Следете не

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Автомобили

(ВИДЕО) Најновата Шкода ќе ве освои на прв поглед, најдобро продаваниот модел неодамна доби сериозна надградба

Објавено пред

на

Најдобро продаваниот модел на Škoda неодамна доби надградба. Ова видео ќе покаже што е уште подобро за новата верзија на Octavia. Octavia доби уште подинамичен изглед, со нови LED фарови со целосно нова графика кои му даваат на автомобилот посвеж и спортски изглед. Matrix-LED фаровите од втората генерација нудат помоќен Bi-LED модул со 36 светлосни сегменти во два реда или со елемент на дизајнот Crystallinium. Надградени се и LED задните светла и браникот.

Внатрешноста сè уште ги нагласува просторот и практичноста, но модернизираната Octavia добива и нови одржливи материјали и нов инфозабавен систем со 13-инчен екран. Дополнително, ќе нуди комбинација од гласовниот асистент Laura и напредната алатка за вештачка интелигенција ChatGPT, па сега Лаура ќе биде уште подобра во одговарање на прашања од општа култура.

Автомобилот е опремен и со нови функции за помош при возење. Сè уште има широк опсег на погонски единици: достапни се и бензински и дизел мотори, вклучувајќи благи хибридни верзии и спортска верзија RS.

Покрај караван верзијата, која е најпродаваниот автомобил во својата класа на многу пазари, Octavia секако е достапна и како хечбек.

Извор: autoblog.rs

Прочитај повеќе...

Автомобили

Голем пад на Tesla во САД

Објавено пред

на

Вo Калифорнија, бројот на нови регистрации на Tesla падна за 24% во текот на вториот квартал, покажуваат податоците на дилерите, што укажува дека проблемите за производителите на електрични возила растат. Високите каматни стапки и силната конкуренција доведоа до намалена побарувачка за електрични автомобили бидејќи купувачите се одлучуваат за поевтини хибридни автомобили.

„Се чини дека клиентите повеќе не се толку привлечени кон Tesla“

Моделот Y на Tesla сè уште е најпродаваниот модел во земјата, но пазарниот удел на производителот на автомобили во првата половина од годината падна на 53,4% од 64,6% во истиот период минатата година.

„Се чини дека клиентите повеќе не се толку привлечени од Tesla“, се вели во извештајот на Здружението на дилери на нови автомобили во Калифорнија. Од друга страна, пазарниот удел на хибридните возила се зголеми на 13,4% во последните три месеци од 10,8% лани. Електричните возила со батерии држат 21,9% од пазарот, што е нешто повеќе од 21,8% од пред една година.

Прочитај повеќе...

Автомобили

Цената на електричните автомобили наскоро би можела да се изедначи со бензинските

Објавено пред

на

За очекување е дека со падот на цените на електричните автомобили побарувачката за нив би можела да се зголеми.

За многу потенцијални купувачи на електрични автомобили најголем проблем е нивната цена. Во споредба со слични модели со мотори со внатрешно согорување, електричните возила се прилично скапи, поради што изборот често паѓа на бензински или дизел мотор наместо на возило со електричен мотор.

Сепак, ситуацијата се менува, можеби дури и побрзо од некои предвидувања. Овој тренд е особено изразен во Кина, каде што цената на бројните автомобили со електрични мотори е веќе пониска од онаа на возилата со слични карактеристики со бензински мотори. Блумберг го издвои падот на цените на батериите како главни причини за намалувањето на цената, што е поттикнато од пониската цена на суровините како што е литиумот, но и побарувачката за електрични автомобили, која е помала од очекуваното.

Тој пад на побарувачката доста ги изненади производителите на батерии бидејќи доведе до тоа што понудата ја надминува побарувачката, па компаниите мора да ги намалат цените за да го задржат својот удел на пазарот. Во последната година, според Bloomberg, цената на ќелиите на батериите паднала за цели 51 отсто, а по падот на цените на автомобилите во Кина, истото може да се очекува и на другите пазари, вклучително и европскиот. Речиси две третини од електричните автомобили достапни во Кина се веќе поевтини од споредливите автомобили со мотори со внатрешно согорување, а голем број нови поевтини електрични автомобили се планирани да бидат лансирани надвор од Кина во 20215 и 2206 година, според извештајот на Блумберг.

Глобалните производствени капацитети за литиум-јонски батерии, кога се гледа вкупната моќност на батериите, минатата година беа повеќе од двојно поголема од побарувачката, а ваквата состојба, односно многу повисоки капацитети во однос на побарувачката, треба да продолжи и во иднина. Имено, за ова треба да придонесат западните земји кои се обидуваат да бидат во чекор со Кина во однос на производството на батерии.

Побарувачката што е поголема од понудата што влијае на падот на цената е секако одлична вест за сите потенцијални купувачи на кои автомобилите со електромотори ќе им станат подостапни. Исто така, треба да се потенцираат постоечките планови на дел од автомобилските компании кои се повеќе се фокусираат на поевтини електрични возила, а интересно ќе биде да се види како овие промени ќе се одразат на состојбата на пазарот, односно колкаво е учеството на е- возилата на целокупниот пазар ќе растат.

Блумберг споменува уште една причина зошто во иднина треба да се одржуваат пониски цени за автомобили и батерии, дури и во случај на голема побарувачка за е-возила. И факт е дека кинеските и другите автомобилски компании инвестираат се повеќе пари во истражување и развој, како и во автоматизирано производство и нови фабрики, а сето тоа треба да се одрази во намалувањето на цените на батериите, т.е. , возила.

Извор: Auto Express

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп5 часа

Хороскоп за вторник (23 јули)

ОВЕН Ако неодамна сте донирале дел од вашите пари, сте позајмиле одредена сума на пријател или си купиле нешто непотребно,...

Спорт11 часа

ФФМ го одржа првиот дел од редовниот летен семинар за асистенти судии и контролори за македонскиот фудбал, презентирана беше промената на услови за судење, која беше применета во ЕВРО 2024

Непосредно пред почетокот на новата натпреварувачка сезона 2024/2025, како и секоја година, Фудбалската федерација на Македонија во Кичево од 19...

Македонија15 часа

Од ноќеска нова намалена цена на горивата

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 и на ЕУРОДИЗЕЛ (ДЕ V), се намалуваат за 1,50 ден/лит, во...

Lifestyle15 часа

Колку чекори дневно е оптимално да се направат?

Следењето на вашите чекори е одличен начин да го зголемите нивото на вашата активност, но дали навистина ви помага да...

Lifestyle15 часа

Ако ги имате овие симптоми откако ве убоди стршлен, веднаш контактирајте го вашиот лекар

Еден стршлен може да убоди еднаш или повеќе, а понекогаш стршлените се ројат, што резултира со десетици или стотици убоди....

Lifestyle15 часа

Истражување: Инсектите кои опрашуваат, како што се пчелите, се многу потолерантни на загадување од растителните штетници

Опрашувачите на инсекти, кои вклучуваат пчели, некои видови молци и пеперутки, се поподложни на загадување на воздухот отколку растителните штетници,...

Магазин15 часа

Илон Маск избегнува да плати 500 милиони долари на поранешните работници на Twitter

X, порано познат како Twitter, е во центарот на бројни правни спорови од неговото преземање од страна на Илон Маск....

Магазин15 часа

Нема повеќе Samsung Messages, отсега Google Messages на телефоните Galaxy

Samsung , наводно, објавил дека ќе го отфрли Samsung Messages како стандардна апликација за пораки во корист на Google Messages...

Магазин16 часа

Малите телефони се враќаат во форма на телефони на преклоп

Иако трендот кон поголеми екрани продолжува во 2024 година, има нов пораст на уреди со компактен дизајн, но со пресврт...

Магазин16 часа

Google и Microsoft имаат пристап до чипови од Кина и покрај забраната

И покрај забраната за продажба на Nvidia AI чипови со високи перформанси во САД, Google и Microsoft продолжуваат да ги...

НАЈЧИТАНИ