Автомобили
Бројот на електрични возила и plug-in хибриди продадени во Европа надмина 3 милиони

Во текот на минатата година на европскиот пазар се продадени повеќе од 3 милиони електрични автомобили (вклучувајќи ги и plug-in хибридите), што претставува зголемување од 16 проценти во однос на претходната година, додека уделот на целиот автомобилски пазар се искачи на речиси 25 проценти. Од 3 милиони продадени возила, 1,84 милиони се чисто електрични автомобили, што зазема 16 отсто од пазарот, додека бројот на продадени plug-in хибриди достигна 1,17 милиони, што претставува осум отсто од пазарот. Од 20-те најпродавани возила во оваа категорија, само 4 модели се plug-in хибриди, додека останатите се електрични модели.
Секако, Tesla може да се пофали со најпродаваните електрични автомобили на стариот континент. Нејзините автомобили ги зазедоа првите две места на оваа листа – Model Y беше продаден во повеќе од 255 илјади единици, додека продажбата на Model 3 надмина 100 илјади. Трет најпродаван електричен автомобил на европскиот пазар, според податоците објавени од Inside Evs, е Volkswagen ID.4 со 83.000 продадени примероци, а по него е Škoda Enyaq iV, кој е продаден нешто помалку од 80.000 примероци.
Што се однесува до декември, таму ситуацијата е многу полоша. Во последниот месец од минатата година се продадени помалку од 300 илјади електрични возила и плаг-ин хибриди, што е голем пад во однос на декември 2022 година, кога беа продадени речиси 415 илјади. Причината за тоа не е наглото намалување на побарувачката за овој тип автомобили (падот на продажбата на е-возилата е 25 отсто, а кај plug-in хибридите дури 36 отсто), туку дека во некои земји, како на пр. Германија, важеа стимулации и субвенции за електрични возила.До крајот на 2022 година, па многумина побрзаа и го искористија поттикот. Со продадени 25.000 примероци, моделот Y на Tesla го предводеше пазарот и во декември, а очекувано на второто место се најде Model 3 со продадени 13.152 модели. Изненадувањето е на третото место каде со нешто повеќе од 9 илјади продадени автомобили се наоѓа кинескиот модел MG 4.
Оваа година би требало да биде доста интересна на европскиот пазар на електрични автомобили. За очекување е Tesla да ги задржи првите две позиции, иако разликата помеѓу Model 3 и конкуренцијата е се помала и помала, а тоа возило може да биде загрозено од модели како ID.4 и Enyaq iV, а ние треба да Дефинитивно се споменува зголемената популарност на кинеските компании кои освен на домашниот пазар, имаат големи амбиции и надвор од границите на Кина.
Исто така, ќе биде интересно да се види колку ќе порасне побарувачката за електрични возила, бидејќи во последно време се повеќе се сигнализира дека интересот за овој тип возила, барем во Европа, се намалува.
/Zimo
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хроника18 часа
ЖАЛНА ВЕСТ: Душко Чифлиганец ја загуби битката за својот живот откако настрада во фатална сообраќајна незгода на мотоциклистичка трка во Чешка
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (3 август)
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за недела (4 август)
-
Кичево2 дена
(ФОТО) Вчера официјално заврши дводневниот музички настан во Кичево, каде домашните музички имиња беа дел од одличните гала вечери!
-
Македонија1 ден
СВР Охрид истакна детали за приведувањето на српскиот пејач
-
Македонија5 часа
Кичево, 122 година од битката на „Ѓурѓејца“, 4-ти август 1903 година, симбол на храброст и пожртвуваност
-
Спорт23 часа
Во петок започнува новата сезона на првата македонска фудбалска лига, првото дерби ќе се одигра во Тетово, подоцна Вардар го дочекува Пелистер
-
Lifestyle1 ден
Како да ослабете без вежбање? Еве 13 начини