Автомобили
Tesla Cybertruck се соочува со предизвикот на оштетување на гумите предизвикани од лошиот аеродинамичен дизајн
Најновиот Tesla Cybertruck се испорачува без аеродинамични капаци на тркалата (раткапни), бидејќи нивниот неспецифичен, аголен дизајн предизвикува сериозно оштетување на гумите
Иако раткапните на тркалата на Tesla Cybertruck се дизајнирани да ја подобрат аеродинамичната ефикасност за пет до десет проценти, тестирањето открива дека нивниот ефект врз гумите е спротивен. Не толку евтините модели на возила Tesla Cybertruck, чија цена се движи до 100 илјади американски долари, имаат проблем со раткапните на тркалата, кои се дизајнирани да имаат седум остри агли на самата покривка на тркалото, кои предизвикуваат трошење и оштетување на гумите. Овие оштетувања се видливи на страничните ѕидови на секоја поединечна гума.
Овие спојлери треба да ја зголемат аеродинамичната ефикасност, а растојанието помеѓу нив и гумата е потребно за да може воздухот да влезе природно и да ги излади дисковите на сопирачките. Токму оваа празнина е вистинскиот проблем со абењето на гумите.
За време на првичното тестирање, експертите на Tesla открија дека оваа празнина е навидум нерешлив проблем, а раткапните на тркалата многу често паѓаат од тркалата додека возилото се движи со голема брзина. Обидите да се намали растојанието помеѓу капачето и гумата резултираше со дополнителен проблем, а тоа е послабо ладење на дисковите на сопирачките и уште поголемо абење на гумите.
Како што понатаму наведува ArenaEv, Teslа го признал проблемот и најавил редизајн на аеродинамичните капаци. Практично, постојат две заобиколувања.
Првото е сосема очигледно – извадете ги раткапните од тркалата за да не се оштетат гумите и ладењето на дисковите на сопирачките да остане непроменето. Второто решение е помалку сигурно, но далеку поедноставно – надујте ги гумите малку повеќе за да не се деформираат страничните ѕидови кога ќе дојдат во контакт со патот.
Tesla планира итна дистрибуција на редизајнирани лакови на тркалата за да го реши овој проблем, додека сопствениците на овие, никако евтини возила имаат две тривијални решенија. Очигледно, следните неколку милји, засега, некои од нив ќе возат без навлаки.
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
-
Кичево2 денаЈовановски: „Ние во Кичево не можеме да исчистиме толку брзо колку што некои несовесни граѓани можат да расфрлаат ѓубре“
-
Култура2 денаУтре е голем празник, помолете се за здравје, на врата ни е „Пресвета Богородица Пречиста“, на помош слава, за многу години!
-
Хороскоп1 денХороскоп за четврток (4 декември)
-
Временска прогноза2 денаДождот продолжува, на планините кои се над одредена надморска височина ќе се формира снежна покривка
-
Технологија2 дена„Sony“ го лансира најновиот супер моќен продукт „Sony A7 V“, опремен со нов сензор и „partial stacked“ архитектура
-
Спорт1 денБлагоја Милевски се заблагодари на сите досегашни претседатели на ФФМ, сите наши фудбалери, стручен штаб, медицински лица и логистика
-
Хороскоп40 минутиХороскоп за петок (5 декември)
-
Здравје и убавина15 часаСамо со неколку нови навики, стартот на денот ќе ви биде полн со енергија
