Автомобили
Полначите за електрични возила се контролираат од вештачка интелигенција

Како што повеќе луѓе возат електрични автомобили, може да се појават метеж и редици кога многу луѓе треба да полнат во исто време.
Нова студија од технолошкиот универзитет Чалмерс во Шведска покажува како станиците за полнење контролирани од вештачка интелигенција, преку паметни алгоритми, можат да им понудат на корисниците на електрични возила персонализирани цени, а со тоа да ги минимизираат трошоците и времето на чекање за клиентите
. Но, истражувачите укажуваат на важноста да се земат сериозно етичките прашања, бидејќи постои ризик вештачката интелигенција да ги искористи информациите од возачите.
Денешната комерцијална инфраструктура за полнење може да биде џунгла. Пазарот е динамичен и сложен со различни претплати и слободна конкуренција помеѓу провајдерите. На некои станици за брзо полнење може да дојде до метеж и долги редици. Во новото истражување, истражувачите на Чалмерс создадоа математички модел за да истражат колку станиците за брзо полнење контролирани од вештачката интелигенција, вештачката интелигенција, би можеле да помогнат нудејќи им на возачите на електрични автомобили персонализирани цени, кои возачите можат да ги прифатат или одбијат. Вештачката интелигенција користи алгоритми кои можат да ги приспособат цените врз основа на индивидуални фактори, како што се нивото на батеријата и географската локација на автомобилот.
„Возачите на електрични автомобили можат да изберат да споделуваат информации со давателите на станици за полнење и да добијат лична понуда за цена од паметна станица за полнење. Во нашата студија, би можеле да покажеме како реагираат рационалните и себични возачи само со прифаќање понуди кои се корисни за нив. Ова води до минимизирање и на цената и на времето на чекање“, вели Балаж Кулчар, професор на катедрата за електротехника во Чалмерс.
Во студијата, возачите секогаш имаа опција да ја одбијат личната цена и наместо тоа да изберат конвенционална станица за полнење со фиксна цена. Личните цени што ги добивале возачите може значително да се разликуваат една од друга, но речиси секогаш биле пониски од пазарните. За давателите на станици за полнење, итеративен алгоритам за вештачка интелигенција може да открие кои поединечни цени купувачот ги прифаќа и под кои услови. Меѓутоа, за време на студијата, истражувачите забележале дека во некои прилики алгоритмот значително ја зголемувал цената кога батериите на електричниот автомобил биле речиси целосно мртви, а возачот, следствено, немал друг избор освен да ја прифати понудата.
„Паметните станици за полнење можат да решат сложени цени на конкурентен пазар, но нашата студија покажува дека тие треба да се развијат и воведат со заштита на приватноста на потрошувачите, во согласност со парадигмите на одговорно-етичка вештачка интелигенција“, вели Балаж Кулчар.
Извор: autotech.news
Автомобили
„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).
Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.
Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.
Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.
Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.
Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.
Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.
Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.
Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.
Извор: cars.usnews.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Audi“ месецов ќе го претстави новиот модел на „Q3“

На 16 јуни, Audi ќе го претстави новиот модел Q3, со кој планира да постави нови стандарди во премиум компактниот сегмент. Овој модел, кој веќе повеќе од десет години е дел од понудата на Audi, ќе влезе во својата трета генерација.
Извршниот директор на Audi AG, Гернот Делнер, нагласува дека Q3 е еден од најпродаваните модели на компанијата, со над два милиони продадени примероци ширум светот. Тој истакнува дека со новиот Q3 се обновува еден клучен сегмент од понудата на Audi, како дел од поширока производствена стратегија.
Новата генерација ќе се одликува со поистакнат и динамичен дизајн, преден дел со заоблена форма и широка решетка во стил на саќе. Освен освежениот изглед, автомобилот ќе биде опремен и со бројни дигитални и технолошки новитети.
Q3 ќе биде достапен со различни SUS мотори и повеќе plug-in хибридни опции. Потврдена е и враќањето на Sportback верзијата.
Audi вложува значителни средства во развојот на новата хибридна технологија, а според Делнер, и покрај транзицијата кон електрични возила, SUS моторите ќе имаат значајна улога во претстојниот период – особено како дел од хибридните решенија. Во наредните месеци, се очекува и официјално лансирање на PHEV (plug-in хибрид) варијантите од новиот Q3.
Целосните детали, слики и видеа од моделот ќе бидат достапни на 16 јуни во 21:30 часот по централноевропско време.
Извор: Audi
Автомобили
Новиот прототип на „Subaru“ се очекува да дебитира на „Japan Mobility Show 2025“

Главниот технолошки директор на Субару, Тецуо Фуџинуки, накратко зборуваше за новото возило, кое според тизер фотографијата најверојатно е поврзана со новата генерација на моделот WRX, не откривајќи го директно името. Тој изјави дека автомобилот ќе користи усовршен систем за погон на сите тркала, инспириран од оној што се користи во тркачката серија Супер Таикју.
Јапонското списание „Car Watch“ пренесе дека Фуџинуки го опишал автомобилот како „атрактивен“, со најава дека ќе има уште поимпресивна верзија во иднина. Повеќе детали ќе бидат објавени на самиот саем.
Според „Carscoops“, иако нема официјална потврда, сите знаци укажуваат дека ова е новата, долгоочекувана верзија на WRX, можеби дури и во STI издание.
Сликата што беше објавена не открива многу, но се гледа агресивен дизајн, со спортска аеродинамика. Предниот дел изгледа како модернизирана верзија на сегашниот WRX, со голема маска, нагласен сплитер и хауба со отвор за воздух.
Покрај новиот модел, Субару потврди и дека работи на следната генерација на својот боксер мотор. Иако сè уште нема многу технички детали, се знае дека моторот ќе биде прилагоден за користење јаглеродно неутрално гориво E20 и е можно да има хибридна поддршка. Не се знае точно колкава ќе биде работната зафатнина или колку цилиндри ќе има.
Во изјава за Best Car Web, Фуџинуки ја нагласи посветеноста на Субару кон своите клиенти. Тој изјави: „Им благодариме на сите кои го избираат Субару. Ќе продолжиме да создаваме автомобили што ќе го оправдаат нивниот избор.“
Повеќе информации се очекуваат на отворањето на Јапонскиот саем за мобилност на 30 октомври 2025 година.
Извор: Carscoops / Car Watch / Subaru
-
Lifestyle1 ден
Кичево овој викенд добива ново место за ноќен живот, добредојде за „Клиника Клуб“, официјално отворање со Катарина Грујиќ во живо!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (19 јуни)
-
Македонија9 часа
Полнете гориво, дизелот значително поскапува од ноќеска
-
Македонија1 ден
Во Скопје лице со остар предмет се обидел да нападне полицаец, бил веднаш лишен од слобода
-
Скопје1 ден
МВР: Расчистен вчерашниот инцидент во Чаир, поднесена кривична пријава против едно лице
-
Скопје7 часа
Во училиште на подрачјето на населба Ѓорче Петров, жена со стол фрлила по вработена во училиштето, МВР го расчистува случајот
-
Хороскоп21 минута
Хороскоп за петок (20 јуни)
-
Спорт3 часа
Мбапе итно хоспитализиран, клубот ја соопшти причината зошто „голгетерот“ не беше во план против Ал Хилал