Магазин
YouTube додава нова алатка која генерира вештачка интелигенција
YouTube објави начин како создавачите да означуваат сами кога нивните видеа содржат материјал генериран со вештачка интелигенција или синтетички материјал.
Во процесот на прикачување и прикачување се појавува поле за избор, барајќи од креаторите да откријат „altered or synthetic“ содржина што изгледа реално. Ова вклучува работи како предизвикување вистинска личност да каже или направи нешто што не е; менување снимки од вистински настани и места; или прикажување „сцена со вистински изглед“ што всушност не се случила. Некои примери што ги нуди YouTube се прикажување на лажно торнадо кое се движи кон вистински град или користи длабоки гласови за вистинска личност да го раскаже видеото.
Од друга страна, обелоденувањата нема да бидат потребни за работи како што се филтри за убавина, специјални ефекти како заматување на позадината и „очигледно нереална содржина“ како анимација.
Во ноември, YouTube ја детализираше својата политика за содржина генерирана од вештачка интелигенција, во суштина создавајќи два реда правила: строги правила кои ги штитат музичките издавачи и изведувачи и полабави упатства за сите останати. Дипфејк музиката, како што Дрејк пее Ice Spice или рапува песна што некој друг ја напишал, може да биде симната од етикетата ако не им се допаѓа. Како дел од овие правила, YouTube рече дека креаторите ќе мора да обелоденат материјал генериран со вештачка интелигенција, но досега не прецизираше како точно ќе го направи тоа. И ако сте просечен човек што го лажира YouTube, можеби ќе биде многу потешко да се извлечете од него – ќе мора да пополните формулар за барање за приватност за компанијата да го прегледа. YouTube не понуди многу за овој процес во денешното ажурирање, велејќи дека „продолжува да работи на ажуриран процес на приватност“.
Како и другите платформи кои воведоа ознаки за содржина со вештачка интелигенција, функцијата на YouTube се потпира на систем за почести – креаторите мора да бидат искрени за она што се појавува во нивните видеа. Портпаролот на YouTube, Џек Мелоун, претходно изјави за The Verge дека компанијата „вложува во алатки“ за откривање на содржина генерирана од вештачка интелигенција, иако софтверот за детекција на вештачка интелигенција историски бил многу неточен.
Во својата денешна објава на блог, YouTube рече дека може да додаде откривање на вештачка интелигенција на видеата дури и ако поставувачот сам не го сторил тоа, „особено ако изменетата или синтетичката содржина има потенцијал да ги збуни или заведе луѓето“. Самото видео ќе содржи и поистакнати ознаки за чувствителни теми како што се здравството, изборите и финансиите.
Извор: TheVerge
Магазин
Понекогаш е наједноставното најдобро: Печени компири со ореви и кромид
Овој рустикален рецепт комбинира три совршени текстури: крцкава печена кора, нежна внатрешност и ароматични крцкави ореви. Кромидот или празот додаваат солена, карактеристична арома, а оревите внесуваат јаткаст контраст. Резултатот е едноставно јадење што може да биде и прилог и лесен главен оброк.
Состојки (за 3–4 лица):
-
1,2–1,5 кг компири (средни или поголеми)
-
1 кромид или 2–3 стебленца праз
-
80–100 г сецкани ореви (грубо)
-
Маслиново масло
-
Сол и бибер
-
По желба: свеж магдонос, рузмарин или мајчина душица
Начин на подготовка:
-
Загрејте ја рерната на 200°C. Измијте ги компирите и пресечете ги на половина по должина. Ако се поголеми, исечете ги на четвртини.
-
Во голем сад измешајте: компири, маслиново масло, сецкан кромид или праз, ореви, сол, бибер и билки ако ги користите. Измешајте добро за сè да се премачка рамномерно.
-
Распоредете ги компирите на плех обложен со хартија за печење или лесно намастен. Печете 35–40 минути додека не добијат златно-кафеава боја, а оревите станат крцкави. На половина време промешајте за рамномерно печење.
-
По желба, додадете свеж магдонос или мајчина душица. Послужете ги топли — одлични се со печено месо, свежа салата или како самостоен топол прилог.
Извор: 021
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Кичево1 ден(ФОТО) Вчера во Кичево во преполна сала и одличен амбиент се одржа првиот хуманитарен концерт на „Македонски Завет“ и „Патриотско Друштво“
-
Кичево11 часаПредмалку се случила тешка сообраќајна несреќа на магистралниот пат кај с. Трапчин Дол кичевско
-
Хороскоп2 денаХороскоп за недела (30 ноември)
-
Хороскоп21 часМесечен Хороскоп (декември 2025)
-
Здравје и убавина1 денШто значи топла или превриена вода за човечкиот организам, еве неколку здравствени проблеми кои топлата вода може да ги реши
-
Здравје и убавина23 часаПробајте врз утринското кафе да му додадете парче чоколадо
-
Македонија1 денКај „Романовце“ лишен од слобода криумчар, пронајдени седум илегални мигранти од Египет
-
Кичево2 часаКК „Баскет Кичево“ започнува со тренинзи по термини во спортска сала, стани и ти дел од вистинска спортска приказна со искусни тренери
