Автомобили
Четирите најчести грешки при загревање на автомобилот

Ако живеете во област со студени зими, тогаш загревањето на вашиот автомобил е веројатно дел од вашата секојдневна рутина, како што е ставање ракавици или ставање капа.
Помалку или повеќе, сите ние го правиме истото во зима – оставете го автомобилот во мирување за да ги загрее прозорците и внатрешноста. Но, експертите велат дека сето тоа го правиме погрешно.
Ова се најчестите грешки што ги правиме.
Го оставате автомобилот да работи предолго
Експертите се согласуваат дека една од најголемите грешки што ја прават возачите е предолго загревање на автомобилот.
Современите мотори се дизајнирани да бидат ефикасни уште од самиот почеток. Моторот треба да се загрее само 30 секунди до една минута пред возење, дури и во најстудените зимски денови. Подолг временски период ризикува оштетување на моторот поради нецелосно согорување и разредување на маслото.
Агресивно забрзување
Иако не треба да седите во вашиот автомобил 15 минути пред да тргнете, исто така не мора да брзате како да сте во франшизата Fast and Furious.
„Би избегнал агресивно забрзување или високи вртежи додека автомобилот не достигне нормална работна температура“, вели Хенк Тредвел, сопственик на Tire Care 101.
Лесното возење ќе биде исто толку ефективно за загревање, пишува BestLife.
Ставете грејачи на седиштата
Ако една од основните причини поради која влегувате во автомобилот пред да возите е да ја загреете внатрешноста, експертите советуваат дека е многу поефикасно да набавите грејачи на седиштата.
На тој начин многу побрзо ќе ја загреете внатрешноста.
Секако, секогаш можете да чувате ќебе во автомобилот и да го фрлите на колена пред да тргнете.
Не оставајте го автомобилот да работи без надзор
Луѓето кои живеат во куќи често го палат автомобилот, го оставаат во мирување, а потоа се враќаат дома да земат нешто друго додека автомобилот работи. Оваа навика дефинитивно треба да се избегнува.
Исто така, имајте на ум дека на многу места е нелегално да се остави автомобил што работи без надзор и тоа го зголемува ризикот од кражба.
Автомобили
Колку се задоволни возачите од реалниот домет на електричните автомобили?

Колку навистина може да издржи едно електрично возило со едно полнење во споредба со бројките што производителите ги ветуваат? Тоа е прашање што ги мачи речиси сите сопственици на вакви автомобили. Ново истражување на холандската потрошувачка програма AvroTros Radar донесе интересни резултати.
Реален досег наспроти ветувањата
-
Повеќе од половина од возачите (52%) велат дека никогаш не успеале да го постигнат официјално најавениот домет.
-
Во просек, реалната километража е околу 20% пониска од официјалната WLTP спецификација.
-
Сепак, 73% изјавиле дека се задоволни од досегот, додека 13% рекле дека се многу незадоволни.
Проблеми и влијание на условите
-
41% од незадоволните се пожалиле кај продавачите или кај лизинг-компаниите, но речиси никогаш не добиле вистинско решение.
-
Иако три четвртини од испитаниците знаеле дека дометот зависи од температурата и стилот на возење, дури 40% не биле свесни колку силно овие фактори ја намалуваат километражата.
Разлики меѓу брендовите
-
Peugeot – најслаб резултат, само 44% од возачите рекле дека се задоволни.
-
Tesla и Volvo – исто така под просек, со чести отстапувања од ветениот досег.
-
Hyundai – најдобар резултат: 45% од возачите дури пријавиле дека поминале повеќе километри од официјално декларираното, а 89% се целосно задоволни.
Доверба во електричната технологија
И покрај ваквите разлики, најголемиот дел од возачите остануваат оптимисти:
-
81% би го избрале истиот модел повторно.
-
11% би смениле бренд.
-
Само 9% би се вратиле на автомобил со класичен мотор.
Извор: AutoBlog
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Македонија1 ден
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Музика15 часа
Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во петок и сабота преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење
-
Временска прогноза2 дена
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец
-
Свет2 дена
„Google“ со сериозна инвестиција на центри за податоци и вештачка интелигенција во Велика Британија
-
Македонија1 ден
„СОЗР“ стави крај на злоупотребите на службените возила и зголемување на транспарентноста од денес граѓаните можат да пријавуваат случаи на незаконита употреба на службени возила