Автомобили
Зошто префрлањето на електрични возила во 2035 година е утопија

Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и дека ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година.
Многу контрадикторни вести доаѓаат од светот на електричните автомобили. Од една страна, Renault воспоставува бренд само за „електричари“, Kia најавува храбри производствени стратегии во милиони, а бројни нови EV модели дебитираат секој месец.
Сепак, од друга страна, вестите се многу помалку оптимистички. Во септември, Volkswagen објави крај на производството на моделите VW ID.3 и Seat Born, а сега објави крај на производството на уште четири модели: ID.4 и ID.5 на Volkswagen и Q4 E-Tron и Q4 на Audi. Sportback E-Tron, пишува Index.
Сепак, VW не е единствениот во неволја. Fiat го прекина производството на електричниот Fiat 500 во фабриката во Мирафиори, а проблеми имаат и другите производители на автомобили. Сето ова ја доведува во прашање стратегијата на Европската унија, според која во 2035 година целосно би била забранета продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување (SUS мотори), а сите новопроизведени автомобили треба да бидат електрични (или со водородни горивни ќелии).
Се повеќе и повеќе се чини дека е утопија. Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година, но прашање е дали оваа стратегија може да се спроведе и тогаш. Постојат најмалку пет причини зошто тоа е тешко да се направи.
5. Цената е сè уште енормно висока, а изборот е ограничен
Најевтиниот EV е Dacia Spring, чија цена одговара, на пример, со класа поголем и луксузен бензински мотор Nissan Juke со солидна опрема.
И покрај фактот што се чини дека има изобилство на електрични автомобили, всушност нивниот избор е доста ограничен. Од речиси 2500 верзии на различни марки и модели, само 120 од нив се електрични.
Купувачите на автомобили научија да избираат возила речиси до последниот детаљ: затоа имаме љубители на дизелот, поддржувачи на послаби, но добро опремени автомобили или, обратно, оние кои сакаат најмоќниот мотор во понудата…
Потоа се караваните, лимузините, теренците… Сето тоа е многу ограничено кај електричните возила.
4. Електричните возила се уште се прилично непознати
Колку ќе вреди мојот електричен автомобил за пет години? Дали ЕВ може да помине 200.000 километри без проблем како дизелот? Што ако батеријата ми откажа или изгуби капацитет? Во случај на судир, што ако некој од виталните делови на системот се оштети и дали осигурувањето ќе го покрие? Колку чини одржување на постар EV?
Сето тоа се прашања на кои пошироката јавност се уште нема одговор. Дури и оние кои треба да финансираат, осигуруваат и поправаат вакви автомобили го немаат, па тешко е да се создаде доверба кај клиентите.
3. Инфраструктура
Несомнено е дека инфраструктурата за поддршка на поголем број електрични возила на патиштата е далеку од оптимална. Јавната некако го покрива сегашниот, многу мал број „електрични“ по патиштата, но што би се случило ако тој број се зголеми неколкукратно
Исто така, како тие што имаат стан во зградата, а немаат гаража, ќе го решат проблемот со сопствената инфраструктура? Дали локалната електрична инфраструктура има доволен капацитет да го поддржи полнењето на голем број возила?
Има илјадници прашања и многу малку одговори.
2. Практичност
Тука доаѓаме до можеби основниот проблем со електричните возила, а тоа е прашање на практичност. Луксузот од петминутната посета на бензинската пумпа, по која може да се поминат 600, 700 па и повеќе од илјада километри, (засега) не постои во светот на електричните возила.
Пресметка на достапната електрична енергија во батеријата во однос на километражата до саканата дестинација, притисокот да се паркира возилото каде што е можно да се наполни батеријата, неизвесноста дали саканата станица за полнење е преполна… Сето ова е нешто што ги плаши потенцијалните сопственици на ЕВ.
Единствената надеж е развојот на технологијата за батерии. И тоа трае.
1. Малкумина навистина сакаат EV
Кога ќе ги собереме сите горенаведени, доаѓаме до крајниот проблем: малку луѓе навистина сакаат EV. Што се однесува до Европа, податоците на Electromaps покажуваат дека во третиот квартал од оваа година пазарниот удел на електрични возила во Германија изнесувал добри 22,5%, во Велика Британија 17%, во Франција 16,7%, а во Шпанија само 5,2%.
Италијанците премногу го сакаат мирисот на бензинот, па уделот таму е само 3,9%.
Додека полнењето на електричните автомобили на јавните станици за полнење беше бесплатно и државите се натпреваруваа да им дадат повеќе бенефиции на сопствениците на електрични возила – со тоа ослободувајќи ги од даноци, патарини и бројни други трошоци – потрошувачите имаа економски интерес да купуваат електрични автомобили.
Меѓутоа, сега, кога пресметките велат дека е поевтино да се наполни резервоарот со дизел отколку да се наполни батеријата со струја (на јавните полначи), пропаѓа и тој ултимативен аргумент во корист на електричните возила.
Сепак, тоа е штета, бидејќи модерните електрични автомобили се навистина нешто посебно. Но, останува фактот дека тие сè уште не се широко прифатени.
Автомобили
Кои десет работи не треба да ги чувате во автомобилот во зима

Зимата пристигна речиси во сите делови на земјава и многу граѓани наутро се будат во минусни температури.
Познато е дека некои работи и производи не ја поднесуваат добро зимата и можат да се оштетат, како и да предизвикаат оштетување на работите околу себе. Затоа автомобилските експерти од CarMoney открија работи кои никогаш не треба да ги оставате во вашиот автомобил во зима.
Лекови
Многу луѓе ги оставаат дневните лекови во автомобилот како потсетник да ги земат на нивното секојдневно патување, но оставањето лекови во автомобилот преку ноќ во текот на зимата може да ја намали нивната ефикасност.
Тврдите таблети и капсули треба да бидат најмалку оштетени, но течностите и инекциите може да доживеат промени со ниски температури. Секогаш чувајте ги вашите лекови на собна температура за да ја одржите нивната ефикасност.
Очила
Ако ги оставите очилата за читање или дури и очилата за сонце во автомобилот во зимските месеци, може да откриете дека тие лесно се кршат.
Екстремно ниските температури може да ги оштетат леќите со тоа што ќе предизвикаат нивно проширување и собирање, што ги прави рамките подложни на пукање. Ако веќе ги чувате очилата во автомобилот, ставете ги во куќиштето.
Музички Инструменти
Секогаш носете го вашиот музички инструмент внатре за да избегнете случајно оштетување на студ.
Виолините, гитарите и виолончело и другите дрвени инструменти се чувствителни на собирање и проширување на ниски температури, што ќе ги оштети или скрши спојките, што ќе ги направи неупотребливи.
Батерии
Ако сте во искушение да оставите батерии во вашиот автомобил „само во случај да ви треба“, размислете повторно.
Ќе откриете дека вашите батерии ќе се потрошат побрзо поради ниската температура што влијае на електрохемиските реакции во самите батерии, а алкалните батерии може дури и да пукнат и да истечат.
Лаптопи и телефони
Слично на причините зошто оставањето на батериите од автомобилот во зима е лоша идеја, лаптопите и другите електронски уреди ќе поминат исто толку лошо како што нивните внатрешни литиум-јонски батерии ќе бидат загрозени од студеното време.
Скапата електроника, исто така, треба да се отстрани од автомобилот преку ноќ поради безбедносни причини.
Флаширана вода
Течноста во шишиња може да замрзне и да пукне, предизвикувајќи голема штета. Отворено шише со вода (незапечатено) што е оставено во автомобилот во текот на зимата не е добра идеја за пиење.
Иако не е особено штетно, не знаете колку микробактериски честички има во водата која била изложена на различни температури.
Спрејови
Можеби е примамливо да се чува дезодоранс во преградата за ракавици, но аеросолите можат да станат опасни доколку се изложени на екстремен студ.
Ниската температура може да предизвика дестабилизирање на конзервите под притисок, што може да доведе до пукнатини или дури и експлозија на конзервата. Истото важи и за лак за коса, боја за прскање или WD-40.
Конзервирана храна
Ниските температури можат да му наштетат на одржувањето на свежата храна. Замрзнувањето може да предизвика ширење на конзервираната храна, што предизвикува пукање на конзервата.
Ако капакот не е скршен, конзервата со храна може да се одмрзне, но ако изгледа или мириса лошо, не ја јадете.
Газирани пијалоци
Вашата омилена лименка со сок никогаш не треба да ја оставате во автомобилот преку ноќ на температури под нулата бидејќи може да создаде прилично хаос кога конзервата ќе експлодира.
Замрзнатата сода ќе се прошири додека се замрзнува и ќе го притисне CO2 внатре, што ќе предизвика експлозија на конзервата.
Бои и лакови
Ако планирате ремоделирање, не заборавајте да ги отстраните лименките со боја од вашиот автомобил оваа зима. Студот може да влијае на состојките во бојата, а замрзнувањето, ширењето, одвојувањето и здружувањето може да ја направат целосно неупотреблива.
Автомобили
Неколку супер трикови за да спречите формирање мраз на стаклата на автомобилот

Мразот на прозорците на автомобилите често е проблем за возачите во овој период од годината.
Одмрзнувањето на шофершајбната е честа причина зошто многу луѓе доцнат на работа наутро. Обидот да го изгребате мразот со стругалка и да бидете во искушение да отидете до крајност со истурање топла вода врз него може да биде фрустрирачки. Но, постои помалку екстремен, ако донекаде необичен, трик кој вклучува употреба на црвен кромид.
Излегувањето од дома во зимските месеци може да биде доволно предизвик без да мора да потрошите скапоцени минути за одмрзнување на вашиот автомобил. Поранешниот репортер на Mirror, Дени Скот, реши да провери дали еден од најевтините трикови функционира.
Една многу студена ноќ, Скот намачкал црвен кромид на прозорецот од автомобилот затоа што требало да спречи формирање на мраз.
„За овој мал научен експеримент, решив дека најдобриот пристап до шофершајбната е од совозачката страна во случај слоевите замрзнат кромид да ми го заматат погледот“, рече Скот.
Црвениот кромид спречи таложење мраз
„Како што се очекуваше, кромидот имаше свој карактеристичен мирис, но самиот метод беше супер брз и лесен, дури и во темница. Негативната страна на ова е тоа што кога сте стуткани во вашата топла куќа, морате да излезете на ладен воздух“, додаде таа.
Открила дека не е потребно многу време за премачкување на стаклата на автомобилот со црвен кромид и дека само отсекувањето на горниот дел треба да биде доволно за сите површини.
Следното утро отишла да провери дали трикот навистина функционира.
„Бев изненадена кога открив дека црвениот кромид спречува таложење мраз на прозорците на автомобилот, иако мразот во текот на ноќта беше минимален. Имаше јасна разлика помеѓу површините на шофершајбната што ги обложив и површините што не ги премачкав. Да беше мразот поголем, ова секако ќе ме спасеше од досадното стругање – откри таа.
Таа објасни дека „причината зошто овој трик функционира е затоа што шеќерот во кромидот создава бариера на стаклото, која ги разбива молекулите и го спречува формирањето на мраз“.
„Дефинитивно повторно ќе го користам овој трик, особено кога треба да брзам некаде наутро. Најдобро е тоа да го правите кога ќе ви остане кромид од готвењето. Интересно е што компирот ќе има ист ефект како кромидот, па секој што не може да го поднесе мирисот на кромид во автомобилот би можел наместо тоа да проба компир, истакна таа.
/N1Info
Автомобили
(ВИДЕО) Маск го претстави долгоочекуваниот автомобил „Cybertruck“, неговата носивост на влечење ги надминува сите граници

Во четвртокот, Илон Маск го претстави долгоочекуваниот „Cybertruck“, футуристички дизајниран пикап за кој наводно веќе добил милион резервации. Американскиот милијардер влегол во седиштето на компанијата во градот Остин во Тексас со најновото возило на неговата компанија Тесла и проучувал како тоа е „производ на иднината“.
– „Мислам дека ова е нашиот најдобар производ“, додаде Маск за долгоочекуваното и многу најавувано возило, кое конечно беше претставено со две години задоцнување. Инаку, пикапот е омиленото возило на Американците. Електричните верзии веќе постојат, а најголеми конкуренти на Tesla се Rivain, General Motors и Ford.
– „Cybertruck е вкрстување на моделот од филмот „Blade Runner“ и моделот Wet Nellie, водоземецот од филмот „The Spy Who Loved Me“, рече Маск на големиот спектакл на кој беше претставен целиот настап на Cybertruck. Основниот модел Cybertruck се продава за 60.000 долари. Најскапата верзија чини 99.990 долари. Може да достигне брзина од 210 километри на час, да вози 515 километри и да влече пет тони.
Маск предвидува дека во 2025 година годишно ќе се продаваат четвртина милион Cybertrucks. Резервацијата е наводно илјада, но на многу луѓе не им се допадна најновиот производ на Tesla. Коментарите по презентацијата често се сведуваа на критики за изгледот на возилото, кое отстапува од стандардните возила на патот. Но, се чини дека оваа робусност, аголни агли и необичен дизајн треба да бидат мамка за купувачите. Самиот Маск призна дека тоа е „радикален производ“ чија цел треба да биде да ги помести границите и да ги промени стандардите на она што вообичаено го гледаме на патиштата.
– „Конечно иднината личи на иднината“, истакна Маск кога го претстави возилото со каросерија без практично никакви „кривини“.
Британскиот весник Гардијан потсетува дека Cybertruck чинел дури 50 отсто повеќе отколку што Маск најавил во 2019 година. Исто така, се вели дека акциите на Tesla паднале за еден отсто во продолженото тргување, па се чини дека ентузијазмот на Маск не го делат инвеститорите.
/seebiz.eu
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (5 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Студеното време зема интензитет, од четврток најава за нови снежни врнежи и на пониските места
-
Македонија1 ден
Од ноќеска цената на горивата се намалува
-
Хороскоп2 часа
Хороскоп за среда (6 декември)
-
Магазин2 дена
Еве кои телефони добиваат Android 14: Проверете дали вашиот е на списокот
-
Македонија6 часа
МВР ги подбра возилата кои движат без атест на фолии
-
Автомобили13 часа
Кои десет работи не треба да ги чувате во автомобилот во зима
-
Македонија2 часа
(ФОТО+ВИДЕО) МВР на прес соопшти дека лицето за кое беше поднесена „црвена потерница“ е уапсено во Турција, наскоро ќе биде екстрадирано во Македонија