Следете не

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Автомобили

Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате

Објавено пред

на

Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash
Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash

Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.

Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење

Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.

Кога се вклучуваат светлата за магла?

Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.

Што да избегнувате:

  • Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.

  • Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.

Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.

Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно

Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:

  • Пешаците се речиси невидливи во магла.

  • Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.

  • Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.

Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност

На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.

Најважните правила:

  • Прилагодете се на брзината на другите возила.

  • Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.

  • Вклучете ги предните и задните светла за магла.

  • Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.

  • Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.

Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.

Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила

Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:

  • Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.

  • Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.

  • Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.

Дали воопшто треба да тргнете на пат?

Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.

Извор: 021

Прочитај повеќе...

Автомобили

Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash
Фото: Michael Fousert @ unsplash

Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.

Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.

Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации

VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.

Податоци по категории:

  • 693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст

  • 286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата

Како стојат прогнозите меѓу организациите?

Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.

И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:

– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.

Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.

Каков е поширокиот пазар на автомобили?

За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.

И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Charlie Deets

Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.

Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.

Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.

Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.

Извор: Yahoo! Finance

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп14 минути

Хороскоп за недела (14 декември)

ОВЕН Вклучете се малку повеќе во настаните околу вас, особено ако се поврзани со луѓето кои ви значат. Помогнете му...

Спорт5 часа

(ВИДЕО) Со головите на кичевчаните Стефан Стојаноски 23′ и Павел Димоски во 93′, Македонија У15 ја победи силната Турција, секоја чест момци, гордост на нашиот град

Натпреварот се одигра на тренинг центарот „Петар Милошевски“, каде што избраниците на селекторот Горан Станковски прикажаа борбена и квалитетна игра,...

Хроника6 часа

Маж во производствена хала од машина се здобил со повреди и починал на лице место

На 12.12.2025 во 08:40 часот во СВР Скопје е пријавено дека во производствена хала во фирма кај Новоселски пат С.А....

Хороскоп1 ден

Хороскоп за сабота (13 декември)

ОВЕН Направете планови за работа што ќе бара вистински професионалци, веројатно луѓе постари од вас. Без разлика на кој пол...

Кичево1 ден

(ВИДЕО) На голема радост на дечињата, ООУ „Кузман Јосифоски-Питу“ – Кичево блесна во украсна новогодишна бајка

Во рамки на денешниот ден заврши и предновогодишното украсување на училиштето. Благодарение на наставниот колегиум и директорот, ова училишно катче...

Македонија1 ден

Се намалува малопродажната цена на Мазутот, бензините и дизелот остануваат со иста цена за литар

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,089 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Хроника1 ден

Денеска млад жител на Скопје бил пронајден починат во напуштена куќа, вчера имало уште еден случај пријавен до СВР Скопје..

Ноќеска, на 12.12.2025 околу 00:20 часот во СВР Скопје е пријавено дека во напуштена куќа на подрачјето на Центар е...

Кичево1 ден

Вчера вечер во кичевски угостителски објект бил нарушен јавниот ред и мир со физичка пресметка на четворица жители на град Кичево

На 11.12.2025 во 23:00 часот во ОВР Кичево е пријавено дека во угостителски објект, на ул. „Маршал Тито“ во Кичево...

Спорт1 ден

Во просториите на ФФМ работен состанок одржа комисијата за избор на нов селектор на фудбалската репрезентација, изборот ќе се знае до 25 декември

Комисијата за избор на нов селектор на македонската А-репрезентација, во состав на Масар Омерагиќ претседател на ФФМ, Горан Пандев директор...

Социјални мрежи2 дена

„Инстаграм“ за минатиот месец е водечка апликација по превземања на мобилните телефони, за септември на прво место беше „ChatGPT“

Мобилните апликации денес се неизбежен дел од нашата секојдневна рутина и заземаат голем дел од времето што го минуваме пред...

НАЈЧИТАНИ