Автомобили
Според германскиот „авто клуб“, ова се најдобрите, но и најлошите автомобили за 2024 година

Германскиот автомобилски клуб (ADAC) објави листа на сите нови автомобили тестирани оваа година и ги рангираше според нивните резултати. ADAC истакнува дека внимателно го испитува секој нов модел во околу 300 точки, како што се мерење на потрошувачката на гориво, простор, употребливост и функционалност на системот за помош на возачот…
Во текот на 2024 година, ADAC тестираше 84 возила со различни големини и опсег на цени, со пет различни типови на погонски единици. Листата е разновидна, од прифатливиот Hyundai i10 до луксузниот електричен Porsche Taycan.
Оценките беа доделени според германскиот систем на оценување, каде што 1 е најдобра оценка, а 6 е најлоша. Опсегот на оценки оваа година се движеше од 1,5 за најдобро оценетиот автомобил до 4,1 за најслабо рангираниот.
Според податоците што ги објави Autostart, дури 74 од 84 тестирани возила добиле „добра“ оцена (вкупна оцена од 1,6 до 2,5).
Интересно, првите седум места во рангирањето на најдобро тестираните автомобили ги заземаа електричните модели.
Најдобрите автомобили според германскиот ADAC:
- Volkswagen ID.7 Pro – 1.5
- Volkswagen ID.7 Tourer GTX – 1.5
- BMW i5 eDrive40 – 1,6
- Порше Тајкан – 1,6
- Skoda Enyaq 85x – 1,6
- Kia EV9 – 1,7
- Mercedes-Benz EQE SUV – 1,7
- Skoda Superb Combi 2.0 TDI – 1.7
- Audi Q4 Sportback 45 e-tron – 1,8
- Genesis G80 електрифициран – 1.8
ADAC тврди дека најпродаваниот модел, електричниот Volkswagen ID.7, се претставува како одличен универзален автомобил. Возилото долго речиси пет метри не само што нуди многу простор, туку добива и врвни оценки за безбедност, тивко возење и убедливи перформанси, со многу економична потрошувачка на електрична енергија.
Измерената потрошувачка од 18,1 kWh на 100 километри и утврдениот досег од 485 километри го прават исклучително погоден за секојдневна употреба, практично без потреба од компромиси, истакнуваат од ADAC. Според нивното мислење, ID.7 всушност нема никакви недостатоци, освен цената.
Треба да се нагласи дека оценката од 1,5 е и најдобрата оцена меѓу сите возила што ADAC досега ги тестирала.
Најлошите автомобили според ADAC:
- Dacia Duster TCe 100 ECO-G – 4.1
- SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T – 3.0
- SsangYong Torres 1,5 GDI-T – 2,9
- Kia Picanto 1,0 – 2,9
- Hyundai i10 1.0 T-GDI – 2.9
- Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid – 2.7
- Hyundai i20 1.0 T-GDI – 2.7
- Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 – 2.6
- MG MG3 1.5 Hybrid+ – 2.6
- Subaru Crosstrek 2.0ie – 2.5
Конечно, ADAC наведува дека сите автомобили се оценуваат според единствен стандард. ADAC не прави разлика во однос на погонската група, класата на возила или цената и истакнува дека списокот од 84 тестирани автомобили не е целосен преглед на пазарот, туку само избор на актуелни возила.
Извор: Auto Club – Germany / b92.net
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Кичево8 часа
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Хроника2 дена
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево2 дена
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Македонија2 дена
Од вечерва горивата со намалена цена за литар
-
Хороскоп7 часа
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Македонија21 час
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника16 часа
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ