Автомобили
Возачот на NASCAR употребил трик во трката што го користел како дете во играта NASCAR 2005 GameCube

Возачот на NASCAR, Рос Честејн, влезе во историјата со неочекуван маневар што го квалификуваше за последната трка во сезоната, поставувајќи го рекордот на патеката за најбрз круг во процесот. По трката, тој во интервју изјави дека тој потег го научил уште како дете, играјќи NASCAR 2005 на конзолата Nintendo GameCube, но дека не знае дали ќе биде успешен во вистинска трка. И покрај сите ризици, тој очигледно беше подготвен да се обиде.
Сепак, на сето ова му претходеа сплет на околности кои го доведоа Честејн на позицијата „да се биде или не“. Маневрот се одржа на трката Xfinity 500 што се одржа на Мартинсвил Спидвеј во Вирџинија. Тоа е кратка патека, со јамка долга половина милја (805 метри) изградена во 1947 година. Оваа трка е позната по свиоците кои обично бараат агресивно сопирање за да се помине без последици.
За време на последниот круг од трката, Честејн беше на 10-то место, а за да се квалификува за последната трка во шампионатот, требаше да се искачи најмалку две позиции. А потоа, наместо да забави во свиокот, тој забрза и се закачи за надворешниот раб на патеката. Го пушти воланот и му дозволи на ѕидот да го одржува автомобилот на вистинскиот пат. На овој начин со полна брзина, со постојан контакт со заштитниот ѕид, претекна неколку возила и ја заврши трката на петтото место. Покрај квалификациите за последната трка во сезоната, Честејн го собори и рекордот на патеката стар 75 години.
Никој досега не направил ваков потег, барем не успешно, од едноставна причина што со себе носи голем ризик. Освен што автомобилот беше тешко оштетен по маневарот, лесно беше да се направи катастрофална грешка, па дури и да се преврти автомобилот. Тркачкиот свет е поделен околу сето ова. Официјалните лица се дел изненадени, дел изненадени, а дел загрижени дека ова може да стане редовна техника на возачот во иднина.
Извор: ArsTechnica
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево2 дена
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Хороскоп2 дена
Месечен Хороскоп (август)
-
Хороскоп18 часа
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Култура17 часа
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Мобилни уреди24 часа
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна
-
Македонија5 часа
Запленета поголема количина брендирана стока без документација, лишено од слобода едно лице