Автомобили
Зошто BMW има сино-бело лого, а Ferrari црн коњ? Скриените значења зад иконите на автомобилските знаци

Логото на автомобилите не се само визуелни елементи, туку ги претставуваат вредностите, наследството и визијата на брендот. Трокраката ѕвезда на Mercedes-Benz, коњот на Ferrari, трозабеецот на Maserati или „Рунделот“ на BMW се дел од историјата што често не го забележуваме. Ајде да погледнеме што навистина симболизираат овие амблеми и какви приказни кријат.
BMW: Сино-белиот симбол на Баварија
Пред пет години, BMW стана вториот германски производител (по Volkswagen) кој го промени својот визуелен идентитет. Шестото лого во историјата на компанијата беше претставено на салонот во Франкфурт, а ниту една од досегашните верзии не отстапува значително од претходните.
Честопати имаше шпекулации за тоа што всушност претставува логото на BMW. Многумина веруваат дека сино-белиот круг симболизира пропелер низ кој се гледа небото, мислејќи на потеклото на компанијата во воздухопловната индустрија. Сепак, според официјалните информации од веб-страницата на BMW, амблемот всушност ги претставува боите на Баварија. Официјално е регистриран на 5 октомври 1917 година, во форма на Rapp Motorwerken, но со баварски бои. Интересно е што сино-белите сегменти се распоредени во инверзија поради хералдичкото правило во тоа време – логото не смеело да го користи автентичниот дизајн на баварското знаме за комерцијални цели.
Од 2020 година, логото на BMW доби помодерен изглед – црниот прстен е отстранет, а амблемот стана потранспарентен и прилагоден на дигиталните платформи. Оваа одлука беше поддржана од Јанс Тимер, потпретседател на BMW за бренд и клиенти.
Mercedes-Benz: Три краци како доминација на копно, море и во воздух
Логото на Mercedes-Benz му оддава почит на основачот Готлиб Дајмлер и татковината на неговото семејство. Иако трикраката ѕвезда често се гледа како само стилизиран симбол, таа всушност ја претставува амбицијата на компанијата да доминира во три области – копно, море и воздух.
Најголемата промена се случи во 1926 година, кога Daimler и Benz се споија, а трокраката ѕвезда беше поставена во круг, создавајќи еден од најпознатите амблеми во историјата на автомобилската индустрија.
За разлика од класичната ѕвезда на Mercedes-Benz, логото AMG носи специфична симболика – на десната страна прикажува камери, вентил и пружина на вентилот, кои ги означуваат клучните компоненти на моторот. На левата страна на амблемот има јаболкница и река, кои го симболизираат историскиот грб на Афалтербах, градот каде што е седиштето на дивизијата AMG.
Cadillac: Аристократско потекло и митски патки
Cadillac гозел своето име и лого од хералдиката на францускиот истражувач Антоан де ла Моте Cadillac, кој го основал Детроит во 1701 година. Трите обоени ленти во амблемот симболизираат доблест, сила и храброст, додека венецот и митските птици Мергансер некогаш го красеа овој карактеристичен грб.
Иако оригиналното лого од 1905 година имаше повеќе детали, модерниот дизајн на Cadillac остана верен на своите корени, иако претрпе неколку значајни промени во текот на 20-тиот век. Во 2021 година доби монохроматски изглед прилагоден на модерните автомобили.
Maserati: Нептунов трозабец како симбол на моќ
Првиот автомобил Maserati, Tipo 26, дебитираше во 1926 година, но немаше амблем. Тогаш Марио Масерати најде инспирација во статуата на Нептун на Пјаца Маџоре во Болоња. Тројатичарот, симбол на сила и мудрост, совршено се вклопи во филозофијата на брендот и оттогаш стана препознатлив симбол на компанијата.
Првично, логото беше правоаголно и изработено од сребро, но во 1931 година се прилагоди на позаоблените линии на автомобилот, добивајќи ја овалната форма што ја знаеме денес.
Ferrari: Приказната за храбар пилот и темен коњ
Црниот коњ на Ferrari во меѓунојжјето е веројатно еден од најпознатите симболи во автомобилскиот свет. Основачот Енцо Ферари го зеде амблемот од авионот на италијанскиот воен херој, пилотот Франческо Барака. Неговата мајка, грофицата Паолина Барака, го уверила Ферари дека овој симбол ќе му донесе среќа.
Канарско-жолтата позадина, бојата на Модена, беше додадена како знак на почит кон родниот град на основачот.
Audi: Четирите прстени како симбол на единството
Логото на Audi со четири испреплетени прстени го претставува спојувањето на четири автомобилски компании во 1932 година – Audi, Horch, DKV и Wanderer. Секој од нив остави свој белег во историјата на автомобилската индустрија, но токму Audi, под овој симбол, стана глобално препознатлив бренд.
Bugatti: Тајната на црвените точки
Логото на Bugatti можеби изгледа едноставно, но крие интересна симболика. Црвената позадина претставува сила и страст, додека белата буква „Bugatti“ и иницијалите на основачот Еторе Бугати го нагласуваат луксузот и ексклузивноста.
Најинтересен детал се црвените точки на белиот раб на амблемот. Иако постојат неколку теории, една од нив вели дека ги симболизираат безбедносните жици што се користеле во раните модели на Bugatti, додека друга сугерира дека тие претставуваат бисери, бидејќи Bugatti ги сметал автомобилите за „скапоцени уметнички дела“, пишува B&F.rs.
Извор: Biz Portal
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (24 јули)
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Македонија2 дена
СВР Тетово спречи девојка да си го одземе животот, лишен од слобода маж поради сомнение за посредување на проституција
-
Lifestyle1 ден
Поради една грешка, клима уредот троши трипати повеќе електрична енергија
-
Кичево3 часа
Во понеделник ЕВН КЕЦ Кичево ќе работи на терен, времено без електрична енергија ќе биде кичевското село Другово
-
Lifestyle1 ден
Избркајте ги мувите со лимон: Природен трик што навистина делува
-
Македонија1 ден
Исклучен од сообраќај тетовчанец, управувал автомобил под дејство на алкохол
-
Македонија3 часа
Утре на градскиот плоштад во Охрид, македонската Полиција ќе се реализира националната кампања „До вас, за вас“, како форма за приближување на полицијата до граѓаните