Автомобили
Во зимски услови, опсегот на електрични автомобили опаѓа и до една третина
Растојанието што електричните автомобили можат да го поминат во зима со полна батерија е за една третина помалку од рекламираното, објави британски магазин.
Британскиот магазин „What Car?“ тестирал десетина електрични автомобили на ладно време.
Funky Cat First Edition на кинескиот производител Ora имаше најголема разлика помеѓу декларираниот и вистинскиот опсег меѓу анализираните автомобили, пишува dpa.
Тој поминал само 209 километри пред да застане, што е за околу 33 отсто помалку од огласеното (311 километри). Втората најголема разлика ја имаше Megane E-Tech на Renault, 32 отсто.
Најпрецизен опсег имаше Ariya на Nissan, со 16 проценти разлика, а на второ место е Model Y на Tesla со 18 проценти.
Сите автомобили имаа полна батерија и беа оставени надвор преку ноќ, на температури меѓу 0 и 2 степени, пред да се возат на полигон што симулира реални услови на различни типови патишта.
Сè поголем број луѓе поседуваат или размислуваат да купат електрични автомобили, па затоа е важно да се разберат добрите и лошите страни на технологијата, особено колку далеку ќе можат да патуваат меѓу полнењата, изјави Вил Најтингел, шеф на тест-тимот на британскиот магазин. .
Иако е познато дека студеното време има негативно влијание врз перформансите и ефикасноста на батеријата – особено ако се користи системот за греење на автомобилот – вистинскиот опсег на тестирање од What Car? тој е дизајниран да им даде на купувачите на автомобили најјасно можно разбирање за тоа колку километри вообичаено ќе можат да поминат во британски зимски услови, рече тој.
И покрај тоа што не се совпаѓаат со официјалните бројки, јасно е дека многу од овие електрични автомобили сè уште ја имаат предноста што се поевтини за возење од нивните еквиваленти на бензин или дизел, под претпоставка дека можете да ги полните дома, заклучи Најтингел.
/zimo
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
Автомобили
Продажбата на BYD во Европа скокна, најавена е силна експанзија
Кинескиот производител на електрични и хибридни возила BYD планира значително да ја прошири својата продажна мрежа во Европа до крајот на 2026 година, изјави директорката за европскиот пазар, Марија Грација Давино.
Според Давино:
-
до крајот на 2025 година BYD ќе има 1.000 продажни места во Европа,
-
до крајот на 2026 година бројката ќе биде двојно поголема.
Таа нагласува дека компанијата мора да го засили своето присуство за да биде конкурента и поблиску до европските потрошувачи. BYD веќе има долгорочна стратегија за европскиот пазар и моментално е присутен во 29 држави.
Фабрики во Унгарија и Турција – Шпанија главен кандидат за третата фабрика
Според Давино, експанзијата на еден зрел пазар како Европа бара:
-
знаење,
-
инвестиции,
-
ресурси,
-
посветеност.
Моменталните планови на BYD вклучуваат:
-
производство на електрични возила во Унгарија,
-
изградба на фабрика во Сегед, која треба да стартува до крајот на годината,
-
планирана фабрика во Турција со производство од околу 500.000 возила годишно во 2026 година.
Шпанија се истакнува како главен кандидат за третата фабрика, поради:
-
релативно ниски трошоци за производство,
-
развиена мрежа на зелена енергија.
BYD размислува за производство на батерии во Европа
Специјалниот советник на BYD, Алфредо Алтавила, откри дека компанијата размислува да произведува батерии во Европа, како дел од стратегијата за локализација.
Тој изјави:
-
„Нема смисла да се произведуваат автомобили во Европа, а батериите да се носат од Кина.“
BYD сè уште одлучува дали следниот чекор да биде:
-
нова фабрика за склопување возила,
-
или фабрика за батерии,
додека главен фокус останува стартувањето на производството во Унгарија.
Алтавила додаде дека изборот на нова локација зависи од:
-
цената на енергијата,
-
локалните услови за инвестиции,
-
соработката со властите.
BYD бележи силен раст во продажбата во Европа
Од јануари до септември, BYD продаде 80.807 возила во Европа – повеќе од трипати повеќе во споредба со истиот период лани.
Овој раст е резултат на:
-
пошироката понуда на целосно електрични модели,
-
воведувањето хибридни возила на европскиот пазар.
Извор: Blic
-
Хроника2 денаЕдногодишно бебе почина во кичевската болница, било донесено во тешка здравствена состојба, реанимација и медицинската помош не помогнале
-
Кичево21 часОВР Кичево поднесе кривична пријава против поранешниот градоначалник, постапувал спротивно на законот за пожарникарство
-
Кичево1 ден„Венаки“ Кичево: Пристигнува гооолемиот „Black Friday“ со неверојатен попуст до -70% на цени на одредени производи од светски производители за санитарија и останата покуќнина
-
Хороскоп1 денХороскоп за вторник (25 ноември)
-
Хороскоп11 часаХороскоп за среда (26 ноември)
-
Македонија2 дена16 годишник од Охрид извршил обљуба врз 12 годишно девојче, видеото стигнало до уценувач
-
Хроника19 часаМлад затвореник од струшко починал, откако во тешка здравствена состојба бил донесен во Општата болница во Охрид
-
Македонија2 денаСе вози во „алкохолизирана“ состојба, МВР презеде мерки врз возачи на кои им е констатирано дека возеле под дејство на алкохол
