Автомобили
САД: Возачите на Tesla учествуваат во несреќи со поголема стапка од возачите од која било друга марка на возила

Возачите на Tesla во САД биле вклучени во сообраќајни несреќи со поголема стапка од возачите на која било друга марка на возила минатата година, според новата студија LendingTree на 30 марки на автомобили.
Истражувачите ги анализирале изјавите на луѓето кои сакале да ги осигураат своите возила и не вклучиле податоци за несреќи или инциденти кои вклучуваат возачи на изнајмување автомобили, изјави портпаролот на LendingTree за CNBC.
Студијата вели: „Тешко е да се заклучи зошто одредени брендови може да имаат повисоки стапки на несреќи од другите. Сепак, постојат индикации дека одредени видови возила привлекуваат поризични возачи од другите“.
Со 24 сообраќајни несреќи на 1.000 возачи во периодот од средината на ноември 2022 година до средината на ноември 2023 година, возачите на Tesla имале најлоша стапка на сообраќајни незгоди во САД, а потоа следат возачите на RAM кои учествувале во околу 23 сообраќајки и возачите на Subaru кои учествувале во околу 21 сообраќајна несреќа. на 1000 возачи во текот на годината.
Спротивно на тоа, возачите на Pontiac, Mercury и Saturn биле вклучени во помалку од 10 несреќи на 1.000 возачи во текот на периодот на студијата.
Наодите на Lending Tree за возачите со највисоки стапки на несреќи и инциденти по бренд на возила го следат американското отповикување на софтверот Autopilot од страна на Tesla што влијае на околу 2 милиони електрични возила на компанијата.
Tesla EV стандардно доаѓа со напреден систем за помош на возачот (ADAS) кој се продава како автопилот. Компанијата, исто така, продава посеопфатни пакети за помош на возачот наречени Подобрен автопилот и опции за целосно самостојно возење (или FSD) во САД. Оние кои плаќаат FSD, исто така, можат да тестираат софтверски карактеристики кои сè уште не се целосно дебагирани на јавните патишта.
Технологијата ADAS на Tesla е наменета да им помогне на возачите при управувањето, забрзувањето и сопирањето.
Двегодишната истрага на Националната управа за безбедност на сообраќајот на патиштата (или NHTSA) покажа дека Autosteer на Tesla, кој е дел од Autopilot и FSD, има безбедносни пропусти што може да предизвикаат „зголемен ризик од несреќа“. NHTSA наведува дека возачите на Tesla можат премногу лесно да го злоупотребат Autosteer на автомобилот и можеби дури и не знаат дали е вклучен или исклучен.
Според поднесоците до федералниот регулатор за безбедност на возилата, Тесла не се согласувал со наодите на NHTSA, но се согласил да спроведе доброволно отповикување на софтверот и вети дека ќе ја подобри безбедноста на Autosteer со „безжична“ надградба. Ажурираниот софтвер ќе ги принуди возачите да посветат поголемо внимание на патот и исто така ќе ги оневозможи возачите да користат Autopilot доколку системите на Tesla откријат неодговорна употреба
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Музика2 дена
(ВИДЕО) Кичевчани во полн ефект до достигнувања на соништата, „Men Of Silver Soul“ на „Marbled In Stone“ ќе ви стане омилена веднаш!
-
Кичево2 дена
Среќен крај, баба Велјанка е пронајдена жива и здрава
-
Спорт2 дена
(ФОТО) На пауза во Кичево, полека финишира 34-то издание на мото-рели „Независност Македонија 2025“
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (9 септември)
-
Македонија22 часа
МВР со детали за тешката сообраќајка со мотоцикли на магистралниот пат Гостивар-Кичево вчера
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за среда (10 септември)
-
Македонија2 дена
Прекинат сообраќајот на патот Мавровска крстосница-Гостивар поради сообраќајна несреќа, возилата се пренасочуваат по споредните патишта
-
Временска прогноза1 ден
Стабилно и суво, од четврток нова промена на времето и услови за локално невреме проследено со дожд, засилен ветер и грмежи