Технологија
„Windows 11“ добива систем на вештачка интелигенција „Copilot“

Microsoft објави дека нивниот оперативен систем Windows 11 во иднина ќе биде збогатен со таканаречениот Копилот – систем за вештачка интелигенција кој ќе служи како личен асистент за корисниците.
Во деновите кога серијата „Хало“ на „Хбокс“ беше „жешка“ тема на пазарот, Мајкрософт се обиде да вметне виртуелен асистент во Виндоус по моделот на ликот на Кортана од игрите Хало. Денес, Halo не е толку популарен како порано, а Cortana штотуку падна, исто како и стариот Clippy. Најавено е дека Cortana во Windows 11 ќе биде заменета со повисока форма на вештачка интелигенција – Copilot.
Windows Copilot ќе биде додаток кој се појавува во форма на скокачки прозорец на десниот раб на екранот и служи како личен асистент или асистент. Овозможено од технологијата за вештачка интелигенција која ги поткрепува Chat-GPT 4 и Bing Chat, Copilot, со ваша дозвола, ќе може да направи повеќе од Cortana, што првенствено беше потсетник повеќе од било што друго.
Introducing Windows Copilot: the first PC platform to centralize AI assistance. #MSBuild pic.twitter.com/kujctI9Tm3
— Microsoft (@Microsoft) May 23, 2023
Конкретно, ќе можете да му наредите на Copilot, на пример, да промени одредени поставки на Windows за вас за да не морате да се движите низ различни менија. Она што можеби не им се допаѓа на оние што се претпазливи за шпионажата на Microsoft е дека Copilot ќе може да следи што правите на вашиот компјутер. На пример, ако отворите документ или веб-страница во прелистувачот, Copilot ќе може да ја сумира таа содржина и да ви прочита пократка верзија од неа по ваша команда.
Секако, ќе ги има сите тие можности да се испрашува Копилот за смислата на животот, совети за брак и слично. Microsoft наведува дека Copilot нема да го замени пребарувањето во Windows – барем не сè уште.
Windows 11 Copilot започнува со тестирање следниот месец и може да се инфилтрира во компјутерите на корисниците на Windows 11 подоцна оваа година.
Магазин
YouTube тестира нов мобилен изглед – корисниците поделени

YouTube започна со тестирање на нов мобилен интерфејс и промените се толку драстични што веднаш предизвикаа поделени реакции. Некои корисници го поздравуваат новиот изглед како помодерен и почист, додека други го сметаат за „пренатрупан“ и непрактичен.
Поголеми профилни слики и нов распоред
Највидлива новина е големата профилна слика веднаш до насловот на видеото. Имињата на каналите се заменети со @кориснички имиња, што е дел од стратегијата на платформата за истакнување на идентитетот на креаторите.
Копчињата под видеото („ми се допаѓа“, „не ми се допаѓа“, „сподели“, „преземи“, „претплати се“) сега се прикажани само како икони, без текст. Дополнително, ѕвончето за известувања е преместено и сега се наоѓа најнапред во редот со копчиња.
YouTube Shorts под лупа
И во Shorts има промени – копчињата се помали, што на помалите екрани создава проблем за дел од корисниците. Некои велат дека новиот изглед е поелегантен, но други сметаат дека претходниот бил пофункционален.
Стратегија зад редизајнот
Технолошките портали како WebProNews и Android Central истакнуваат дека ова е дел од поширок тренд – YouTube сака да го зајакне визуелниот идентитет на креаторите, за да остане конкурентен со TikTok и Instagram.
Поголемото лого и истакнатата профилна слика треба да ја зголемат препознатливоста и лојалноста на гледачите.
Мешани реакции
На Reddit и другите социјални мрежи, корисниците се поделени:
-
едни велат дека „се губи контекстот“ и дека видливоста на каналите се намалува,
-
други го поздравуваат минималистичкиот пристап, кој ја става содржината во прв план.
Бидејќи ова е сè уште ограничен тест, YouTube ќе ги анализира реакциите пред да донесе одлука дали новиот дизајн ќе стане глобален стандард.
Извор: Benchmark
Магазин
Новата војна на Spotify против музиката со вештачка интелигенција: Кој ќе излезе како победник?

Spotify воведува нови политики за подобра контрола на музиката и спамот генерирани од вештачка интелигенција (AI) на својата платформа. Целта е да се заштитат вистинските уметници и да се зголеми транспарентноста за улогата на AI во создавањето музика.
Промени во политиката за AI музика
Spotify објави значајни измени во однос на AI-генерираната музика и спам содржината. Целта е да се намали бројот на лажни и неавтентични песни, додека компанијата во соработка со DDEX развива индустриски стандард за транспарентно откривање на употребата на вештачка интелигенција во продукцијата.
Новиот пристап бара уметниците поконкретно да етикетираат дали AI е користен за вокали, инструменти или постпродукција, наместо само ознака „со“ или „без AI“. Ова носи поголема јасност и им овозможува на слушателите подобро разбирање на процесот на создавање.
Како ќе се заштитат уметниците?
Spotify воведува политика со која се регулираат клонови на глас и други форми на AI спам. Ова треба да им овозможи на уметниците:
-
полесна заштита од злоупотреба,
-
побрзо решавање на случаи со неовластена содржина,
-
спречување губење на приходи и углед поради AI злоупотреби.
Борба против хаосот во екосистемот
Алатките за вештачка интелигенција овозможија масовно прикачување на спам песни, дупликати и злоупотреба на SEO трикови, што негативно влијае врз приходите и видливоста на вистинските уметници.
За да одговори на ова, Spotify од оваа есен ќе воведе нов филтер кој ќе препознава и означува вакви песни, со нивно исклучување од препораките. Минатата година, компанијата веќе отстрани повеќе од 75 милиони спорни песни, што ја покажува сериозноста на проблемот.
Транспарентност како клуч
Целта на новите правила е да се создаде потранспарентна платформа, каде слушателите ќе знаат кога музиката е создадена со помош на AI.
Ова не само што ја штити автентичноста и заработката на уметниците, туку и им овозможува на слушателите да направат разлика помеѓу вистински уметнички дела и технолошки експерименти.
AI музика и границите на креативноста
Иако Spotify се бори против злоупотребите, не сака да ја ограничи креативната слобода. Примери како The Velvet Sundown, целосно генериран од AI, и понатаму имаат место на платформата.
Spotify испраќа јасна порака: поддршка за иновации и експериментирање со AI, но истовремено и борба против злоупотреби што можат да наштетат на уметниците и заедницата.
Извор: Kurir
Магазин
OpenAI го лансира ChatGPT Go во Индонезија

OpenAI го проширува својот буџетски прифатлив план за претплата, носејќи го ChatGPT Go во Индонезија.
По успешното лансирање во Индија минатиот месец со цена од 5 долари, компанијата сега најавува нова претплата во Индонезија по пониска цена — 4,50 долари месечно.
Што нуди ChatGPT Go?
ChatGPT Go е план од средно ниво, позициониран помеѓу:
-
бесплатната верзија на OpenAI, и
-
премиум планот ChatGPT Plus кој чини 20 долари месечно.
Со овој план, корисниците добиваат:
-
10 пати повисоки лимити за користење во однос на бесплатната верзија,
-
можност за испраќање повеќе прашања и барања,
-
генерирање слики и прикачување датотеки,
-
подобрена меморија на разговорите за поперсонализирани одговори со текот на времето.
Конкуренција со Google
Со овој потег, OpenAI директно влегува во конкуренција со Google, кој неодамна го претстави својот план AI Plus во Индонезија по слична цена.
AI Plus им нуди на корисниците пристап до четботот Gemini 2.5 Pro, како и до креативни алатки за:
-
слики,
-
видео,
-
апликации како Flow, Whisk и Veo 3 Fast.
Очигледно е дека битката за пазарот на AI пакети во Индонезија е веќе започната.
Извор: techcrunch
-
Хроника15 часа
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево16 часа
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Временска прогноза1 ден
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Хороскоп6 часа
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Македонија12 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар