Автомобили
Список на автомобили кои најмалку јавуваат дефект, ќе ве изненади кој е победник?

Германската организација TUV пред извесно време објави статистика за квалитетот и доверливоста на користените автомобили. Овие бројки се базираат на милиони технички прегледи и даваат одговор кои автомобили најмалку расипуваат.
Во периодот од јули 2020 до јуни 2021 година, TUV изврши технички преглед на 9,6 милиони автомобили. Меѓу нив имало 222 модели, поделени во пет возрасни групи, при што дури 18 отсто од автомобилите имале значителни дефекти кои не ја поминале проверката. Ова е намалување за два отсто во однос на претходната година, пишува српски Курир.
Уделот на автомобилите кои прикажале помали дефекти на техничкиот преглед падна за 0,5 процентни поени на 9,1 отсто. Јоаким Бихлер, генерален директор на ТУВ, вели дека тоа од една страна зборува за подолг век на траење на возилото, а од друга страна, видлива е поврзаноста со пандемијата на корона вирусот, бидејќи сопствениците имале повеќе време да ги одржуваат своите автомобили за време на изолацијата. Во исто време, повеќе помлади користени автомобили останаа на германскиот пазар наместо да се продаваат во странство.
Што се однесува до возрасните групи, резултатот е очекуван – постарите автомобили покажуваат поголема стапка на дефекти. Главниот преглед не го поминале 12,4 отсто од возилата постари од шест години, 17,5 отсто од возилата стари меѓу осум и девет години и 22,8 отсто од возилата стари меѓу десет и единаесет години, покажува статистиката на германската организација.
Просечната старост на еден автомобил во Германија, според Федералната управа за моторен транспорт, моментално е 9,8 години. Во 2011 година просекот бил 8,3 години, а 42 отсто од регистрираните автомобили во моментов се постари од 10 години.
Што се однесува до моделот, победник е Mercedes GLC со стапка на дефект од 1,5 отсто. Веднаш зад него се Mercedes B класа (1,9%) и Volkswagen ti rok (2%). Audi ku two (2,1%) победува во возрасната група од четири до пет години, додека Porsche 911 (3,3%) е најдобар во групата од шест до седум години.
Ауди ТТ се расипува најмалку меѓу возилата стари меѓу осум и девет години.
Според класите на автомобили, победник меѓу најмалите возила е Opel Karl со 3,4 отсто дефекти, додека во класата на мали автомобили најсигурен е Audi A1 (2,9%). Од компактните модели најмалку се расипуваат Mercedes A класа (2,5%), во средната класа Mercedes C класа (2,5%) и миниван Mercedes B класа.
Најлоши резултати во микро класата покажува Hyundai I10 (6,5%), додека во класата на мали автомобили тоа е Seat Ibiza (5,4%). Dacia Logan е најлош во компактната класа (10,4%). Во средната класа тоа е Ford Mondeo со 6,8 отсто, а меѓу теренците Dacia Duster (11,4%). Најлош миниван беше Ford Galaxy (7,5%).
Од друга страна, тука е и статистиката на германскиот автомобилски клуб ADAC.
ADAC состави статистика за дури 109 модели на возила, стари од 3 до 10 години. Проблемите како погрешно наполнето гориво или празен резервоар не беа земени предвид, бидејќи за нив се исклучиво одговорноста на возачите.
Во овој автомобилски клуб посочуваат дека оценките се само насоки. Неславното прво место за несигурност го зазема автомобил од пониската средна класа: 10-годишниот Kia Ceed со стапка на дефект од 52,7 промили.
Треба да се спомене дека поновите Kia се речиси без грешки, но постарите модели имаат многу проблеми. Најчестите дефекти – освен батеријата – се однесуваат на алтернаторот, пумпата за гориво, синџирот за тајминг и свеќичките.
Hyundai i20 покажува сличен модел на неуспеси. Покрај свеќичките, неисправните прекинувачи за палење се исто така одговорни за дефекти во неколку наврати.
Во Seat Alhambra и VW Sharan, дефектите се случија натпросечно практично во сите години – главните причини се рециркулацијата на издувните гасови или вбризгувањето на AdBlue.
Smart Forfour, кој е во продажба од 2015 година, изгледаше лошо благодарение на дефект на батеријата.
Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, како и Renault Kangoo имаа многу проблеми. Кангу имаше проблеми со електрична енергија.
Голем број возила Ауди и БМВ немаат сериозни проблеми. На пример, A3, A4, A5, Q3 и Q5 се исклучително сигурни.
BMW Сериите 1, 2, 3, 4, X1, X3, како и Mini се многу сигурни. Веднаш позади, со малку повеќе грешки, се моделите на Mercedes A, CLA, GLA како и C-Class, GLC и GLK.
Извор: b92.net
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
-
Кичево1 ден
Во с.Цер кичевско биле забележани непознати лица кои нуделе Цептер продукти и запишувале присуство
-
Кичево8 часа
Неконтролирано се движел, по пријава во Кичево бил сопрен, констатирано е дека бил пијан!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (18 јули)
-
Хроника1 ден
МВР со детали за стравичната несреќа во Охрид каде со мопед загина тинејџер на 16 години
-
Македонија14 часа
Се „лета“ на патиштата, на радар фатен 75 годишник од Охрид, возел 126 км/ч на место каде дозволено е 50?
-
Македонија1 ден
Поради пожар затворен за сообраќај автопатот од наплатна рампа Миладиновци до клучка Бунарџик, во двата правца, возилата се насочуваат кон Петровец
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за сабота (19 јули)
-
Хроника14 часа
Од охридска плажа до болницата Св.Стефан донесен 65 годишник од БиХ без знаци на живот