Следете не

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Автомобили

Ferrari го исфрла навигацискиот систем од понудата

Објавено пред

на

Иако цената на најевтиното Ferrari се движи во стотици илјади (евра), навигацијата повеќе нема да се нуди во нови автомобили, дури и со дополнителни трошоци.

Ова пред се се однесува на поновите модели со 12 цилиндри и Purosangua, а беше испратено и објаснување од Ferrari. Иако навигацијата е симбол на луксуз во автомобилот долги години, со појавата на паметните телефони таа стана многу подостапна.

Системите за навигација ја изгубија својата ексклузивност, но не и употребливоста. Денес, тие нудат повеќе информации од кога било досега, особено оние што се користат на мобилните телефони. За ова се свесни и во Ферари, чии сопственици и онака возат автомобили само повремено, пишува Index.

„Го направивме тоа затоа што мислиме дека телефонот и фантастичното пресликување на телефонот се наједноставната можност и најсовремениот систем“, изјави шефот за маркетинг на Ferrari, Емануел Карандо, за Drive. „Нашите автомобили не се користат секој ден и не сакаме нашите клиенти да дознаат секогаш кога го возат своето Ferrari каков систем треба да користат. Тие имаат телефон, имаат свој Apple и Google Maps или што и да е.

И навистина, кога последен пат сте ја користеле вградената седечка навигација на вашиот автомобил наместо да го вклучите телефонот и да користите Apple CarPlay или Android Auto? Купувачите на новите модели на Ferrari нема да имаат друг избор освен да го користат својот телефон за навигација.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Како да ја намалите потрошувачката на гориво и да заштедите пари

Објавено пред

на

Неколку интересни совети за економично возење. Некои ги знаете, некои можеби не.

Германската организација Tuv Sud која се занимава со сертификација и инспекции даде неколку совети за економично возење.

За да заштедите гориво, префрлете ја брзината во поголема брзина со 2000 вртежи во минута. Многу возачи сакаат останат во помала „брзина“, но веќе со 50 км/ч можете да бидете четврта, а во зависност од односот на преносот во менувачот и типот на моторот (турбодизел, турбопетрол…) можеби дури и во петта.

Потрошувачката на гориво се намалува за дури педесет проценти ако сте во четврта брзина наместо во втора брзина во одреден момент. Новите автоматски менувачи ја оптимизираат брзината, но со прирачниците ќе треба сами да изберете.

Кога ќе видите црвено светло на семафорот, тргнете ја ногата од „гас“ и полека приближете се кон семафорот. Не притискајте ја педалата за гас до последен момент, а потоа силно сопирајте.

Не возете побрзо од 130 km/h на автопат. Често поради природата на сообраќајот, постојаното сопирање и забрзувањето, временските придобивки се минимални и потрошувачката на гориво се зголемува.

Ослободете се од непотребниот баласт, односно од работите во автомобилот што додаваат тежина. Дополнителни 100 килограми во возилото ја зголемуваат потрошувачката за 0,3 литри. Истото важи и за додатоците како што се покривни кутии и носачи за велосипеди, кои ја нарушуваат аеродинамиката на автомобилот и ја зголемуваат потрошувачката на гориво.

Конечно, гумите кои се само 0,2 бари помали од оптималниот притисок ја зголемуваат потрошувачката на гориво за десет проценти.

/B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Полначите за електрични возила се контролираат од вештачка интелигенција

Објавено пред

на

Како што повеќе луѓе возат електрични автомобили, може да се појават метеж и редици кога многу луѓе треба да полнат во исто време.

Нова студија од технолошкиот универзитет Чалмерс во Шведска покажува како станиците за полнење контролирани од вештачка интелигенција, преку паметни алгоритми, можат да им понудат на корисниците на електрични возила персонализирани цени, а со тоа да ги минимизираат трошоците и времето на чекање за клиентите

. Но, истражувачите укажуваат на важноста да се земат сериозно етичките прашања, бидејќи постои ризик вештачката интелигенција да ги искористи информациите од возачите.

Денешната комерцијална инфраструктура за полнење може да биде џунгла. Пазарот е динамичен и сложен со различни претплати и слободна конкуренција помеѓу провајдерите. На некои станици за брзо полнење може да дојде до метеж и долги редици. Во новото истражување, истражувачите на Чалмерс создадоа математички модел за да истражат колку станиците за брзо полнење контролирани од вештачката интелигенција, вештачката интелигенција, би можеле да помогнат нудејќи им на возачите на електрични автомобили персонализирани цени, кои возачите можат да ги прифатат или одбијат. Вештачката интелигенција користи алгоритми кои можат да ги приспособат цените врз основа на индивидуални фактори, како што се нивото на батеријата и географската локација на автомобилот.

„Возачите на електрични автомобили можат да изберат да споделуваат информации со давателите на станици за полнење и да добијат лична понуда за цена од паметна станица за полнење. Во нашата студија, би можеле да покажеме како реагираат рационалните и себични возачи само со прифаќање понуди кои се корисни за нив. Ова води до минимизирање и на цената и на времето на чекање“, вели Балаж Кулчар, професор на катедрата за електротехника во Чалмерс.

Во студијата, возачите секогаш имаа опција да ја одбијат личната цена и наместо тоа да изберат конвенционална станица за полнење со фиксна цена. Личните цени што ги добивале возачите може значително да се разликуваат една од друга, но речиси секогаш биле пониски од пазарните. За давателите на станици за полнење, итеративен алгоритам за вештачка интелигенција може да открие кои поединечни цени купувачот ги прифаќа и под кои услови. Меѓутоа, за време на студијата, истражувачите забележале дека во некои прилики алгоритмот значително ја зголемувал цената кога батериите на електричниот автомобил биле речиси целосно мртви, а возачот, следствено, немал друг избор освен да ја прифати понудата.

„Паметните станици за полнење можат да решат сложени цени на конкурентен пазар, но нашата студија покажува дека тие треба да се развијат и воведат со заштита на приватноста на потрошувачите, во согласност со парадигмите на одговорно-етичка вештачка интелигенција“, вели Балаж Кулчар.

Извор: autotech.news

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Скопје6 часа

СВР Скопје со информации за масовната физичка пресметка вчера вечер

На 17.06.2024 во СВР Скопје било пријавено дека во 22.30 часот на подрачјето на Карпош, поради нарушени меѓусоседски односи, настанала...

www.androidpolice.com www.androidpolice.com
Магазин7 часа

Chrome на Android сега може да чита веб-страници благодарение на новата функција

Google сериозно ги подобрува можностите на Chrome на верзијата на Android, дозволувајќи гласно да се читаат страниците со новата функција...

Магазин11 часа

Ова се најпотценетите прелистувачи кои мора да ги пробате

Без разлика дали користите Windows, macOS или Linux, интернет прелистувачите секако играат витална улога во вашата работа. Пропуштате ако сè...

freeimages.com (Paul Pasieczny) freeimages.com (Paul Pasieczny)
Магазин11 часа

Што бараат 97% од корисниците на Интернет?

Google сè уште тврди дека ги фаворизира веб-локациите на локални, национални домени во локалните резултати од пребарувањето. Светската статистика вели...

Спорт23 часа

Франција минимално и со среќен „автогол“ стигна до првата победа на „Еуро 2024“

И покрај некои офанзивни тешкотии, селекцијата на Франција добро го започна своето евро со победата против грубата Австрија (1-0) овој...

Хороскоп23 часа

Хороскоп за вторник (18 јуни)

ОВЕН Денес ќе имате помали промени на работното место. Нема да ви биде лесно да ги остварите своите планови. Моментално...

Автомобили1 ден

Ferrari го исфрла навигацискиот систем од понудата

Иако цената на најевтиното Ferrari се движи во стотици илјади (евра), навигацијата повеќе нема да се нуди во нови автомобили,...

Автомобили1 ден

Како да ја намалите потрошувачката на гориво и да заштедите пари

Неколку интересни совети за економично возење. Некои ги знаете, некои можеби не. Германската организација Tuv Sud која се занимава со...

Автомобили1 ден

Полначите за електрични возила се контролираат од вештачка интелигенција

Како што повеќе луѓе возат електрични автомобили, може да се појават метеж и редици кога многу луѓе треба да полнат...

Магазин1 ден

Мeta го одложи лансирањето на софтверот за вештачка интелигенција во Европа, а еве кој е виновен

Американскиот дигитален гигант Меta го одложува лансирањето на својот нов софтвер за вештачка интелигенција (AI) во Европа поради загриженоста на...

НАЈЧИТАНИ