Автомобили
8 клучни совети за возење на снег: избегнете несреќи и заглавување!

Возењето во зимски услови претставува двоен предизвик, дури и за искусните возачи, а уште повеќе за оние кои штотуку го совладуваат возачкото искуство. Со цел да ги надминете предизвиците како снегот и мразот, овие совети ќе ви помогнат да бидете безбедни и да ги избегнете најчестите грешки.
1. Возете Бавно и Без Нагли Движења
Францускиот рели возач Брајан Буфие го сумира најважното за возење на снег:
- „Останете смирени, лесно сопирајте, гледајте далеку напред, зголемете го растојанието за сопирање и намалете ја брзината.“
На снежни патишта гумите имаат значително помалку триење, што ги прави подложни на лизгање. Ненадејните движења и наглото сопирање може да доведат до губење контрола и несреќи.
2. Држете Двоен Размак
Растојанието за сопирање е два до три пати подолго на влажни и лизгави коловози. Двојно зголемете го просторот меѓу вашето возило и другите возила за да избегнете судири.
3. Користете Техники за Сопирање
Многу возачи користат моторно сопирање, што подразбира префрлување во пониска брзина наместо користење на педалата за сопирање. Ако вашиот автомобил има ABS (Anti-Lock Braking System), користете го за да го спречите блокирањето на тркалата и одржете контрола при остро сопирање.
4. Останете Смирени При Лизгање
Доколку автомобилот почне да лизга, важно е да не паничите.
- Ако лизгаат предните тркала, ослободете ја педалата за гас и дозволете му на автомобилот сам да се стабилизира.
- Ако лизгаат задните тркала, насочете го воланот во насоката на лизгањето и ослободете ги педалите за гас и сопирање.
5. Како Да Избегнете Заглавување
Ако заглавите во снег:
- Не притискајте го гасот наеднаш; тоа може да ја влоши ситуацијата.
- Исчистете го снегот околу тркалата и користете патосници за подобро триење. Движете се напред и назад со мало забрзување за да создадете патека.
6. Исчистете Го Автомобилот Од Снег
Пред да тргнете, исчистете го снегот од покривот на автомобилот за да избегнете опасно намалување на видливоста додека возите.
7. Тестирајте Го Возилото
Ако сте нов возач, одвојте време за да го запознаете вашето возило. Пронајдете безбедна површина и тестирајте како реагира на снег при нагло сопирање, забрзување и свртување.
8. Не Заборавајте Зимски Гуми
Зимските гуми се неопходни за возење во зимски услови. Тие обезбедуваат поголемо триење и контрола на снежни и лизгави патишта, што е клучно за безбедноста.
Подгответе Се за Зимски Услови
Колку и да сте добар возач, зимата носи ситуации кои можат да ве изненадат. Следете ги овие совети за да останете безбедни и да ја достигнете вашата дестинација без проблеми.
Извор: Kurir
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника6 часа
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (5 октомври)
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Кичево8 часа
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Временска прогноза1 ден
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија3 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар