Автомобили
Бројот на електрични возила и plug-in хибриди продадени во Европа надмина 3 милиони
Во текот на минатата година на европскиот пазар се продадени повеќе од 3 милиони електрични автомобили (вклучувајќи ги и plug-in хибридите), што претставува зголемување од 16 проценти во однос на претходната година, додека уделот на целиот автомобилски пазар се искачи на речиси 25 проценти. Од 3 милиони продадени возила, 1,84 милиони се чисто електрични автомобили, што зазема 16 отсто од пазарот, додека бројот на продадени plug-in хибриди достигна 1,17 милиони, што претставува осум отсто од пазарот. Од 20-те најпродавани возила во оваа категорија, само 4 модели се plug-in хибриди, додека останатите се електрични модели.
Секако, Tesla може да се пофали со најпродаваните електрични автомобили на стариот континент. Нејзините автомобили ги зазедоа првите две места на оваа листа – Model Y беше продаден во повеќе од 255 илјади единици, додека продажбата на Model 3 надмина 100 илјади. Трет најпродаван електричен автомобил на европскиот пазар, според податоците објавени од Inside Evs, е Volkswagen ID.4 со 83.000 продадени примероци, а по него е Škoda Enyaq iV, кој е продаден нешто помалку од 80.000 примероци.
Што се однесува до декември, таму ситуацијата е многу полоша. Во последниот месец од минатата година се продадени помалку од 300 илјади електрични возила и плаг-ин хибриди, што е голем пад во однос на декември 2022 година, кога беа продадени речиси 415 илјади. Причината за тоа не е наглото намалување на побарувачката за овој тип автомобили (падот на продажбата на е-возилата е 25 отсто, а кај plug-in хибридите дури 36 отсто), туку дека во некои земји, како на пр. Германија, важеа стимулации и субвенции за електрични возила.До крајот на 2022 година, па многумина побрзаа и го искористија поттикот. Со продадени 25.000 примероци, моделот Y на Tesla го предводеше пазарот и во декември, а очекувано на второто место се најде Model 3 со продадени 13.152 модели. Изненадувањето е на третото место каде со нешто повеќе од 9 илјади продадени автомобили се наоѓа кинескиот модел MG 4.
Оваа година би требало да биде доста интересна на европскиот пазар на електрични автомобили. За очекување е Tesla да ги задржи првите две позиции, иако разликата помеѓу Model 3 и конкуренцијата е се помала и помала, а тоа возило може да биде загрозено од модели како ID.4 и Enyaq iV, а ние треба да Дефинитивно се споменува зголемената популарност на кинеските компании кои освен на домашниот пазар, имаат големи амбиции и надвор од границите на Кина.
Исто така, ќе биде интересно да се види колку ќе порасне побарувачката за електрични возила, бидејќи во последно време се повеќе се сигнализира дека интересот за овој тип возила, барем во Европа, се намалува.
/Zimo
Автомобили
Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате
Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.
Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење
Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.
Кога се вклучуваат светлата за магла?
Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.
Што да избегнувате:
-
Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.
-
Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.
Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.
Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно
Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:
-
Пешаците се речиси невидливи во магла.
-
Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.
-
Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.
Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност
На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.
Најважните правила:
-
Прилагодете се на брзината на другите возила.
-
Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.
-
Вклучете ги предните и задните светла за магла.
-
Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.
-
Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.
Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.
Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила
Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:
-
Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.
-
Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.
-
Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.
Дали воопшто треба да тргнете на пат?
Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.
Извор: 021
Автомобили
Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година
Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.
Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.
Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации
VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.
Податоци по категории:
-
693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст
-
286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата
Како стојат прогнозите меѓу организациите?
Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.
И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:
– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.
Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.
Каков е поширокиот пазар на автомобили?
За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.
И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.
Извор: B92
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
-
Кичево1 денВчера вечер во кичевски угостителски објект бил нарушен јавниот ред и мир со физичка пресметка на четворица жители на град Кичево
-
Кичево1 денФинишираат подготовките за овогодинешниот Хуманитарен „Божиќен Базар“ во Кичево, период на многу забава, радост и среќа
-
Хороскоп19 часаХороскоп за сабота (13 декември)
-
Хороскоп2 денаХороскоп за петок (12 декември)
-
Кичево21 час(ВИДЕО) На голема радост на дечињата, ООУ „Кузман Јосифоски-Питу“ – Кичево блесна во украсна новогодишна бајка
-
Временска прогноза1 денЛадно на утро со температури под нулата
-
Социјални мрежи1 ден„Инстаграм“ за минатиот месец е водечка апликација по превземања на мобилните телефони, за септември на прво место беше „ChatGPT“
-
Хроника1 денДенеска млад жител на Скопје бил пронајден починат во напуштена куќа, вчера имало уште еден случај пријавен до СВР Скопје..
