Автомобили
Audi оживеа луд проект од 1930-тите. Возачот е во средината (ФОТО)

Доколку се произведува во своето време, Auto Union Type 52 несомнено би бил најбрзиот автомобил на планетата.
Audi сега го оживеа и го донесе на фестивалот на брзина во Goodwood. Schnellsportwagen требаше да биде друмска верзија на тркачкиот автомобил Type 22 Grand Prix. Би го придвижувал V16 мотор со 200 КС, и проектирана максимална брзина од 200 km/h. За жал, во зората на Втората светска војна, проектот беше напуштен некаде во 1935 година и оставен во фиока, каде што остана до минатата година.
Volt egyszer egy Porsche által tervezett Auto Union Type 52 (1934), ami soha nem valósult meg sőt, a tervek nagy része is eltűnt. Most az Audi úgy gondolta ideje feltámasztani a vasat és energiát nem kímélve megpróbálták a lehetetlent, megépítették a 16 hengeres varacskos disznót pic.twitter.com/u6YGDClHJ0
— car_történet (@car_tortenet) July 15, 2024
Audi најпрво ја ангажираше специјализираната компанија Crosthwaite & Gardner да ја изгради каросеријата, а потоа и сите механички компоненти, врз основа на достапните нацрти. Работата траела цела година, а автомобилот е речиси идентичен со оригиналот од пред 70 години.
Audi has today unveiled the Type 52 ‘Schnellsportwagen’ at the Goodwood FoS: a three-seat mid-engined fastback bred from the V16 Auto Union racing cars of the 1930s, drawn-up by Ferdinand Porsche in 1935. Only, It was never built – until now!https://t.co/F5nY951vCn pic.twitter.com/UQ1MGdTj69
— Octane magazine (@octane_magazine) July 11, 2024
Единствена забележлива разлика е централно поставениот V16 мотор со претходно полнење, кој наместо оригиналниот 4.4 сега има зафатнина од 6 литри. Моќта беше зголемена од 200 на дури 520 КС. Нема сомнеж, тип 52 е секако најспектакуларното Audi во последните неколку децении.
#Audi se puso manos a la obra y construyó un superauto con motor V16 desarrollado en los años 30’s.
En serio, el Auto Union Type 52 debutó 90 años después de su desarrollo en #GoodwoodFOS pic.twitter.com/fRLx3OhWQj— Sergio Oliveira (@sergiooliveiram) July 13, 2024
Можете дури и да седите во него како McLaren – простор за тројца среќници, а возачот е во средината. Во исто време, овој автомобил не е мал: има должина од 5390 mm, ширина само 1780 mm и висок 1660 mm. Вкупната маса на автомобилот е 1450 кг.
/index
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево3 часа
„Кичевчани пеат за Кичево“, дводневна музичка манифестација на градскиот плоштад, незаборавни музички вечери во срцето на Кичево!
-
Кичево1 ден
Во понеделник ЕВН КЕЦ Кичево ќе работи на терен, времено без електрична енергија ќе биде кичевското село Другово
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Хороскоп18 часа
Хороскоп за сабота (26 јули)
-
Култура1 час
(ВИДЕО) Кичевчани помеѓу соговорниците одговараа пред камерите во проектот „Што значи за тебе Македонија“
-
Македонија1 ден
Утре на градскиот плоштад во Охрид, македонската Полиција ќе се реализира националната кампања „До вас, за вас“, како форма за приближување на полицијата до граѓаните
-
Lifestyle1 ден
Дали премногу често имате столица? Еве што значи тоа за вашето здравје
-
Lifestyle1 ден
Клуч за контрола на шеќерот во крвта: Три знаци дека не внесувате доволно растителни влакна