Следете не

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Автомобили

Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар

Објавено пред

на

Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.

Намалена продажба на електрични автомобили

Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.

Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.

Хибридите во пораст

Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.

  • Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
    Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.

Производителите на електрични возила со големи загуби

Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:

  • Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
  • Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
  • Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.

Заклучок

Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/youtube

Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.

Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.

Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.

Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.

Извор: Autonet.hr

Прочитај повеќе...

Автомобили

Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?

Објавено пред

на

Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?

Краток одговор:

Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.

Опасност од пожар

Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.

  • Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.

Може ли моторот да се оштети?

Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:

  • Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
  • Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.

Безбедносни совети при полнење гориво

  1. Исклучете го моторот.
  2. Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
  3. Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
  4. Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.

Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Кичево4 часа

Утрово избувнал пожар во комбе од локалната самоуправа од Кичево, повредени нема, интервенирала ТППЕ.

На 12.12.2024 во 07.08 часот во ОВР Кичево, С.М.(44) од Кичево пријави дека, откако го стартувал возилото комбе „ивеко“ со...

Магазин7 часа

Threads тестира напредни функции за пребарување

Платформата Threads продолжува со воведување на подобрувања со цел да ги адресира долгогодишните поплаки на корисниците. Адам Мосери, шефот на...

Магазин7 часа

Google и Meta во неволја: Европската унија започна истрага

Европската комисија започна истрага за рекламни кампањи кои го промовирале Instagram на тинејџери преку YouTube, заобиколувајќи ги правилата на Google...

Магазин7 часа

iOS 18.2: Вештачката интелигенција го прави iPhone попаметен

Ажурирањето на iOS 18.2 носи напредни функции за вештачка интелигенција (AI), како Image Playground и Genmoji, додека интеграцијата на ChatGPT...

Магазин7 часа

Не секој iPhone е ист: Како да дознаете од каде доаѓа вашиот уред

Иако најголемиот дел од iPhone уредите се произведуваат во истите фабрики во Кина, Apple го прилагодува хардверот на уредите според...

Хороскоп20 часа

Хороскоп за четврток (12 декември)

ОВЕН Денес ќе бидете преплавени со обврски. Вашиот телефон ќе ѕвони постојано па едвај ќе имате време за себеси. И...

Социјални мрежи23 часа

Фејсбук и Инстаграм паднаа, „Мета“ се огласи дека имаат технички проблеми, набрзо истите ќе бидат решени

Многу корисници на Редит и мрежата Х известуваат дека имаат проблем со пристапот до платформите „Мета“ на Фејсбук едноставно велат...

Спорт24 часа

Две македонски судијки добија ФИФА знак, додека македонската „А“ футсал репрезентација ќе одигра два натпревари против Холандија и Андора

Уште едно големо признание од страна на ФИФА доби судиската организација при Фудбалската федерација на Македонија. Две наши судијки официјално...

Магазин24 часа

Експертите објаснуваат дека Биткоинот соборува рекорди поради фактори кои не се поврзани со Трамп

Причината за тоа првенствено треба да се бара во фактот што инвеститорите сметаат на поголема политичка и регулаторна поддршка од...

Магазин1 ден

Телефонот ненадејно се исклучува на студ: Совети за заштита на батеријата во зима

Ниските зимски температури може значително да влијаат врз работата на вашиот паметен телефон. Производителите предупредуваат дека долгото изложување на студ...

НАЈЧИТАНИ