Технологија
Никогаш доста, популарниот YouTube тестира нов формат на реклами
YouTube заработува најголем дел од своите пари од реклами што се прикажуваат за време на видеата. Ова, се разбира, им пречи на корисниците, но рекламите се причината поради која услугата е достапна. Има алтернативи, но потребно е да се плати, па некои корисници одлучија да користат апликации за блокирање реклами.
Google веќе некое време се обидува да им стави крај, па за таквите корисници содржината е целосно забавена, а единствено решение е деинсталирањето на блокаторите на реклами.
Рекламите, очигледно, не се популарни и поради тоа, новата опција што ја тестира YouTube веројатно нема да им се допадне на корисниците.
Како што неодамна објавија, компанијата започна со тестирање на нова форма на реклами кои се прикажуваат на екраните кога корисниците не гледаат или паузираат клипови.
Во моментов, ова е достапно за ТВ и се активира кога корисниците паузираат видео на YouTube. Кога ќе кликнат на пауза, видеото се намалува и до него се појавува реклама.
Она што особено беше истакнато од компанијата Google е дека се работи за рекламен формат кој не ги вознемирува корисниците додека гледаат видео, бидејќи се појавува само кога ја паузираат содржината.
Меѓутоа, доколку корисниците паузираат видео затоа што поради некоја причина сакаат да го исклучат звукот, сигурно нема да им се допадне доколку веднаш по кликнувањето на пауза се појави ново видео со реклама и звук.
Првите резултати во текот на тест периодот се позитивни, велат од Google, па не треба да се чудите ако го прошират тестирањето и на други уреди, односно ако официјално го воведат овој формат на реклами.
Извор: vesti-online.com
Технологија
„Sony“ го лансира најновиот супер моќен продукт „Sony A7 V“, опремен со нов сензор и „partial stacked“ архитектура
На пазарот излегува супер моќниот „Sony a7 V“, кој претставува напреден хибриден фотоапарат насочен кон ентузијасти и полупрофесионалци, опремен со нов 33MP CMOS сензор со partial stacked архитектура. Моделот носи значителни подобрувања во брзината на работа, автофокусот и видео можностите, со што се издвојува како многу моќна алатка за фотографи и видеографи.
Клучни карактеристики
- 33MP full-frame „partial-stacked“ сензор
- IBIS стабилизација до 7.5 EV во центарот
- AI-базирано препознавање на шест категории субјекти
- 30fps континуирано снимање без затемнување
- Pre-burst снимање до 1 секунда пред целосно притиснување на блендата
- 3.2″ екран со целосна артикулација
- Две USB-C порти (една за податоци, една за напојување)
- 4K 60p од 7K oversampling, 4K 120p со 1.5x кроп
- AI автоматско кадрирање и стабилизација при видео
Подобренија на сензорот
Иако резолуцијата останува 33MP, Sony вгради дополнително коло за значително побрзо читање на податоците една од најголемите слабости кај претходниот a7 IV. Овој пристап, веќе виден во некои 24MP модели, сега за првпат се применува на повисока резолуција.
Благодарение на тоа:
- рафално снимање до 30fps е можно со целосно 14-битно читање, без прибегнување кон „lossy“ RAW компресија,
- e-shutter брзината е зголемена на 1/16000 сек,
- Sony тврди дека не постои намалување на динамичкиот опсег при високи брзини на читање, што ќе се потврди при тестирање.
IBIS системот е исто така значително подобрен од 5.5EV на 7.5EV стабилизација, што овозможува посигурно снимање во услови со малку светлина.
Нов процесор и напреден автофокус
Сензорот работи во комбинација со новиот процесор Bionz XR2, кој го носи најновиот Sony AF систем во линијата a7. Наместо ограничено препознавање субјекти (како кај a7 IV), a7 V идентификува:
- луѓе, животни, птици,
- возила, инсекти,
- и нуди унифициран Auto режим за автоматски избор.
Следењето е побрзо, попрецизно и значително постабилно при високи стапки на снимање.
Нови RAW формати
Sony воведува нов „лесен“ RAW формат, наменет да понуди помали датотеки без деградација карактеристична за стариот lossy RAW. Сè уште нема поддршка од трети страни, но Sony ветува подобра оптимизација без компромиси.
AI функции во видео режим
Покрај AF-подобренијата, AI системот овозможува нови функции во видео:
Автоматско кадрирање
Камерата автоматски го следи субјектот и го извршува „виртуелен“ пан или зум, како да имате оператор зад камерата. Достапни се три нивоа на кроп, со опција прво да се прикаже широкиот кадар пред активирањето на следењето.
AI стабилизација на кадар
Покрај корекција на тресење, системот ја задржува позицијата на субјектот во кадарот (центар или друга зададена точка). Снимката потоа се зголемува до финалната резолуција.
Pre-burst снимање
Функцијата позната од a9 III овозможува снимање до 1 секунда пред реалното притискање на блендата. Интервалот може прецизно да се прилагоди од 1 секунда до 0.03 секунди, зависно од потребите и типот на сцена. Ова функционира со сите стапки на снимање.
Видео подобрувања
Побрзиот сензор овозможува значајно подобрени видео перформанси:
- дуплирани стапки на кадрирање во однос на a7 IV,
- 4K 60p преку 7K oversampling,
- 4K 120p со 1.5x кроп,
- можност за вчитување на персонални LUT-ови за преглед со точна градација,
- LUT-от може да се зачува како metadata за полесна работа при монтажа.
За разлика од FX серијата, LUT-овите не можат директно да се вметнат во финалната снимка.
Позиционирање на пазарот
Sony a7 V се наоѓа во најжешкиот сегмент на пазарот помеѓу почетничките и професионалните модели. Неговите главни конкуренти се:
- Canon EOS R6 III
- Panasonic S1 II (со нов фирмвер)
- Nikon Z6 III
Со комбинација од брзина, интелигентни технологии и моќни видео можности, a7 V се наметнува како многу сериозен конкурент во оваа класа.
Извор: Sony Electonics
Подетални одлични рецензии ќе најдете на видеото направено од јутјуберот Jason Vong
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Кичево1 денЈовановски: „Ние во Кичево не можеме да исчистиме толку брзо колку што некои несовесни граѓани можат да расфрлаат ѓубре“
-
Култура1 денУтре е голем празник, помолете се за здравје, на врата ни е „Пресвета Богородица Пречиста“, на помош слава, за многу години!
-
Хороскоп2 денаХороскоп за среда (3 декември)
-
Хороскоп20 часаХороскоп за четврток (4 декември)
-
Македонија2 денаТргнати блокадите на граничен премин „Евзони“ за влез и излез кон Грција
-
Временска прогноза1 денДождот продолжува, на планините кои се над одредена надморска височина ќе се формира снежна покривка
-
Технологија1 ден„Sony“ го лансира најновиот супер моќен продукт „Sony A7 V“, опремен со нов сензор и „partial stacked“ архитектура
-
Спорт1 денБлагоја Милевски се заблагодари на сите досегашни претседатели на ФФМ, сите наши фудбалери, стручен штаб, медицински лица и логистика
