Автомобили
Список на автомобили кои најмалку јавуваат дефект, ќе ве изненади кој е победник?

Германската организација TUV пред извесно време објави статистика за квалитетот и доверливоста на користените автомобили. Овие бројки се базираат на милиони технички прегледи и даваат одговор кои автомобили најмалку расипуваат.
Во периодот од јули 2020 до јуни 2021 година, TUV изврши технички преглед на 9,6 милиони автомобили. Меѓу нив имало 222 модели, поделени во пет возрасни групи, при што дури 18 отсто од автомобилите имале значителни дефекти кои не ја поминале проверката. Ова е намалување за два отсто во однос на претходната година, пишува српски Курир.
Уделот на автомобилите кои прикажале помали дефекти на техничкиот преглед падна за 0,5 процентни поени на 9,1 отсто. Јоаким Бихлер, генерален директор на ТУВ, вели дека тоа од една страна зборува за подолг век на траење на возилото, а од друга страна, видлива е поврзаноста со пандемијата на корона вирусот, бидејќи сопствениците имале повеќе време да ги одржуваат своите автомобили за време на изолацијата. Во исто време, повеќе помлади користени автомобили останаа на германскиот пазар наместо да се продаваат во странство.
Што се однесува до возрасните групи, резултатот е очекуван – постарите автомобили покажуваат поголема стапка на дефекти. Главниот преглед не го поминале 12,4 отсто од возилата постари од шест години, 17,5 отсто од возилата стари меѓу осум и девет години и 22,8 отсто од возилата стари меѓу десет и единаесет години, покажува статистиката на германската организација.
Просечната старост на еден автомобил во Германија, според Федералната управа за моторен транспорт, моментално е 9,8 години. Во 2011 година просекот бил 8,3 години, а 42 отсто од регистрираните автомобили во моментов се постари од 10 години.
Што се однесува до моделот, победник е Mercedes GLC со стапка на дефект од 1,5 отсто. Веднаш зад него се Mercedes B класа (1,9%) и Volkswagen ti rok (2%). Audi ku two (2,1%) победува во возрасната група од четири до пет години, додека Porsche 911 (3,3%) е најдобар во групата од шест до седум години.
Ауди ТТ се расипува најмалку меѓу возилата стари меѓу осум и девет години.
Според класите на автомобили, победник меѓу најмалите возила е Opel Karl со 3,4 отсто дефекти, додека во класата на мали автомобили најсигурен е Audi A1 (2,9%). Од компактните модели најмалку се расипуваат Mercedes A класа (2,5%), во средната класа Mercedes C класа (2,5%) и миниван Mercedes B класа.
Најлоши резултати во микро класата покажува Hyundai I10 (6,5%), додека во класата на мали автомобили тоа е Seat Ibiza (5,4%). Dacia Logan е најлош во компактната класа (10,4%). Во средната класа тоа е Ford Mondeo со 6,8 отсто, а меѓу теренците Dacia Duster (11,4%). Најлош миниван беше Ford Galaxy (7,5%).
Од друга страна, тука е и статистиката на германскиот автомобилски клуб ADAC.
ADAC состави статистика за дури 109 модели на возила, стари од 3 до 10 години. Проблемите како погрешно наполнето гориво или празен резервоар не беа земени предвид, бидејќи за нив се исклучиво одговорноста на возачите.
Во овој автомобилски клуб посочуваат дека оценките се само насоки. Неславното прво место за несигурност го зазема автомобил од пониската средна класа: 10-годишниот Kia Ceed со стапка на дефект од 52,7 промили.
Треба да се спомене дека поновите Kia се речиси без грешки, но постарите модели имаат многу проблеми. Најчестите дефекти – освен батеријата – се однесуваат на алтернаторот, пумпата за гориво, синџирот за тајминг и свеќичките.
Hyundai i20 покажува сличен модел на неуспеси. Покрај свеќичките, неисправните прекинувачи за палење се исто така одговорни за дефекти во неколку наврати.
Во Seat Alhambra и VW Sharan, дефектите се случија натпросечно практично во сите години – главните причини се рециркулацијата на издувните гасови или вбризгувањето на AdBlue.
Smart Forfour, кој е во продажба од 2015 година, изгледаше лошо благодарение на дефект на батеријата.
Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, како и Renault Kangoo имаа многу проблеми. Кангу имаше проблеми со електрична енергија.
Голем број возила Ауди и БМВ немаат сериозни проблеми. На пример, A3, A4, A5, Q3 и Q5 се исклучително сигурни.
BMW Сериите 1, 2, 3, 4, X1, X3, како и Mini се многу сигурни. Веднаш позади, со малку повеќе грешки, се моделите на Mercedes A, CLA, GLA како и C-Class, GLC и GLK.
Извор: b92.net
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
Автомобили
Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.
Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.
Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).
J.D. Power released its annual Initial Quality Study brand ranking today, and I’m going to present it to you without comment. pic.twitter.com/OeRciJHv8H
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) June 26, 2025
Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.
Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).
Германските автомобили под очекувањата
• BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
• Mercedes – 210 дефекти.
• Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.
Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.
Автомобили
Дали би направиле место за резервно тркало?

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?
Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.
Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.
Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.
Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.
• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.
Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.
Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа
Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?
Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?
Извор: B92
-
Временска прогноза2 дена
Сепак следува промена на времето во Македонија, ова се метео информациите според Попоски
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (4 јули)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за сабота (5 јули)
-
Спорт1 ден
Во недела започнува традиционалниот турнир во мал фудбал во с.Староец кичевско
-
Македонија2 дена
Времена измена на сообраќај со пренасочување на делница „Пресека-Песочан“ на автопат А2 Кичево-Охрид
-
Скопје6 часа
Лишен од слобода „бајач“ од скопско, измамил брачен пар од Берово за 400.000 евра, сè претставувал истерувач на духови и магии
-
Автомобили1 ден
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот
-
Lifestyle1 ден
Цезар салата: Диететска, заситувачка и вкусна – нема да бидете гладни со часови