Автомобили
Кристијан Бојоски во недела по повод „11-ти октомври“ ќе се натпреварува на традиционалната „Авто-слалом“ трка во Прилеп

Во недела по повод „11-ти октомври“ во Прилеп повторно ќе биде домаќин на Авто-слалом натпревар. Истиот е предвиден да започне од 08:00ч – 20.10.2024. На наше огромно задоволство и под наше медиумско покровителство свое учество ќе земе и шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски со својот модифициран Опел Кадет брендиран со наше лого како медиумски покровители, под техничката спрема на авто-сервис „Adler“ и останатите спонзори.
Организаторите на Авто-слаломот се добро познати, „Федерација на историски возила“„Олд тајмер клуб, Автомото – Класика“ и „Општина Прилеп“ под палката на „FIVA“. Локацијата оваа година ќе биде во центарот на градот, односно во непосредна близина на „Палма Шоп“, додека брифингот на возачите (технички преглед) ќе биде од 09:00 часот, а почетокот на трката е предвиден да биде од 11:00 часот.
Нашиот тим ќе го проследи овој натпревар. Бидете дел и заедно да навиваме за кичевчанецот кој благодарение на пријателите и спонзорите кои здружено помагаат првично во техничката спремност, но и на останатите важни сегменти во натпреварувањето. Што се однесува до тркачкиот дух на Бојоски, во континуитет и повеќе години по ред зема свое учество и се искачува високо на пиедесталот.
Имено, да потсетиме неодамна на летниот авто-слалом од истата организација „На точила“ Бојоски се натпреваруваше во најсилната категорија на автомобили над 1600ccm и го освои фантастичното трето место со извозено време: 1 мин 07 сек, за оваа информација повеќе детали ќе најдете ТУКА
Во продолжение проследете фотографии ТУКА од ланскиот авто-слалом одржан во октомври 2023, како и видео од прогласувањето на победниците!
– Спортски поздрав и уште еднаш Ве покануваме да бидете дел и заедно да дадеме поддршка и ги бодриме нашите натпреварувачи, затоа што тоа го заслужуваат!
Автомобили
Полека, но сигурно: Германците преминуваат на електрична енергија

Бројот на новорегистрирани електрични автомобили во Германија значително се зголеми во јули. Според податоците на Федералната администрација за моторни возила, повеќе од 48.600 возила биле регистрирани како електрични, што претставува раст од 58% во споредба со истиот месец лани.
Клучни податоци:
-
Уделот на електричните возила на батерии (BEV) достигна 18,4% – што значи дека речиси секој петти нов автомобил е на електричен погон.
-
Високата побарувачка започна од почетокот на 2025 година, откако падна интересот во текот на 2024 година.
-
Во периодот јануари – јули 2025, регистрирани се над 297.000 нови BEV возила, што е зголемување од 38,4% споредено со истиот период во 2024 година.
Според Здружението на меѓународни производители на моторни возила (VDIK), растот се должи на зголемената понуда во поевтиниот сегмент.
„Зголемувањето го припишуваме на значително поголемата понуда на возила во сегментот на почетно ниво,“
изјави претседателката на VDIK, Имелда Лабе (Labbé).
„Во изминатите месеци, многу брендови воведоа нови модели кои се технички зрели и, што е уште поважно, достапни за широк спектар на клиенти.“
Тесла во опаѓање на германскиот пазар
Спротивно на позитивниот тренд, американскиот производител Tesla продолжува да се соочува со пад во продажбата. Во јули 2025, Tesla продала само околу 1.100 нови возила во Германија – што е пад од над 55% во споредба со истиот месец минатата година.
Општ пазар на автомобили во Германија
Во сите сегменти и типови на погони, во Германија во јули се регистрирани вкупно 264.802 нови патнички автомобили, што е пораст од околу 11% во споредба со претходната година.
Извор: B92
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (6 август)
-
Хороскоп5 часа
Хороскоп за четврток (7 август)
-
Македонија2 дена
ОВР Македонски Брод санкционира пијан возач, управувал возило со 2,39 промили среде бел ден
-
Временска прогноза1 ден
Пред нас многу сонце и значително потопло време, сѐ враќаат летните температури
-
Lifestyle2 дена
Кога е најдобро да го јадете првиот оброк ако сакате да ослабете
-
Македонија14 часа
МВР најстрого ќе го санкционира говорот на омраза, само за спортското навивање има место на трибините
-
Lifestyle2 дена
Домашни тортиљи со само две главни состојки
-
Магазин2 дена
Јутјубер во живо го тестира издржливоста на Galaxy Z Fold 7 преклопувајќи го 200.000 пати