Автомобили
Toyota произведе 300 милиони возила ширум светот
Toyota Motor Corporation (TMC) постигна вкупно глобално производство од 300 милиони автомобили, вклучувајќи ги и неодамнешните производствени резултати за септември 2023 година.
Оваа бројка беше достигната 88 години и два месеци до денот кога првото возило на Toyota, камионот Model G1, беше произведено во автомобилската фабрика на Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (подоцна Toyota Industries Corporation) во август 1935 година. Вкупниот број произведени возила вклучува домашно и странско производство, од кои 180,52 милиони автомобили се произведени во Јапонија, а останатите 119,6 милиони се произведени во други земји (податоци на крајот на септември 2023 година).
Моделот со најголемо вкупно производство е Corolla, при што гамата Corolla постигнува кумулативно глобално производство од 53,399 милиони (крајот на септември 2023 година).
Претседавачот и главниот возач Акио Тојода и претседателот Коџи Сато ги споделија своите коментари за овој значаен резултат.
Претседател на управниот одбор и „мајстор возач“ Акио Тојода
– Киичиро Тојода рече: „Да се направи автомобил е заеднички напор на поединци“. Мислам дека оваа бројка од 300 милиони возила е награда за сета напорна работа, секој ден, на сите наши колеги во Тојота, нашите добавувачи и дилери, но и многу други компании, како и многумина кои биле таму пред нас. Не одеше сè само по себе, дури и кога беше направен првиот автомобил. Основачите постојано се обидуваа и не успеваа, постојано градејќи прототипови, но нивните напори доведоа до она што Toyota го претставува денес. Затоа што Тојота повторно и повторно се соочува со предизвици за да стане тоа што е. Секој пат, она што не спасуваше беа клиентите кои ги сакаат автомобилите на Тојота. Мислам дека бројот на нашите автомобили кажува многу за нашите клиенти, а клиентите кои избираат автомобили на Тојота сакаат да бидат заеднички партнери во нивните сопствени приказни. Тоа е она што ни овозможува да продолжиме да правиме автомобили и за тоа сум благодарен од се срце. И јас ги сакам автомобилите и продолжуваме да ги градиме, еден по еден, со грижа, заедно со сите наши колеги ентузијасти за автомобили.
Претседателот на Тојота, Коџи Сато
– Сакам да изразам искрена благодарност до сите клиенти кои ги избраа автомобилите на Тојота, но и до оние кои го направија секој автомобил со срце и душа, како и до добавувачите и продавачите кои внимателно ги доставија, исто како и сите други партнери. Верувам дека оваа бројка од 300 милиони произведени и продадени единици можеше да се постигне само со континуирани напори на колегите низ целата компанија, од планирање и дизајн на делови и возила, до производство, логистика, продажба и сервис, заедно со оние кои работат тешко е да се подобри секој чекор. Сите наши колеги надминаа безброј предизвици. Само во последниве години бевме сведоци на природна катастрофа како што е Големиот земјотрес во источна Јапонија, заедно со непредвидливи настани како шумски пожари или пандемијата COVID-19 и недостиг на чипови. Секогаш кога се соочувавме со опасност да не можеме да продолжиме да произведуваме автомобили, сите работеа заедно за да го обновиме или прилагодиме производството. Сигурно е дека никогаш нема да ги заборавиме сите оние кои го поддржаа нашето производство и дадоа се од себе за да направат подобри и подобри автомобили и со тоа да предизвикаат насмевка на лицата на клиентите
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
-
Хороскоп1 денХороскоп за недела (7 декември)
-
Кичево6 часа„ЕВН КЕЦ Кичево“ во вторник ќе работи на терен, дел од „Ужичка“, „Мечкин Камен“ и дел од месноста „Под Крушино“ времено ќе бидат без електрична енергија
-
Временска прогноза2 денаСе менува ли климата? Најава за невообичаено топло време од следната седмица во месец декември – ова се информациите
-
Хороскоп3 часаХороскоп за понеделник (8 декември)
-
Здравје и убавина1 денКако полесно да ја издржите диетата за слабеење
-
Здравје и убавина7 часаДајте им одмор на цревата во организмот со ова овошје
