Автомобили
Законот на ОК ви дозволува да гледате телевизија зад воланот на самоуправувачки автомобил
На возачите во Велика Британија практично ќе им биде дозволено да гледаат телевизија додека се зад воланот на самоуправувачки автомобил, според новите правила објавени од Министерството за транспорт на земјата. Иако на возачите во моментов им е забрането да гледаат „содржини што не се за вожња“ на „телевизиски приемници“, ова правило ќе биде укината во одредени околности кога предлозите ќе стапат на сила. Нови правила треба да бидат воведени во британскиот закон за патишта во текот на летото, според BBC News. Патем, во моментов нема такви возила во ОК.
Користењето мобилен телефон додека возите останува нелегално
Способноста за гледање телевизија доаѓа со одредени ограничувања. Автомобилот во тој момент ќе мора да вози сам, а возачот мора да биде подготвен повторно да ја преземе контролата над возилото доколку е потребно. Важно е на возачите да им биде дозволено да ја гледаат содржината само „преку вградениот уред за информации и забава“. Тоа значи дека инфозабавниот систем може да престане да прикажува ТВ-шоу или филм кога на автомобилот му треба вниманието на возачот, за разлика од телефонот. Употребата на рачен телефон додека возите, без разлика на неговата употреба, ќе остане нелегална.
Но, можеби најважното ограничување е што новите правила важат само за автомобили регистрирани како самоуправувачки според британскиот закон, а страницата на која се наведени таквите возила сега е празна. Во моментов нема самоуправувачки возила наведени за употреба во ОК“. Сепак, во Одделението за сообраќај се оптимисти дека првите вакви возила би можеле да бидат подготвени за употреба „подоцна оваа година“, иако точниот технички стандард што ќе треба да го постигне автомобилот за да се нарече „самовозечки“ засега е нејасен.
Сепак, предложените правила јасно покажуваат дека „само-возењето“ се разликува од автомобилите со „потпомогнати функции за возење“, кои можат да се справат со некои задачи за возење, но го оставаат возачот целокупно одговорен. Примерите вклучуваат контрола на крстарење и помош за одржување лента
Новите правила се наменети како привремена мерка пред целосната регулаторна рамка што треба да се воведе во 2025 година. Покрај промената на правилата за користење на екранот, Законот за автопатишта исто така се ажурира за да се разјаснат важните разлики помеѓу технологијата за самоуправување и помош при возење. исто така ќе понуди повеќе детали за правилата кои сè уште важат за возачот дури и кога е зад воланот на автомобил што вози сам (како во рамките на законските граници на интоксикација).
Извор: TheVerge
Автомобили
Како да препознаете дали е вратена километражата на автомобилот? Експертите објаснуваат!
Според годишното истражување на популарната веб-страница CarVertical, во просек, на половни автомобили километражата се враќа по речиси 80.000 поминати километри. Ова е еден од најчестите трикови што ги користат продавачите за да го зголемат вреднувањето на возилото.
На што да внимавате при купување половен автомобил?
Купувањето половен автомобил може да биде ризично, бидејќи продавачите често маскираат дефекти и ја враќаат километражата за да создадат впечаток на помалку користено возило. Сепак, постојат неколку начини како да откриете дали километражата е манипулирана:
- Преглед на внатрешни делови
Ако купувате автомобил со мала километража, но е постар од 5 години, посебно обрнете внимание на состојбата на внатрешните делови. Прегледајте го:- Менувачот и кожата околу него
- Воланот и копчињата на контролната табла
- Безбедносниот појас, рачката на вратата и седиштата
- Оштетувања и знаци на користење
Погледнете ја состојбата на:- Кровот на автомобилот
- Платнените панели на вратите
- Дршките за лактите меѓу седиштата
Овие детали можат да откријат колку автомобилот навистина бил користен.
- Проверка на просечни километри
Според експертите, возачите во просек патуваат меѓу 15 и 20 илјади километри годишно. Ако автомобилот е стар 5 години, а има помалку од 75.000 километри, треба да се запрашате за веродостојноста на бројката.- Совет од експертите: Ако километражата е значително пониска од очекуваното, прашајте го сопственикот за историјата на користење на возилото. Можеби автомобилот бил користен само на кратки релации или сезонски.
- Проверка на сервисната книга
Секој редовен сервис треба да биде забележан во сервисната книшка, со запишана километража. Ова е директен доказ за редовно одржување и може да помогне да се следи точната километража низ годините.- Ако сопственикот одбие да ви ја покаже сервисната книшка, тоа може да биде „црвено знаменце“. Ова значи дека автомобилот можеби не е редовно одржуван или дека километражата е манипулирана.
- Проверете ја историјата на возилото
Доколку е можно, консултирајте се со официјален сервисер и побарајте документација која може да го потврди бројот на поминати километри и историјата на одржување.
Со овие совети, можете значително да ја намалите шансата да бидете измамени и да се осигурате дека купувате половен автомобил со точна километража и состојба.
Извор: B92
Автомобили
Ова се седумте финални автомобили кои се борат за „Автомобил на годината“
Списокот на седумте финалисти за изданието за 2025 година е штотуку објавен, а 60-те поротници од 23 европски земји мораа да ги изберат меѓу 42 модели оние за кои сметаат дека имаат најголема веројатност да ја добијат континенталната награда. Добитникот на наградата „Автомобил на годината“ ќе биде објавен на 10 јануари, за време на меѓународниот автомобилски саем во Брисел.
Во септември се одржа првиот голем тест на кандидатите на Tannistest во Данска, а сега, по затворањето на првото гласање, избраните седуммина беа (по азбучен ред) Alfa Romeo Junior, Citroën C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster, Kia EV3 и Renault 5 / Alpine A290 (се смета за ист модел).
Поротниците отсега ќе имаат рок од 8 недели темелно да ги тестираат кандидатите и да фалсификуваат глас кој ќе им овозможи да ги изберат најдобрите во Европа. Конечно, сите седум модели на автомобили ќе се соберат на заеднички тест во постројката за тестирање Метет во Белгија до последното гласање за титулата Автомобил на годината за 2025 година.
За конечниот избор, секое жири може да подели 25 поени, нудејќи максимум 10 поени на автомобил и обврзано да гласа најмалку пет возила од седумте финалисти со победнички модел.
Минатогодишната континентална круна му припадна на Renault Scenic, кој победи во последното гласање пред шест други конкуренти – BMW Серија 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot 3008, Toyota C-HR и Volvo EX30.
Најгласен е Renault со 329 поени, победувајќи го BMW Серија 5 со 308 поени, а по него е Peugeot 3008 со 197 поени. Четвртото место му припадна на Kia EV9 (190 поени), петто за Volvo EX30 (168 поени), шесто за BYD Seal (131 поени) и седмо за Toyota C-HR со 127 поени.
Седумте финалисти за Автомобил на годината 2025:
- Alfa Romeo Junior
- Citroen C3/e-C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5 /Alpine A290
Извор: caroftheyear.org
Автомобили
Toyota ја менува стратегијата: Зголемено производство во Кина до крајот на деценијата
Toyota, јапонскиот автомобилски гигант, планира значително да го зголеми своето производство во Кина, со цел да ги врати изгубените позиции на најголемиот светски пазар за автомобили. Според три извори, компанијата планира да произведува најмалку 2,5 милиони возила годишно до крајот на деценијата, со можност оваа бројка да достигне и три милиони возила.
Промена во стратегијата
Оваа амбициозна цел сигнализира значајна промена во стратегијата на Toyota, која во последниве години беше потисната од домашни играчи како BYD, што брзо го зазедоа кинескиот пазар и почнаа агресивно да се прошируваат на странските пазари.
Зголемено производство
Планираното зголемување на производството во Кина би претставувало раст од 63% во однос на рекордните 1,84 милиони возила произведени во 2022 година. Во 2023 година, Toyota произведе 1,75 милиони возила во Кина. Компанијата веќе ги информирала своите добавувачи за оваа цел, испраќајќи јасна порака дека планира да ги зајакне своите односи со азискиот гигант за да обезбеди континуирано снабдување.
Подготовка за локализирано производство
„Со оглед на интензивната конкуренција на кинескиот пазар, ние постојано разгледуваме различни иницијативи“, соопштија од Toyota, истакнувајќи дека имаат намера да произведуваат „се подобри и подобри автомобили“ за кинеските купувачи.
За да ја зголеми ефикасноста, Toyota сака да постигне поблиска соработка меѓу своите производствени и продажни одделенија во Кина. Компанијата ќе работи со кинеските партнери за да го оптимизира производството и да ги задоволи преференциите на локалните потрошувачи.
Фокус на електрични возила
Toyota, исто така, има намера да го пренесе развојот на технологијата за електрични автомобили на своите работници во Кина. Според двајца извори, оваа стратегија ќе им овозможи на компанијата да ги искористи локалните знаења и искуства, што е од клучно значење за подобро разбирање на преференциите на кинеските потрошувачи.
Оваа нова стратегија на Toyota би можела да и помогне на компанијата да се врати во трката на кинескиот пазар, кој станува сè поконкурентен и доминиран од домашните производители на електрични возила.
Извор: The Wall Street Journal
-
Кичево2 дена
(ФОТО) На кичевско „Китино Кале“ наши сограѓанки од граѓанското здружение “Sunshine Kids” организираа културен настан „Мојот шарен град“
-
Спорт22 часа
(ФОТО) Во дерби мечот против „Еврогол“ од Прилеп, ФК Кичево денес оствари важна победа во одлично прикажана игра
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (17 ноември)
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за понеделник (18 ноември)
-
Временска прогноза19 часа
Суво и стабилно до вторник, од среда нов влажен воздушен бран кој ќе донесе повремени врнежи од дожд, додека на планините снег
-
Временска прогноза13 часа
Попоски доцна вечерва издаде уште едно метео предупредување за силен ветер, на планинските места тој ќе достигне брзина до 100 км/ч
-
Спорт16 часа
Сејдини поднесе оставка од претседател на ФФМ, УО закажа вонредно изборно собрание за 22-ри декември
-
Спорт19 часа
(ВИДЕО) Миовски донесе нова победа на Македонија, овој пат против Ф.Острови – нов рекорд на нашата селекција без примен гол