Следете не

Автомобили

Знаци дека сте премногу уморни за да возите

Објавено пред

на

Ако почнете да зевате додека сте зад воланот, исправете се на вашето седиште и фокусирајте се на сообраќајот бидејќи и најмалото микро-спиење може да предизвика фатална несреќа. Секоја година стотици луѓе ги губат животите во сообраќајот.

Микросонот е многу краток период на спиење кој се мери во секунди, според експертите.

Ако возите 100 km/h и затворате очи само две секунди, ќе возите слепо 56 метри, велат од германската агенција за безбедносна инспекција TÜV. Очите ви се затвораат и главата ви паѓа, а потоа одеднаш се грчете – ако сте доживеале нешто од овие – веројатно веќе сте спиеле во микро.

Предупредувачки знаци

Предупредувачките знаци вклучуваат често прозевање, триење на очите, ненадејни треперења или често мрдање во седиштето. Експертите предупредуваат дека ова се последните знаци после кои треба да застанете и да дремнете пред да продолжите да возите. Препораката е да се направи пауза од 10 до 20 минути, пишува Индекс.

Ризикот од микросон е поголем кога возите во време кое не е во согласност со биоритамот на вашето тело. Луѓето се биолошки најуморни помеѓу два и пет наутро и околу два попладне.

Сепак, овој период на замор не е ист за сите луѓе, па затоа е важно да го знаете сопствениот биоритам и да не возите кога се чувствувате уморни. Некои луѓе се чувствуваат поуморни навечер, а на некои им треба подолго време да се разбудат наутро.

Ранобудниците кои лесно стануваат од кревет и наутро се чувствуваат одморени и енергични, обично се попоспиени попладне и навечер. На таквите луѓе им се препорачува да одат на прошетка попладне за да навлезат малку свеж воздух пред да возат.

Од друга страна, ноќните птици потешко се будат наутро, но имаат повеќе енергија попладне. Ако сте во оваа група, обидете се да имате доволно време да се разбудите наутро за да бидете повнимателни и фокусирани кога ќе седнете зад воланот.

Дури и оние кои секојдневно патуваат на работа се изложени на ризик од микро сон

Повеќето вработени возат секое утро веднаш по будењето и повторно на крајот од работниот ден. Се смета дека нивото на концентрација и будност се многу ниски кога луѓето се враќаат од работа и тоа е едно од најлошите времиња за возење.

Статистиката од Германија укажува дека повеќето несреќи предизвикани од замор се случуваат помеѓу шест и осум наутро и помеѓу два и четири попладне.

Се проценува дека околу 600 луѓе годишно умираат во САД бидејќи возат премногу уморни.

Без разлика на времето од денот, заморот е проблем кој треба да се сфати сериозно. Заморот го намалува нивото на концентрација, но и способноста за брзо реагирање.

Покрај тоа, важно е да се запамети дека возачите генерално ги преценуваат своите можности.

Автомобили

Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Објавено пред

на

Фото: Yoonbae Cho @ unsplash

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.

Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци

Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.

Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.

Започнете со возење веднаш

Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.

Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.

Правилно користење на поставките

Внимавајте на поставките на системот:

  • Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен

  • Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија

  • Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата

Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик

Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.

Навечер: Отворете ги прозорците минимално

Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.

Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност

Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:

  • Променете го филтерот во кабината

  • Проверете го нивото на фреон/ладилна течност

  • Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира

Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем

Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.

Извор: Danas

Прочитај повеќе...

Автомобили

Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Објавено пред

на

Фото: Christina Telep @ unsplash

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.

Хибриден систем со 48V технологија

Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.

Без компромис за теренски способности

И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.

„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.

Подобрено возачко искуство

Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:

  • Потивко и побрзо стартување на моторот

  • Намалени вибрации при старт-стоп работа

  • Полинеарно забрзување

  • Подобра регенерација на енергија при сопирање

Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.

Компактна батерија, висока ефикасност

Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.

Издржлива платформа и нов правец

Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.

Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Објавено пред

на

ФОТО: printscreen/youtube/RECAnything

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).

Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.

Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.

Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.

Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.

Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.

Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.

Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.

Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.

Извор: cars.usnews.com

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

На денешен ден3 часа

Времеплов: На денешен ден – 27 јуни

На денешен ден 27 јуни, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед...

Хороскоп4 часа

Хороскоп за петок (27 јуни)

ОВЕН Не се вознемирувајте премногу ако некој ве разочара утрово. Сочувството, разбирањето и општата помош што сте подготвени да им...

Македонија12 часа

Нов случај на измама: Старица дала огромна сума пари на таканаречен лекар кој и кажал лоша вест за ќерката

На 25.06.2025 во 18.30 часот во СВР Скопје 83-годишна жена пријави дека од страна на едно лице била измамена за...

На денешен ден1 ден

Времеплов: На денешен ден – 26 јуни

На денешен ден 26 јуни, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (26 јуни)

Овен Вашата загриженост може негативно да се одрази на ситуацијата на работа бидејќи на колегите им правите притисок без потреба....

Кичево1 ден

(ФОТО) Гори ниска шума и дива депонија во атарот на с.Туин кичевско, ТППЕ Кичево уште на терен

Пред неполни два часа повик за настанат пожар во атарот на с.Туин кичевско добила дежурната екипа на ТППЕ Кичево, која...

Спорт1 ден

Прв семинар на „ФФМ“ во Македонија за „ВАР“ обука и сертификација на судии под водство на „ФИФА“ инструктор

Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) за првпат организираше официјален ВАР семинар, што претставува важен чекор кон воведување на ВАР технологијата...

Спорт2 дена

Нејмар потпиша нов договор, сепак останува дома

Нејмар сепак реши да остане во Сантос уште шест месеци. Повиците од европските клубови ги остави зад себе, а љубовта...

Lifestyle2 дена

Како да го разладите домот без клима: Три едноставни трикови

Температурите се зголемуваат, а престојот во затворен простор сè повеќе наликува на престој на директно сонце. Ако немате клима уред,...

Македонија2 дена

Во Охрид вчера се случила сообраќајка помеѓу моторџија и велосипедист

На 24.06.2025 околу 19:00 часот, на улицата „7 ноември“ во Охрид, случена е сообраќајна несреќа помеѓу мопед со охридски регистарски...

НАЈЧИТАНИ