Автомобили
Жените ги избраа финалистите за Светскиот автомобил во 2025 година
Жирито на WWCOTY денеска официјално ги прогласи победниците во вкупно осум категории за овогодинешните награди. Што се однесува до автомобилите, трката за главната награда започна со 80 модели. Сите беа поделени во шест категории во кои припаѓаат, а новинарите имаа задача да возат и да ги оценат новите модели од следните класи: Urban Model (градски автомобил), Compat SUV (градски SUV), Large Car (лимузина), Голем SUV SUV), 4×4 & Pick-up (SUV и пик-ап) и Performance & Luxury Car (спортски и луксузни автомобили).
Сите 80 автомобили требаше да исполнуваат одредени критериуми, како на пример дека моделите треба да бидат нови и да претставуваат нова генерација, а не редизајн и дека нивната продажба започнала на најмалку два континенти или во најмалку 40 земји. Исто така, се нагласува дека овде не се избира „женски автомобил“, бидејќи таква категорија не постои, туку се земаат предвид безбедноста, квалитетот, цената, впечатоците од возењето, влијанието врз животната средина и други важни параметри за секој возач.
Сега пред нас е списокот на 6 победници во нивните класи, кои влегуваат во финалната борба за главната награда, а тоа е WWCOTY Светски автомобил на годината, која ќе биде објавена на 6 март 2025 година, во пресрет на Меѓународниот женски Ден. Покрај автомобилите, на листата се и возила во две нови категории.
Сите наведени возила претставуваат извонредност во однос на безбедноста, возењето, технологијата, удобноста, ефикасноста, влијанието врз животната средина и вредноста за парите.
Женски автомобил на годината во светот за 2025 година
Победници по категории:
1. Урбан модел: Мини Купер
2. Компактен SUV: Kia EV3
3. Голем автомобил: Audi A6 e-tron
4. Голем теренец: Hyundai Santa Fe
5. 4×4 & Pick-up: Toyota Land Cruiser
6. Перформанси и луксузен автомобил: Порше Панамера
7. НАЈДОБРА ТЕХНИКА: BYD
8. НАГРАДА SANDY MYHRE: Volvo
Ова е 15-то издание на наградите што ги доделува WWCOTY, единственото жири составено исклучиво од жени во автомобилската индустрија ширум светот.
„Работата на жирито не беше лесна затоа што оваа година имаше повеќе конкуренти од кога било досега. Има нови брендови и модели кои се исто така со висок квалитет“, вели Марта Гарсија, претседател на жирито за женско автомобил на годината во светот. „Не се гласаше по случаен избор.
Автомобилите беа подложени на тешки тест возења, детална анализа и споредба со конкурентите. Затоа WWCOTY наградите се репер за милиони купувачи ширум светот.” Резултатот е шест автомобили кои претставуваат извонредност во нивната категорија, автомобили кои заслужуваат една од наградите WWCOTY Светски автомобил на годината. Овие шест сега објавени победници ќе одете на последниот круг на жири за да го изберете победникот, кој ќе биде објавен на 6-ти март на YouTube каналот ТУКА за најдобар автомобил на годината во светот во 00:00 часот.
ПОВЕЌЕ ЗА ПОБЕДНИЦИТЕ
Мини Купер – Најдобар градски модел
Mini Cooper се издвојува по агилноста и одличното чувство зад воланот. Нејзиното управување е исклучително директно. Достапен е со мотор со внатрешно согорување, но и со целосно електричен погон. Брзо и лесно се вози во градски услови и е забавно на извртени патишта, каде што неговите мали димензии се бонус. Внатрешноста совршено ги комбинира ретро деталите со најнапредните технологии.
Kia EV3 – Најдобриот компактен SUV
Ова е електричен компактен SUV долг 4,30 метри кој доаѓа со 204 КС. Се нуди со две батерии, за домет од 436 km или 605 km. Моментално е достапен само со погон на предните тркала, иако се очекува верзија со два мотори и погон на четири тркала. Kia EV3 нуди добар сооднос на квалитет, опрема и цена.
Audi A6 e-tron – Најдобар седан
Станува збор за 100% електрична лимузина долга речиси пет метри. Достапен е во два каросериски стила: со пет врати се нарекува Sportback, а како караван се нарекува Avant. Постојат верзии со погон на задните и четири тркала, како и спортскиот S6. Досегот може да надмине 700 км. A6 e-tron се издвојува по својата изработка, пространата внатрешност, квалитетот на материјалите и финишот.
Hyundai Santa Fe – Најдобриот голем SUV
Петтата генерација на Santa Fe е средно до голем теренец кој може да прими седум луѓе. Со впечатлив квадрат дизајн, се истакнува со оригинални фарови кои ја печатат буквата H. Достапен е како хибрид и хибрид со приклучок. Станува збор за пространо возило со многу практични детали. Се нуди со погон на четири тркала и има специфични режими за совладување на нерамен терен.
Toyota Land Cruiser – Најдобар 4×4
Серијата Land Cruiser 250 е теренско возило во класичен стил со робусна шасија. Каросеријата има 5 врати, долга е 4,92 m и може да прими седум лица. Се придвижува од моќен турбо дизел мотор во некои земји, а наскоро ќе биде достапен со благ хибриден систем. Тојота го зголеми клиренсот на новитетот и подобри многу други важни детали што го направија Land Crusier ефективен теренски автомобил.
Porsche Panamera – Најдобриот спортски и луксузен автомобил
Panamera е луксузен, спортски автомобил на Porsche кој доаѓа и во бензински мотор и во plug-in хибридни верзии. Достапен е и со погон на задните тркала, како и со погон на сите тркала. Минималната излезна моќност надминува 350 КС, а максималната е близу 800 КС. Новата Panamera се издвојува по одличната изработка, технологијата, квалитетот на материјалите и доработката.
BYD – Награда за најдобра технологија
Првата „WWCOTY награда за најдобра технологија“ му припадна на кинескиот производител BYD, бидејќи направи голем чекор напред во електричната мобилност со својата технологија за батерии Blade. Овие LFP батерии нудат поголема густина, поголема безбедност, намален ризик од пожар, подолг работен век во споредба со традиционалните батерии, како и поголем опсег. Исто така, BYD направи пробив во plug-in хибридната технологија со системот DM (Dual Mode) и два пристапа: DM-i за ефикасност и ниска потрошувачка на гориво и DM-p за високи перформанси.
Volvo – награда Sandy Myhre за најпосветен бренд за жени
Името на новата награда го носи името на основачот на жирито на WWCOTY, а оваа година „Sandy Myhre Award“ оди во рацете на Volvo. Овој бренд долго време ја покажа својата посветеност кон жените, а кога зборуваме за работната сила, голем број жени работат за Volvo. Во тестовите за безбедност на возилата од 1995 година, оваа компанија користи бремени кукли, а во 2023 година соработува со Girls Who Code, организација која работи на родова еднаквост во областа на технологијата.
/PR
Автомобили
Новиот Fiat 500 пристигнува наесен, но веќе се појавија два проблеми
Отсуството на „обичниот“ Fiat 500 сериозно влијае на италијанскиот производител. Моделот, чие производство беше прекинато по 17 години, се очекува да добие наследник оваа есен, но веќе се појавија два потенцијални проблеми: едниот е во форма на Grande Panda, а другиот поради потенцијално високата цена.
Во сенка на заживувањето на брендот Lancia и зајакнувањето на Alfa Romeo, малата 500, која беше профитабилна цели 17 години, остана запоставена. Со нетрпение се очекува неговото враќање, бидејќи електричната Panda предизвикува големи трошоци – ниту производството ниту продажбата не одат според планот.
Panda не може да ја пополни празнината
Празнината што ја остави Fiat 500 е преголема, а сегашната (стара) Panda не може сама да ја пополни. Иако Panda моментално е најевтиниот модел на италијанската марка, таа е „крпеница“ бидејќи е оптоварена со години, пишува Klix.ba.
Доцнењето на Grande Panda
Сепак, враќањето на хибридниот Fiat 500 ќе мора да ги натера Италијанците да бидат пофлексибилни. Во исто време, Fiat го одложува лансирањето на новата Grande Panda во сите европски земји, што е дел од „тивка“ стратегија која само ја продолжува агонијата на брендот.
Ако се оди според планот, новата Panda би требало да пристигне низ ЕУ пред март, а нарачките се веќе отворени, бидејќи новиот Fiat 500 пристигнува од Торино во ноември.
Иконскиот италијански градски автомобил ќе мора што поскоро да го надополни непродадениот волумен на електричниот модел 500 и да ја врати репутацијата што бензинскиот модел ја имаше до пролетта минатата година.
Цената како клучно прашање
Се би можело да се реши доколку цената е прифатлива. Италијанците беа принудени да ја реконструираат платформата на електричниот модел 500 за да вградат мотор со внатрешно согорување и хибриден систем на претходно испразнетиот преден простор. Тоа повлекува дополнителни трошоци кои логично се рефлектираат во продажната цена.
Но, тоа не е единствениот проблем – Grande Panda исто така претставува конкуренција во рамките на истата марка, а двата модели се базираат на ретро дизајн. Најевтиниот 500 Electric во Италија чини 29.500 евра, без еколошки бонус, па Италијанците би морале да ја спуштат цената на најевтиниот хибрид на околу 20.000 евра за да бидат конкурентни.
Дополнително, би морале да ја задржат разликата во однос на механички идентичното Grande Panda од најмалку 3.000 евра. Ефектот на канибализација е неизбежен, а 500 Hybrid ќе биде успешен само кај оние кои го обожаваат стилот на овој мал шармер.
Извор: B92
Автомобили
САД размислува за забрана на кинеските возила: Причини и последици
Администрацијата на САД, предводена од претседателот во заминување Џо Бајден, ги финализира правилата кои би можеле практично да ги елиминираат кинеските автомобили и камиони од американскиот пазар.
Потенцијална забрана заради национална безбедност
Според извештаите на „Ројтерс“, Министерството за трговија на САД предложило целосна забрана за клучниот кинески софтвер и хардвер во возилата поврзани на интернет. Забраната би стапила на сила постепено, почнувајќи со возилата произведени во 2027 година (софтвер) и 2029 година (хардвер).
Оваа мерка е мотивирана од стравот од:
- Масовен надзор: Возилата опремени со камери, микрофони и системи за навигација би можеле да собираат чувствителни податоци за движењата и навиките на граѓаните.
- Шпионажа и саботажа: Потенцијална злоупотреба на технологијата за хакирање, особено кај автономните возила.
Што се опфаќа со забраната?
Предложените мерки важат не само за кинеските возила, туку и за рускиот софтвер и хардвер. Исклучоци би можеле да се направат за:
- Тешки комерцијални возила над 4,5 тони: Ова ќе им овозможи на компании како BYD да продолжат со производство на електрични автобуси во Калифорнија.
- Стар кинески софтвер: Под услов да не се одржува од кинески компании.
Реакции од индустријата
- Polestar и Volvo: Шведските брендови, во сопственост на кинеската Geely, предупредија дека предложените правила може целосно да го блокираат нивниот пристап до американскиот пазар.
- Американските производители: Компании како General Motors и Ford би можеле да продолжат да увезуваат одредени возила од Кина доколку се обезбеди соодветно одобрение.
- Алијансата за автомобилски иновации: Претставувајќи ги гиганти како Toyota, Volkswagen и Hyundai, неуспешно побара дополнителна година за усогласување со новите правила.
Новоизбраниот претседател Трамп
Со стапување на функцијата, Доналд Трамп најавува целосна забрана за увоз на кинески автомобили, но би дозволил нивно производство во САД. Овој чекор е во согласност со претходните политики на администрацијата на Бајден, која воведе високи царини за кинеските електрични возила и санкции за клучни кинески компании како CATL.
Американската стратегија ги рефлектира зголемените тензии со Кина, ставајќи ја националната безбедност како приоритет наспроти економските интереси.
Извор: B92
Автомобили
Škoda испорача 926.600 возила на клиентите ширум светот во 2024 година
Чешкиот производител на автомобили ги зголеми испораките на возила за 6,9% во споредба со 2023 година. Најпродавани модели беа Octavia (215.700 возила; + 12,4% на годишно ниво), Kamiq (126.000; + 8,2%) и Fabia, кои забележаа најголем процентен раст од годишно ниво (117.100; + 24,1). % )
Škoda бележи раст првенствено на европските пазари, со најголем апсолутен раст во Германија, Турција, Велика Британија, Полска и Шпанија. Побарувачката на клиентите за целосно електричниот модел Enyaq остана силна, со испорачани 79.500 единици (-2,6% на годишно ниво)
Влегување во 2025 година со најмладото и најсеопфатното портфолио досега: продажбата на ЕВ ќе биде поттикната од новиот целосно електричен компактен SUV Elroq и неодамна лансираниот нов Enyaq, додека SUV Kylaq ќе го поддржи растот во Индија
– Škoda Auto постигна одлични перформанси во 2024 година, испорачувајќи 926.600 возила на клиентите ширум светот – зголемување од 6,9% во споредба со претходната година и покрај многу динамичното пазарно опкружување. Германија остана најголемиот пазар на компанијата со испорачани 187.100 возила, што претставува зголемување од 29.200 автомобили во споредба со 2023 година. Значителен апсолутен раст е забележан и во Турција (8.600), Обединетото Кралство (8.400), Полска (7.500) и Шпанија (6.200). Редизајнираната Octavia го задржа статусот на најпродаван модел на марката Škoda, со испорачани 215.700 единици (+12,4%). И покрај зголемената конкуренција и забавувањето на побарувачката за целосно електрични возила низ индустријата, серијата Enyaq го привлече вниманието на купувачите. Škoda продолжи со глобално ажурирање на салоните во согласност со својот нов корпоративен идентитет, трансформирајќи повеќе од 230 салони до денес. Влегувајќи во 2025 година, брендот е подготвен за понатамошен раст со своето најмладо и најсеопфатно портфолио на производи досега, кое опфаќа 12 серии на модели. Тука спаѓаат целосно електричниот и достапен SUV Elroq, новиот, популарен Enyaq и компактниот теренец Kylaq, кои треба да ја зголемат продажбата на индискиот пазар.
– „Возбудливо е да се види позитивниот одговор на клиентите што резултираше со раст на нашите пратки во 2024 година и покрај нестабилното пазарно опкружување. Со нови или освежени модели во нашето портфолио, благодарен сум на сите мои колеги во Škoda кои ги дизајнираат, градат и продаваат нашите автомобили, како и на секојдневните истражувачи и нивните семејства кои ги прават дел од нивниот живот. Нашите клучни европски пазари се силни благодарение на извонредниот дизајн, напредната безбедност и другите карактеристики и секогаш нудат нешто повеќе во секој модел. Во основата на овие предности е нашата стратегија да им понудиме на клиентите избор на погонски единици во оваа ера на транзиција: бензински и дизел мотори со внатрешно согорување, благи и plug-in хибриди и целосно електрични модели. Нашиот успех во испораката во 2024 година е најдобрата подготовка што можеме да ја имаме за уште една предизвикувачка година и следната фаза на раст на нашата стратегија за интернационализација во Индија, АСЕАН и Блискиот Исток. Додека се подготвуваме да прославиме 130 години постоење оваа година, Škoda Auto е на вистинскиот пат“.
Клаус Зелмер, извршен директор на Škoda Auto
„Во 2024 година, забележавме раст од 6,9% на глобалните испораки на годишно ниво, главно поттикнат од нашето проширено и ажурирано портфолио. Постапивме особено добро на нашите клучни пазари во Западна и Источна Европа. Гледајќи ја нашата палета на модели, нашата ажурирана Octavia и новата генерација модели Superb и Kodiaq постигнаа значителни зголемувања. Целосно електричното семејство Enyaq го продолжи своето успешно патување во 2024 година со речиси 80.000 испораки ширум светот, заземајќи ги првите места во регистрациите на електрични возила на неколку европски пазари. Дополнително, повеќе од 20.000 нарачки за нашиот нов електричен компактен SUV Elroq беа примени до крајот на годината. Во однос на оптимизирање на корисничкото искуство, интензивно работевме на подобрување на апликацијата MyŠkoda и дополнително проширување на нашите дигитални услуги како што се Pay to Park и Pay to Fuel. Воведувањето на нашето глобално освежување на салоните продолжи додека го прикажуваме нашиот нов корпоративен идентитет во над 230 салони до денес.
Мартин Јан, член на одборот на Škoda Auto за продажба и маркетинг
„Континуираната силна побарувачка за нашите модели е основата на нашата долгорочна финансиска стабилност, што ни овозможува да ги направиме потребните инвестиции во иднината на компанијата и да ја обезбедиме нашата долгорочна конкурентност. Нашата примарна цел е дополнително да ја подобриме ефикасноста и продуктивноста и да продолжиме со успешната имплементација на нашата програма Next Level Efficiency+. Овој пристап е неопходен за решавање на тековните задачи и предизвици кои претстојат, како што се построги даноци за емисиите во Европа. Ќе продолжиме да имаме корист од блиската соработка во рамките на групацијата Volkswagen и да ги максимизираме синергиите со Core Brand Group“.
Škoda Auto испорачува до клиентите во 2024 година (во единици, заокружено, по модел; +/- во проценти во споредба со 2023 година):
Škoda Octavia 215.700; +12,4%
Škoda Kamiq 126.000; +8,2%
Škoda Fabia 117.100; +24,1%
Škoda Kodiaq 114.500; +8,1%
Škoda Karoq 109.400; +9,3%
Škoda Enyaq 79.500; -2,6%
Škoda Superb 72.800; +7,9%
Škoda Scala 56.300; -10,0%
Škoda Kushaq 19.300; -27,4%
Škoda Slavia 16.000; -19,6%
Извор: Skoda
-
Кичево10 часа
(ВИДЕО+ФОТО) Во Кичево чесниот Крст, Бог сакал по трет пат да го пронајде најсреќниот Алек Хлоупек
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (18 јануари)
-
Македонија13 часа
Охриѓани со јавна поддршка преку транспаренти, Епископот Партениј да биде поставен за Митрополит на Дебарско-кичевската епархија
-
Кичево1 ден
Во Кичево до сега 36 верници пријавени, кои ќе се обидат да го пронајдат Чесниот Крст за утрешниот празник Богојавлениe
-
Македонија2 дена
Посебно внимание во сообраќајот поради појава на голомразица „подледена површина“ на асфалтот
-
Култура1 ден
Денес е „Водопост“ или „Водокрст“ денот пред „Богојавление“, овие работи треба да ги знаеме
-
Хороскоп23 часа
Празничен Хороскоп за недела (19 јануари)
-
Lifestyle1 ден
Растенија кои носат среќа во 2025 година