Автомобили
Toyota произведе 300 милиони возила ширум светот

Toyota Motor Corporation (TMC) постигна вкупно глобално производство од 300 милиони автомобили, вклучувајќи ги и неодамнешните производствени резултати за септември 2023 година.
Оваа бројка беше достигната 88 години и два месеци до денот кога првото возило на Toyota, камионот Model G1, беше произведено во автомобилската фабрика на Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (подоцна Toyota Industries Corporation) во август 1935 година. Вкупниот број произведени возила вклучува домашно и странско производство, од кои 180,52 милиони автомобили се произведени во Јапонија, а останатите 119,6 милиони се произведени во други земји (податоци на крајот на септември 2023 година).
Моделот со најголемо вкупно производство е Corolla, при што гамата Corolla постигнува кумулативно глобално производство од 53,399 милиони (крајот на септември 2023 година).
Претседавачот и главниот возач Акио Тојода и претседателот Коџи Сато ги споделија своите коментари за овој значаен резултат.
Претседател на управниот одбор и „мајстор возач“ Акио Тојода
– Киичиро Тојода рече: „Да се направи автомобил е заеднички напор на поединци“. Мислам дека оваа бројка од 300 милиони возила е награда за сета напорна работа, секој ден, на сите наши колеги во Тојота, нашите добавувачи и дилери, но и многу други компании, како и многумина кои биле таму пред нас. Не одеше сè само по себе, дури и кога беше направен првиот автомобил. Основачите постојано се обидуваа и не успеваа, постојано градејќи прототипови, но нивните напори доведоа до она што Toyota го претставува денес. Затоа што Тојота повторно и повторно се соочува со предизвици за да стане тоа што е. Секој пат, она што не спасуваше беа клиентите кои ги сакаат автомобилите на Тојота. Мислам дека бројот на нашите автомобили кажува многу за нашите клиенти, а клиентите кои избираат автомобили на Тојота сакаат да бидат заеднички партнери во нивните сопствени приказни. Тоа е она што ни овозможува да продолжиме да правиме автомобили и за тоа сум благодарен од се срце. И јас ги сакам автомобилите и продолжуваме да ги градиме, еден по еден, со грижа, заедно со сите наши колеги ентузијасти за автомобили.
Претседателот на Тојота, Коџи Сато
– Сакам да изразам искрена благодарност до сите клиенти кои ги избраа автомобилите на Тојота, но и до оние кои го направија секој автомобил со срце и душа, како и до добавувачите и продавачите кои внимателно ги доставија, исто како и сите други партнери. Верувам дека оваа бројка од 300 милиони произведени и продадени единици можеше да се постигне само со континуирани напори на колегите низ целата компанија, од планирање и дизајн на делови и возила, до производство, логистика, продажба и сервис, заедно со оние кои работат тешко е да се подобри секој чекор. Сите наши колеги надминаа безброј предизвици. Само во последниве години бевме сведоци на природна катастрофа како што е Големиот земјотрес во источна Јапонија, заедно со непредвидливи настани како шумски пожари или пандемијата COVID-19 и недостиг на чипови. Секогаш кога се соочувавме со опасност да не можеме да продолжиме да произведуваме автомобили, сите работеа заедно за да го обновиме или прилагодиме производството. Сигурно е дека никогаш нема да ги заборавиме сите оние кои го поддржаа нашето производство и дадоа се од себе за да направат подобри и подобри автомобили и со тоа да предизвикаат насмевка на лицата на клиентите
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Кичево1 ден
ЕВН: Времен прекин на електрична енергија утре во следните кичевски места
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (11 септември)
-
Кичево1 ден
Денес е 11-ти септември – Ден на ослободувањето на град Кичево, далечната 1943, пред 82 години станува првоослободениот град во Македонија
-
Кичево20 часа
Вечерва во НУЦК „Кочо Рацин“ прва изложба на кичевчанецот Зоран Здравески насловена како „Железна поезија“, вечер на креација, инспирација и разговори
-
Хороскоп12 часа
Хороскоп за петок (12 септември)
-
Македонија2 дена
(ФОТО) Полицијата на РЦ Запад уапси двајца скопјани, кај нив се најдени шприцеви со течност и дрога
-
Култура1 ден
Денеска е строг пост – Се одбележува празникот „Отсекување на главата на свети Јован Крстител“, според народни верувања, се јаде само посна, едноставна храна
-
Хроника21 час
Трагедија во Кавадарци: Млад жител од Кина додека извршувал работни задачи во фабрика бил удрен од кран, починал на самото место