Автомобили
Алармантно: 218 бродови за крстарење загадуваат како милијарда автомобили
Во Барселона, бродовите за крстарење испуштаат речиси три пати повеќе SOx од сите автомобили во тој град.
Загадувањето од бродовите за крстарење е повисоко од нивото пред пандемијата, поради што европските пристанишни градови се задушуваат во загаден воздух, покажува новата студија на Здружението за транспорт и животна средина. И покрај воведувањето на ограничувања за емисија на сулфур, минатата година 218 бродови за крстарење што пристигнуваат во европските пристаништа испуштале иста количина на сулфур оксиди (SOx) како милијарда автомобили.
Во споредба со 2019 година, бројот на бродови за крстарење, времето поминато во пристаништата и горивото што го користеле се зголемиле за околу една четвртина (23%-24%).
Ова резултираше со зголемување на емисиите на SOx за 9%, емисиите на NOx за 18% и емисиите на PM2,5 за 25% – три токсични загадувачи на воздухот.
Барселона минатата година беше најзагаденото пристаниште во Европа, а потоа следат Цивитавекија, крајбрежно пристаниште северозападно од Рим и атинското пристаниште Пиреја. Во Барселона, бродовите за крстарење испуштаат речиси три пати повеќе SOx од сите автомобили во градот.
Ограничувањата на SOx за автомобили во Европа се 100 пати построги од оние за бродови.
Венеција, од друга страна, постигна значителен напредок. Најзагаденото пристаниште за крстарење во 2019 година падна на 41. минатата година, откако забраната за влез на големи бродови за крстарење, која беше воведена во 2021 година, забележа пад на емисиите на SOx за 80 проценти.
Сепак, тоа не ја спречи Италија да ја надмине Шпанија по нивото на загаденост во Европа. Иако Медитеранот има најголем сообраќај на големи бродови за крстарење и загадување од бродови за крстарење, Норвешка е четврта во рангирањето и дури има најголем сообраќај на бродови за крстарење од сите земји поединечно, иако со помали бродови.
Најзагадувачкиот оператор на крстарења беше MSC Cruises – чии бродови за крстарење испуштаа SOx колку и сите патнички возила во Европа. Пребројувајќи ги сите подружници, групата Карневал беше најзагадувачка.
Многу оператори како MSC инвестираат во природен гас (LNG) како почиста алтернатива. Досега оваа година, повеќе од 40% од нарачките на бродови за крстарење се напојувани со LNG. Но, ниту таа опција не е одлична, бидејќи ја зголемува и емисијата на метан.
/B92
Автомобили
Најпродаваниот нов автомобил во Европа станува електричен
Потврда од врвот на компанијата потврдува дека следната генерација на популарниот компактен модел, Dacia Sandero, кој беше најпродаван автомобил во Европа во 2024 година, ќе добие целосно електрична варијанта до крајот на 2027 година. Потврдата дојде од извршниот директор на Dacia, Денис Ле Вот, а информацијата ја пренесува Automotive News Europe.
Во моментов, Dacia нуди само еден целосно електричен модел, „Spring“, а компанијата се надева дека ценовната стратегија и електричната понуда на брендот ќе ја направат силна конкуренција, особено во однос на растечката кинеска офанзива на европскиот пазар.
Ако Sandero сака да го задржи статусот на најпродаван модел во Европа, ќе мора да понуди повеќе, но и да стане еден од најевтините автомобили на пазарот. Ова важи и за понудата на електрични автомобили, каде што кинеските марки се сериозна закана. Најавите велат дека комбинацијата од прозорецот на Renault со моќен мотор од 95 КС и батерија од 40 kWh за автономија од 300 километри ќе биде најверојатната опција за новиот електричен Sandero.
Во рамките на Renault, Dacia ја презема клучната улога во конкуренцијата на најприфатливите модели, како во понудата на автомобили со фосилни горива, така и на електрични автомобили. Доделувањето на титулата Европски автомобил на годината за моделот Renault 5 дополнително ќе ја зајакне оваа стратегија.
Наскоро, Sandero ќе добие и Hybrid 140 верзија, што ќе го направи моделот попосакуван кај купувачите кои бараат минимална потрошувачка на гориво и сите предности на автоматски менувач. Ова беше очекувано, имајќи предвид дека моделот Jogger веќе го нуди истиот погон, а технолошки е идентичен со Sandero. Претходно, Ле Вот ја потврди хибридната верзија за британскиот AutoExpress, но без да потврди можни модификации.
Извор: Index
Автомобили
Клучна година за електричните возила: Инвестиции, предизвици и иднина
Електричните возила (EV) се наоѓаат на крстопат во 2024 година, со мешани резултати и очекувања за значајни промени во индустријата.
Политички и пазарни предизвици
Со промената на администрацијата, ставот кон електричните возила се соочува со нови предизвици. Даночниот кредит од 7.500 долари за купување на електрично возило би можел да биде укинат. Басем Амури, извршен директор на EV Connect, изјави дека и покрај можните краткорочни потешкотии, електричните возила веќе достигнаа критична маса на прифаќање.
„Електричните возила сега се реална опција за сè поголем број потрошувачи,“ изјави Амури.
EV Connect, основана во 2009 година, нуди решенија за полнење електрични возила и станици за полнење. Компанијата во 2022 година беше преземена од Schneider Electric.
Мешани резултати за EV индустријата
Некои производители, како General Motors (GM), ги намалија инвестициите во EV технологијата. GM ја продаде речиси целата фабрика за батерии во Мичиген на својот партнер LG Energy Solutions, фокусирајќи се на фабриките во Охајо и Тенеси.
И покрај ова, продажбата на EV возила на GM во четвртиот квартал двојно се зголеми, достигнувајќи 43.982 единици. На годишно ниво, испораките скокнаа за 50%, достигнувајќи 114.432 возила.
Мери Бара, извршна директорка на GM, останува оптимист: „Електричните возила се подобри, но достапноста на станиците за полнење сè уште е предизвик.“
Инвестиции и иднина
Извршниот директор на Toyota, Дејвид Крист, изјави дека инвестициските трендови нема да се променат поради политичките промени. Toyota најави нови EV и plug-in хибридни модели, како и изградба на фабрика за батерии во Северна Каролина, која ќе започне со работа во 2025 година.
Спојувања и консолидација
Амури предвидува дека индустријата за електрични возила ќе се соочи со спојувања и преземања во базата на добавувачи. „Ќе има победници и губитници, а тоа ќе биде појасно до 2025 година,“ рече тој.
Оваа година ветува да биде клучна за иднината на електричните возила, со иновации, адаптација и решавање на предизвиците пред оваа растечка индустрија.
Извор: Forbes
Автомобили
(ВИДЕО) „Mazda CX-80“ е прогласен за најдобар голем „SUV“ во својата класа од „Euro NCAP“
Целосно новата Mazda CX-80 е прогласена за најдобар голем SUV во својата класа од страна на Euro NCAP во својата најнова серија тестови. Ова престижно признание ја потврдува посветеноста на Mazda за безбедност и иновативност…
Во 2024 година, Euro NCAP тестираше вкупно 44 автомобили, при што Mazda CX-80 стана најдобар автомобил во категоријата големи SUV, тесно победувајќи го Audi Q6 e-tron. Ова признание е доказ за посветеноста на Mazda да обезбеди највисоко ниво на безбедност на своите клиенти.
Mazda CX-80 постигна извонреден резултат од 92% во категоријата за заштита на возрасни патници, со максимални оценки во тестовите за страничен и заден удар. Во категоријата за заштита на децата, тој постигна импресивни 88%, обезбедувајќи највисоко ниво на заштита за помладите патници. Автомобилот постигна резултат од 84% за заштита на ранливите учесници во сообраќајот, што ја истакнува посветеноста на Mazda за безбедноста на пешаците и велосипедистите. Дополнително, тој постигна резултат од 79% во категоријата системи за помош на возачот, што ја истакнува посветеноста на Mazda да ги опреми своите возила со најновите безбедносни технологии.
Супериорните безбедносни перформанси на Mazda CX-80 ја надополнуваат неговата удобност, практичност и разноврсност, со што се истакнува во сегментот SUV со седум седишта. Направен во Јапонија, овој предводник на Mazda го отелотворува дизајнот и инженерската извонредност на Mazda. Извонредните безбедносни оценки ја одразуваат посветеноста на Mazda за безбедноста на клиентите. Оценката за пет ѕвезди е поддржана од модуларната флексибилна архитектура на Mazda (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), која ги подобрува карактеристиките на возењето со мотор поставен напред, погон на задните тркала и погон на сите тркала со акцент на погонот на задните тркала. Со три реда седишта, CX-80 е најпространото возило во европската гама на Mazda, кое нуди удобност, разновидност, напредна технологија и Mazda возни перформанси.
Основана во 1996 година со цел да ја подобри безбедноста на возилата, Euro NCAP годишно ја доделува титулата „Најдобар во класата“ на автомобилите со највисоки оценки, помагајќи им на потрошувачите да ги изберат најбезбедните возила за нивните потреби. За да го одреди рејтингот „Најдобар во класата“, Euro NCAP пресметува пондериран збир на бодови во четири области за проценка на безбедноста: заштита на возрасни патници, заштита на деца, заштита на пешаци и системи за помош на возачот. Овој вкупен резултат се користи за споредба на автомобилите. Автомобилите се квалификуваат за „Најдобри во класата“ врз основа на оценките што ги добиваат за моделите со основна безбедносна опрема.
Извор: Mazda Press
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за среда (22 јануари)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (21 јануари)
-
Спорт9 часа
(ВИДЕО) ФФМ истакна видео од затекнатата состојба на Академијата, секој талент заслужува подобри услови за фудбал
-
Временска прогноза14 часа
Котлините под густа магла и многу ладно време, на другите места значително потопло
-
Автомобили8 часа
Најпродаваниот нов автомобил во Европа станува електричен
-
Македонија6 часа
На гранична линија со Грција приведен 23-годишник од Бангладеш, фатен бил со група од осум мигранти од Непал
-
Спорт1 ден
Младата футсал репрезентација на Македонија ќе учествува на претквалификациски турнир во Естонија
-
Lifestyle8 часа
Чај од ѓумбир: Ефикасен природен лек за болки во грлото и упорна кашлица