Автомобили
Знаци дека сте премногу уморни за да возите
Ако почнете да зевате додека сте зад воланот, исправете се на вашето седиште и фокусирајте се на сообраќајот бидејќи и најмалото микро-спиење може да предизвика фатална несреќа. Секоја година стотици луѓе ги губат животите во сообраќајот.
Микросонот е многу краток период на спиење кој се мери во секунди, според експертите.
Ако возите 100 km/h и затворате очи само две секунди, ќе возите слепо 56 метри, велат од германската агенција за безбедносна инспекција TÜV. Очите ви се затвораат и главата ви паѓа, а потоа одеднаш се грчете – ако сте доживеале нешто од овие – веројатно веќе сте спиеле во микро.
Предупредувачки знаци
Предупредувачките знаци вклучуваат често прозевање, триење на очите, ненадејни треперења или често мрдање во седиштето. Експертите предупредуваат дека ова се последните знаци после кои треба да застанете и да дремнете пред да продолжите да возите. Препораката е да се направи пауза од 10 до 20 минути, пишува Индекс.
Ризикот од микросон е поголем кога возите во време кое не е во согласност со биоритамот на вашето тело. Луѓето се биолошки најуморни помеѓу два и пет наутро и околу два попладне.
Сепак, овој период на замор не е ист за сите луѓе, па затоа е важно да го знаете сопствениот биоритам и да не возите кога се чувствувате уморни. Некои луѓе се чувствуваат поуморни навечер, а на некои им треба подолго време да се разбудат наутро.
Ранобудниците кои лесно стануваат од кревет и наутро се чувствуваат одморени и енергични, обично се попоспиени попладне и навечер. На таквите луѓе им се препорачува да одат на прошетка попладне за да навлезат малку свеж воздух пред да возат.
Од друга страна, ноќните птици потешко се будат наутро, но имаат повеќе енергија попладне. Ако сте во оваа група, обидете се да имате доволно време да се разбудите наутро за да бидете повнимателни и фокусирани кога ќе седнете зад воланот.
Дури и оние кои секојдневно патуваат на работа се изложени на ризик од микро сон
Повеќето вработени возат секое утро веднаш по будењето и повторно на крајот од работниот ден. Се смета дека нивото на концентрација и будност се многу ниски кога луѓето се враќаат од работа и тоа е едно од најлошите времиња за возење.
Статистиката од Германија укажува дека повеќето несреќи предизвикани од замор се случуваат помеѓу шест и осум наутро и помеѓу два и четири попладне.
Се проценува дека околу 600 луѓе годишно умираат во САД бидејќи возат премногу уморни.
Без разлика на времето од денот, заморот е проблем кој треба да се сфати сериозно. Заморот го намалува нивото на концентрација, но и способноста за брзо реагирање.
Покрај тоа, важно е да се запамети дека возачите генерално ги преценуваат своите можности.
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
Автомобили
Lamborghini го одложи првиот електричен модел до 2029 година
Иако Lamborghini со ентузијазам го промовира својот хибриден суперспортски автомобил Revuelta, нивниот прв целосно електричен модел, Lanzador, нема да биде подготвен за производство пред 2029 година.
Причини за одложувањето
Се претпоставува дека падот на побарувачката за електрични автомобили е клучната причина за одложувањето. Lamborghini се приклучува на листата на компании кои решија да ги одложат своите електрични модели, поради нестабилноста на пазарот и долгорочните предизвици.
Изјава на извршниот директор
Првиот човек на компанијата, Стефан Винкелман, потврди дека концептот на електричниот GT четирисед Lanzador, претставен минатата година, нема да започне со сериско производство пред 2029 година, што е 12 месеци одложување според првичните планови.
Во изјавата, Винкелман додаде дека компанијата сè повеќе размислува за употреба на синтетички горива, бидејќи верува дека суперспортските автомобили на електричен погон немаат долг рок на одржливост.
Поглед кон иднината
Дополнителна јасност околу иднината на индустријата и стратегијата на Lamborghini се очекува по конечната одлука на Европската унија за забрана на производство и продажба на возила со мотори со внатрешно согорување (ICE).
Извор: Index
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (19 декември)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за петок (20 декември)
-
Кичево1 ден
Утре ќе се изведуваат градежни работи на патот кон „Крушино“ – с.Кнежино, за таа цел ќе има времен прекин на сообраќај додека не се завршат активностите
-
Временска прогноза1 ден
Детали за новиот студен бран кој доаѓа од утре, посебно внимание за тие кои ќе патуваат преку македонските превои
-
Македонија1 ден
МВР: Не отварајте сомнителни линкови и датотеки прикачени во е-маил пораки и не споделувајте лични податоци со непознати лица!
-
Временска прогноза3 часа
Од вечерва започнува вистинската зима, врнежи од дожд и снег ќе зачестат во зависно од регионите ширум Македонија
-
Автомобили8 часа
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
-
Автомобили8 часа
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)