Следете не

Автомобили

Зошто префрлањето на електрични возила во 2035 година е утопија

Објавено пред

на

Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и дека ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година.

Многу контрадикторни вести доаѓаат од светот на електричните автомобили. Од една страна, Renault воспоставува бренд само за „електричари“, Kia најавува храбри производствени стратегии во милиони, а бројни нови EV модели дебитираат секој месец.

Сепак, од друга страна, вестите се многу помалку оптимистички. Во септември, Volkswagen објави крај на производството на моделите VW ID.3 и Seat Born, а сега објави крај на производството на уште четири модели: ID.4 и ID.5 на Volkswagen и Q4 E-Tron и Q4 на Audi. Sportback E-Tron, пишува Index.

Сепак, VW не е единствениот во неволја. Fiat го прекина производството на електричниот Fiat 500 во фабриката во Мирафиори, а проблеми имаат и другите производители на автомобили. Сето ова ја доведува во прашање стратегијата на Европската унија, според која во 2035 година целосно би била забранета продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување (SUS мотори), а сите новопроизведени автомобили треба да бидат електрични (или со водородни горивни ќелии).

Се повеќе и повеќе се чини дека е утопија. Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година, но прашање е дали оваа стратегија може да се спроведе и тогаш. Постојат најмалку пет причини зошто тоа е тешко да се направи.

5. Цената е сè уште енормно висока, а изборот е ограничен

Најевтиниот EV е Dacia Spring, чија цена одговара, на пример, со класа поголем и луксузен бензински мотор Nissan Juke со солидна опрема.

И покрај фактот што се чини дека има изобилство на електрични автомобили, всушност нивниот избор е доста ограничен. Од речиси 2500 верзии на различни марки и модели, само 120 од нив се електрични.

Купувачите на автомобили научија да избираат возила речиси до последниот детаљ: затоа имаме љубители на дизелот, поддржувачи на послаби, но добро опремени автомобили или, обратно, оние кои сакаат најмоќниот мотор во понудата…

Потоа се караваните, лимузините, теренците… Сето тоа е многу ограничено кај електричните возила.

4. Електричните возила се уште се прилично непознати

Колку ќе вреди мојот електричен автомобил за пет години? Дали ЕВ може да помине 200.000 километри без проблем како дизелот? Што ако батеријата ми откажа или изгуби капацитет? Во случај на судир, што ако некој од виталните делови на системот се оштети и дали осигурувањето ќе го покрие? Колку чини одржување на постар EV?

Сето тоа се прашања на кои пошироката јавност се уште нема одговор. Дури и оние кои треба да финансираат, осигуруваат и поправаат вакви автомобили го немаат, па тешко е да се создаде доверба кај клиентите.

3. Инфраструктура

Несомнено е дека инфраструктурата за поддршка на поголем број електрични возила на патиштата е далеку од оптимална. Јавната некако го покрива сегашниот, многу мал број „електрични“ по патиштата, но што би се случило ако тој број се зголеми неколкукратно

Исто така, како тие што имаат стан во зградата, а немаат гаража, ќе го решат проблемот со сопствената инфраструктура? Дали локалната електрична инфраструктура има доволен капацитет да го поддржи полнењето на голем број возила?

Има илјадници прашања и многу малку одговори.

2. Практичност

Тука доаѓаме до можеби основниот проблем со електричните возила, а тоа е прашање на практичност. Луксузот од петминутната посета на бензинската пумпа, по која може да се поминат 600, 700 па и повеќе од илјада километри, (засега) не постои во светот на електричните возила.

Пресметка на достапната електрична енергија во батеријата во однос на километражата до саканата дестинација, притисокот да се паркира возилото каде што е можно да се наполни батеријата, неизвесноста дали саканата станица за полнење е преполна… Сето ова е нешто што ги плаши потенцијалните сопственици на ЕВ.

Единствената надеж е развојот на технологијата за батерии. И тоа трае.

1. Малкумина навистина сакаат EV

Кога ќе ги собереме сите горенаведени, доаѓаме до крајниот проблем: малку луѓе навистина сакаат EV. Што се однесува до Европа, податоците на Electromaps покажуваат дека во третиот квартал од оваа година пазарниот удел на електрични возила во Германија изнесувал добри 22,5%, во Велика Британија 17%, во Франција 16,7%, а во Шпанија само 5,2%.

Италијанците премногу го сакаат мирисот на бензинот, па уделот таму е само 3,9%.

Додека полнењето на електричните автомобили на јавните станици за полнење беше бесплатно и државите се натпреваруваа да им дадат повеќе бенефиции на сопствениците на електрични возила – со тоа ослободувајќи ги од даноци, патарини и бројни други трошоци – потрошувачите имаа економски интерес да купуваат електрични автомобили.

Меѓутоа, сега, кога пресметките велат дека е поевтино да се наполни резервоарот со дизел отколку да се наполни батеријата со струја (на јавните полначи), пропаѓа и тој ултимативен аргумент во корист на електричните возила.

Сепак, тоа е штета, бидејќи модерните електрични автомобили се навистина нешто посебно. Но, останува фактот дека тие сè уште не се широко прифатени.

 

Автомобили

VW Golf оваа година го слави својот 50-ти роденден, а по тој повод ќе биде претставена специјална серија

Објавено пред

на

Конечно по извесно време најновото издание на Golf GTI во најава, истакна првиот човек на Volkswagen, Томас Шефер, а моделот треба да дебитира на крајот на месецот на Нирбургринг. Тизерот не открива многу – се гледа целиот автомобил, но сликата е пикселирана до тој степен што ништо не се препознава.

Шафер напиша дека доаѓа новиот болид, велејќи: „Се враќаме на Нирбургринг на 24-часовната трка за да ја прославиме светската премиера со навивачите“.

Од снимката може да се претпостави дека новиот модел има поагресивно дизајниран преден браник со нагласена облога во боја на каросеријата, што ги истакнува рестилизираните предни отвори за воздух.

Ќе се базира на неодамна обновената осма генерација Golf GTI, што меѓу другото значи дека моделот ќе добие IQ LED светла, но за жал не и опција за мануелен менувач, пренесува b92.net

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volkswagen драстично ја менува својата стратегија

Објавено пред

на

Брендот Volkswagen планира да ја зголеми понудата на plug-in хибридни автомобили како одговор на забавувањето на побарувачката за електрични возила, пишува HAK Review.

Проширувањето на портфолиото на PHEV е еден од главните приоритети на VW, изјави во средата извршниот директор Thomas Schäfer. Овој потег е промена на насоката во однос на претходната стратегија на фокусирање главно на електрични возила преку линијата ID, пишува Bloomberg.

„Клиентите сега сакаат plug-in хибриди, вклучително и во Кина и САД“, рече Шефер во интервјуто на маргините на автомобилската конференција во Лондон.

Продажбата на plug-in хибриди расте побрзо од продажбата на електрични автомобили

Продажбата на plug-in хибриди во Европа порасна побрзо од продажбата на електрични возила претходно оваа година. Volkswagen ја менува својата стратегија за електрична енергија откако одложи некои модели и заостана во Кина, каде што доминираат локалните брендови. Минатата година, производителот се откажа од плановите за изградба на фабрика за електрични возила во Германија во вредност од 2 милијарди евра.

Со забавување на растот на електричните возила, производителите на автомобили се свртуваат кон познатите погонски единици за да ја одбранат продажбата и уделот на пазарот.

Тојота има корист од порастот на глобалната побарувачка за хибриди. Групацијата Mercedes-Benz претходно во средата соопшти дека ќе продава автомобили со мотори со внатрешно согорување подолго од очекуваното поради разочарувачката продажба на електрични возила.

Најновата хибридна технологија на VW, која се користи во модели како Passat и Tiguan, веќе нуди електричен опсег од повеќе од 100 километри, пишува HAK Revija.

/Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Tesla во петок го прекина производството во германската фабрика, на работниците им е забранет влез

Објавено пред

на

TESLA во петок ќе го прекине производството во фабриката Gruenheide во близина на Берлин, потврдија денеска од компанијата откако во медиумите беше објавено дека фабриката ќе биде затворена четири дена.

Ќе има „еднодневен планиран прекин на производството“ во фабриката на 10 мај, изјави менаџерот на фабриката Андре Тиериг за X.

За време на викендите во фабриката нема производствени активности, а четврток е државен празник во Германија.

Handelsblatt: Фабриката се затвора поради протести

Германскиот весник Handelsblatt денеска објави дека Tesla ќе го запре производството во својата германска фабрика на четири дена поради протестите против плановите за проширување на фабриката.

Сите вработени беа замолени да работат од дома во петок, според е-поштата што ја виде Handelsblatt и беше испратена од компанијата во понеделникот.

Производството ќе заврши со доцната смена во среда и ќе продолжи со ноќната смена во недела, објави Handelsblatt. Пристапот до фабриката ќе биде возможен само со одобрение на менаџерот.

Граѓаните против проширување на фабриката

Плановите на Tesla за проширување на фабриката во Германија дојдоа до пречка во февруари кога граѓаните гласаа против предлогот да се расчисти шумата за да се отвори простор за поголем објект.

Активистите најавија неколку протести против проширувањето на Tesla за следната недела, вклучително и митинг пред портите на фабриката во петок.

Продажбата на Tesla во Европската унија падна за 5% во првиот квартал од оваа година во однос на претходната година, заостанувајќи зад растот од 4% на пазарот на електрични возила со батерии во тој период, според податоците на Европската асоцијација на производители на автомобили.

/Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп5 часа

Хороскоп за петок (17 мај)

ОВЕН Денес, за Овенот, љубовта го придвижува светот. Сите околу вас се чини дека се во некоја голема љубов. Може...

Автомобили9 часа

VW Golf оваа година го слави својот 50-ти роденден, а по тој повод ќе биде претставена специјална серија

Конечно по извесно време најновото издание на Golf GTI во најава, истакна првиот човек на Volkswagen, Томас Шефер, а моделот...

Спорт9 часа

Фудбалските судии во првата, односно втората македонска фудбалска лига супериорни во 32-то коло од првенството

Судиска комисија ги разгледа спорните моменти од 32 коло на ПРВА МФЛ, и ги донесе следните заклучоци: На натпреварот Фк.Тиквеш-Фк.Воска одигран на...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (16 мај)

ОВЕН Секогаш може подобро и вие тоа најдобро го знаете, па поработете на организацијата и плановите во наредниот период. Ништо...

Спорт1 ден

ЖФК Љуботен втора година по ред освојувач на Купот на Македонија во фудбал

Женскиот фудбалски клуб Љуботен втора година по ред е освојувач на Купот на Македонија, откако денеска на градскиот стадион во...

Кичево2 дена

Вчера во Кичево автомобил удрил во пешаци-малолетнички, по што возачот избегал во непознат правец

На 14.05.2024 во 11.30 часот во ОВР Кичево е пријавено дека на булеварот .„Ослободување“ во Кичево, патничко возило удрило во...

Магазин2 дена

Ако телефонот ви бил украден – не грижете се! Google има решение за да го пронајдете веднаш

Google лансираше апликација која ќе ви помогне да го пронајдете изгубениот телефон. Губењето на телефонот е како кошмар во денешниот...

Свет2 дена

Минатото лето беше најжешкото во последните два милениума

Научниците користеле податоци од дрво години од локации низ западната хемисфера за да ги проценат глобалните температури помеѓу првиот век...

Магазин2 дена

Продадени 12 милиони за 12 недели: Оваа видео игра го сруши рекордот!

Поставен е нов рекорд за најбрзо продаваната видео игра PlayStation, објави Sony Interactive Entertainment. Тоа е Helldivers 2, која се...

Македонија2 дена

Авто-плинот од денес конечно со намалена цена за литар, после подолго време

„ТНГ“ за автомобили „плин“ од денес со намалена цена за литар, односно цената е намалена за 1,5 денар. Како што...

НАЈЧИТАНИ