Автомобили
Tesla испорача повеќе од 405.000 возила и постави нов рекорд

Аналитичарите очекуваа компанијата да испорача околу 418.000 возила во текот на четвртиот квартал.
Tesla произведе вкупно 439.701 возило во четвртиот квартал
Според извештаите, Tesla испорача 405.278 ЕВ возила во последните три месеци од 2022 година. Оваа бројка претставува нов рекорд за компанијата. Сепак, бројот на испорачани возила беше помал од очекувањата на аналитичарите. На крајот на декември, аналитичарите предвидуваа дека Tesla ќе испорача околу 418.000 возила во четвртиот квартал. Една година претходно во истиот период, компанијата испорача 308.600 автомобили.
Според извештаите на Tesla, Model 3 и Model Y сочинуваа најголем дел од испораките на компанијата во четвртиот квартал од 2022 година. Пред крајот на годината до потрошувачите стигнале вкупно 388.131 возила. Поскапите автомобили на Tesla Model S и Model X имаа скромни 17.147 испораки во истиот временски период. Tesla произведе вкупно 439.701 возило во четвртиот квартал. Така, компанијата постави уште еден рекорд.
Сепак, годината добро заврши според Tesla. Дури и пред Илон Маск да го преземе Twitter, Tesla се соочуваше со макроекономски и логистички предизвици кои го забавуваа растот. Како и претходно оваа година, ограничувањата поради корона вирусот во Кина ја принудија Tesla да го прекине и намали производството во својата фабрика Гига во Шангај. Исто така, Tesla затвори фабрика во текот на последната недела од декември, поради загриженоста дека компанијата се соочува со слаба побарувачка на најголемиот светски автомобилски пазар. Tesla исто така имаше проблеми да обезбеди транспорт за своите возила во четвртиот квартал.
Вртоглавото управување со Twitter на Илон Маск и повторените распродажби на акциите на Tesla предизвикаа драматично опаѓање на вредноста на акциите на Tesla. Во декември, акциите на Tesla паднаа за 33 отсто пред да пораснат во очекување на извештајот на компанијата за четвртиот квартал. Tesla ќе ги објави конечните резултати за четвртиот квартал на 25 јануари и ќе ја одржи својата годишна презентација на Денот на инвеститорите на 1 март.
Извор: Engadget
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Скопје1 ден
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија1 ден
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика12 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Временска прогноза2 дена
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Свет1 ден
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Македонија1 ден
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила