Следете не

Автомобили

Во кои земји се вози лево, а во кои десно?

Објавено пред

на

Сите знаеме дека во Англија се вози лево. Сега нема да се занимаваме со историските причини зошто е тоа така, бидејќи би требало да се вратиме стотици, па дури и илјадници години наназад. Имено, некои археолози тврдат дека и Римјаните возеле коли од левата страна, како и дека римските легии марширале на левата страна.

Така, возењето на левата страна стана вообичаено, а во некои случаи дури и пропишано со закон. Меѓутоа, во 18 век, големите колички влечени од неколку пара коњи станале популарни. На овие коли немаше место за „возачот“, но тој седна на задниот лев коњ, за да може полесно да ги контролира сите коњи со камшикот во десната рака.

Но, токму поради таа положба – да потсетиме, тој се движеше од левата страна на патот, а седеше лево – немаше добар поглед на коњите (или воловите) од десната страна, па се сретна со сообраќајот од спротивната насока може да биде непријатен. Слично како кога возите автомобил со волан од десната страна во Србија.

Овие огромни коли со многу коњи беа особено популарни на широките пространства на Америка, па државата Пенсилванија беше првата што во 1792 година донесе закон дека луѓето возат на десната страна на патот.

Наскоро, многу делови од денешните Соединети Американски Држави и Канада го усвоија ова правило. Во Франција, во 1792 година, беше наредено со декрет да се вози по десната страна на патот, кој ги вклучуваше сите француски „територии“ и колонии.

Кога во 18 век беше донесен закон дека целиот сообраќај на Лондонскиот мост треба да се движи на левата страна за да се избегне метеж, ова правило беше усвоено низ Британската империја, што значи во бројни колонии и други територии под англиска контрола на неколку континенти.

Имаше желба во текот на 20 век да се усогласат сообраќајните прописи низ Европа, но Британците немаа намера да ги променат своите навики. Последната европска земја што го напуштила возењето на левата страна на патот беше Шведска – и тоа дури во 1967 година.

Во најголем дел, иако општо се верува дека земјите каде возењето на левата страна се ретки, може да се каже дека ги има значително повеќе од очекуваното.

На пример, во Европа возите лево во:

1) Велика Британија, вклучувајќи ја и Северна Ирска (67 милиони жители)

2) Ирска (5.150.000 жители)

3) Каналски Острови (во Англискиот канал) – Џерси и Гернзи (172.000 жители)

4) Островот Ман (84.000 жители)

5) Кипар (925.000 жители)

6) Малта (540.000 жители)

А што е со остатокот од светот? Денес возите лево во 15 азиски, 14 африкански и 12 земји од Јужниот Пацифик, а има и над 20 други земји и територии… Точно, во некои случаи тоа се мали островски земји, без многу жители, но мораме да спомни ги.

Азија:

1) Бангладеш

2) Бутан

3) Брунеи

4) Источен Тимор

5) Индија

6) Индонезија

7) Јапонија

8) Макао

9) Малезија

10) Малдиви

11) Непал

12) Пакистан

13) Сингапур

14) Шри Ланка

15) Тајланд

Африка:

1) Боцвана

2) Есватини (порано познат како Свазиленд)

3) Кенија

4) Лесото

5) Малави

6) Маурициус

7) Мозамбик

8) Намибија

9) Сејшели

10) Јужна Африка

11) Танзанија

12) Уганда

13) Замбија

14) Зимбабве

Јужен Пацифик:

1) Австралија

2) Фиџи

3) Кирибати

4) Науру

5) Нов Зеланд

6) Ниуе

7) Острови „Питкерн“.

8) Папуа Нова Гвинеја

9) Самоа

10) Соломонови Острови

11) Тонга

12) Тувалу

Други – ќе наведеме само неколку:

1) Бахамите

2) Барбадос

3) Кајмански Острови

4) Доминиканска Република

5) Јамајка

6) Суринам

7) Тринидад и Тобаго

Автомобили

Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Објавено пред

на

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.

Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.

Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.

Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.

Извор: Telegraf

Прочитај повеќе...

Автомобили

Најдобрите и најлошите автомобили за 2025 според корисниците

Објавено пред

на

Фото: John Matychuk @ unsplash

Работата на моторот, квалитетот на системот, дизајнот на ентериерот и карактеристиките на возилото се само дел од аспектите кои ги оценија сопствениците на новите сериски автомобили од 2025 година. Истражувањето за почетниот квалитет на возилата откри кои модели се најдобри, а кои најчесто разочараа.

Модерните автомобили – повеќе од превоз
Денес автомобилите не се купуваат само поради моторот, перформансите или цената. Тие се симбол на статус, исполнување на соништата и награда за успехот. Но и покрај тоа што од новите автомобили се очекува беспрекорно функционирање, истражувањето на JD Power покажа дека дефекти се појавуваат уште во првите месеци од користење.

Автомобилите со највисок квалитет
• На врвот е Lexus – 166 дефекти на 100 возила.
• Следи Nissan – 169 дефекти.
• Во топ 5 се и Hyundai (173 дефекти), Jaguar (175 дефекти) и Chevrolet (178 дефекти).

Интересно, германските марки, кои важат за најсигурни, не се најдоа на врвот.

Просекот и годинава подобрен
Во истражувањето учествувале 92.694 испитаници од САД и Европа. Просекот за возилата од 2025 година е 192 дефекти на 100 автомобили, што е подобрување во однос на лани (194 дефекти). Блиску до просекот се Porsche (188 дефекти) и Ford (193 дефекти).

Германските автомобили под очекувањата
BMW – 196 дефекти (најдобар меѓу „германците“).
Mercedes – 210 дефекти.
Audi – на дното со 269 дефекти на 100 возила.

Овие резултати изненадија многумина кои германските автомобили ги сметаат за синоним за квалитет.

Прочитај повеќе...

Автомобили

Дали би направиле место за резервно тркало?

Објавено пред

на

Фото: Nazim Zafri @ unsplash

Сè почесто се поставува прашањето: зошто новите автомобили речиси и да немаат резервно тркало и дали треба да се вратиме на старата добра навика да го носиме во багажникот?

Производителите на автомобили се одлучуваат да го отстранат резервното тркало за да заштедат простор и трошоци. Ова, секако, често разочарува кога ќе се најдете со дупната гума, а комплетот за поправка не помага.

Дупната гума – стара мака во ново време
Нема ништо полошо од тоа да дупнете гума токму кога брзате. Без разлика дали сте пред куќа или на автопат среде ноќ, проблемот е ист. Иако живееме во 2025 година, ваквите ситуации не исчезнаа.

Еден сопственик на Tesla го сподели своето искуство на Reddit, откако неколкупати за кратко време му дупнаа гумите. Откако сфати дека комплетот за поправка е практично за еднократна употреба, реши да носи вистинско резервно тркало во багажникот. Иако му одзема простор, мирот и сигурноста му се поважни.

Зошто резервните тркала исчезнаа?
Сè повеќе производители се решаваат да понудат само комплети за поправка – шише со заптивна смеса и мал компресор. Тие заштедуваат тежина и простор, но се ефикасни само во ограничени ситуации.

• Ако дупката е преголема, смесата не помага.
• Ако оштетувањето е на страничниот ѕид на гумата, решенија нема.
• Ако гумата се одвои од бандажот – заборавете.

Без резервно тркало, многумина мораат да чекаат влечна служба, наместо за неколку минути повторно да бидат на пат.

Дали вреди да се жртвува просторот?
Од друга страна, возењето без резервно тркало носи предности:
• помалку тежина
• повеќе простор
• побрзо решение, ако заптивната смеса заврши работа

Па што велите вие? Би оставиле дел од багажникот за резервно тркало или се чувствувате безбедно со комплет за поправка и услуга за влечење?

Споделете го вашето мислење – дали некогаш немањето резервна гума ви донело нервози или непланирани трошоци?

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп8 часа

Хороскоп за сабота (5 јули)

ОВЕН Можеби се занимавате со некој вид на докажување на работното место како пред себе така и пред другите. Можни...

Магазин19 часа

Apple Watch Ultra 3 доаѓа наскоро – еве што знаеме досега

Поминаа речиси две години од лансирањето на првиот Apple Watch Ultra, а љубителите на паметни часовници со нетрпение го очекуваат...

Автомобили19 часа

Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал,...

Lifestyle19 часа

Цезар салата: Диететска, заситувачка и вкусна – нема да бидете гладни со часови

Цезар салатата е еден од најпопуларните оброци за оние што сакаат лесен, но заситувачки ручек или вечера. Богата со протеини...

Македонија20 часа

Кривична за жител од радовишко, се сомничи дека извршил обљуба кон 77-годишна старица

На 02.07.2025 во 17 часот полициски службеници од СВР Струмица-ОВР Радовиш го лишиле од слобода А.С.(42) од село Злеово, радовишко,...

Спорт21 час

Во недела започнува традиционалниот турнир во мал фудбал во с.Староец кичевско

Во чест на големиот христијански празник „Иванден“ во село Староец, долги години традиционално се одржува турнир во мал фудбал. Оваа...

Временска прогноза23 часа

Сепак следува промена на времето во Македонија, ова се метео информациите според Попоски

На многу топлото време со многу високи температури на воздухот, и тоа поради многу топлиот бран со потекло од југ,...

Македонија1 ден

Времена измена на сообраќај со пренасочување на делница „Пресека-Песочан“ на автопат А2 Кичево-Охрид

На ден 03.07. 2025 ќе се започне со градежни активности на автопат  А2 Кичево – Охрид каде ќе има времена...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за петок (4 јули)

ОВЕН Оние од вас кои планираат пократко патување денес можеби ќе бидат задоволни, особено ако се работи за семејна посета....

Скопје1 ден

МВР за пофалба, експресно го пронајдоа мотоциклистот кој усмрти пешак

Денеска (03.07.2025) во полициска станица во СВР Скопје е извршен службен разговор со Ф.Љ.(25) од Скопје, кој на 01.07.2025 околу...

НАЈЧИТАНИ