Автомобили
Toyota произведе 300 милиони возила ширум светот

Toyota Motor Corporation (TMC) постигна вкупно глобално производство од 300 милиони автомобили, вклучувајќи ги и неодамнешните производствени резултати за септември 2023 година.
Оваа бројка беше достигната 88 години и два месеци до денот кога првото возило на Toyota, камионот Model G1, беше произведено во автомобилската фабрика на Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (подоцна Toyota Industries Corporation) во август 1935 година. Вкупниот број произведени возила вклучува домашно и странско производство, од кои 180,52 милиони автомобили се произведени во Јапонија, а останатите 119,6 милиони се произведени во други земји (податоци на крајот на септември 2023 година).
Моделот со најголемо вкупно производство е Corolla, при што гамата Corolla постигнува кумулативно глобално производство од 53,399 милиони (крајот на септември 2023 година).
Претседавачот и главниот возач Акио Тојода и претседателот Коџи Сато ги споделија своите коментари за овој значаен резултат.
Претседател на управниот одбор и „мајстор возач“ Акио Тојода
– Киичиро Тојода рече: „Да се направи автомобил е заеднички напор на поединци“. Мислам дека оваа бројка од 300 милиони возила е награда за сета напорна работа, секој ден, на сите наши колеги во Тојота, нашите добавувачи и дилери, но и многу други компании, како и многумина кои биле таму пред нас. Не одеше сè само по себе, дури и кога беше направен првиот автомобил. Основачите постојано се обидуваа и не успеваа, постојано градејќи прототипови, но нивните напори доведоа до она што Toyota го претставува денес. Затоа што Тојота повторно и повторно се соочува со предизвици за да стане тоа што е. Секој пат, она што не спасуваше беа клиентите кои ги сакаат автомобилите на Тојота. Мислам дека бројот на нашите автомобили кажува многу за нашите клиенти, а клиентите кои избираат автомобили на Тојота сакаат да бидат заеднички партнери во нивните сопствени приказни. Тоа е она што ни овозможува да продолжиме да правиме автомобили и за тоа сум благодарен од се срце. И јас ги сакам автомобилите и продолжуваме да ги градиме, еден по еден, со грижа, заедно со сите наши колеги ентузијасти за автомобили.
Претседателот на Тојота, Коџи Сато
– Сакам да изразам искрена благодарност до сите клиенти кои ги избраа автомобилите на Тојота, но и до оние кои го направија секој автомобил со срце и душа, како и до добавувачите и продавачите кои внимателно ги доставија, исто како и сите други партнери. Верувам дека оваа бројка од 300 милиони произведени и продадени единици можеше да се постигне само со континуирани напори на колегите низ целата компанија, од планирање и дизајн на делови и возила, до производство, логистика, продажба и сервис, заедно со оние кои работат тешко е да се подобри секој чекор. Сите наши колеги надминаа безброј предизвици. Само во последниве години бевме сведоци на природна катастрофа како што е Големиот земјотрес во источна Јапонија, заедно со непредвидливи настани како шумски пожари или пандемијата COVID-19 и недостиг на чипови. Секогаш кога се соочувавме со опасност да не можеме да продолжиме да произведуваме автомобили, сите работеа заедно за да го обновиме или прилагодиме производството. Сигурно е дека никогаш нема да ги заборавиме сите оние кои го поддржаа нашето производство и дадоа се од себе за да направат подобри и подобри автомобили и со тоа да предизвикаат насмевка на лицата на клиентите
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Македонија2 дена
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Музика23 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Хороскоп8 часа
Хороскоп за четврток (18 септември)
-
Свет2 дена
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Македонија2 дена
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила
-
Временска прогноза2 дена
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец