Автомобили
„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).
Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.
Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.
Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.
Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.
Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.
Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.
Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.
Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.
Извор: cars.usnews.com
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Кичево9 часа
Апел за изгубено лице од Кичево, доколку имате било какво инфо известете
-
Кичево6 часа
Кичево на нозе: Да помогнеме во потрагата утре во с.Белица кичевско за исчезнатата баба Велјанка
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (7 септември)
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за понеделник (8 септември)
-
Кичево15 часа
Започнува „Наше театарче“ на „Intellect Education“ место каде најмилите ќе го развијат својот талент, ќе ја откријат својата креативност и ќе блеснат на сцената!