Свет
Свет: Израел почна да ја дава четвртата доза од вакцината, прв смртен случај со омикрон во Австралија, oткажани се 1.600 летови, најмногу во САД и Кина

Голема израелска болница денеска почна да дава четврта доза од вакцината против Ковид-19 на 150 медицински работници, како дел од студијата чија цел е да се процени дали е неопходно да се даде втора бустер доза низ целата земја.
Медицинскиот центар Шеба во близина на Тел Авив соопшти дека нивното испитување ќе „фрли светлина“ на ефективноста на четвртата доза и ќе им помогне на носителите на одлуки да ја одредат здравствената политика во Израел и во странство, пренесува Ројтерс.
Експертска комисија од израелското Министерство за здравство препорача да им се понуди четврта доза од вакцината „Фајзер/Бионтек“ на Израелците постари од 60 години кои ја примиле првата бустер доза пред најмалку четири месеци.
Конечното одобрување на генералниот директор на министерството сè уште се чека во време на јавна дебата за тоа дали има доволно научни информации за да се оправда нова засилена доза.
Од почетокот на пандемијата, повеќе од 1,3 милиони луѓе заразени со вирусот се регистрирани во Израел, додека 8.242 луѓе починале како резултат на оваа инфекција, покажуваат податоците на страницата ”worldometers”. .
Првата смрт поврзана со омикрон во Австралија
Австралија денеска ја објави првата потврдена смрт поврзана со нов омикрон сој на коронавирус, во услови на нов пораст на дневните инфекции, но властите се воздржаа од наметнување нови ограничувања бидејќи стапката на хоспитализација останува ниска.
Човек во 80-тите кој имал придружни болести починал од омикрон, но австралиските власти не соопштуваат дополнителни детали, освен дека тој се заразил во старечки дом и починал во болница во Сиднеј, пренесува Ројтерс.
„Ова беше првата позната смрт во Нов Јужен Велс поврзана со омикрон“, рече здравствениот епидемиолог од Нов Јужен Велс Кристин Селви во видеото објавено од владата.
Овој човек е еден од шесте смртни случаи поврзани со Ковид-19 пријавени во Австралија претходниот ден.
Австралиските држави Нов Јужен Велс, Викторија и Квинсленд денеска пријавија вкупно 9.107 нови случаи, што значи дека Австралија повторно е на пат да регистрира нов рекорд во однос на нови инфекции.
„Иако гледаме зголемен број случаи, не гледаме влијание врз нашиот болнички систем“, рече Анастасија Палашук, премиерка на Квинсленд, каде беа пријавени 784 нови случаи, додека четири лица се во болница.
Во светот се откажани 1.600 летови, најмногу во САД и Кина
Повеќе од 1.600 летови утринава се откажани во светот поради зголемувањето на заразените со Ковид-19, а најпогодени се дестинациите во САД и Кина, објави специјализираниот сајт „FlightAware“.
Најмногу се откажани летовите на кинеските компании како „China Eastern“ (368) и „Air China“ (141), а најтешко погодени се аеродромите во Пекинг и Шангај, со вкупно 300 откажани летови, според БиБиСи.
Хонг Конг ги забрани сите летови на јужнокорејската авиокомпанија „Korean Air“ на две недели, по позитивни случаи кај некои пристигнати патници.
Во меѓувреме, најтешко погодени американски компании се „United‘‘ (84) и „JetBlue“ (66).
Минатата недела компанијата „United“ предупреди дека зголемувањето на бројот на заразени со омикроним имало директно влијание врз персоналот за летови на таа компанија, поради што многу вработени морале да се изолираат.
Но, и лошите временски услови се причина за откажување на летовите, бидејќи снежната покривка ги одложи летовите и ја наруши ситуацијата на патиштата во западната држава Вашингтон во неделата.
Исто така, американските власти соопштија дека надгледуваат десетици крстарења на кои се регистрирани случаи на коронавирус, додека на некои бродови им е забранет влезот во пристаништата на Карибите.
Вкупно, повеќе од 8.000 летови беа приземјени за време на долгиот божиќен викенд што започна во петокот.
Иако бројот на откажувања е само мал процент од вкупниот број, тој е поголем од вообичаеното и доаѓа во период од годината кога многумина патуваат за да поминат време со своите најблиски, проценува Би-Би-Си, додавајќи дека авиокомпаниите веќе изгубиле милијарди долари. поради пандемијата..
Забележано е дека случаите на Ковид брзо растат ширум светот, главно поради сојот омикрон.
Скоро 5,4 милиони луѓе починале од коронавирус ширум светот, според Универзитетот Џон Хопкинс, а регистрирани се скоро 280 милиони потврдени случаи.
Гутереш го повика светот да се подготви за нови пандемии
Генералниот секретар на Обединетите нации, Антонио Гутереш, денеска по повод Меѓународниот ден на подготвеност за епидемии изјави дека сегашната пандемија на Ковид 19 нема да биде последна и дека човештвото мора да се подготви за нови предизвици.
„Ковид 19 нема да биде последната пандемија со која се соочува човештвото. Како што реагираме на оваа здравствена криза, мора да се подготвиме за следната“, напиша Гутереш на Твитер.
Тој ги повика сите да посветат поголемо внимание на ова прашање.
Австралија: Повеќе од 10.000 случаи пријавени во еден ден
Австралија надмина непожелен број од 10.000 нови случаи на коронавирус за еден ден, поттикнати од големиот број случаи пријавени во државите Нов Јужен Велс, Викторија и Јужна Австралија.
Во Нов Јужен Велс се регистрирани 6.324 нови случаи, додека Викторија забележала 1.999 нови инфекции, пренесува Гардијан.
Се вели дека двете австралиски држави се одговорни за мнозинството од скоро 10.200 нови инфекции во земјата.
Сојузот на Квинсленд забележа 784 нови случаи, од кои три четвртини се омикронски соеви на вирусот, изјави премиерот на Квинсленд, Даниел Ендрјус.
Исто така, рекордни 842 нови случаи се потврдени во Јужна Австралија, како и 35 случаи на коронавирус во Тасманија, според Гардијан.
/RTV/
Свет
(ВИДЕО) Страшна несреќа во САД, автомобил падна од мост

Во Сакраменто, Калифорнија, автомобил падна од надвозник на автопат. За чудо, и покрај тоа што се превртел и слетал на покривот, возачот преживеал и е во стабилна состојба.
– „Сè се случи како во забавена снимка. „Го видов автомобилот како паѓа и само се обидував што побезболно да ја поминам целата ситуација“, изјави за американските медиуми Кајман Јунг, возачот чија камера го сними ова.
Можеби најстрашниот момент, покрај самата несреќа, беше кога возач на Honda Civic за влакно избегна катастрофа.
„Мило ми е што се испадна најдобро што е можно. „Тој автомобил можеше да слета на секого, додаде Јунг. Двајцата возачи од мојата лева страна беа многу поблиску до него. Тие треба да се чувствуваат како да добиле на лотарија“, рече тој.
Извор: vesti-online.com
Свет
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.
Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.
Шокантни податоци и неизбежни последици
Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.
Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.
Подигање на нивото на морето и ризик од поплави
Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.
Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.
Глечерите – индикатор за иднината на планетата
Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.
Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.
„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.
Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите
Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.
„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.
Заклучок
Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.
Извор: N1Info
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Култура2 дена
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Македонија21 час
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Македонија4 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Магазин1 ден
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети
-
Lifestyle1 ден
Храна која е ултра-обработена, но не е лоша за вашето здравје
-
Автомобили1 ден
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo