Автомобили
Бројот на електрични возила и plug-in хибриди продадени во Европа надмина 3 милиони
Во текот на минатата година на европскиот пазар се продадени повеќе од 3 милиони електрични автомобили (вклучувајќи ги и plug-in хибридите), што претставува зголемување од 16 проценти во однос на претходната година, додека уделот на целиот автомобилски пазар се искачи на речиси 25 проценти. Од 3 милиони продадени возила, 1,84 милиони се чисто електрични автомобили, што зазема 16 отсто од пазарот, додека бројот на продадени plug-in хибриди достигна 1,17 милиони, што претставува осум отсто од пазарот. Од 20-те најпродавани возила во оваа категорија, само 4 модели се plug-in хибриди, додека останатите се електрични модели.
Секако, Tesla може да се пофали со најпродаваните електрични автомобили на стариот континент. Нејзините автомобили ги зазедоа првите две места на оваа листа – Model Y беше продаден во повеќе од 255 илјади единици, додека продажбата на Model 3 надмина 100 илјади. Трет најпродаван електричен автомобил на европскиот пазар, според податоците објавени од Inside Evs, е Volkswagen ID.4 со 83.000 продадени примероци, а по него е Škoda Enyaq iV, кој е продаден нешто помалку од 80.000 примероци.
Што се однесува до декември, таму ситуацијата е многу полоша. Во последниот месец од минатата година се продадени помалку од 300 илјади електрични возила и плаг-ин хибриди, што е голем пад во однос на декември 2022 година, кога беа продадени речиси 415 илјади. Причината за тоа не е наглото намалување на побарувачката за овој тип автомобили (падот на продажбата на е-возилата е 25 отсто, а кај plug-in хибридите дури 36 отсто), туку дека во некои земји, како на пр. Германија, важеа стимулации и субвенции за електрични возила.До крајот на 2022 година, па многумина побрзаа и го искористија поттикот. Со продадени 25.000 примероци, моделот Y на Tesla го предводеше пазарот и во декември, а очекувано на второто место се најде Model 3 со продадени 13.152 модели. Изненадувањето е на третото место каде со нешто повеќе од 9 илјади продадени автомобили се наоѓа кинескиот модел MG 4.
Оваа година би требало да биде доста интересна на европскиот пазар на електрични автомобили. За очекување е Tesla да ги задржи првите две позиции, иако разликата помеѓу Model 3 и конкуренцијата е се помала и помала, а тоа возило може да биде загрозено од модели како ID.4 и Enyaq iV, а ние треба да Дефинитивно се споменува зголемената популарност на кинеските компании кои освен на домашниот пазар, имаат големи амбиции и надвор од границите на Кина.
Исто така, ќе биде интересно да се види колку ќе порасне побарувачката за електрични возила, бидејќи во последно време се повеќе се сигнализира дека интересот за овој тип возила, барем во Европа, се намалува.
/Zimo
Автомобили
Renault Mégane се враќа на бензин: повраток кон класиката по ерата на електричните возила
По три години целосна електрификација, Renault повторно го разгледува враќањето на бензинските мотори во своите семејни модели Mégane и Scénic. Според најавите, следната генерација на овие автомобили — која се очекува пред крајот на деценијата — ќе понуди комбинација од електрични и хибридни погонски системи.
Новиот извршен директор на групацијата Renault, Франсоа Провост, изјави дека компанијата работи на стратегија за „повраток на поголемите модели“. Тој додаде дека електричните верзии на Renault 4 и 5 се покажале како успешни, но Mégane и Scénic сè уште се борат со продажбата во сегментот на семејни автомобили.
„Поголемите автомобили се еден од нашите приоритети,“ изјави Провост за Auto Express. „Во следниот среднорочен план, развиваме нова платформа што ќе ја поттикне понудата во Ц-сегментот – во срцето на Европа.“
Новата платформа ќе ги обедини идните генерации на Mégane, Scénic, Austral, Espace и Rafale, кои моментално се достапни само како хибридни модели.
Баланс помеѓу електричен и бензински погон
Renault нема намера да се повлече од електричните возила, но сака да понуди поголема флексибилност за купувачите кои сè уште не се подготвени за целосна електрификација.
„Доколку усвојувањето на електричните автомобили се одвива побавно од очекуваното, ќе го надополниме тоа со решенија како плаг-ин хибриди или системи за продолжен домет,“ изјави Фабрис Камболив, извршен директор на брендот Renault.
Камболив додаде дека е поверојатно Renault да се одлучи за систем сличен на Nissan e-Force, каде што моторот со внатрешно согорување не ги придвижува директно тркалата, туку ја полни батеријата.
Освежување пред новата генерација
До излегувањето на новите модели со мотори со внатрешно согорување, Renault ќе се обиде да ја зголеми продажбата на актуелниот Mégane преку неколку надградби.
Првата е редизајнирана верзија на моделот, која веќе е забележана во тестирање под камуфлажа. Дополнително, можно е зголемување на капацитетот на батеријата — над сегашните 60 kWh со опсег од 468 км.
За споредба, Scénic користи батерија од 87 kWh со автономија до 622 километри, а новиот Nissan Leaf, кој дели технологија со Mégane, нуди батерија од 75 kWh и опсег од околу 600 километри.
Извор: Index
Автомобили
(ВИДЕО) „Tuning Car Show“ во Прилеп доби нова димензија со видеата на тимот од „Autodonia“
Традиционалниот „Tuning Car Show“ во Прилеп дефинитивно е еден од најпрестижните манифестации за сите љубители на автомобилизмот. На 11-ти октомври традиционално се одржа и овогоднинешното издание под покровителство на Општина Прилеп и останатите спонзори.
Вообичаено забележителни се многу видеографи, доста компании кои овој настан знаат и умеат да го пренесат, но токму нас, впечатлив пренос на овој настан ни остави „Autodonia“. Неуморните дечки на чело со Nenad Kaevik. Дечкото е специјализиран за изработка на визуелно импресивни и високо функционални дигитални решенија. Вистински љубеник на автомобилизмот кој успева на секој битен настан да биде прв.
Во оваа прилика од нашиот медиум упатуваме честитка за успешна работа, а вие не чекате уште веднаш посетете го неговиот бизнис инстаграм профил ТУКА – верувајте има што да видите, за повеќе информации за неговата работа и портфолио погледнете ТУКА
Промо видео од „Tuning Car Show“ – Прилеп:
Автомобили
Volvo го прекинува производството на моделот V90 — последниот примерок оди во музеј
По девет години и речиси 250.000 произведени примероци, Volvo официјално го прекина производството на моделите V90 и V90 Cross Country. Со тоа, уште еден од најелегантните каравани на пазарот заминува во историјата.
Класата на каравани веќе подолго време полека исчезнува, заменета со SUV модели кои доминираат во продажбата. Според порталот Carscoops, шведскиот производител Volvo Cars го стави крајот на производството на V90 и неговата надградена верзија V90 Cross Country по речиси една деценија на пазарот. Иако оваа одлука беше најавувана веќе неколку години, за многу љубители на класичните каравани ова е тажен момент.
Volvo го лансираше V90 во 2016 година, а дизајнот доби суптилно освежување во 2020 година. И денес, моделот изгледа модерно и префинето, со типичен скандинавски стил. Во текот на својот животен циклус, V90 понуди богата палета на мотори — од 2.0-литарски турбодизел со 148 коњски сили, до турбополнет и компресорски бензинец со 316 КС, па сè до plug-in хибрид со импресивни 455 КС.
Вкупно беа произведени околу 250.000 примероци, а последниот V90 нема да биде ставен во продажба. Наместо тоа, Volvo го додаде во својата колекција Heritage, каде ќе биде изложен во музејот „Светот на Volvo“ (World of Volvo) во Гетеборг. Таму ќе стои рамо до рамо со легендарни модели како Volvo 145, Volvo 960 и Amazon P220.
Судбината на V90 беше неизвесна веќе подолго време. Кон средината на 2023 година, Volvo објави дека ќе ја прекине продажбата на моделите V90, S90, S60 и V60 на британскиот пазар, во рамките на транзицијата кон SUV возила. Сепак, помалку од една година подоцна, поради зголемената побарувачка, компанијата повторно ги врати V60 и V90 во продажба во Велика Британија.
Со престанокот на производството на V90, моделот V60 останува единствениот караван во понудата на Volvo. Но, бидејќи сегашната генерација е на пазарот од 2018 година, не е сигурно колку долго ќе опстои. Се шпекулира дека Volvo би можел целосно да се збогува со караваните по моделската 2026 година, завршувајќи една славна ера што го направи брендот светски препознатлив.
Извор: BUG
-
Хороскоп2 денаХороскоп за четврток (13 ноември)
-
Хороскоп14 часаХороскоп за петок (14 ноември)
-
Временска прогноза1 денПопоски: Следната седмица ќе имаме чести и обилни врнежи од дожд проследени со повремено силен јужен ветер
-
Македонија2 денаНов случај на сообраќајна несреќа помеѓу тмв и електричен тротинет во Битола, констатирани биле тешки телесни повреди
-
Lifestyle1 денКолку кафе пиете дневно? Медицината вели дека ова се безбедни количини.
-
Балкан17 часаАвион од типот „AT-802“ попладнево се срушил во близина на Сењ, Хрватска
-
Lifestyle1 денКако да ја направите вашата правосмукалка да трае подолго и да работи како нова
-
Занимливости1 денМрсната коса бара секојдневна грижа и одржување
