Автомобили
Како високата топлина влијае на перформансите на моторот на автомобилот?
Екстремните температури никогаш не се добар знак за вашиот автомобил. Во случај на летни горештини, механиката, а уште повеќе електрониката на моторот, може да ги трпи последиците, како кај автомобилите со мотори со внатрешно согорување, така и кај поновите возила со електричен погон.
Во лето, кога температурите се екстремно високи, патувањето со автомобил може да стане покомплицирана задача од вообичаено, како за возачот и патниците, така и за самите возила.
Екстремните температури, без разлика дали се поради студ или топлина, не се сојузници на електрониката, механиката или другите компоненти на автомобилот, како што се сопирачките или гумите. Важно е да знаеме како може да бидат погодени од екстремната топлина за да можеме подобро да ги идентификуваме потенцијалните проблеми.
Како топлината влијае на перформансите на класичниот SUS мотор?
На моторот со внатрешно согорување, без разлика дали е бензин или дизел, влијаат надворешните температури веќе над 25 степени, а проблемите се јавуваат или се влошуваат над 30 степени, а особено кога температурата надминува 40 степени, пишува Кликс.
За да разбереме како надворешната температура влијае на моторот со внатрешно согорување, прво мора да разбереме како работи.
Така, во внатрешноста на цилиндрите се внесува воздух и се вбризгува гориво, чија мешавина ќе предизвика експлозија која ќе ги придвижи клиповите и тоа ќе генерира сила потребна за возење на тркалата на возилото.
Кога велиме дека топлината не му помага на моторот да работи најдобро, тоа е затоа што топлиот воздух што треба да влезе во цилиндрите има помалку кислород во него. На тој начин смесата во моторот нема да биде идеална.
Ова има два директни ефекти врз перформансите на моторот. Од една страна, моторот може да претрпи губење на моќноста, а ситуацијата може да се влоши ако моторот е потпомогнат од турбополнач. Од друга страна, потрошувачката на гориво ќе се зголеми, бидејќи моторот, за да го компензира недостатокот на кислород, ќе се обиде да ја направи смесата побогата со вбризгување на повеќе гориво, што ја намалува автономијата.
Многу е важно системот за ладење да функционира правилно и нивото на течноста за ладење да биде во нормални граници. Важно е правилно да се одржува возилото и периодично да се проверуваат основните параметри и течности. Уште подобро ако патувате во раните утрински часови.
Како топлината влијае на електричните возила?
Екстремната топлина не влијае само на моторот SUS, туку и автомобилите со електрични мотори можат да наидат на проблеми, но во помала мера. Како и SUS моторите, тие исто така имаат систем за ладење кој се грижи за дисипација на топлина за време на работата.
Сепак, постои вистински проблем со екстремната топлина во електричното возило, а тоа е дека иако моторот не е толку погоден, сепак батеријата е таа што навистина страда.
Секој систем за складирање енергија, без разлика на се, ќе страда повеќе од екстремните температури.
Батеријата на електричното возило оптимално работи во температурен опсег помеѓу 20 и 25 степени. Ако овие бројки се надминат, електрохемиските реакции што се случуваат во внатрешноста на батеријата се забрзуваат, што влијае на нејзината изведба и нејзиниот животен век.
Експертите истакнуваат дека проблемот лежи во намалувањето на електричниот опсег поради топлината во батериите. Без да се земат предвид други фактори, како што се теренот, употребата на климатизацијата или стилот на возење, батеријата може да претрпи намалување на опсегот за 2,8 проценти на 27 степени, 5 проценти на 32 степени, 15 проценти на 35 степени, а опсегот може да се намали до 31 отсто на температура на воздухот над 38 степени.
Како и кај моторите SUS, имањето систем за течно ладење е од клучно значење за нивното правилно функционирање. Топлинските пумпи ќе овозможат подобро управување со температурата, особено кога батеријата треба да се наполни.
Извор: CityMagazine
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“
Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.
Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.
Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.
Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.
Извор: Autonet.hr
Автомобили
Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?
Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?
Краток одговор:
Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.
Опасност од пожар
Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.
- Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.
Може ли моторот да се оштети?
Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:
- Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
- Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.
Безбедносни совети при полнење гориво
- Исклучете го моторот.
- Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
- Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
- Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.
Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (14 декември)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Кичево1 ден
Со „Integral House“ – Кичево, се ѐ полесно, тимот на професионалци вашиот дом ќе го направат во чекор со модерната „smart“ технологија, во движење и на дофат
-
Временска прогноза2 дена
Влажен студен бран се ближи кон наша територија, ќе имаме нови врнежи од дожд утре и снег на планинските превои
-
Македонија23 часа
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Македонија5 часа
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Свет19 часа
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Спорт2 дена
Македонија во група со Белгија, Велс, Казахстан и Лихтенштајн за квалификации за СП 2026