Автомобили
Дали знаете зошто во некои земји уште се вози од лева страна?

Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
Возењето на левата страна беше традиција која потекнува од Британија. Кога витезите јаваа на коњи, тие замавнуваа со мечевите со десната рака. Затоа, тие ќе се возат на левата страна на патот за подобро да ги нападнат своите непријатели.
Бидејќи Британците усвоија кочии влечени од левата страна, земјите како Австралија, Нов Зеланд, Индија и други нации колонизирани од Британците генерално возат лево. Тука е, се разбира, Јапонија.
Се возеше во светот на левата страна до пресвртот – во САД.
Тоа беше време на северноамериканска колонизација и потреба да се транспортира пченица низ огромни пространства. Потоа се појавил нов вагон кој се викал Конестога (по племето Ирокези).
Тешкиот товар го влечеле осум мазги. Човекот што ја возеше колата се возеше на задната мазга од левата страна, држејќи камшик во десната рака.
Сè повеќе од овие автомобили ги принудија властите во Пенсилванија да го променат правилото и да го регулираат правецот на патување со закон. Од 1792 година, возењето во Америка е десно.
Франција прва го следеше американскиот пример бидејќи мораше да го регулира сообраќајот. Имено, зголемениот број камиони направи хаос во сообраќајот.
Велика Британија, откако ги загуби Соединетите Држави по Војната за независност, не сакаше да прифати какво било влијание од нејзините поранешни трансатлантски колонии.
Што се однесува до останатиот дел од Стариот континент, тој веднаш се приклучи на новиот тренд, проширен со Наполеонските војни и големите движења на војниците, кои мораа да се организираат по патиштата.
Појавата на првите автомобили и нивната технологија влијаеше и на управувањето со сообраќајот. Во почетокот, автомобилите се возеа на левата страна, бидејќи рачната сопирачка делуваше директно на тркалата и беше, како кај вагоните со коњи, на надворешната страна на каросеријата.
Воланот е поставен на десната страна. Сепак, со еволуцијата на каросеријата и подобрувањето на механизмот за сопирање, рачката на рачната сопирачка се поставува помеѓу двете предни седишта.
Потоа, од истата причина, позицијата на возење се префрли на левата страна за да може лицето кое го вози автомобилот да ја притисне рачната сопирачка со десната рака.
Таа транзиција се случи насекаде низ светот, освен во англосаксонските земји, кои ја задржаа старата традиција и го задржаа воланот десно.
Аргументот беше дека е подобро да го држите воланот со десната рака цело време и да ги оставите другите контроли како рачката на менувачот или рачната сопирачка лево.
Шведска и Исланд беа последните земји во Европа кои се префрлија на возење на десно, во 1967 и 1968 година.
/b92
Автомобили
Дали знаете за што служи ова копче во автомобилот? Повеќето луѓе го користат погрешно

Со порастот на температурите, вклучувањето на клима уредот во автомобилот станува неопходно. Сепак, многумина не добиваат брзо и ефикасно ладење иако климата работи со полн капацитет. Причината може да биде неправилната употреба на копчето за кружење на воздухот!
Што прави ова копче?
Копчето за рециркулација на воздухот овозможува веќе изладениот воздух повторно да циркулира во автомобилот, наместо да влече топол воздух однадвор. Ова носи неколку предности:
- Побрзо ладење на кабината.
- Помало оптоварување на клима уредот.
- Намалена потрошувачка на гориво.
- Подобар квалитет на воздухот во внатрешноста.
Кога да го користите копчето за рециркулација?
✔ Во лето: Ако автомобилот стоел долго на сонце, прво отворете ги прозорците неколку минути за да испушти топол воздух, а потоа активирајте ја рециркулацијата за најбрзо и најефикасно ладење.
✔ Во загадени или сообраќајно густо населени области: Вклучувањето на рециркулацијата го спречува влегувањето на издувни гасови и други загадувачи во кабината. Истражувањата покажуваат дека со ова може да се намали нивото на штетни честички дури за 20%!
Кога да ја исклучите рециркулацијата?
❌ Во зима: Долготрајната употреба на ова копче може да доведе до насобирање влага, што предизвикува замаглување на прозорците. За да го спречите ова, повремено исклучете ја рециркулацијата и овозможете свеж воздух да влезе.
Како да знаете дали рециркулацијата е вклучена?
На контролната табла постои копче со икона од автомобил и кружна стрелка внатре. Кога светлото е вклучено, рециркулацијата е активна. Некои понови модели имаат автоматско префрлување според надворешните услови.
Заклучок:
Правилната употреба на ова копче ќе ви помогне да ја подобрите ефикасноста на клима уредот, намалите потрошувачката на гориво и обезбедите свеж и чист воздух во автомобилот. Следете ги овие совети и направете го вашето возење покомфорно и поздраво!
Извор: SD
Автомобили
Како да ги поправите малите гребнатини на автомобилот (и што да избегнувате)

Гребнатините на автомобилот се неизбежни, без разлика дали се резултат на невнимание или надворешни фактори. Пред да одите во сервис, некои од нив можете да ги поправите сами. Сепак, важно е да знаете кои методи навистина функционираат и кои можат да ја оштетат бојата уште повеќе.
Што не треба да користите?
Некои домашни совети за отстранување гребнатини може да звучат привлечно, но не се секогаш ефективни. Германскиот автомобилски клуб (ADAC) предупредува на неколку чести грешки:
- Паста за заби – Често се препорачува како брзо решение бидејќи содржи ситни абразивни честички кои можат да ја измазнат површината. Сепак, многу видови пасти за заби се премногу груби и можат да ја оштетат бојата уште повеќе.
- Лак за нокти – Иако може привремено да ја покрие гребнатината, лакот брзо се лупи, особено под влијание на дожд и сонце.
Што навистина помага?
Ако сакате безбедно да ги поправите малите гребнатини, користете проверени методи:
- Поправно пенкало – Изберете пенкало во бојата на вашето возило за најдобар резултат.
- Автомобилски лак – Може да помогне при површински оштетувања, но треба внимателно да се нанесе и избрише со мека ткаенина.
- Комплети за поправка – Овие сетови обично содржат абразивна ткаенина, два вида лак и крпа за полирање, што може да биде добро решение за поправка во домашни услови.
Ако гребнатината е подлабока, најдобро е да побарате професионална помош за да избегнете дополнителни оштетувања.
Извор: N1Info
Автомобили
Новата „Alfa Romeo“ покрај бензинските мотори за моделите „Stelvio“ и „Giulia“ пристигнува и хибридниот погон

Новата генерација на „Stelvio“ ќе има стандардни бензински варијанти, како и целосно електрична верзија. Пред неколку години, Стелантис рече дека „Alfa Romeo“ ќе стане бренд само за електрична енергија до 2027 година. Можете да го заборавите тоа.
Новиот извршен директор на Alfa Romeo потврди дека италијанскиот бренд ќе ги задржи класичните мотори на долг рок. Следната генерација на „Stelvio“ и „Giulia“ ќе бидат достапни со бензински мотори како дел од хибриден погон. Овие модели добиваат и целосно електрични верзии.
– Извршниот директор на Alfa Romeo и Maserati, Санто Фицили, објави на LinkedIn дека Stelvio ќе го предводи патот. Целосно новиот SUV ќе биде објавен подоцна оваа година, но продажбата нема да започне до 2026 година. Временската рамка за Giulia не е објавена, но се вели дека ќе дојде по Stelvio.
Двата автомобили ќе се склопуваат во Италија и ќе бидат на платформата „STLA Large“, што значи дека во одредени детали ќе бидат механички поврзани со новиот „Dodge Charger“, пишува Autoportal.hr.
-
Македонија1 ден
Уапсени сопственици на локали кои не почитувале денови на жалост и пуштале музика
-
Македонија2 дена
(ВИДЕО) Огромен пожар во Струмица, помеѓу Софилар – Баница, ветерот дополнително го отежнува дејствувањето, за состојбата се огласи и градоначалникот
-
Македонија3 часа
Вкупно 17 лица приведени кои не почитувале денови на жалост во државата
-
Временска прогноза2 дена
Доаѓа медитерантски циклон кој носи големо количество на врнежи од дожд
-
Култура1 ден
Денес е „Младенци“, честит именден и честит брак на тие што стапиле и се нови брачни парови
-
Спорт2 дена
Македонската фудбалска репрезентација утре стартува со првиот меч во квалификациите за СП 2026, Милевски се надева на победа со која ќе се продолжи серијата позитивни резултати
-
Спорт22 часа
Омерагиќ: Се гледаме во вторник на градски, приходите од влезниците ќе бидат за семејствата на трагично загинатите во Кочани
-
Спорт2 дена
Голем гест за почит, средствата од билети на мечот Пелистер – Вардар ќе одат за семејствата на загинатите во Кочани