Свет
Владата на САД објави извештај за НЛО: „Забележавме 144 необјасниви појави“
Владата на САД во петокот објави во многу очекуван извештај дека нема докази за постоење на вонземјани, но истовремено признава дека десетици феномени на кои биле воочени воени пилоти се необјасниви.
Голем извештај на американската влада за УАП, како што некогаш го нарекуваше НЛО, тврди дека воените и разузнавачките аналитичари немаат докази за да го објаснат феноменот на мистериозни летечки објекти или дали станува збор за напредни копнени технологии, атмосферски настани или за вонземјанин природата
Извештајот, доставен до Конгресот и објавен во јавноста, вклучува 144 опсервации за она што владата официјално го нарекува „неидентификуван летачки феномен“ или УАП и датира од 2004 година. Извештајот е објавен од Кабинетот на директорот на Националната разузнавачка служба во соработка со работната група на УАП предводена од морнарицата на САД.
„UAP јасно поставува проблем со безбедноста на летот и може да претставува предизвик за националната безбедност на САД“, се вели во извештајот, додавајќи дека феномените „веројатно немаат единствено објаснување“.
“Во ограничен број на инциденти, UAP, наводно, покажува невообичаени карактеристики на летот. Овие набудувања може да се резултат на грешки на сензорите, измама или погрешни перцепции на набverудувачите и да бараат дополнителна ригорозна анализа”, додаде тој.
Извештајот вклучува неколку случаи на УАП кои излегоа на виделина порано при објавувањето на видео записите на американската морнарица од страна на Пентагон, на кои се гледаат енигматски авиони на источниот и западниот брег на САД, со брзина и маневрирање што ги надминуваат познатите воздухопловни технологии и немаат видливи средства за погон.
Висок американски функционер, запрашан за можноста за вонземски објаснувања, рече: „Тоа не е целта на работната група, која ќе процени какво било пребарување за вонземски живот … За тоа не сме одговорни“.
„За предметните 144 извештаи, немаме јасни индикации дека има какво било вонземско објаснување за нив – но ние ќе одиме во насока каде и да не однесат податоците“, додаде тој.
Извештајот утврди пет потенцијални категории на објаснувања, и скоро сите случаи се необјасниви и подлежат на понатамошна анализа, велат американските власти кои сакале да останат анонимни, според „Јутарњи.хр“, за време на брифингот пред новинарите, зборувајќи за наодите на извештајот.
Меѓу категориите се, на пример, природните атмосферски појави и странските системи, но тука е и категоријата „други“.
За сите, освен за еден случај, 143 година, владата сè уште не донесе одлука дали може да се појави вонземјанско потекло, рече тие.
„Од податоците што ги имаме, немаме јасни индикации дека било кој од овие неидентификувани летачки феномени се дел од програмата за собирање странски (разузнавачки) информации и немаме јасни податоци што укажуваат на голем технолошки напредок на потенцијален противник“, велат тие рече на брифингот.
Во последниве години, владата го усвои UAP како омилен термин за поинаку познатите „неидентификувани летечки објекти“ или НЛО, долго поврзани со терминот вселенско летало вонземјани.
Извештајот е нарачан од Конгресот како дел од поширокото законодавство за разузнавање потпишано од поранешниот претседател Доналд Трамп во декември. Сенаторот Марко Рубио беше клучен за неговото нарачување.
„Со години, мажите и жените, за кои веруваме дека ќе ја бранат нашата земја, пријавуваа средби со неидентификувани авиони кои имаа супериорни можности, а со текот на годините, нивните сомневања честопати беа игнорирани и исмевани“, рече Рубио. „Овој извештај е важен прв чекор во каталогизацијата на овие инциденти, но тој е само првиот чекор“, нагласи тој.
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Кичево2 дена
Со „Integral House“ – Кичево, се ѐ полесно, тимот на професионалци вашиот дом ќе го направат во чекор со модерната „smart“ технологија, во движење и на дофат
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за понеделник (16 декември)
-
Македонија1 ден
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Македонија2 дена
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет2 дена
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија23 часа
Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег
-
Македонија19 часа
ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“