Автомобили
Дали знаете зошто во некои земји уште се вози од лева страна?
Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
Возењето на левата страна беше традиција која потекнува од Британија. Кога витезите јаваа на коњи, тие замавнуваа со мечевите со десната рака. Затоа, тие ќе се возат на левата страна на патот за подобро да ги нападнат своите непријатели.
Бидејќи Британците усвоија кочии влечени од левата страна, земјите како Австралија, Нов Зеланд, Индија и други нации колонизирани од Британците генерално возат лево. Тука е, се разбира, Јапонија.
Се возеше во светот на левата страна до пресвртот – во САД.
Тоа беше време на северноамериканска колонизација и потреба да се транспортира пченица низ огромни пространства. Потоа се појавил нов вагон кој се викал Конестога (по племето Ирокези).
Тешкиот товар го влечеле осум мазги. Човекот што ја возеше колата се возеше на задната мазга од левата страна, држејќи камшик во десната рака.
Сè повеќе од овие автомобили ги принудија властите во Пенсилванија да го променат правилото и да го регулираат правецот на патување со закон. Од 1792 година, возењето во Америка е десно.
Франција прва го следеше американскиот пример бидејќи мораше да го регулира сообраќајот. Имено, зголемениот број камиони направи хаос во сообраќајот.
Велика Британија, откако ги загуби Соединетите Држави по Војната за независност, не сакаше да прифати какво било влијание од нејзините поранешни трансатлантски колонии.
Што се однесува до останатиот дел од Стариот континент, тој веднаш се приклучи на новиот тренд, проширен со Наполеонските војни и големите движења на војниците, кои мораа да се организираат по патиштата.
Појавата на првите автомобили и нивната технологија влијаеше и на управувањето со сообраќајот. Во почетокот, автомобилите се возеа на левата страна, бидејќи рачната сопирачка делуваше директно на тркалата и беше, како кај вагоните со коњи, на надворешната страна на каросеријата.
Воланот е поставен на десната страна. Сепак, со еволуцијата на каросеријата и подобрувањето на механизмот за сопирање, рачката на рачната сопирачка се поставува помеѓу двете предни седишта.
Потоа, од истата причина, позицијата на возење се префрли на левата страна за да може лицето кое го вози автомобилот да ја притисне рачната сопирачка со десната рака.
Таа транзиција се случи насекаде низ светот, освен во англосаксонските земји, кои ја задржаа старата традиција и го задржаа воланот десно.
Аргументот беше дека е подобро да го држите воланот со десната рака цело време и да ги оставите другите контроли како рачката на менувачот или рачната сопирачка лево.
Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
/b92
Автомобили
Tesla би сакал да избегне високи царини: Бара третман како во Европа
Tesla бара олеснување од канадските власти во врска со новонајавените тарифи за електричните возила произведени во Кина.
Некои канадски клиенти на Tesla мислеа дека новите тарифи за електричните возила увезени од Кина ќе ја принудат Tesla да го снабдува пазарот со возила од американско производство, но тоа очигледно не е така.
Претходно оваа недела, Канада објави дека воведува тарифи од 100% за новите електрични возила произведени во Кина почнувајќи од октомври, а Ројтерс објави дека Tesla побарала намалување за своите автомобили.
Извор на агенцијата, кој побара анонимност поради чувствителноста на ситуацијата, рече дека Tesla се обратил до Канада пред официјалното соопштение. Производителот на автомобили бараше стапка слична на онаа што ја доби во Европската унија (9%), рече изворот.
Канада ги заснова тарифите на „субвенции, прекумерен капацитет, непазарни политики, како и стандарди за животна средина и труд“.
Инаку, Tesla произведува возила во САД, Германија и Кина.
Првично, тие ја снабдуваа Канада со електрични возила произведени во САД, но по подобрувањето на профитабилноста во фабриката во Шангај, производителот на автомобили почна да испорачува некои автомобили на канадскиот пазар од Кина.
/Б92
Автомобили
Во Велика Британија гигантот Хонда го претстави новиот редизајниран модел „HR-V e:HEV“
Honda го претстави редизајнираниот HR-V e:HEV за европскиот пазар во Велика Британија. Иако претставениот модел е со волан на десната страна, веднаш ќе биде проследен со верзија со волан на левата страна за останатите европски пазари. Ова се случува со причина: Велика Британија е донекаде домашна база на Honda во нашиот дел од светот, и се разбира тоа е пазар со волан од десната страна, исто како и Јапонија.
Европскиот HR-V останува достапен исклучиво со хибридниот погон e:HEV, според jutarnji.hr
Визуелно, автомобилот не се промени многу од сегашниот модел кој дебитираше во 2021 година. Врвот е редизајнираната маска, која му дава на HR-V малку помоќен изглед. Предниот браник има ревидирани долни дози, додека светлата имаат потемна внатрешност и свежа LED графика. Honda исто така ја збогати палетата на бои, додавајќи три нови нијанси: Sage Green, Seaded Blue и Urban Grey.
Тука е и новата опрема Advance Style Plus позиционирана на врвот на гамата за HR-V. Добива фиксен панорамски стаклен покрив, повеќе детали во боја на каросеријата, кристално црна решетка и различен сет од 18-инчни алуминиумски тркала.
Во внатрешноста, автомобилот ја има истата 7-инчна табла со инструменти и 9-инчна инфозабава. Сепак, долниот дел од централната конзола е дотеран, што овозможува полесен пристап до преградата за безжично полнење на мобилниот и ја подобрува ергономијата. Автомобилот доби и подобра звучна изолација. Најдобриот дел од ентериерот, задните „магични седишта“ кои можат да се подесуваат и преклопуваат на различни начини, остануваат дел од стандардната опрема. Безбедносната опрема е подобрена.
Хибридниот погонски систем e:HEV се состои од познатиот 1,5-литарски i-VTEC бензински мотор, два електрични мотори, постојано променлива трансмисија и литиум-јонска батерија. Комбинираната моќност е 131 КС и се пренесува на задните тркала.
Продажбата на ревидираната Honda HR-V e:HEV во Европа ќе започне овој месец. Цените ќе бидат објавени подоцна.
Извор: jutarnji.hr
Автомобили
Volkswagen во неволја: Не исклучуваат затворање на погони и отпуштања
Како дел од мерките за штедење, Volkswagen (VW) за прв пат не ја исклучува можноста за затворање на фабрики и отпуштања во Германија. Како што соопштија од VW по состанокот на менаџментот, предвидено е да се укине осигурувањето за вработување со важност до 2029 година, кое постојано се продолжува од 1994 година.
Според соопштението, шефот на VW, Оливер Блуме, на средбата истакнал дека автомобилската индустрија е во многу захтевна и сериозна ситуација.
„Економското опкружување дополнително се влоши, нови понудувачи пристигнуваат во Европа“. Германија како локација се повеќе заостанува во однос на конкурентноста. „Во ова опкружување мораме да се однесуваме доследно како компанија“, вели Блуме, пишува Дојче веле.
Според раководството, марките во Volkswagen AG мора да бидат сеопфатно реструктуирани.
„Дури и затворањето на фабриките кои произведуваат возила и локациите каде што се произведуваат компоненти во сегашната ситуација веќе не може да се исклучи ако нешто не се преземе брзо за тоа.
Излишни два погони?
Во соопштението на Работничкиот совет беше наведено дека раководството смета дека најмалку една поголема фабрика за автомобили и една за производство на компоненти се вишок.
Така, сите локации во Германија доаѓаат во фокус – без разлика дали се работи за Volkswagen AG или некои подружници, без разлика дали се работи за локации во западна или источна Германија“, се вели во соопштението.
Засега не е познато кои растенија би можеле да бидат погодени.
Шефот на Работничкиот совет Даниела Кавало најави масовен отпор. Плановите се „напад на нашите работни места, локации и колективни договори“, објасни таа во специјалното издание на списанието „Митбестимен“ на Работничкиот совет.
„Ова го доведува во прашање самиот VW и суштината на загриженоста. Ќе се бориме против тоа жестоко“, изјави Кавало. „Се додека сум јас тука, нема да има затворање на погоните на VW!
Веил: Прво да се испитаат другите можности
Претставниците на вработените, заедно со покраината Долна Саксонија, имаат мнозинство во Надзорниот одбор на Фолксваген. Премиерот на Долна Саксонија и член на надзорниот одбор Стефан Вајл го повикаа концернот да се откаже од затворањето на фабриката. Неспорно е дека, како што рече, има потреба од акција, но дека прво мора да се испитаат сите други можности за намалување на трошоците.
„Очекуваме дека нема да има прашања за затворање на фабриката благодарение на успешната примена на алтернативни мерки“, рече Вајл.
„Мораме да вложиме дополнителни напори“
Главната марка Фолксваген со години се бори со високите трошоци и во однос на профитната маржа заостанува зад сестринските брендови во концернот, како што се Шкода, Сеат и Ауди. Програмата за штедење, започната во 2023 година, има за цел да го подобри резултатот за десет милијарди евра до 2026 година.
Но, неодамнешниот неуспех на новите деловни потфати дополнително ја влоши ситуацијата. Меѓутоа, за да се постигнат целните подобрувања во резултатите, сега треба да се намалат трошоците повеќе од планираното.
„Противниот ветер стана значително посилен“, рече во изјавата менаџерот на брендот VW, Томас Шафер, и заклучи: „Затоа мораме да вложиме дополнителни напори и да создадеме услови за долгорочен успех“.
„Германија повеќе не е доволно конкурентна“
Претседателот на ЦДУ, Фридрих Мерц, најавата за мерките за штедење на Фолксваген ја гледа како економски и политички повик за будење за федералната влада.
„Германија повеќе не е доволно конкурентна“, критикува Мерц и оцени дека е можно VW да згрешил со тоа што се фокусирал исклучиво на електромобилноста.
Сепак, големи делови од германската индустрија, освен автомобилската, како што се хемиската индустрија и машинското инженерство, веќе не се конкурентни, рече Мерц.
За ова првенствено одговорни се политичките рамковни услови. Фолксваген е прогласен за „случај за рехабилитација“ од раководството, рече Мерц.
„Ова сега конечно ја покажува оваа федерална влада каде стоиме. Не станува збор за конјуктура на светскиот пазар“.
/n1info
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (11 септември)
-
Култура24 часа
Денес е тежок празник – Отсекување на главата на Св. Јован Крстител и се јаде посно
-
Македонија2 дена
(ФОТО) Сообраќајка на влезот пред Демир Хисар предизвика сообраќаен метеж
-
Култура15 часа
(ФОТО) Во Бигорскиот Манастир тројца нови монаси во прегратките на Христовата љубов
-
Хороскоп46 минути
Хороскоп за четврток (12 септември)
-
Спорт1 ден
(ВИДЕО) Репрезентацијата на Македонија пресилна на „Тодор Проески“ и со 10 играчи против Ерменија
-
Временска прогноза1 ден
Дали грејната сезона оваа година ќе започне порано?
-
Кичево17 часа
Денес е 11-ти септември – Ден на ослободувањето на град Кичево, далечната 1943 година пред 81 година станува првоослободениот град во Македонија