Следете не

Автомобили

Зошто префрлањето на електрични возила во 2035 година е утопија

Објавено пред

на

Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и дека ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година.

Многу контрадикторни вести доаѓаат од светот на електричните автомобили. Од една страна, Renault воспоставува бренд само за „електричари“, Kia најавува храбри производствени стратегии во милиони, а бројни нови EV модели дебитираат секој месец.

Сепак, од друга страна, вестите се многу помалку оптимистички. Во септември, Volkswagen објави крај на производството на моделите VW ID.3 и Seat Born, а сега објави крај на производството на уште четири модели: ID.4 и ID.5 на Volkswagen и Q4 E-Tron и Q4 на Audi. Sportback E-Tron, пишува Index.

Сепак, VW не е единствениот во неволја. Fiat го прекина производството на електричниот Fiat 500 во фабриката во Мирафиори, а проблеми имаат и другите производители на автомобили. Сето ова ја доведува во прашање стратегијата на Европската унија, според која во 2035 година целосно би била забранета продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување (SUS мотори), а сите новопроизведени автомобили треба да бидат електрични (или со водородни горивни ќелии).

Се повеќе и повеќе се чини дека е утопија. Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година, но прашање е дали оваа стратегија може да се спроведе и тогаш. Постојат најмалку пет причини зошто тоа е тешко да се направи.

5. Цената е сè уште енормно висока, а изборот е ограничен

Најевтиниот EV е Dacia Spring, чија цена одговара, на пример, со класа поголем и луксузен бензински мотор Nissan Juke со солидна опрема.

И покрај фактот што се чини дека има изобилство на електрични автомобили, всушност нивниот избор е доста ограничен. Од речиси 2500 верзии на различни марки и модели, само 120 од нив се електрични.

Купувачите на автомобили научија да избираат возила речиси до последниот детаљ: затоа имаме љубители на дизелот, поддржувачи на послаби, но добро опремени автомобили или, обратно, оние кои сакаат најмоќниот мотор во понудата…

Потоа се караваните, лимузините, теренците… Сето тоа е многу ограничено кај електричните возила.

4. Електричните возила се уште се прилично непознати

Колку ќе вреди мојот електричен автомобил за пет години? Дали ЕВ може да помине 200.000 километри без проблем како дизелот? Што ако батеријата ми откажа или изгуби капацитет? Во случај на судир, што ако некој од виталните делови на системот се оштети и дали осигурувањето ќе го покрие? Колку чини одржување на постар EV?

Сето тоа се прашања на кои пошироката јавност се уште нема одговор. Дури и оние кои треба да финансираат, осигуруваат и поправаат вакви автомобили го немаат, па тешко е да се создаде доверба кај клиентите.

3. Инфраструктура

Несомнено е дека инфраструктурата за поддршка на поголем број електрични возила на патиштата е далеку од оптимална. Јавната некако го покрива сегашниот, многу мал број „електрични“ по патиштата, но што би се случило ако тој број се зголеми неколкукратно

Исто така, како тие што имаат стан во зградата, а немаат гаража, ќе го решат проблемот со сопствената инфраструктура? Дали локалната електрична инфраструктура има доволен капацитет да го поддржи полнењето на голем број возила?

Има илјадници прашања и многу малку одговори.

2. Практичност

Тука доаѓаме до можеби основниот проблем со електричните возила, а тоа е прашање на практичност. Луксузот од петминутната посета на бензинската пумпа, по која може да се поминат 600, 700 па и повеќе од илјада километри, (засега) не постои во светот на електричните возила.

Пресметка на достапната електрична енергија во батеријата во однос на километражата до саканата дестинација, притисокот да се паркира возилото каде што е можно да се наполни батеријата, неизвесноста дали саканата станица за полнење е преполна… Сето ова е нешто што ги плаши потенцијалните сопственици на ЕВ.

Единствената надеж е развојот на технологијата за батерии. И тоа трае.

1. Малкумина навистина сакаат EV

Кога ќе ги собереме сите горенаведени, доаѓаме до крајниот проблем: малку луѓе навистина сакаат EV. Што се однесува до Европа, податоците на Electromaps покажуваат дека во третиот квартал од оваа година пазарниот удел на електрични возила во Германија изнесувал добри 22,5%, во Велика Британија 17%, во Франција 16,7%, а во Шпанија само 5,2%.

Италијанците премногу го сакаат мирисот на бензинот, па уделот таму е само 3,9%.

Додека полнењето на електричните автомобили на јавните станици за полнење беше бесплатно и државите се натпреваруваа да им дадат повеќе бенефиции на сопствениците на електрични возила – со тоа ослободувајќи ги од даноци, патарини и бројни други трошоци – потрошувачите имаа економски интерес да купуваат електрични автомобили.

Меѓутоа, сега, кога пресметките велат дека е поевтино да се наполни резервоарот со дизел отколку да се наполни батеријата со струја (на јавните полначи), пропаѓа и тој ултимативен аргумент во корист на електричните возила.

Сепак, тоа е штета, бидејќи модерните електрични автомобили се навистина нешто посебно. Но, останува фактот дека тие сè уште не се широко прифатени.

 

Автомобили

Tesla работи на развој на роботакси

Објавено пред

на

Tesla претставува роботакси на 8 август, објави Илон Маск на X часа откако Ројтерс објави дека производителот на автомобили се откажува од плановите за производство на евтино EV.

Ројтерс, исто така, објави дека директивата на Маск била да „влезе целосно“ во робот-таксито. Tesla со години ветуваше подостапно EV со цени кои се очекува да започнат од 25.000 долари, а Маск уште во јануари изјави дека е оптимист дека моделот ќе пристигне во втората половина на 2025 година. Како одговор на извештајот, шефот на Tesla твитна дека „Ројтерс (повторно) лаже“.

Ќе видиме како ќе изгледа роботаксито

Тој не појасни кој дел од извештајот е лажен, но со оглед на тоа дека потврдил дека Tesla воведува роботакси, тој најверојатно мислел на тврдењето на новинската организација дека компанијата го повлекла приклучокот за подостапен EV модел. Во моментов најевтиното возило на Tesla е Model 3, но неговите цени почнуваат од 39.000 долари. Ќе биде интересно да се види како компанијата го натера роботаксито да работи со својот систем само за камера – пред неколку години ги исфрли радарите и другите сензори, кои компаниите за роботакси како Waymo ги користат многу, заедно со нивните технологии за помош на возачот.

Извор: Engadget

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volvo бележи раст од 66 отсто на годишно ниво во продажбата на е-автомобили

Објавено пред

на

Продажбата на автомобили на Volvo се зголеми за 25 отсто во март во однос на претходната година на 78.970 примероци, поставувајќи рекорд за глобална продажба за еден месец, соопшти шведската групација.

Volvo Cars, во мнозинска сопственост на кинеската Geely Holding, објави во соопштението дека продажбата на целосно електрични автомобили пораснала за 43 отсто и учествувала со 23 отсто од вкупната глобална продажба во месецот, пренесува Reuters.

Акциите на компанијата пораснаа за четири отсто во почетокот на тргувањето на Стокхолмската берза.

Вкупната продажба во Европа, најголемиот пазар на Volvo, се зголеми за 33 отсто, а продажбата на целосно електрични автомобили порасна за 66 отсто во споредба со пред една година.

Во САД вкупната продажба се зголемила за 50 отсто, додека продажбата на целосно електрични автомобили паднала за 66 отсто.

Извор: Biznis

Прочитај повеќе...

Автомобили

Пад на продажбата на автомобилите на Tesla, главен „виновник“ е конкуренцијата

Објавено пред

на

Компанијата, со седиште во Остин, испорача 386.810 возила од јануари до март, што е речиси девет отсто помалку од бројот на продадени автомобили во истиот квартал минатата година.

Продажбата на електрични автомобили на Tesla драстично падна во последниот квартал бидејќи конкуренцијата се зголеми ширум светот, што резултираше со пад на цените на акциите за 5,5 отсто.

Компанијата, со седиште во Остин, испорача 386.810 возила од јануари до март, што е речиси девет отсто помалку од бројот на продадени автомобили во истиот квартал минатата година. Продажбата исто така беше пониска од очекувањата дури и на најнеповолните аналитичари од Волстрит, пренесува АП.

Компанијата го обвини падот делумно на воведувањето на ажурирана верзија на седанот Model 3 во нејзината фабрика во Калифорнија, затворањето на фабриката поради пренасочување на бродот во Црвеното Море и подметнат пожар во една од нејзините погони во Берлин.

Драстично намалени цени

Во писмото до инвеститорите на почетокот на годината, компанијата предвидува „значително помал“ раст на продажбата оваа година. Во писмото се вели дека компанијата е во средината на два големи бранови на раст, едниот од глобалното проширување на Model 3 и Y, а другиот доаѓа од Model 2, ново помало и поевтино возило.

Минатата година, Tesla драматично ги намали цените во САД – до 20.000 долари за некои модели. Кратењата ги притиснаа профитните маржи на компанијата, што ги исплаши инвеститорите, пренесува Бета.

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Технологија46 минути

Мајкрософт поправи рекорден број безбедносни проблеми

Мајкрософт официјално испорача рекорден број безбедносни ажурирања за своите производи, а компанијата ги окарактеризира овие ажурирања како критични. Според компанијата,...

Хороскоп13 часа

Хороскоп за петок (12 април)

ОВЕН Ќе имате најголема корист од одмор или барем краткорочно менување на животната средина. Ако не можете да си дозволите...

Магазин24 часа

Зошто се чека толку долго за преклопливи уреди на Apple?

Apple се справува со нов предизвик во развојот на преклопливи екрани без набори за iPad. Apple работи на преклопливи уреди....

Автомобили24 часа

Tesla работи на развој на роботакси

Tesla претставува роботакси на 8 август, објави Илон Маск на X часа откако Ројтерс објави дека производителот на автомобили се...

Магазин24 часа

Алатките за уредување слики на Google Photos AI стануваат бесплатни за сите корисници

Алатките за уредување слики со AI на Google Photos се прошируваат на корисници кои не се претплати, што ги прави...

Магазин24 часа

Дали Apple навистина е подобар во приватноста? Експертите велат не!

Група истражувачи од Одделот за компјутерски науки на Универзитетот Алто во Финска ги објавија резултатите од студијата според која е...

Магазин24 часа

Корисниците на iPhone тврдат дека најновото ажурирање на Apple iOS ги прави уредите неупотребливи, сепак постои решение

Корисниците на iPhone тврдат дека најновото ажурирање на Apple iOS ги прави уредите неупотребливи. Сепак, постои решение за овој проблем....

Магазин24 часа

Серијата телефони Samsung Galaxy S20 ја добива својата петта година на ажурирања

Samsung неодамна ја продолжи поддршката за Galaxy S20, Galaxy S20+ и Galaxy S20 Ultra, обезбедувајќи дополнителна година ажурирања за овие...

Хороскоп2 дена

Хороскоп за четврток (11 април)

ОВЕН Повеќето денови ќе бидете многу емотивни и склони кон промени во расположението. Исклучително е важно да се држите до...

Кичево2 дена

Вчера во атарот на село Зајас се запалила ниско стеблеста дабова шума и грмушки, апелираме за поголемо внимание!

На 09.04.2024 год во 15:55 часот, во полициското одделение во кичевското село Зајас, е пријавено дека, во месноста „Нова населба“,...

НАЈЧИТАНИ