Автомобили
Според германскиот „авто клуб“, ова се најдобрите, но и најлошите автомобили за 2024 година

Германскиот автомобилски клуб (ADAC) објави листа на сите нови автомобили тестирани оваа година и ги рангираше според нивните резултати. ADAC истакнува дека внимателно го испитува секој нов модел во околу 300 точки, како што се мерење на потрошувачката на гориво, простор, употребливост и функционалност на системот за помош на возачот…
Во текот на 2024 година, ADAC тестираше 84 возила со различни големини и опсег на цени, со пет различни типови на погонски единици. Листата е разновидна, од прифатливиот Hyundai i10 до луксузниот електричен Porsche Taycan.
Оценките беа доделени според германскиот систем на оценување, каде што 1 е најдобра оценка, а 6 е најлоша. Опсегот на оценки оваа година се движеше од 1,5 за најдобро оценетиот автомобил до 4,1 за најслабо рангираниот.
Според податоците што ги објави Autostart, дури 74 од 84 тестирани возила добиле „добра“ оцена (вкупна оцена од 1,6 до 2,5).
Интересно, првите седум места во рангирањето на најдобро тестираните автомобили ги заземаа електричните модели.
Најдобрите автомобили според германскиот ADAC:
- Volkswagen ID.7 Pro – 1.5
- Volkswagen ID.7 Tourer GTX – 1.5
- BMW i5 eDrive40 – 1,6
- Порше Тајкан – 1,6
- Skoda Enyaq 85x – 1,6
- Kia EV9 – 1,7
- Mercedes-Benz EQE SUV – 1,7
- Skoda Superb Combi 2.0 TDI – 1.7
- Audi Q4 Sportback 45 e-tron – 1,8
- Genesis G80 електрифициран – 1.8
ADAC тврди дека најпродаваниот модел, електричниот Volkswagen ID.7, се претставува како одличен универзален автомобил. Возилото долго речиси пет метри не само што нуди многу простор, туку добива и врвни оценки за безбедност, тивко возење и убедливи перформанси, со многу економична потрошувачка на електрична енергија.
Измерената потрошувачка од 18,1 kWh на 100 километри и утврдениот досег од 485 километри го прават исклучително погоден за секојдневна употреба, практично без потреба од компромиси, истакнуваат од ADAC. Според нивното мислење, ID.7 всушност нема никакви недостатоци, освен цената.
Треба да се нагласи дека оценката од 1,5 е и најдобрата оцена меѓу сите возила што ADAC досега ги тестирала.
Најлошите автомобили според ADAC:
- Dacia Duster TCe 100 ECO-G – 4.1
- SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T – 3.0
- SsangYong Torres 1,5 GDI-T – 2,9
- Kia Picanto 1,0 – 2,9
- Hyundai i10 1.0 T-GDI – 2.9
- Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid – 2.7
- Hyundai i20 1.0 T-GDI – 2.7
- Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 – 2.6
- MG MG3 1.5 Hybrid+ – 2.6
- Subaru Crosstrek 2.0ie – 2.5
Конечно, ADAC наведува дека сите автомобили се оценуваат според единствен стандард. ADAC не прави разлика во однос на погонската група, класата на возила или цената и истакнува дека списокот од 84 тестирани автомобили не е целосен преглед на пазарот, туку само избор на актуелни возила.
Извор: Auto Club – Germany / b92.net
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија2 дена
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика17 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Свет2 дена
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Временска прогноза2 дена
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Македонија1 ден
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила
-
Магазин2 дена
iOS 26 е тука! 10 големи нови функции и три модели на iPhone без поддршка