Свет
Tetris слави 38 роденден (ФОТО)

За луѓе на одредена возраст, постојат видео игри кои сите ги знаат. Некои од нив се Pac-Man или првиот Super Mario Bros. Но, не би било погрешно да се тврди дека Tetris, кој на 6 јуни полни 38 години, е можеби најпознатата игра од сите.
Ако продажната метрика се следи, Tetris има продадено над 170 милиони копии на речиси секоја гејмерска и компјутерска платформа што можете да ја замислите. Според некои списоци, само Minecraft, кој постојано се развива, има продадено повеќе.
Се разбира, не може да се зборува за наследството на Tetris, а да не зборуваме за конзолата Nintendo Game Boy, која е една од најпознатите во светот. Технички, Tetris постоеше пет години пред да биде спакуван во секое продадено Game Boy – но огромната популарност на конзолата значеше дека играта стана сензација речиси преку ноќ.

Фото: Unsplash
Tetris е вид на игра што може да ја играте со часови, но не го губи својот шарм дури и ако играте само 10 минути. Во Tetris, се натпреварувате против себе, обидувајќи се да исчистите повеќе линии или да постигнете подобар резултат од порано. Таа формула беше примамлива и за децата и за возрасните.
Хенк Роџерс, кој сега ја води компанијата Tetris и прв ја откри играта на CES во 1988 година, јасно опиша сè кога Нинтендо ја откри својата идеја да лансира Game Boy со Tetris: „Ако сакате да го продадете Game Boy на мали момчиња, тогаш пакувајте го Супер Марио. Но, ако сакате да го продадете Game Boy на сите, тогаш пакувајте Tetris на него“.
Tetris можеби го постигна својот легендарен статус во голема мера благодарение на уредот Game Boy, но играта беше достапна на компјутери и аркадни уреди години пред да постои Game Boy.

Фото: Unsplash
Tetris е создаден од рускиот компјутерски инженер Алексеј Пајитнов, со неговите пријатели Дмитриј Павловски и Вадим Герасимов. Беше објавена на 6 јуни 1984 година и на крајот стана првата компјутерска игра од Русија објавена на Запад во 1986 година.
Концептот на играта се состои од само седум различни тетримини, кои со зголемена брзина паѓаат од врвот на екранот до дното. Тие можат да се ротираат и треба да се подредат во целосни линии, инаку ќе се акумулираат на горниот дел од екранот, завршувајќи ја играта.
Пајитнов изјави за Digital Trends 2015 дека ја направил играта за само шест недели. Но, тоа беше доволно за безбројните ревизии и ажурирања на играта да доминираат на кој било уред со екран во последните 38 години. Во текот на последните неколку години, видовме бројни оживувања и ревизии на тетрис, од кои многу се на модерен начин.
Триесет и осум години подоцна, очигледно е дека сè уште постои глад за тетрис, особено што паметните телефони овозможија да се игра популарната игра во движење. Малку е веројатно дека некој ќе ја има издржливоста како што ја има Tetris.
Како што рече Роџерс уште во 2015 година: „Ако екранот има доволно точки за да го прикаже, Tetris ќе биде на него“.
/b92.net/
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
Свет
Санторини не мирува, нов силен земјотрес регистриран пред неполн час, ова се информациите

Земјотрес со јачина од 5,3 степени според Рихтеровата скала е регистриран во понеделник, 10 февруари, во 21 часот и 16 минути во областа Санторини во Грција. Според достапните податоци, епицентарот на земјотресот бил лоциран во областа со географски координати на географска ширина 36,6741 и географска должина 25,6137.
Епицентарот на земјотресот, според податоците на Европско-медитеранскиот сеизмолошки центар, се наоѓа на длабочина од приближно 14 километри југозападно од областа Камарион, под површината на земјата.

ФОТО: ЕМСЦ
Свет
Маск не е заинтересиран да го купи „ТикТок“

Американскиот милијардер Илон Маск за германскиот неделник „Велт“ изјави дека не е заинтересиран да ја купи социјалната мрежа „ТикТок“. Маск го даде интервјуто откако американскиот претседател Доналд Трамп го одложи спроведувањето на законот со кој се наложи на матичната компанија ByteDance да ја продаде социјалната мрежа, со можност TikTok да биде забранет во САД, пренесува порталот Tech Crunch со седиште во Сан Франциско.
Се појавија извештаи дека кинеската влада е отворена за договор во кој Маск, клучниот сојузник на Трамп, би го купил TikTok, според американскиот портал.
– „Немам никакви планови за тоа што би правел ако сум сопственик на TikTok. Претпоставувам дека би го погледнал алгоритамот и би се обидел да одлучам колку е корисен овој алгоритам и што може да се направи за да се промени алгоритмот за да биде попродуктивен и на крајот корисен за човештвото“, рече Маск во интервју за Велт.
Говорејќи пред новинарите, Трамп рече дека би сакал Маск или извршниот директор на Oracle, Лери Елисон, да го купат TikTok, а набргу потоа потпиша извршна наредба за создавање инвестициски фонд кој би можел да купи удел во TikTok.
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за понеделник (17 февруари)
-
Кичево7 часа
ОВР Кичево изврши контрола на житниот пазар, пронајде нерегуларни продукти на јавна површина
-
Временска прогноза2 дена
Ни претстои промена на времето од утре вечер, ова се последните информации кои ги истакна предмалку Славчо Попоски
-
Магазин1 ден
(ВИДЕО) Стефан Лазаров и Тамара Тодевска со хит песна, приказна која ќе ве врати до сите блиски кои имаат посебно место во вашите срца!
-
Временска прогноза13 часа
Од среда драстично заладување на времето, ова се најновите метео вести
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (16 февруари)
-
На денешен ден2 дена
На денешен ден / 16 февруари
-
Спорт4 часа
Омерагиќ: „Очекувам секогаш да судите со праведност и непристрасност“. Кичевските професионални судии со поддршка за Масар Омерагиќ, претседател на ФФМ