонзор за македонскиот фудбал

Новоматик Македонија станува дел од тимот на Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) како нов официјален спонзор. Соработката меѓу Новоматик Македонија,...

Спорт2 дена

Милевски го истакна списокот на повикани фудбалери за мечевите против Лихтенштајн и Велс

Селекторот на македонската фудбалска репрезентација Благоја Милевски го истакна списокот на повикани фудбалери за натпреварите против Лихтенштајн и Велс од...

Временска прогноза2 дена

Услови за грмежи проследени со дожд, но генерално температури во пораст – вели Попоски

Денес (среда 12 март) и во текот на ноќта кон утрешниот ден (четврток 13 март), како и во четврток претпладне...

НАЈЧИТАНИ